Dit is ook waar. Zelfs voor de MRB maakt die 30kg geen verschil. Wat een Dilemma! Ik vind dat Knot wel een punt heeft over verschil rijden met awd vs rwd. Moet eerlijk bekennen dat ik de Audi awd echt niet spannend vond. Wellicht dat de BMW versie leuker om te rijden is.Arthur schreef: 18 dec 2023, 11:56 Toch, en laat ik het generaliseren, zijn we een beetje aan het doorslaan met dat gewicht. Een G21 330d weegt gewoon 1690kg op kenteken, een xDrive 1720kg. En nu kunnen we er alles wel bijslepen, opties wegen kg’s, xDrive is kut. Onder streep ben je gewoon met dik 1700kg op pad. Laten we nu niet doen alsof we in de sportiefste auto’s rijden. Dan koop je wat anders. De doorsnee automobilist merkt er niks van met welk type hij op pad is. De coureurs onder ons wss wel. Ieder moet uiteraard voor zichzelf weten wat de doorslag geeft voor welk model. Maar ga je op 1700kg neuzelen om nog eens 30kg? Vind ik wat ver gezocht.
Ik moet dus een testrit gaan boeken bij Ekris voor een G21 met en een G21 zonder x drive, en een G21 met en een G21 zonder adaptieve dempers. Onder de streep gaat het dan toch om het aanbod en of ik het jeuken van een leuke x drive kan weerstaan voor een uiteindelijk toch (iets) perfectere rwd. En als je zoveel geld gaat uitgeven, en sowieso over een hoop opties nadenkt en praat, dan is het ook prima om kritisch te kijken naar wel of geen x drive. Zeker op een 3 serie, ook al heb je een punt dat het gewicht al erg hoog is. Ik houd jullie op de hoogte wat het gaat worden.