Nog maar even vermelden hier wat een onrealistische fijne auto de Superb is! Dat besef ik des te meer nu de TCU (Transmisson Control Unit) gesneuveld is en ik een paar weken (!) in een door Carprof aangeboden huurauto mag rijden, daarover later meer...
Paar weken geleden viel me op dat de auto na het rijden wat brand-achtig rook. Niet altijd, maar wel als 'ie goed warm was geweest. Ik heb er niet direct iets achter gezocht, want het is tenslotte vies weer. De auto is deze dagen meer smerig dan schoon en dus leek het me logisch dat er wel wat vuil tegen hete delen onder de auto zouden aanbakken en de geur zouden veroorzaken. Tot ik afgelopen maandag een melding kreeg dat de versnellingsbak in het noodprogramma liep. De tweede, vierde en zesde versnelling waren slechts nog beschikbaar en het wisselen van versnellingen ging nog beroerder dan in de huidige huurauto, naar de garage dus. Na een dagje kwam de diagnose: TCU gesneuveld. Deze moet eruit en zou gereviseerd gaan worden, verwachte reparatieperiode twee weken. Tenminste als het nog voor de Kerst lukt, anders wordt het aanzienlijk langer.
Dan denk je vervelend, maar gelukkig een leaseauto en dus zonder vragen fatsoenlijk vervangend vervoer. Ik had er niet verder naast kunnen zitten...
De nieuwe Renault Symbioz!
Oké, een Fransoos. Niet getreurd, ik heb immers zelfs een 106 Rallye gehad. Het hoeft dus niet altijd ellende te zijn, soms is er plezier. Maar in deze is het dat helaas wel. Deze auto is modern, maar niet uitgedacht. Hij kijkt niet heel lelijk, maar mooi is anders. Hij is best hoog, maar zeker niet ruim of praktisch. Het interieur ziet er op het eerste oog mooi uit, maar ik heb nog nooit zo snel last van mijn rug gehad. De achterbank is schuifbaar in voor- en achterwaartse richting, maar in de ruimste stand kan mijn dochter van zes haar benen eigenlijk nog steeds niet lekker kwijt. De auto is (stekkerloos) hybride, maar van stevig elektrokoppel is geen sprake. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kan me dus voorstellen dat deze auto goed verkocht wordt! Aan maffiabazen... Als martelwerktuig.
Ik kan niet wachten tot de Superb terug komt! Met bijna 100.000km op de teller