BINNEN!! Ik ga voor de 330d G21!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
baaaabroembamsplets
Auto: BMW F31 320d

BINNEN!! Ik ga voor de 330d G21!

Bericht door baaaabroembamsplets » 18 dec 2023, 00:28

Hoi,

Na wat wikken & wegen heb ik besloten mijn F31 te gaan upgraden naar een G21 330d in 2024. Ik heb geen haast, nog niet helemaal rond budget maar wel al paar fixatie punten gemaakt.

Zo wil ik niet meer dan 25k gaan uitgeven, ex bpm en ex btw. Ze staan nu rond de 32-35 in dl.

Ik twijfel nog over wel of geen xdrive. Enerzijds is het gewicht een ding, al is het maar die extra tientjes mrb per maand. Ik ga geen track days doen maar elke kilo is er 1.

Ik twijfel ook over wel of geen m sport onderstel. Ik heb deze nu wel onder de F31 maar vond dat eigenlijk te slap en heb andere Bilstein dempers eronder laten zetten in Apeldoorn. Dat maakte de auto veel beter in de bochten en over hobbels maar ook weer een beetje te stuiterig. Ik besloot de run flat te vervangen voor non run flat en na diverse merken nu erg blij met Michelin PS 5 als compromis, al moet je de spanning goed in de gaten houden en sweet spot ergens rond 2.4-2.7 bar rondom.

Ook wil ik een sper en keek voor de af fabriek M sportdifferenzial maar die wordt bijna niet 2e hands aangeboden. Na belletje met Hardeman overtuigd dat ik bij hem een OS Giken of misschien een Drexler eronder laat zetten.

Wat zouden jullie adviseren voor wat betreft wel of geen xdrive, wel of geen m sport onderstel? Ook: zijn die adaptieve dempers de moeite waard of kan ik beter weer voor een setje Bilstein of andere custom dempers kijken? En dan: de m sport onderstel van BMW maakt dat je de korte Bilstein dempers eronder moet zetten. Is het niet beter om een normaal onderstel te nemen en daar bilstein onder te knallen? Put is wel dat in die hoek erg weinig andere extra goodies zoals m sport remmen als samenstelling op 2e hands te vinden zijn.

Verder echte must have opties naast de M sport remmen: M-sport stuur, HUD, H&K, Pro navi, Adaptive cruise. 360 cam, adaptive LED zou leuk zijn. Leer interieur niet belangrijk want ik zet er een recaro ergomod stoel in.

Laatste puntje: ik zoek een 330d g21 (g20 is niet praktisch ivm hond en verdere familie) van 2019 tm 2020, dus voordat ze hybrid werden en nog meer gewicht hebben(en lci g21 heeft lelijke grote schermen). Wat is het afschrijfsweetspot voor een eind 2019/begin 2020 kandidaat? Ik kom er zelf op uit om ergens rond de zomer van 2024 de echte shortlist te maken maar misschien ook langer. Ik mik op een daling van rond de 5k op de prijzen van nu. In DL gaan ze net boven de ton in km flink zakken dus ook daar is wellicht nog iets te winnen. Alle adviezen welkom. En excuus als dit niet het juiste draadje is. :)
Laatst gewijzigd door baaaabroembamsplets op 27 jul 2024, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Str8Six
Auto: eBike

Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!

Bericht door Str8Six » 18 dec 2023, 09:38

Zou xDrive skippen als je het niet nodig hebt.
In andere draadje al besproken, maar als je niet op wintersport gaat heb je er meer nadeel van (banden, gewicht, onderhoud) dan voordeel.
Aan de andere kant zie wel vaak dat BMW's met xDrive tweedehands wat goedkoper worden aangeboden t.o.v. rwd variant, dus wat dat betreft kan het weer een overweging zijn.

Als je het onderstel toch gaat upgraden zou ik daar niet selectief op zijn, alleen adaptief vermijden (kost je aftermarket weer extra om teniet te doen).

Sweetspot durf ik niet te zeggen, maar kan me voorstellen dat er tegen voorjaar 2024 wel wat auto's terugkomen van veelrijdende duitsers na 3/4 jaar met ~100k op de klok.

