Nou kwamen we bij de laatste dealer en die gaf de beste inruil prijs voor de honda.. Wij even rijden in de Sx4 en dat is een prima auto voor opa en oma.. Mooie hoge zit.. Alles heerlijk overbekrachtigd, dus niet te zwaar werken voor opa die in de december de 80 al haalt..
Nou ik vragen aan die man, een Zilveren sx4 wanneer kan die geleverd worden.. dit was nog voordat we er in gereden hadden gewoon vraagje wanneer er als eerste 1 vrij kwam zeg maar.. Dus hij week 47 dus eind november begin december... Nou toen rijden dat zoals gezegt prima was..
Wij om tafel zonder koffie

Ik heb nog nooit een verkoper zo zien springen vanachter zijn bureau vandaan.. "HUH.. 2008 op kenteken maar dat kan niet meneer.. Hij moet nog dit jaar geregistreerd worden.. Opa zo hmm dat wil ik niet.. ga niet 3 weken voor jaarsovergang een auto op kenteken laten zetten..>> Hij zo dat zal wel moeten zit met mijn bonus etc

Ik zo als dit niet gerealiseerd kan worden.. dan kan de koop ook niet doorgaan.. Dat is ons systeem zoals we hier werken.. blablabla.. waarna ik kwam met de opmerking.. volgens mij moet je gewoon nog een aantal van die suzuki's verkopen dit jaar anders haal je je voorgeschreven aantal niet.. Toen was er even een minuut stilte.. De 1000 euro bijbetalen werd toen al 750,- Maar bij betalen wilden we niet.. gewoon die auto op kenteken 2008 klaar uit.. niks bij betalen..
Mijn beste vraag van de middag: "wilt u eigenlijk wel een auto verkopen?"

Op het laatst nog 500 euro bijbetalen... waarna ik zei tegen opa.. koop contract in 2en.. copy ook in 2en en we gaan ervandoor.. Koop is niet doorgegaan omdat die man hem in 2007 op kenteken wilde hebben..
Heb zelf een klein jaar auto's verkocht bij een mazda dealer en ik weet wel dat ik er uit gekomen was en gewoon die auto in 2008 op papier had gezet de eerste voor dat jaar maar weer binnen klaar..
Nou ben ik na een lang verhaal wel benieuwd hoe jullie hier op zouden reageren.. Dat geld maakt niet uit op een transactie van 20000 euro dan doet het hem die 500 ook niet meer.. Maar gewoon principe kwestie en poot stijf houden spelletje klaar.. Zijn mensen hier ook met dealerschappen hadden jullie hem wel gewoon verkocht?
Ps. Morgen auto kopen in Heerenveen waar de service wel normaal is

Marco