Verdubbelaar, of verdriedubbelaar?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik heb echt met heel veel plezier 12 jaar in een X5 gereden en zou zo weer een X5 kopen. En toch vind ik de Cayenne specialer. Ik stap er iedere keer met een big smile in, kan genieten van zijn 8 cylinder sound en de manier waarop mijn exemplaar (waarschijnlijk met dank aan de actieve stabi's) de hoek om gaat verbaast me nog iedere keer. Daarmee voelt hij een stuk lichtvoetiger dan de X5 waardoor er meer
Absoluut niet.JP schreef: ↑01 aug 2023, 09:09 Misschien is dit wel iets voor ErikS
https://www.autowereld.nl/bmw/x4/m40i-h ... tails.html
Precies waarom ik denk dat een X5 het nog niet is voor mij.Paskal schreef: ↑01 aug 2023, 09:21
Ik heb echt met heel veel plezier 12 jaar in een X5 gereden en zou zo weer een X5 kopen. En toch vind ik de Cayenne specialer. Ik stap er iedere keer met een big smile in, kan genieten van zijn 8 cylinder sound en de manier waarop mijn exemplaar (waarschijnlijk met dank aan de actieve stabi's) de hoek om gaat verbaast me nog iedere keer. Daarmee voelt hij een stuk lichtvoetiger dan de X5 waardoor er meerte beleven is. Niet voorzien van allerlei moderne gadgets, maar die kunnen me gestolen worden. Had pas even een nieuwe Q5 te leen van zo'n 80k, maar geen haar op mijn hoofd wat er aan zou denken om die om te ruilen voor mijn Cayenne ook al kost die de helft en hij is al best op leeftijd.
Absoluut een dikke bak & een optie.
Voorlopig dus nog niet te koop, maar het is een betere familie mover dan je denkt.
Een Cayenne is nou toch ook niet echt speciaal? Wat zo'n auto, of het nu een X5 of Cayenne speciaal maakt, is het feit dat je in alle comfort en rust van A naar B gaat. Een bochtenridder zal het nooit worden of een fun auto. Juist de dingen die jij aanstipt die er niet toe doen, maken die auto in mijn optiek wel speciaal. comfortstoelen, mooi leren interieur, allerlei gadgets (HUD, massage, apple carplay, stoelventilatie, trekhaak camera, automatisch inparkeren, zonneschermpjes achter) maakt zo'n auto enorm stuk luxer, en daarmee in mijn optiek specialer.Paskal schreef: ↑01 aug 2023, 09:21 Ik heb echt met heel veel plezier 12 jaar in een X5 gereden en zou zo weer een X5 kopen. En toch vind ik de Cayenne specialer. Ik stap er iedere keer met een big smile in, kan genieten van zijn 8 cylinder sound en de manier waarop mijn exemplaar (waarschijnlijk met dank aan de actieve stabi's) de hoek om gaat verbaast me nog iedere keer. Daarmee voelt hij een stuk lichtvoetiger dan de X5 waardoor er meerte beleven is. Niet voorzien van allerlei moderne gadgets, maar die kunnen me gestolen worden. Had pas even een nieuwe Q5 te leen van zo'n 80k, maar geen haar op mijn hoofd wat er aan zou denken om die om te ruilen voor mijn Cayenne ook al kost die de helft en hij is al best op leeftijd.
Ieder zijn voorkeur uiteraard, maar de Cayenne doet alles wat mijn X5 deed + het gave geluid dat de 8 cylinder produceert en het feit dat zo'n schip toch verbazingwekkend goed de hoek om gaat. Dat en het feit dat het een Porsche is (maar dat is vooral gevoel) maakt hem voor mij in ieder geval specialer dan mijn X5. Moet eigenlijk nog eens zo'n filmpje maken met mijn hutje erachter. GTS is van een kennis van me en die is me nog net liets te luid, maar desalniettemin veeeel fraaier dan een 3.0dADV schreef: ↑01 aug 2023, 11:29Een Cayenne is nou toch ook niet echt speciaal? Wat zo'n auto, of het nu een X5 of Cayenne speciaal maakt, is het feit dat je in alle comfort en rust van A naar B gaat. Een bochtenridder zal het nooit worden of een fun auto. Juist de dingen die jij aanstipt die er niet toe doen, maken die auto in mijn optiek wel speciaal. comfortstoelen, mooi leren interieur, allerlei gadgets (HUD, massage, apple carplay, stoelventilatie, trekhaak camera, automatisch inparkeren, zonneschermpjes achter) maakt zo'n auto enorm stuk luxer, en daarmee in mijn optiek specialer.