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 10:15

Vergeet niet de stabi's mee te nemen met vervangen, die zijn bij M sport ook dikker uitgevoerd.

baaaabroembamsplets

Bericht door baaaabroembamsplets » 18 dec 2023, 10:21

Str8Six schreef: 18 dec 2023, 09:38 Zou xDrive skippen als je het niet nodig hebt.
In andere draadje al besproken, maar als je niet op wintersport gaat heb je er meer nadeel van (banden, gewicht, onderhoud) dan voordeel.
Aan de andere kant zie wel vaak dat BMW's met xDrive tweedehands wat goedkoper worden aangeboden t.o.v. rwd variant, dus wat dat betreft kan het weer een overweging zijn.

Als je het onderstel toch gaat upgraden zou ik daar niet selectief op zijn, alleen adaptief vermijden (kost je aftermarket weer extra om teniet te doen).

Sweetspot durf ik niet te zeggen, maar kan me voorstellen dat er tegen voorjaar 2024 wel wat auto's terugkomen van veelrijdende duitsers na 3/4 jaar met ~100k op de klok.
Dank! Ik zie zelf (nog) niet veel verschil in prijs maar juist wel in aanbod diverse uitvoeringen met xdrive. Als je boven de 38 gaat kijken zit er 1 rwd tussen 7 xdrives die allemaal goed zijn aangekleed.

Het punt van adaptieve dempers lees ik dat het icm M sportonderstel juist goed werkt en je mogelijk dan geen custom dempers eronder hoeft te zetten. Comfortabel when needed, sportief als je gaat knallen.

Ik vraag me ook af of er mensen zijn met een normaal onderstel en adaptieve dempers. Want hoewel ik nu blij ben met mn huidige M sport onderstel, bilsteins..het was een hoop gepuzzel om dat ook comfortabel met de banden te krijgen. Het is nu gelukt met AAA banden alleen icm met breedset is er zoveel grip dat de F31 bijna onderstuurde auto is geworden. (Tip voor mezelf: geen breedset op de nieuwe.) edit: nu lees ik de andere reactie ook dat m sport onderstel ook andere stabilisatoren heeft, dus denk ik dat je wel altijd voor een m sport onderstel moet gaan.

Maar dank voor het meedenken. Het is wat betreft wel of geen x drive inderdaad een kwestie van wat meer afwachten tot de juiste rwd voorbij komt.
Laatst gewijzigd door baaaabroembamsplets op 18 dec 2023, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 dec 2023, 10:22

Je wilt geen M-Sport onderstel, wel M-sport remmen en M-Sport stuur. Ik weet niet of dat in die combinatie af-fabriek te krijgen is. Remmen en stuur is beide wel te vervangen natuurlijk, maar de remmen zijn toch een duur grapje.

Ik heb zelf het adaptieve M-Sport onderstel en rijd op 20" in, ik vind de auto beter sturen en minder stuiteren dan mijn F36 op 19"die ik hiervoor. Geen idee hoe de G2x zonder adaptief onderstel rijdt, maar in zijn algemeenheid is de G2x een beter sturende auto dan een F3x voor zover ik weet.

Heb je überhaupt al gereden in een G21 met M-Sport onderstel? Wie weet bevalt het wel en hoef je helemaal geen tig duizend euro stuk te slaan op diverse aanpassingen.

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 10:31

De G21 is toch de best sturende 3 tot nu toe in M-sport trim?

Ik zou het wel nemen, alleen niet het adaptief als het kan, dan heb je een makkelijke optie als je toch wil wisselen van dempers.

baaaabroembamsplets

Bericht door baaaabroembamsplets » 18 dec 2023, 10:39

Richardt. schreef: 18 dec 2023, 10:22 Je wilt geen M-Sport onderstel, wel M-sport remmen en M-Sport stuur. Ik weet niet of dat in die combinatie af-fabriek te krijgen is. Remmen en stuur is beide wel te vervangen natuurlijk, maar de remmen zijn toch een duur grapje.

Ik heb zelf het adaptieve M-Sport onderstel en rijd op 20" in, ik vind de auto beter sturen en minder stuiteren dan mijn F36 op 19"die ik hiervoor. Geen idee hoe de G2x zonder adaptief onderstel rijdt, maar in zijn algemeenheid is de G2x een beter sturende auto dan een F3x voor zover ik weet.

