Pescatore schreef:
Die scholier zit op het saxion, volgens mij hebben ze daar nog geen eigen solarteam
Met de middelen die twente heeft doen ze het nog best aardig (budget tov. delft was minder dan een kwart meen ik)
Er zitten ook een paar HBOers in het team.
Wat budget betreft ben ik het helemaal met je eens, het zou me niks verbazen als delft het grootste budget van alle teams heeft die meedoen. Als één vd weinige 'lucht en ruimtevaart' studies hebben ze een mooi voordeel. In principe is dat al uitgewerkt (omdat ze al heel veel andere studenten in het team hebben) maar dat heeft hun bij de 1e pogingen zeker geholpen om bakken met geld binnen te halen. Als je ook ziet dat zij met slechts 11 man een super-auto neerzetten en twente met 17 man alle zeilen bij moeten zetten om hem draaiende te krijgen dan geeft dat ook wel een vermoeden dat delft onwijs veel van buitenaf geassisteerd wordt.
Toch staat het belgische team momenteel op 1! Na 8 uur kachelen hebben ze ruim een half uur voorsprong op delft. Twente is wat onduidelijk omdat zij nog niet het 2e checkpoint hebben gehaald (delft passeerde die 21 minuten voor sluitingstijd om 16:39, belgie reeds om 16:05), maar bij de vorige checkpoint staan ze als tweede (niet 2e overall, maar de 2e die nog niet de volgende CP heeft gehaald).
1 van de 'grote' kanshebbers (michigan) heeft zo te zien gruwelijk veel problemen daar zij zijn gestart en de 1e CP nog niet gehaald hebben (~350 km). O, ik lees nu dat ze hun auto aan puin hebben gereden nadat hun lead-car was afgesneden door een andere deelnemer en hun wedstrijdauto daar op reed, hoezo balen...
Hier de status vd checkpoints:
http://www.wsc.org.au/LIVE.event/provis ... esults.php
Twee jaar terug kon je de autos via google maps direct volgen, jammer dat dat nu niet meer kan, best een achteruitgang.