Nou vooruit, omdat ik carnivoor ben maak ik er slavinkjes van:)Bram schreef: 14 nov 2023, 13:12Wat moet jij met die vogels dan?Robin schreef: 14 nov 2023, 12:07 Oh dat:)
Maar daar hoor ik niet bij: ik ben blank, middelbare leeftijd, heterosueel, rechtsdenkend, met wat meer vinkjes dan een tokkie:)
Neemt niet weg dat ik in de ogen van de Marxistische Moslim Broederschap schuldig ben....
Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Arthur heeft idd een punt
-
https://www.ad.nl/politiek/factcheck-er ... ~ab2d0629/

Laten we vooral alles letterlijk nemen wat dit huidige kabinet ons beloofde en wat de partijen ons gaan beloven....
FvD, tja Baudet, maar in bovenstaande heeft ie wel 'n punt, en die factchekers zijn zeker dezelfden die wél meegaan met Jetten z'n 28 miljard voor 0.0036 graden minder warm...LOL (of eigenlijk niet)
Koffie!

Laten we vooral alles letterlijk nemen wat dit huidige kabinet ons beloofde en wat de partijen ons gaan beloven....
FvD, tja Baudet, maar in bovenstaande heeft ie wel 'n punt, en die factchekers zijn zeker dezelfden die wél meegaan met Jetten z'n 28 miljard voor 0.0036 graden minder warm...LOL (of eigenlijk niet)
Koffie!
-
Nou ik lees vanmorgen in de Telegraaf "VVD niet in kabinet als migratieprobleem niet wordt aangepakt"

Ik durf er wel een fles wij op te zetten dat de VVD het migratieprobleem niet gaat oplossen.
Iemand die deze weddenschap durft aan te gaan?

We hebben ons aan zoveel wetten en andere onzin geconformeerd dat we hier geen ene flikker meer te vertellen hebben.
Schiphol krimpen? Daar heeft Nederland zelf niks over te vertellen, dat bepalen anderen voor ons

Ik neem een dubbel bakkie

-
Ha en Wilders zet de skitterende Islam (verrijking voor de westerse wereld natuurlijk) nu niet meer op 'punt 1'....
Straks even kijken of de laatste strohalm aan 'Cultureel Nederland' hier nog net zo zwart is als vroeger. Ik betwijfel het.
Het Friesche Haagje: Een PvdA gemeente sinds 1946 en sinds 1 november een VVDer als Burgemeester, MdV sprak gisteren met haar, aardig mens, maar dat zegt niks:)
Straks even kijken of de laatste strohalm aan 'Cultureel Nederland' hier nog net zo zwart is als vroeger. Ik betwijfel het.
Het Friesche Haagje: Een PvdA gemeente sinds 1946 en sinds 1 november een VVDer als Burgemeester, MdV sprak gisteren met haar, aardig mens, maar dat zegt niks:)
-
Vroeger was een vluchteling iemand die in een land met oorlog zat, wat spullen pakt en naar de eerste de beste plek ging waar het veilig was. Zo'n vluchteling had geen toegang tot informatie, die liep gewoon tot die veilig was en er iemand in de basisbehoeften wilde voorzien. Net zoals in WW2 waar Joden ondergedoken zaten bij mensen thuis. Dat ging buiten de overheid of welk commercieel belang om. Gewoon, uit goedheid van de mens. Tegenwoordig noemt elke inwoner van een onderontwikkeld land zich vluchteling op zoek naar een beter leven (wat ik ze niet kwalijk kan nemen). Ze weten op voorhand waar ze moeten zijn, want iedereen heeft een gsm en toegang tot internet. Het hele pad is uitgestippeld en commercieel gemaakt: mensensmokkelaars zorgen voor het eerste stukje (en verdienen er geld aan), NGO's pikken ze iets buiten de kust op (want die verdienen er geld aan), de EU vangt ze op (want die wil niet aan mensenrechtenverdragen zitten) en hier krijgen ze opvang (want zowel COA als vastgoedbezitters verdienen er geld aan) en krijgen ze een advocaat en vertaler toegewezen op kosten van de staat. En de samenleving moet het maar uitzoeken wat ze doen met veiligheid, belasting op de zorg, in stand houden sociale vangnet enzovoort.
Het is ook mooi hoe sommige partijen arbeidsmigranten en deze zogeheten vluchtelingen op één hoop gooien, om te pogen dat we ze nodig hebben en criminaliteitscijfers af te vlakken. Arbeidsmigranten hebben we in sommige sectoren inderdaad nodig (zowel laaggeschoold werk als kennis bij bedrijven zoals ASML), maar die komen hier toch echt vanwege een hele andere prikkel heen (met dank en welkom zou ik zeggen).
Het is ook mooi hoe sommige partijen arbeidsmigranten en deze zogeheten vluchtelingen op één hoop gooien, om te pogen dat we ze nodig hebben en criminaliteitscijfers af te vlakken. Arbeidsmigranten hebben we in sommige sectoren inderdaad nodig (zowel laaggeschoold werk als kennis bij bedrijven zoals ASML), maar die komen hier toch echt vanwege een hele andere prikkel heen (met dank en welkom zou ik zeggen).
- JP
+ veel Tom !
@ Sinterklaas, zie op tv dé intocht maar hier 2 straten verderop is ook een intocht? Zijn er dan 2 klazen ? Jammer alleen van de regen, de pieten zien er wat doorweekt en bleekjes uit
@ Sinterklaas, zie op tv dé intocht maar hier 2 straten verderop is ook een intocht? Zijn er dan 2 klazen ? Jammer alleen van de regen, de pieten zien er wat doorweekt en bleekjes uit