Heb je überhaupt al gereden in een G21 met M-Sport onderstel? Wie weet bevalt het wel en hoef je helemaal geen tig duizend euro stuk te slaan op diverse aanpassingen.
Oh, dit is ook fijne feedback. Ik heb 1 dagje een G21 330e van Ekris meegekregen maar geen tijd gehad om te checken of daar M Sport onderstel onder zat, of om uberhaupt verschil in sturen te testen (was een werkdag en de F31 had een terugroepactie). Iig zat er geen adaptiv dempers op. Misschien moet ik de BMW dealers in de buurt eens bellen om wat configuraties te rijden. Je hebt gelijk wbt M stuur en M remmen. Het gaat een dure zaak worden om dat achteraf te kopen.
Knot schreef: 18 dec 2023, 10:31 De G21 is toch de best sturende 3 tot nu toe in M-sport trim?

Ik zou het wel nemen, alleen niet het adaptief als het kan, dan heb je een makkelijke optie als je toch wil wisselen van dempers.
Yep, maar ook met custom dempers is het wel een gok of het comfortabel wordt. De M Sport onder de F31 was te slap, en ik lees op Duitse fora dat de G2* M Sport harder is. Toen ik Bilstein eronder deed werd het weer te hard en moest ik de run flats dumpen. Dat comfort kreeg ik weer terug met goede non run flats alleen is het nu weer teveel grip. Ook al is het wellicht met een non-breedset beter in balans, al dat gepuzzel wil ik voorkomen en benieuwd of zon adaptieve dempers settings een optie is, ook bv om op run flat te blijven.

Op dit moment kom ik geen rwd G2* met adaptieve dempers tegen, dus het gaat sowieso een speurtochtje worden. Maar ja, het zoeken is het leukste. Ik ben al maanden aan het inlezen.

JP

Bericht door JP » 18 dec 2023, 10:52

baaaabroembamsplets schreef: 18 dec 2023, 00:28 Hoi,

(…)
Zo wil ik niet meer dan 25k gaan uitgeven, ex bpm en ex btw. Ze staan nu rond de 32-35 in dl.

Ik twijfel nog over wel of geen xdrive. Enerzijds is het gewicht een ding, al is het maar die extra tientjes mrb per maand. Ik ga geen track days doen maar elke kilo is er 1.
(…)
Welkom !!

Familie van Knot hier ?

Succes met afdingen in Duitsland. :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 11:00

Het is niet alleen mrb, ook gewicht, kan defect raken... wil je een AWD moet je een Forester of Range Rover nemen.

baaaabroembamsplets

Bericht door baaaabroembamsplets » 18 dec 2023, 11:04

JP schreef: 18 dec 2023, 10:52
baaaabroembamsplets schreef: 18 dec 2023, 00:28 Hoi,

(…)

(…)
Welkom !!

Familie van Knot hier ?

Succes met afdingen in Duitsland. :coffee:
Familie? Niet dat ik weet. :)

Ik ga niet afdingen. Sterker, ik ben erg, erg happy met mijn huidige F31 (ik vind het uiterlijk eigenlijk een stuk mooier en sierlijker dan een G2*) met alle toeters en bellen en prima onderstel. Maar ik heb een plaatje gemaakt wat ik acceptabel vind met oa de dieselafschrijving en 25 ex btw ex bpm kom je nu op een auto van 30-31k inc btw uit. Ik kwam al een interessante van 33k en 35k tegen. Die fluctueren nu aardig met sommige aanbieders soms bijna 2k omlaag. Het mag ook 2025 worden. Dikke prima. Maar ik gok op een verdere standaard afschrijving en idd wat leasebakken die net boven de 100k in 2024 op de markt komen.

JP

Bericht door JP » 18 dec 2023, 11:12

Knot schreef: 18 dec 2023, 11:00 Het is niet alleen mrb, ook gewicht, kan defect raken... wil je een AWD moet je een Forester of Range Rover nemen.
Ik zie toch een aardige lijst must-haves voorbij komen, dat is toch ook allemaal gewicht en kan ook kapot gaan :coffee:
M-sport stuur, HUD, H&K, Pro navi, Adaptive cruise. 360 cam, adaptive LED zou leuk zijn. Leer interieur niet belangrijk want ik zet er een recaro ergomod stoel in.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 dec 2023, 11:14

Maar ja, dat is knot. En we kennen zijn extremen :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 11:23

Die opties brengen zo ook wat. Hoe vaak gebruik je het xDrive? Wintersport, of geparkeerd in een weiland op een festival?

