Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 20 okt 2023, 12:34

Elise schreef: 20 okt 2023, 12:12 Het lijkt er inderdaad op dat die Maurits Berger een eigen agenda heeft, maar dat doet voor mij niets aan af dat ik de youtube video wel verhelderend vond en ik ga ervan uit dat als je de benoemde feiten in de video checkt, het verhaal wat hij afsteekt klopt. Ook in de reacties onder de video lees ik geen opmerkingen dat hij onwaarheden zit te verkondigen.
Dikgedrukt: Dat bedoel ik dus en voor de rest: Eensch.

Want ik zei dit over die video gisteren:
Geen onwaarheden, maar gewoon dingen beetje bagatelliseren/niet (relevant) noemen vind ik. Vandaar dat ik me ging verdiepen in de heer Berger....
Robin schreef: 19 okt 2023, 16:11 Deze professor houdt 't neutraal voor wat 't waard is.
Helaas worden de daar 1000den jaren oude onderlinge conflicten tussen de volkeren daar niet meegenomen. Hij doet ook alsof 'Israel' iets nieuws is sinds 1948. En hij wuift ook het religieuze verhaal tussen de Joden -Moslims weg.

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2023, 09:53

Interview met Geert. Dat mag wel in de krant! :)
https://www.ad.nl/politiek/geert-wilder ... ~aa39b56b/

Ik twijfel, Ja21, Dilan(maar wél VVD helaas he, backstabbers) of toch gewoon Geert....

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2023, 10:20

Robin schreef: 28 okt 2023, 09:53 Interview met Geert. Dat mag wel in de krant! :)

Ik twijfel, Ja21, Dilan(maar wél VVD helaas he, backstabbers) of toch gewoon Geert....

BVNL staat bij jou niet op de twijfellijst Robin?

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2023, 10:22

BVNL: Van Haga heb ik toendertijd (FvD) op gestemd. Vind Van Haga een topper, maar de partij te klein. Helaas!

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2023, 10:38

Als je Geert doet gaan we wel uit de EU hé :wink:

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2023, 10:43

Elise schreef: 28 okt 2023, 10:38 Als je Geert doet gaan we wel uit de EU hé :wink:
Ha, ja 'uit de EU' klinkt prima in theorie, in de praktijk denk ik dat we teveel vastzitten aan andere landen helaas, kijk naar D.
https://www.dnhk.org/nl/advies/marktinf ... ard%20euro.
Maar een soort Noordelijke EU alliantie, of de EU van binnenuit totáál veranderen/verbeteren. Alle poppetjes eruit knikkeren en met een schone lei beginnen.

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2023, 10:49

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 okt 2023, 14:05

Robin schreef: 28 okt 2023, 09:53 Interview met Geert. Dat mag wel in de krant! :)

Gewoon Geert, doe ik ook weer, de aanhouder wint zegt men. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2023, 15:10

Elise schreef: 28 okt 2023, 10:49
Ze had een punt, Maggie. Mijn plaatsgenoot dacht daar anders over en drukte de Euro erdoor als eerste president van de ECB.... hier 100m verderop staat 'n standbeeld van 'm... :hammer:

Elise

Bericht door Elise » 01 nov 2023, 08:45

Nederland stevent af op 18 miljoen inwoners.
De groei in de Nederlandse bevolking kwam dan ook volledig door buitenlandse migratie. Per saldo (immigratie min emigratie) vestigden 111.600 migranten zich in Nederland. Dat saldo is 76.400 lager dan in deze periode een jaar eerder, volgens het CBS grotendeels te verklaren door het teruggelopen aantal Oekraïense vluchtelingen.

Kom, even 27 jaar terug in de tijd.... :bag:

JP

Bericht door JP » 05 nov 2023, 11:11

Is het omdat pakjesboot 12 nog loopt op ouderwetse stookolie ? :coffee:
Extinction Rebellion en Kick Out Zwarte Piet gaan samenwerken en kondigen burgerlijk ongehoorzame acties aan
https://extinctionrebellion.nl/extincti ... cties-aan/

Opa

Bericht door Opa » 05 nov 2023, 17:52

Daar noem je ook 2 'lekkere' groepjes op. :please: :protest: :wtf:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 nov 2023, 20:15

JP schreef: 05 nov 2023, 11:11 Is het omdat pakjesboot 12 nog loopt op ouderwetse stookolie ? :coffee:
Dat zal de XRs divisie zijn denk ik.
Ik gok dat als je maar met genoeg centjes over de brug komt, ze best bij jouw actie aan willen sluiten.
https://twitter.com/NLRebellion/status/ ... 2744621458

Martin*

Bericht door Martin* » 05 nov 2023, 21:24

Reken er maar op nu dat gemeenten waar nu nog zwarte pieten mee zouden lopen nu gaan zwichten voor de druk van XR en dus de zwarte pieten gaan verbieden. Dat is namelijk de makkelijkste weg om gezeur en onrust te voorkomen.

