Stap 2 van het rookverbod...
- Djessey
Re: Stap 2 van het rookverbod...
Maja is het echt generaliseren?
Je weet op voorhand dat roken niet bepaald lekker is als je eraan begint, kan me maar 1 reden bedenken om ermee te beginnen en dat is groepsdruk of mensen willen imponeren op jonge leeftijd.
Je weet op voorhand dat roken niet bepaald lekker is als je eraan begint, kan me maar 1 reden bedenken om ermee te beginnen en dat is groepsdruk of mensen willen imponeren op jonge leeftijd.
- JP
Collega's die roken en in een dienst 4x spoorloos zijn (die 800m verderop moeten roken, want rest van de site is het verboden), en als je ze nodig hebt, aan het eten zijn, ja "ik heb recht op pauze". kansloos !
-
Enige voordeel is dat ik de hele dag door op DF kan zitten, dat zijn mijn "rookpauzes"
-
Eerste bakkie was natuurlijk wel lekker, net zoals die eerste rode peper en dat eerste glas whiskey wat je puur achterover sloeg, om nog maar te zwijgen over dat bittere biertje
Verder krijg ik een beetje de indruk dat er hier een aantal roomser dan de paus zijn
-
In Nieuw Zeeland hebben ze een nieuwe wet ingevoerd in 2022. Iedereen na 2004 is het strafbaar om te roken of rookswaar te bezitten/kopen. Dan ben je in 1.5-2 generaties van het roken af in je land. Scheelt wel dat Nieuw Zeeland een afgezonderd eiland is dus illegale import is lastiger dan in Nederland.
Maar van mij mogen ze diezelfde wet invoeren in Nederland.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat gaat me veel te ver. Ik vind roken smerig maar je kan als overheid niet alles maar verbieden en reguleren.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
En daar ben ik het 100% mee eens.
Ik heb gerookt vanaf m'n 13e tot m'n 55e, rookte ongeveer 3,5 pakje shag in de week en ben er inmiddels 5 jaar vanaf, hoewel ik nu ook soms 'gewoon' nog trek in een shaggie heb.
Toen ik na 10 dagen ziekenhuis(en dus niet roken) uit het ziekenhuis ontslagen werd heb ik gelijk geprobeerd om dat door te pakken en dat is gelukkig gelukt.
Ik weet dus ook als geen ander dat er zat mensen zijn die op rokers lopen te zeiken, alleen maar voor het zeiken.
Voorbeeld wat mij nog het meest bij is gebleven is van een jaar of 4 geleden(ik was dus al een jaar gestopt).
Sta ergens op Texel in en winkelstraat met een maat van me te wachten totdat onze vrouwen klaar zijn in een winkel daar en hij rookte toen nog wel(is inmiddels ook gestopt) en had dus een shaggie aangestoken op straat.
Begint er iemand te ouwehoeren dat ie de rook vindt stinken en dat ie er dus last van heeft en dat ie dus z'n shaggie maar uit moet maken.....ga dan gvd zelf ff lekker ergens anders staan, leven en laten leven zeg ik altijd maar.
Als ik voor elk wissewassie dat ik last heb van een ander moet gaan lopen ouwehoeren dan kan ik wel aan de gang blijven.
-
Dikke(re) boetes voor iedereen die alles maar neergooit, of uit het raam gooit lijkt me wel op zn plaats dan.
-
Hoezo? Je kan er grotendeels een nieuwe generatie mee voorkomen om te gaan roken en de huidige kan gewoon door blijven roken. Dus in feite raak je er niemand mee.
-
Totaal oneens, hij start de overlast dus hij mag dat dan elders gaan doen waar het tot minder overlast zorgt.Opa schreef: ↑08 dec 2023, 13:45 Begint er iemand te ouwehoeren dat ie de rook vindt stinken en dat ie er dus last van heeft en dat ie dus z'n shaggie maar uit moet maken.....ga dan gvd zelf ff lekker ergens anders staan, leven en laten leven zeg ik altijd maar.
Als ik voor elk wissewassie dat ik last heb van een ander moet gaan lopen ouwehoeren dan kan ik wel aan de gang blijven.
-
OnlineOpa
Daar ben ik het wel mee eens, iedereen zou z'n eigen zooi op moeten ruimen, of dat nu sigarettenpeuken(filters) of je zooi van de Macdrek is maakt niet uit, gewoon opruimen en anders een dikke prent.
-
OnlineOpa
Jij oordeelt wel heel snel......wij stonden daar eerder, dus ben je zelf zo dom om in de rook te gaan staan, terwijl je weet dat je het vindt stinken.Knot schreef: ↑08 dec 2023, 13:47Totaal oneens, hij start de overlast dus hij mag dat dan elders gaan doen waar het tot minder overlast zorgt.Opa schreef: ↑08 dec 2023, 13:45 Begint er iemand te ouwehoeren dat ie de rook vindt stinken en dat ie er dus last van heeft en dat ie dus z'n shaggie maar uit moet maken.....ga dan gvd zelf ff lekker ergens anders staan, leven en laten leven zeg ik altijd maar.