Als de perfecte auto er staat en het is een xdrive dan zou ik m wel nemen maar liever niet als je er geen direct voordeel van hebt.

JP

Bericht door JP » 18 dec 2023, 11:27

Op vakantie, tijdens een festival in de sneeuw waar normaal een wiede is ja. :hmmm: Misschien ook meer restwaarde, want het plebs wil veiligheid en geen achterwielrisico's.

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2023, 11:31

Knot schreef: 18 dec 2023, 11:23 Die opties brengen zo ook wat. Hoe vaak gebruik je het xDrive? Wintersport, of geparkeerd in een weiland op een festival?

Als de perfecte auto er staat en het is een xdrive dan zou ik m wel nemen maar liever niet als je er geen direct voordeel van hebt.
Ik zou het echt niet weten, nooit denk ik? Maar ik heb er ook geen nadeel van want ik merk dat niet. Maar het is net als met je CV op 17, een ander mag dan eigenlijk ook niet hoger. Net zo’n onnozele opmerking dat je voor AWD een Forester of Range Rover moet nemen. Je trekt alles in het extreme en vergeet dat er ook mensen zijn die voor een wat mildere tussenweg gaan.
JP schreef: 18 dec 2023, 11:27 Op vakantie, tijdens een festival in de sneeuw waar normaal een wiede is ja. :hmmm: Misschien ook meer restwaarde, want het plebs wil veiligheid en geen achterwielrisico's.
Je geeft je op glad ijs hè (leuke woordspeling) met je FWD non-risico :coffee:

Str8Six
Auto: eBike

Bericht door Str8Six » 18 dec 2023, 11:41

JP schreef: 18 dec 2023, 11:27 Op vakantie, tijdens een festival in de sneeuw waar normaal een wiede is ja. :hmmm: Misschien ook meer restwaarde, want het plebs wil veiligheid en geen achterwielrisico's.
Lijkt niet het geval, iig bij vorige generaties. Als je op een F2X (1 of 3 serie) zoekt met een beetje motor, en prijs van laag--> hoog filtert, vind je altijd eerst de handbakken en xDrives. Daarna de automaten en non-xDrives.

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2023, 11:45

Klopt, ook bij de Gxx staat xDrive gebruikt onder de RWD. Maar het vooral de M-sport die het verschil maakt. Die zijn, in alle uitvoeringen, een klap duurder dan de non M-sport.
Laatst gewijzigd door Arthur op 18 dec 2023, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 dec 2023, 11:46

xDrive is net als een sper, bij normaal woon/werk verkeer rollen merk je geen verschil. Ik heb mijn 330i mét af-fabriek sper nu bijna een jaar heb de werking ervan een paar keer echt gevoeld maar daarmee voor mijn geen must om het wel te hebben.

De meeste kilometers maken ik lekker saai hypermilend van/naar het werk en met de rest van de familie in de auto. Doorgaans niet echt de kilometers waarbij je even lekker dwars gaat.

Geen ervaring verder met xDrive, maar ik denk dat ik daar in mijn geval ook weinig van zou merken. Betere tractie als het glad is uiteraard, maar heb zelfs op zomerbanden hier in NL nog niet echt moeite om van mijn plek te komen. Toegevoegde waarde van xDrive bij 99% van mijn kilometers is nul.

Dus hoe gebruik je je auto?
Dagelijks een paar bochtjes dwars? Dan wél een sper en geen xDrive.
Veel op wintersport of een trailer uit een modderig weiland trekken? Dan wel xDrive.
Saaie kiloemters? Lekker belangrijk of het er wel of niet op zit, je merkt het toch amper/bijna nooit.

baaaabroembamsplets

Bericht door baaaabroembamsplets » 18 dec 2023, 11:47

Knot schreef: 18 dec 2023, 11:23 Die opties brengen zo ook wat. Hoe vaak gebruik je het xDrive? Wintersport, of geparkeerd in een weiland op een festival?