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb het stuk niet gelezen, kunnen lezen. Maar er staat toch; “niet wordt aangepakt” en niet “niet wordt opgelost”? Is een verschilletjeElise schreef: 18 nov 2023, 10:18Nou ik lees vanmorgen in de Telegraaf "VVD niet in kabinet als migratieprobleem niet wordt aangepakt"![]()
Ik durf er wel een fles wij op te zetten dat de VVD het migratieprobleem niet gaat oplossen.

-
Ook:)Arthur schreef: 18 nov 2023, 12:45Ik heb het stuk niet gelezen, kunnen lezen. Maar er staat toch; “niet wordt aangepakt” en niet “niet wordt opgelost”? Is een verschilletjeElise schreef: 18 nov 2023, 10:18Nou ik lees vanmorgen in de Telegraaf "VVD niet in kabinet als migratieprobleem niet wordt aangepakt"![]()
![]()
Dus als VVD en Dilan het grootst worden(wat ik dan maar hoop in deze chaos van partijen en partijtjes, want Wilders als premier is een Utopie helaas) , maar andere partij/en zeggen niks te willen doen aan immigratie, de VVD in de oppositie gaat??
Of hoe en wat? Ik kan 't ook niet lezen....
-
Oplossen doet de VVD het zeker niet en aanpakken zal ze wel iets in de vorm van een Tunesiëdeal worden.Arthur schreef: 18 nov 2023, 12:45 Ik heb het stuk niet gelezen, kunnen lezen. Maar er staat toch; “niet wordt aangepakt” en niet “niet wordt opgelost”? Is een verschilletje![]()
En we weten allemaal hoe succesvol als die Tunesiëdeal is geweest

Artikel : https://archive.is/FXm1h
-
Dank Elise, even lezen.
Edit:Tja wat zegt ze nou eigenlijk...
Wel triest dat zij net als Geert ook beveiligd moet worden. Pff en Klaver en Timmermans en Jetten niet dacht ik?
Geeft weer te denken.

Edit:Tja wat zegt ze nou eigenlijk...
Wel triest dat zij net als Geert ook beveiligd moet worden. Pff en Klaver en Timmermans en Jetten niet dacht ik?
Geeft weer te denken.

-
Dilan krijgt bij mij best het voordeel van de twijfel maar de enige manier waarop ik de VVD het asielbeleid zie aanpakken is als Duitsland ook een ruk naar rechts maakt en er op EU-niveau haast mee maakt. Als ik de punten uit het verkiezingsprogramma lees klinkt dat het anders als jarenlang durende (EU-)procedures aanpassen (buitengrenzen bewaken, VN-vluchtelingenverdrag aanpassen) en theoretische oplossingen (strenger aanpakken: helemaal voor maar pakkans is al klein, terugkeerbeleid: helemaal voor, maar die landen nemen ze toch niet terug).
-
Ja die beleving heb ik ook wel Tom
-
Ik heb het al eerder gezegd, Dilan = Rutte 2.0
Stemmen op de VVD is oude wijn in nieuwe zakken.
Stemmen op de VVD is oude wijn in nieuwe zakken.
-
Tussen de regels door staat er gewoon dat ze graag als eerste vrouw, met migratie achtergrond, in het torentje wil zitten.
Al het andere is niet belangrijk.
-
En dat gun ik háár wel, maar helaas is het een VVDert.....
-
Ik ben ook geen voorstander van arbeidsmigranten of studiemigratieTom schreef: 18 nov 2023, 12:14 Het is ook mooi hoe sommige partijen arbeidsmigranten en deze zogeheten vluchtelingen op één hoop gooien, om te pogen dat we ze nodig hebben en criminaliteitscijfers af te vlakken. Arbeidsmigranten hebben we in sommige sectoren inderdaad nodig (zowel laaggeschoold werk als kennis bij bedrijven zoals ASML), maar die komen hier toch echt vanwege een hele andere prikkel heen (met dank en welkom zou ik zeggen).