En ik rook niet meer, dus mij boeit het niet, maar recht is recht en krom is krom!
-
Ik loop uiteraard niet op iemand af die staat te roken maar als ik er eerst naast sta en diegene gaat daarna de lucht vervuilen krijgt die toch echt de opmerking dat hij/zij elders die zooi mag gaan roken.
-
- Auto: So what?
-
- Auto: So what?
Inderdaad.Opa schreef: ↑08 dec 2023, 13:45En daar ben ik het 100% mee eens.
Ik heb gerookt vanaf m'n 13e tot m'n 55e, rookte ongeveer 3,5 pakje shag in de week en ben er inmiddels 5 jaar vanaf, hoewel ik nu ook soms 'gewoon' nog trek in een shaggie heb.
Toen ik na 10 dagen ziekenhuis(en dus niet roken) uit het ziekenhuis ontslagen werd heb ik gelijk geprobeerd om dat door te pakken en dat is gelukkig gelukt.
Ik weet dus ook als geen ander dat er zat mensen zijn die op rokers lopen te zeiken, alleen maar voor het zeiken.
Voorbeeld wat mij nog het meest bij is gebleven is van een jaar of 4 geleden(ik was dus al een jaar gestopt).
Sta ergens op Texel in en winkelstraat met een maat van me te wachten totdat onze vrouwen klaar zijn in een winkel daar en hij rookte toen nog wel(is inmiddels ook gestopt) en had dus een shaggie aangestoken op straat.
Begint er iemand te ouwehoeren dat ie de rook vindt stinken en dat ie er dus last van heeft en dat ie dus z'n shaggie maar uit moet maken.....ga dan gvd zelf ff lekker ergens anders staan, leven en laten leven zeg ik altijd maar.
-
OnlineOpa
En als jij voorbij rijdt met je stinkende en herrie makende scooter of motor en mensen daar last van hebben dan mag dat zeker wel?
Als iemand op straat rookt en je vindt het stinken dan ga je toch aan de andere kant van 'm staan, 99 van 100 keer heb je dan geen last, omdat de wind meest van 1 kant komt.
Lekker moeilijk doen als het makkelijk kan.
-
Ik ga niet stationair naast andere mensen staan met mijn scooter of motor omdat dat anders voor stankoverlast zou kunnen zorgen.
-
OnlineOpa
Als jij voor het stoplicht naast een fietser of voetganger staat, zet je dan dat stinkding uit?
Schei toch uit man, jij predikt ook alleen voor eigen parochie.
-
Komen we dan met onze stille, fijnstofloze, volledig recycleerbare en uitstootloze auto's om rokers te vertellen dat ze wat verkeerd doen
Ik drift zo nog een rotondetje, wel op nat natuurlijk want minder fijnstof
Ik drift zo nog een rotondetje, wel op nat natuurlijk want minder fijnstof
-
Een antieke auto of motor zonder kat vind ik ook ranzig, ga ik niet achter hangen, of paar honderd meter afstand of ik neem een andere route. Huidige spul valt het mee maar dan nog neem ik routes met zo min mogelijk stoplichten.
Ik vind het gewoon smerig, ook als een collega buiten gerookt heeft en loopt een paar minuten later langs hangt er gewoon zo'n smerige walm omheen, van afstand ruik je het al.
Ik vind het gewoon smerig, ook als een collega buiten gerookt heeft en loopt een paar minuten later langs hangt er gewoon zo'n smerige walm omheen, van afstand ruik je het al.
-
OnlineOpa
Ik voel me helemaal niet aangevallen en het gaat ook niet alleen om het roken, zoals gezegd maakt het mij ook niet uit, want ik rook niet meer.
Gaat erom dat tolerantie tegenwoordig ver te zoeken is en iedereen maar loopt te zeiken op anderen, terwijl ze zelf niet in de gaten hebben dat ze ook anderen weleens tot last zijn.
Die lucht die jij ruikt bij rokers die ruik ik tegenwoordig ook, maar ik maak me er niet druk om....leven en laten leven.
Ik had je ff moeten quoten, want je hebt je post aangepast voordat ik deze plaatste.
Gaat erom dat tolerantie tegenwoordig ver te zoeken is en iedereen maar loopt te zeiken op anderen, terwijl ze zelf niet in de gaten hebben dat ze ook anderen weleens tot last zijn.
Die lucht die jij ruikt bij rokers die ruik ik tegenwoordig ook, maar ik maak me er niet druk om....leven en laten leven.
Ik had je ff moeten quoten, want je hebt je post aangepast voordat ik deze plaatste.
Laatst gewijzigd door Opa op 08 dec 2023, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineOpa
-
-
-