Maar goed, dat is dan hoe ik er naar kijk..
Dat valt reuze mee in mijn ogen. Verlengde fabrieksgarantie erop dus over 1,5 jr komen de eerste onderhoudskosten zijnde 789€ voor een onderhoudsbeurt. Twee jaar later weer een keertje maar ook die beurt blijft onder de 1k€. Ga naar de dealert omdat dat voorwaarde is voor die garantie, maar anders ga ik wel naar de Porsche-specialist 10 km verderop in Asten.
Same! Enige reden waarom ik per se een M2 LCI wilde.. ik wil gewoon Carplay in elke auto.. Nu die model 3 nog eruit en vervangen door iets met Carplay heheMartijn_bmw schreef: ↑01 aug 2023, 14:22Eens, als je die hebt kan de rest van het systeem uit.
Navi, FM en muziek via Carplay en ik gebruik de hele interface van het merk zelf niet meer.
Valt reuze mee dan..ik was al 1135 kwijt voor 6 bougies vervangenPaskal schreef: ↑01 aug 2023, 13:44Ieder zijn voorkeur uiteraard, maar de Cayenne doet alles wat mijn X5 deed + het gave geluid dat de 8 cylinder produceert en het feit dat zo'n schip toch verbazingwekkend goed de hoek om gaat. Dat en het feit dat het een Porsche is (maar dat is vooral gevoel) maakt hem voor mij in ieder geval specialer dan mijn X5. Moet eigenlijk nog eens zo'n filmpje maken met mijn hutje erachter. GTS is van een kennis van me en die is me nog net liets te luid, maar desalniettemin veeeel fraaier dan een 3.0dADV schreef: ↑01 aug 2023, 11:29Een Cayenne is nou toch ook niet echt speciaal? Wat zo'n auto, of het nu een X5 of Cayenne speciaal maakt, is het feit dat je in alle comfort en rust van A naar B gaat. Een bochtenridder zal het nooit worden of een fun auto. Juist de dingen die jij aanstipt die er niet toe doen, maken die auto in mijn optiek wel speciaal. comfortstoelen, mooi leren interieur, allerlei gadgets (HUD, massage, apple carplay, stoelventilatie, trekhaak camera, automatisch inparkeren, zonneschermpjes achter) maakt zo'n auto enorm stuk luxer, en daarmee in mijn optiek specialer.
Maar goed, dat is dan hoe ik er naar kijk..![]()
Fatsoenlijk zittende leren elektrisch verstelbare stoelen met stoelverwarming vind ik inderdaad wel een must (vandaar dat ik ook als eis van de Kjen die tig-voudig verstelbare stoelen wilde) net zoals een dakje (niet zijnde panorama) de voorkeur heeft. Stuurverwarming is nice, maar ding staat altijd in verwarmde garage dus ook niet echt nodig eigenlijk. Carplay, HUD, automatisch parkeren ed is niet mijn ding net zoals die grote schermen. Ben toch wat ouderwets in dat opzicht blijkbaar![]()
Dat valt reuze mee in mijn ogen. Verlengde fabrieksgarantie erop dus over 1,5 jr komen de eerste onderhoudskosten zijnde 789€ voor een onderhoudsbeurt. Twee jaar later weer een keertje maar ook die beurt blijft onder de 1k€. Ga naar de dealert omdat dat voorwaarde is voor die garantie, maar anders ga ik wel naar de Porsche-specialist 10 km verderop in Asten.
Lol @Knot mbt hoge overdekte Atom![]()
@ErikS: ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden of dat alles blijft zoals het is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten