Voor een volgende keer, je kunt bij elke site de site instellingen bekijken. Bij Chrome direct links voor de URL. Javascript uitschakelen en opnieuw laden.
Horloge / Horloges topic
- MParallel
- Auto: BMW
Re: Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Tip: Van Willegen heeft forse korting (tot 30%) op o.a. Omega, Meistersinger, Tissot en Oris:
https://www.juwelier.nu
-
Goede tip, mooie aanbiedingen
-
Bedankt voor de tip. Vanmiddag een IWC, Breitling en Omega gehaald.flieger schreef: 01 dec 2023, 16:26 Tip: Van Willegen heeft forse korting (tot 30%) op o.a. Omega, Meistersinger, Tissot en Oris:
-
Armoe troef zie ik wel:)
Welke en feli natuurlijk!
Welke en feli natuurlijk!
- Martijn_bmw
Mooie inkoop gedaan HSR 
Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!
-
Voordat jullie denken dat het drie horloges voor mijzelf zijn.
Mijn broer kocht een IWC Pilot Chrono

Een Breitling Chronomat 32 voor de vrouw
Ik zat zelf al een poos te zoeken naar een Zenith El Primero of een Grand Seiko. Gezien de goede prijs (blijf hollander...) gegaan voor de
Omega Speedmaster Two Counters Chronoscope Blue (43mm maar is een elegant uurwerk)

Mijn broer kocht een IWC Pilot Chrono

Een Breitling Chronomat 32 voor de vrouw
Ik zat zelf al een poos te zoeken naar een Zenith El Primero of een Grand Seiko. Gezien de goede prijs (blijf hollander...) gegaan voor de
Omega Speedmaster Two Counters Chronoscope Blue (43mm maar is een elegant uurwerk)

- Martijn_bmw
Alle drie erg mooie klokjes!

-
Goed om te zien dat de DF verdriedubbelaar ook werkt op horloges!
-
Mooi. Die Omega toppie!
Op mijn shortlist staat ook een nieuwe '69 EP.
- Joop
Mooie horloges HSR… Die IWC en de Speedmaster zijn wel helemaal top. 
Wel leuke actie bij Van Willegen. Heb er een Tissotje gekocht. Eenvoudig Quartz uurwerk, maar hoef dan ook niet bang te zijn als ik ‘m een keer bij een bouwbezoek ergens langsop haal.

Wel leuke actie bij Van Willegen. Heb er een Tissotje gekocht. Eenvoudig Quartz uurwerk, maar hoef dan ook niet bang te zijn als ik ‘m een keer bij een bouwbezoek ergens langsop haal.

-
Was er ter plekke te onderhandelen?HSR schreef: 02 dec 2023, 20:59Bedankt voor de tip. Vanmiddag een IWC, Breitling en Omega gehaald.flieger schreef: 01 dec 2023, 16:26 Tip: Van Willegen heeft forse korting (tot 30%) op o.a. Omega, Meistersinger, Tissot en Oris:
Ik heb een bod gedaan op die Ulysse Freak, maar ik kreeg terug dat 20% de max was bij Ulysse.
-
De reden dat ze korting hebben is dat veel horlogemerken de overstap maken naar flagship stores in de grote steden waardoor ze geen dealer meer kunnen zijn van de voorgenoemde merken. Ze verkopen met forse korting omdat ze besloten te stoppen met de zaak. Eigenlijk best een treurig verhaal en mijn broer en ik zaten daar wel een beetje met een ''de een zijn dood, de ander zijn brood'' / ''lijkepikkers'' gevoel. Hadden ook een goed gesprek over de kortingen, hoe die tot stand zijn gekomen en of ze het wel ok vinden dat wij als passant daar even 3 uurwerken kopen. Klinkt een beetje als de omgekeerwde wereld misschien maar wij zijn daar geen vaste klant en het trekt natuurlijk volop scalpers aan die zo'n klok dezelfde dag nog bij een juwelier in een andere stad of online aanbieden in de hoop er een rooitje op te pakken.
Maar je hebt die Ulysse voor 20% onder sticker niet gekocht? Is een uitzonderlijk goede prijs denk ik?
Maar je hebt die Ulysse voor 20% onder sticker niet gekocht? Is een uitzonderlijk goede prijs denk ik?
-
Wat is een 69 EP? Een 69 Mustang Fastback met Electric Power?Robin schreef: 03 dec 2023, 14:00 Mooi. Die Omega toppie!
- Joop
Dat is eigenlijk wel een minder verhaal.
Kwam er nog wel eens binnen, laatste keer voor moeders daar nog wat gekocht samen met mijn broertje (die in Rotterdam woont en de zaak beter kent). Maar zo wil je eigenlijk niet stoppen lijkt me.

- Martijn_bmw
Dit hoor je inderdaad veel, mijn moeder is goudsmid en doet ook reparatiewerk voor een plaatselijke juwelier.HSR schreef: 03 dec 2023, 22:26 De reden dat ze korting hebben is dat veel horlogemerken de overstap maken naar flagship stores in de grote steden waardoor ze geen dealer meer kunnen zijn van de voorgenoemde merken. Ze verkopen met forse korting omdat ze besloten te stoppen met de zaak. Eigenlijk best een treurig verhaal en mijn broer en ik zaten daar wel een beetje met een ''de een zijn dood, de ander zijn brood'' / ''lijkepikkers'' gevoel. Hadden ook een goed gesprek over de kortingen, hoe die tot stand zijn gekomen en of ze het wel ok vinden dat wij als passant daar even 3 uurwerken kopen. Klinkt een beetje als de omgekeerwde wereld misschien maar wij zijn daar geen vaste klant en het trekt natuurlijk volop scalpers aan die zo'n klok dezelfde dag nog bij een juwelier in een andere stad of online aanbieden in de hoop er een rooitje op te pakken.
Die beste man was ook dealer van veel grote merken maar is om dezelfde reden bijna alle dikke horlogemerken kwijt geraakt, gewoon omdat hij geen dealer meer mócht zijn in een dorpje.

-
Bovendien ''verziekt'' het de koopervaring van de klant. Dit zie je bijvoorbeeld in Shanghai ook. Daar had je alle horlogemerken op een rijtje. Wilde je na het passen van een Glashutte een Omega proberen, moest je 4 winkeltjes naar rechts. Daarna toch nog even die Zenith checken? De straat oversteken en 100m naar links. Oncomfortabel en je kunt de uurwerken niet ter plekke vergelijken.
-
Ja, volgens mij zijn ze wel een begrip in Rotterdam. Bestaan sinds 1970 en dan is het altijd zonde dat zo'n mooie zaak verdwijnt.Joop schreef: 03 dec 2023, 22:50 Dat is eigenlijk wel een minder verhaal.Kwam er nog wel eens binnen, laatste keer voor moeders daar nog wat gekocht samen met mijn broertje (die in Rotterdam woont en de zaak beter kent). Maar zo wil je eigenlijk niet stoppen lijkt me.
-
Ruim 22K?HSR schreef: 03 dec 2023, 22:26
Nee, dan pik je ze op Chrono voor een stuk minder op.
Ik wil zo'n ding voor mezelf, ben geen scalper.

-
Klopt. Ontzettend klote van de merken.Joop schreef: 03 dec 2023, 22:50 Dat is eigenlijk wel een minder verhaal.Kwam er nog wel eens binnen, laatste keer voor moeders daar nog wat gekocht samen met mijn broertje (die in Rotterdam woont en de zaak beter kent). Maar zo wil je eigenlijk niet stoppen lijkt me.
(Omega, Breitling etc doen het allemaal)
Je kan beter een multibrand hebben, dan kan je inderdaad goed vergelijken.
Ik zal niet snel een merk boutique binnenstappen van een Omega oid.
Mooi merk? Ja.
Maar op 2 horloges na hoef ik de rest allemaal niet te passen.
Juist Ulysse heb ik gepast bij een multibrand. Anders had ik het horloge nooit op de radar gehad.
-
Ik ken en herken 't verhaal van Van Willegen inderdaad. Ik zit dan in 't middensegment (ben vroeger wel Zenith Dealer geweest) , dat is Seiko-Meistersinger-Maurice Lacroix -Oris da's mijn max. Ik kan ook moeilijker aan Breitling/Carier/Omega komen...marktwerking blablabla
Deze

Deze

-
Ah ok. Nja, 22K voor een gloednieuwe Freak X is erg scherp geprijsd. Op chrono komen er enkele voorbij voor 18K maar daar komen nog kosten bij en voor minder heb je een gebruikt ding. Maar dat is in de horlorge scene niet zo'n issue heb ik dit weekend begrepen.
- HarryC
Deze

[/quote]
Had 'm ook op m'n vizier staan, maar die open gewerkte band vind ik zo niet mooi...

[/quote]
Had 'm ook op m'n vizier staan, maar die open gewerkte band vind ik zo niet mooi...
-
Een nieuwe in Zuid Afrika voor 14K. (aah, die is nu verkocht zie ik.)HSR schreef: 04 dec 2023, 09:45Ah ok. Nja, 22K voor een gloednieuwe Freak X is erg scherp geprijsd. Op chrono komen er enkele voorbij voor 18K maar daar komen nog kosten bij en voor minder heb je een gebruikt ding. Maar dat is in de horlorge scene niet zo'n issue heb ik dit weekend begrepen.
Plus; de vraagprijzen zijn logisch, want het is een nieuw model.
Die dingen zijn net een blok aan je been qua verkoop.