Precies dit. Liever geen x drive maar als ik daardoor maanden verder moet zoeken...wie weet toch. En ook, 80% van de tijd ben ik niet aan het knallen, of de laatste meter weg gebruiken om uit te remmen. Dan maakt dat extra gewicht niet uit.

Maar als(3-serie rijdende, met een 5-serie zou ik er al veel minder moeite mee hebben)BMW rijder vind ik dat je toch verplicht bent om zoveel mogelijk gewicht uit de auto te halen ondanks alle verhalen dat de electronica en techniek zoveel beter is..een auto van 1800plus kg is gewoon zwaar, punt. En ook heb je gelijk dat extra opties ook aantikken. Die jongen van Autoblog wilde geen panodak op zn 330d. Ik ben dagen bezig geweest uit te zoeken wat zon panodak/schuifdak nou eigenlijk weegt. Dat is inderdaad 30-40kg op een hele hoge plek. Kaal zou mijn 320d 1475kg moeten wegen maar als ik de vloeistoffen en mezelf weghaal zit mijn auto bij de grofvuilweegbrug rond de 1630kg, dus 150kg extra. Dus vol opties, H&K, panodak, grotere wielen, etc etc. Inderdaad, het tikt allemaal aan.

Het bizarre is dat de G2* eigenlijk lichter zou moeten zijn, maar door alle (standaard) extra toeters en bellen zit diezelfde 320d touring G21 nu op...1610kg leeggewicht. Standaard. Dus die G21 volhangen brengt het dik boven de 1700.

Dat gewicht is ook waarom ik die x drive niet wil, zelfs niet als de perfecte voorbij komt. Een 330d met xdrive is kaal 1720kg. Met opties tegen de 1900. De huidige 'mild hybrid'' x drive 330d is 80(!) kilo zwaarder, 1800kg.

In een perfecte wereld zou ik dan ook beter voor een G20 moeten gaan, maarja familie enzo. Ik kan niet 3 verschillende autos op het pad hebben. (Het is nooit genoeg.) Nog sterker, door blijven rijden in de F31 tot BMW met een acceptabel EV alternatief komt. Maar dat gaat denk ik nog zeker 5-7 jaar duren en dan zijn ze nieuw, en ik koop nooit nieuw. Enfin, zoals gezegd, de zoektocht naar een 330d uit 19-20 maakt het leuk en jullie zijn hier allemaal net zulke fans van de details als ik. Gek dat ik dit forum niet eerder heb ontdekt.
Laatst gewijzigd door baaaabroembamsplets op 18 dec 2023, 12:00, 5 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 11:47

Arthur schreef: 18 dec 2023, 11:31 Ik zou het echt niet weten, nooit denk ik? Maar ik heb er ook geen nadeel van want ik merk dat niet. Maar het is net als met je CV op 17, een ander mag dan eigenlijk ook niet hoger. Net zo’n onnozele opmerking dat je voor AWD een Forester of Range Rover moet nemen. Je trekt alles in het extreme en vergeet dat er ook mensen zijn die voor een wat mildere tussenweg gaan.
Het is gewicht, verbruik, mrb, dus je hebt er wel degelijk nadeel van, alleen jij wil dat niet zien.

Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil maar de TS geef aan er geen voordeel in te zien, dus dan beter meebuigen richting eentje zonder xdrive lijkt me.

Jij vind het xdrive systeem op een G21 een echte topper voor een trail? Er zijn auto's die het een stuk beter doen, dus zo onnzel vind het de opmerking niet maarja, jij vind bijna alles wat ik zeg onnozel als het niet in je straatje past. :coffee:

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2023, 11:56

Toch, en laat ik het generaliseren, zijn we een beetje aan het doorslaan met dat gewicht. Een G21 330d weegt gewoon 1690kg op kenteken, een xDrive 1720kg. En nu kunnen we er alles wel bijslepen, opties wegen kg’s, xDrive is kut. Onder streep ben je gewoon met dik 1700kg op pad. Laten we nu niet doen alsof we in de sportiefste auto’s rijden. Dan koop je wat anders. De doorsnee automobilist merkt er niks van met welk type hij op pad is. De coureurs onder ons wss wel. Ieder moet uiteraard voor zichzelf weten wat de doorslag geeft voor welk model. Maar ga je op 1700kg neuzelen om nog eens 30kg? Vind ik wat ver gezocht.