Robin

Bericht door Robin » 06 nov 2023, 07:52

Opa schreef: 05 nov 2023, 17:52 Daar noem je ook 2 'lekkere' groepjes op. :please: :protest: :wtf:
Doe mij dan Luv en Centerfold aub. :P

TLRS

Bericht door TLRS » 06 nov 2023, 11:34

Snap de weerstand niet zo. Kinderen geven weinig om de traditie van zwarte piet. En als traditie zo belangrijk is, waar komt die halloween heisa dan vandaan. Is ook geen traditie in ons land toch, moet dat niet opzouten dan?

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2023, 12:02

Voor kinderen maakt het niet uit. Het zijn volwassenen die zelf, toen ze kind waren, er mooie herinneringen aan hebben en datzelfde gevoel willen overdragen aan hun eigen kinderen. En omdat een klein groepje mensen voor anderen gaat bepalen wat wel en niet mag. Volgens mij hebben de meeste mensen zich er inmiddels wel bij neergelegd trouwens.

Robin

Bericht door Robin » 06 nov 2023, 13:47

TLRS schreef: 06 nov 2023, 11:34 Snap de weerstand niet zo. Kinderen geven weinig om de traditie van zwarte piet. En als traditie zo belangrijk is, waar komt die halloween heisa dan vandaan. Is ook geen traditie in ons land toch, moet dat niet opzouten dan?
Haloween kan en mag, dus kan en mag Zwarte Piet ook gewoon, iedereen mag zélf bepalen met wat voor kleur hij z'n kop insmeert rondom Sinterklaas, MAAR door een stelletje oproerkraaiers de laatste tien jaar ofzo is de tendens heláás dat dat 'niet meer mág'. Tuurlijk mag dat.

Een ieder mag zich identificeren als : Vul maar in. Als IK mij identificeren wil als ZWARTE Piet en smeer m'n kop in met zwarte schoensmeer ofzo, identificeer ik mij daarmee en dan mag en kan iedereen daar wat van vinden, ik mág het doen.

Maar de publieke opinie is door herhaling van die oproerkraaiers helaas aan het veranderen.

Elise

Bericht door Elise » 06 nov 2023, 14:48

TLRS schreef: 06 nov 2023, 11:34 Snap de weerstand niet zo. Kinderen geven weinig om de traditie van zwarte piet. En als traditie zo belangrijk is, waar komt die halloween heisa dan vandaan. Is ook geen traditie in ons land toch, moet dat niet opzouten dan?
Jij vindt het gezond dat een kleine minderheid hun mening oplegt aan de overgrote meerderheid?

Het is juist deze slapjanus mentaliteit waardoor er uiteindelijk niets meer van tradities in Nederland overblijft. Het enige wat we nog doen is excuses maken voor dingen uit een ver verleden, met bijbehorende pecunia!

TLRS

Bericht door TLRS » 06 nov 2023, 17:31

Robin schreef: 06 nov 2023, 13:47 Haloween kan en mag, dus kan en mag Zwarte Piet ook gewoon, iedereen mag zélf bepalen met wat voor kleur hij z'n kop insmeert rondom Sinterklaas, MAAR door een stelletje oproerkraaiers de laatste tien jaar ofzo is de tendens heláás dat dat 'niet meer mág'. Tuurlijk mag dat.

Een ieder mag zich identificeren als : Vul maar in. Als IK mij identificeren wil als ZWARTE Piet en smeer m'n kop in met zwarte schoensmeer ofzo, identificeer ik mij daarmee en dan mag en kan iedereen daar wat van vinden, ik mág het doen.

Maar de publieke opinie is door herhaling van die oproerkraaiers helaas aan het veranderen.
Stel je eens voor, je schminkt jezelf zwart en je beeld je in dat je een zwarte slaaf bent.