40% van de studenten komen uit het buitenland, met NL basisbeurs, terwijl Nederlandse studenten worden uitgeloot.

Als we dan hier, gelet op een patiëntenstop overal in het land, een tekort hebben aan bijvoorbeeld huisartsen en tandartsen zou ik zeggen eigen studenten eerst

Verder leuk om voor het werk wat we zelf niet willen doen arbeiders uit het buitenland halen (deja vu naar gastarbeiders waar alle ellende mee begonnen is), maar dan moeten we hier eerst de tokkies uit de bijstand halen en dat werk laten doen en/of de lonen in die sector verhogen.
Je ziet ook dat om hier bijvoorbeeld de groene droom (energietransitie) te verwezenlijken, ons land vol zit met moe-landers. Laat die mensen lekker in hun eigen land aan de gang gaan om dat op te bouwen.
Ook verpleegkundigen, die we bijvoorbeeld onder valse voorwendselen uit andere landen halen, kunnen daar helemaal niet gemist worden, het gaat te koste van de gezondheidszorg van die landen. Slechte ontwikkeling.
Kennismigratie, ook dat gaat ten koste van de ontwikkeling van het land van afkomst.
Kortom, ieder land moet in mijn optiek gewoon roeien met de riemen die ze hebben en hebben ze ergens een tekort dan moeten ze dat probleem op een andere manier oplossen. Migratie is niet de oplossing.
-
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
Het is heel simpel: islam kun je gewoon niet met een andere cultuur mixen.Dat wishfull thinking gaat in de nabije toekomst nog veel ellende veroorzaken.
-
staat al in ander topic.
-
Kabinet geeft miljoenen meer uit aan zorgkosten voor illegalen zonder verzekering
De zorgkosten voor mensen die illegaal in Nederland verblijven zijn in 2022 met €4,4 miljoen toegenomen. Van €47 miljoen in 2021 naar €51,4 miljoen in 2022. Dit blijkt uit de Verzekerdenmonitor 2023 die maandagmiddag door minister Kuipers (Zorg) naar de Tweede Kamer is verstuurd.
- JP
Je verwacht het niet hè..... 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
51 miljoen is veel geld, maar op een budget van 100 miljard klein bier. Wat moet je dan doen? Ze op de stoep laten overlijden?
Ja illegalitiet aanpakken, check. Maar dat is blijkbaar niet zo eenvoudig.
Laatst gewijzigd door Bram op 28 nov 2023, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Precies. We kunnen ons ook afvragen hoe ontzettend veel geld we altijd verdiend hebben in het buitenland. Hebben we daar altijd ‘recht’ op gehad..?
- Philipoo
Terug naar de VOC tijd?TLRS schreef: 28 nov 2023, 12:22 Precies. We kunnen ons ook afvragen hoe ontzettend veel geld we altijd verdiend hebben in het buitenland. Hebben we daar altijd ‘recht’ op gehad..?
-
- Auto: Dikke Bmw
Uhm… bij afwijzing verblijfsvergunning/ status op de eerst volgende vlucht terug?Bram schreef: 28 nov 2023, 11:31 51 miljoen is veel geld, maar op een budget van 100 miljard klein bier. Wat moet je dan doen? Ze op de stoep laten overlijden?
-
Altijd weer die zwarte pieten, het zou verboden moeten wordenTLRS schreef: 28 nov 2023, 12:22 Precies. We kunnen ons ook afvragen hoe ontzettend veel geld we altijd verdiend hebben in het buitenland. Hebben we daar altijd ‘recht’ op gehad..?

viewtopic.php?p=1634565#p1634565