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 12:03

Persoonlijk wil ik gewoon niet dat die voorwielen meedoen in de aandrijving, dat hoort op een X3/X5 oid, niet op een (sportieve) 3'er.

Laatste AWD waar ik mee gereden heb is een 992, het helpt mee op nat wegdek maar niet écht nodig dus liever gewoon RWD voor de puristen onder ons.

Je kon er ook geen thuiskomertje of ander wiel onder zetten bij lek toch, dan ging het middendiff over de zeik?
Laatst gewijzigd door Knot op 18 dec 2023, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2023, 12:08

Knot schreef: 18 dec 2023, 11:47
Arthur schreef: 18 dec 2023, 11:31 Ik zou het echt niet weten, nooit denk ik? Maar ik heb er ook geen nadeel van want ik merk dat niet. Maar het is net als met je CV op 17, een ander mag dan eigenlijk ook niet hoger. Net zo’n onnozele opmerking dat je voor AWD een Forester of Range Rover moet nemen. Je trekt alles in het extreme en vergeet dat er ook mensen zijn die voor een wat mildere tussenweg gaan.
Het is gewicht, verbruik, mrb, dus je hebt er wel degelijk nadeel van, alleen jij wil dat niet zien.

Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil maar de TS geef aan er geen voordeel in te zien, dus dan beter meebuigen richting eentje zonder xdrive lijkt me.

Jij vind het xdrive systeem op een G21 een echte topper voor een trail? Er zijn auto's die het een stuk beter doen, dus zo onnzel vind het de opmerking niet maarja, jij vind bijna alles wat ik zeg onnozel als het niet in je straatje past. :coffee:
Oké, nadeel in de zin van euro’s in de maand? Oké, daar wil ik nog wel in meegaan. Moet ie wel in een andere MRB klasse vallen. En verbruik hangt af van je rechtervoet. Ik denk dat het heel erg meevalt. Maar jij ziet alles extreem.

Eens, een ieder moet weten wat ‘ie zelf wil. Net geschreven ook. Maar een tegenbericht mag niet, ook al wil TS wat anders? Doen we hier aan de lopende band.

Ik vind xDrive geen topper en weet niet wat een trail is? Ik merk er gewoon niets van dus het is mij om het even of het erop zit. Ik kijk naar het totaalpakket en heb daarbij andere wensen dan jij. En ja, je opmerking over een Forester en Range Rover vind ik onnozel. En ja, bijna alles wat jij zegt past niet in mijn straatje. Niet alles is onnozel, wel extreem en het lijkt alsof je er alleen maar reacties mee uit wilt lokken. Maar blijkbaar niet… je bent echt zo.

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2023, 12:09

Knot schreef: 18 dec 2023, 12:03 Persoonlijk wil ik gewoon niet dat die voorwielen meedoen in de aandrijving, dat hoort op een X3/X5 oid, niet op een (sportieve) 3'er.

Laatste AWD waar ik mee gereden heb is een 992, het helpt mee op nat wegdek maar niet écht nodig dus liever gewoon RWD voor de puristen onder ons.

Je kon er ook geen thuiskomertje of ander wiel onder zetten bij lek toch, dan ging het middendiff over de zeik?
Dan zou jij stil staan :lol:

Zou mij niet boeien, ben geen purist.

Geen idee, zal me jeuken. Je kunt er vast wel mee bij een garage komen. Niet het hele jaar doorrijden.
Laatst gewijzigd door Arthur op 18 dec 2023, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2023, 12:10

Arthur schreef: 18 dec 2023, 12:08 Ik vind xDrive geen topper en weet niet wat een trail is? Ik merk er gewoon niets van dus het is mij om het even of het erop zit. Ik kijk naar het totaalpakket en heb daarbij andere wensen dan jij. En ja, je opmerking over een Forester en Range Rover vind ik onnozel. En ja, bijna alles wat jij zegt past niet in mijn straatje. Niet alles is onnozel, wel extreem en het lijkt alsof je er alleen maar reacties mee uit wilt lokken. Maar blijkbaar niet… je bent echt zo.
Tsja, dat is bij jou precies hetzelfde toch, je spreekt ook alles uit en reageert overal op met je eigen interpretatie.

Plaats reactie