Of dat er een nieuw feest komt waarbij mensen zich verkleden als jouw minst favoriete politici..
Elise schreef: 06 nov 2023, 14:48 Jij vindt het gezond dat een kleine minderheid hun mening oplegt aan de overgrote meerderheid?

Het is juist deze slapjanus mentaliteit waardoor er uiteindelijk niets meer van tradities in Nederland overblijft. Het enige wat we nog doen is excuses maken voor dingen uit een ver verleden, met bijbehorende pecunia!
De politiek, de rijke elite, de bureaucratie van overheid en in bedrijven. Allemaal relatief kleine groepjes mensen die bepalen wat de rest moet doen. Waarom zou je je dan in godsnaam druk maken over een feest dat 1x keer paar het land door trekt en als voornaamste doel heeft om kinderen een leuke tijd te bezorgen.

Je hoeft het er allemaal niet mee eens te zijn. Maar een beetje voorstellingsvermogen kan geen kwaad. Zou ook niet al te moeilijk moeten zijn voor ons loonslaven.

In besloten kring kun je de traditie ook gewoon voortzetten toch? Oude sinterklaas intocht opzetten, kinderen zien het verschil toch niet. Beetje schminken en met snoep smijten.. iedereen blij.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 06 nov 2023, 17:53

TLRS schreef: 06 nov 2023, 17:31 Stel je eens voor, je schminkt jezelf zwart en je beeld je in dat je een zwarte slaaf bent.

Je hoeft het er allemaal niet mee eens te zijn. Maar een beetje voorstellingsvermogen kan geen kwaad. Zou ook niet al te moeilijk moeten zijn voor ons loonslaven.
Waar komt dat slaaf nou ineens vandaan? Dat maak jij ervan. Zwarte Piet is een mythisch figuur en een stoere held voor de meeste kinderen. Die ouwe blanke knook met die mijter is te stram om de kadootjes te bezorgen...

En een beetje inlevings/voorstellingsvermogen zou inderdaad geen kwaad kunnen bij de tegenstanders. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat veel mensen gewoon van Zwarte Piet kunnen houden zonder er een slaaf in te zien. Dat is ie nooit geweest namelijk :roll:

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2023, 07:43

SlowCo schreef: 06 nov 2023, 17:53
TLRS schreef: 06 nov 2023, 17:31 Stel je eens voor, je schminkt jezelf zwart en je beeld je in dat je een zwarte slaaf bent.

Waar komt dat slaaf nou ineens vandaan? Dat maak jij ervan. Zwarte Piet is een mythisch figuur en een stoere held voor de meeste kinderen. Die ouwe blanke knook met die mijter is te stram om de kadootjes te bezorgen...

En een beetje inlevings/voorstellingsvermogen zou inderdaad geen kwaad kunnen bij de tegenstanders. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat veel mensen gewoon van Zwarte Piet kunnen houden zonder er een slaaf in te zien. Dat is ie nooit geweest namelijk :roll:
Exact dit.

En dit dan: Je mag 'gekleurden' dus niet meer 'zwart' noemen, maar 'blank' mag ook niet meer , wij zijn zogenaamd 'wit'....

Ik ben blank. Punt. en dat 'mag ook niet meer' wordt bepaald door een stelletje nietsnutten. Kortom niet relevant. Maar de media denkt daar anders over.

Opa

Bericht door Opa » 07 nov 2023, 18:09

Ja man, ze zijn helemaal van het padje tegenwoordig.....snap niet dat er nog op dat stomme gedoe ingegaan wordt, er zijn mensen met veel te veel vrije tijd en die gaan zich vervelen en doen dan op een gegeven moment zulke domme uitspraken van Zwarte Piet mag niet meer, Negerzoen mag niet meer en ga zo maar door, stelletje achterlijken zijn het.
Als je het er niet mee eens bent dan verkas je toch lekker!

Dimitri
Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe

Bericht door Dimitri » 07 nov 2023, 18:39

He bah, mensen met een andere mening.

Opa

Bericht door Opa » 07 nov 2023, 19:32

Was het maar alleen een andere mening......ze proberen hun mening juist bij de grootste meerderheid door de strot te duwen en als dat niet goedschiks lukt dan gaan ze maar demonstreren en de boel op stelten zetten, net zolang totdat er een aantal overstag gaan en die dan dingen gaan veranderen wat nergens over gaat.

Plaats reactie