Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 18 jul 2023, 00:02

Column van Afshin Ellian

Sigrid Kaag is de Hollandse versie van Frank Underwood

Het was De Telegraaf die de handelswijze van Kaag aan het licht bracht: Kaag belde voorafgaand aan het Kamerdebat van 10 juli de demissionaire premier op om te zeggen dat haar fractie de motie van wantrouwen zou steunen. De motie van wantrouwen tegen de demissionair premier werd ingediend door GL/PvdA. Wat heeft Mark Rutte verkeerd gedaan? Niets. Hij en zijn partij konden geen akkoord bereiken inzake de beperking van immigratie. Kennelijk waren GL/PvdA van mening dat dit kabinet moest doorregeren. De papieren oppositie GL/PvdA wilde de beperking van de massa-immigratie voorkomen.

De motie van wantrouwen van GL/PvdA is uniek en revolutionair. Wanneer een demissionaire premier wordt weggestuurd, dan ontstaat er bestuurlijke chaos. Wie moet het land besturen? Jesse Klaver en Attje Kuiken waren bang dat Rutte ook in de demissionaire periode niet het ’algemeen belang’, maar zijn partijbelang zou dienen. Dus hadden alle demissionaire premiers, zoals Ruud Lubbers, Wim Kok of Jan Peter Balkenende, moeten worden weggestuurd! En waarom dachten ze dat Kaag het landsbelang en niet haar eigen belang zou nastreven? Wiens belang dient GL/PvdA bij het verdedigen van massa-immigratie?

Maffiataal

Kaag zei in een interview met Op1 dat zij Rutte uit collegialiteit belde om hem te vertellen „dat we het de hele avond in de fractie erover hebben gehad. Dat het nog steeds lastig ligt. Ik wilde dat hij wist, om een 1 aprilcommotie te voorkomen, dat het nog steeds wankel is bij sommige leden uit de fractie. Dat was behulpzaam bedoeld en uit voorzorg. Ik wilde niet dat hij het debat zou ingaan, oké het zit goed, er komt geen motie van wantrouwen, want de coalitie houdt het dicht. Een logische aanname.”

Had Kaag zelf begrip voor haar fractie? „Nee, het was niet gepast. Het was mijn verantwoordelijkheid om tegen Rutte te zeggen: wees op je hoede, dit is het spelveld”, aldus Kaag. Terecht reageerde Fidan Ekiz: „Dan hebt u geen controle over de fractie.” Kaag antwoordde: „Ik ben geen fractievoorzitter. Sowieso heb je niet altijd directe controle op de fractie. Dat doe ik ook niet. We opereren duaal.” Ze opereren duaal bij D66! Jammer dat we daarvan in de afgelopen tijd niets hebben gemerkt. Mocht ook de VVD duaal opereren van Kaag en haar wegsturen wegens financieel wanbeleid?

Deze toestand doet me denken aan maffiataal: ’Vriend, luister, mijn mensen zijn erg opgewonden, ik wil niet dat je hen onvoorbereid ontmoet. Ze zijn echt boos. Wees op je hoede.’

Dorst naar macht

Kaag is de onbetwiste leider van D66. Ze gehoorzamen haar uit eigen belang. De vraag die Op1 heeft nagelaten aan Kaag te stellen: waarom heeft Kaag haar eigen fractieleden niet dringend toegesproken om hun handelswijze als onacceptabel en ongepast te markeren? Duaal of niet duaal, niets belemmerde Kaag om volgens haar eigen geweten en moraal ernstig bezwaar te maken tegen immoreel en roekeloos handelen van haar eigen fractie. Dat heeft zij niet gedaan. Daarvoor had zij kennelijk een goede reden.

Volgens de berichtgeving in De Telegraaf en EW-Magazine zou men in D66-kringen hebben kunnen denken dat Kaag, na het wegsturen van Rutte, de demissionaire premier van Nederland zou worden. Als dit waar is, dan is Kaag de vrouwelijke Frank Underwood van Europa. In House of cards wilde Underwood president van Amerika zijn zonder de stem van een meerderheid van de bevolking. Hij werd met bedrog en manipulatie vicepresident. Daarna zette hij zijn manipulatieve strategie door totdat de president ontslag nam. De ongekozen Underwood werd president van Amerika.

Kaag had altijd dorst naar macht. Zij en de rest van de fractie zijn een uitvinding van Alexander Pechtold. Dit is het D66 van Pechtold en niet dat van Hans van Mierlo.

Misbruik

De House of cards-strategie van D66 was gedoemd te mislukken. Omdat na het vertrek van Rutte ook de VVD uit het kabinet zou stappen. Het CDA zou nooit tolereren dat het demissionaire kabinet met de gedoogsteun van GL/PvdA zou voortbestaan. Dus chaos. Maar dat nam D66 op de koop toe door de motie van wantrouwen te willen steunen.

De VVD en Mark Rutte hebben het landsbelang gediend door het kabinet over een cruciaal vraagstuk te laten vallen: massa-immigratie. Ze hebben moreel en democratisch gehandeld. D66 en Kaag maken misbruik van de beschaafde en door politieke mores gedreven stilte van Mark Rutte. Rutte heeft zijn verhaal nog niet verteld.

Kaag is de Hollandse versie van Frank Underwood

Elise

Bericht door Elise » 20 jul 2023, 12:03

Frans Timmermans kandidaat voor lijsttrekkerschap nieuwe PvdA/GL-combinatie

Gaat hij het pluche van Brussel opgeven in de hoop de verkiezingen te winnen?
Ik had deze onzekere stap niet verwacht van onze Franske. :coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jul 2023, 13:43

Ik had 't wel verwacht. Yasser Klaver durft niet, Timmermans gooit erg hoge ogen bij gehersenspoeld Nederland en is-ik geef het toe- erg intelligent.... maar z'n gedachtengoed is geschikt voor meerdere rechtszaken tegen 'hem'. Ik roep al tijden dat deze man de gevaarlijkste man van Europa is. Als deze figuur tijdens de verkiezingen faalt zit hij zo weer in Brussel....

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 jul 2023, 15:06

Niet gunstig voor ons als NL als Timmerfrans het hier voor het zeggen krijgt, maar in het grotere geheel kan hij dan wel minder kwaad verrichten voor heel Europa wellicht?

Vind het een gevaarlijk mannetje met zijn klimaatgedram, maar inderdaad ontzettend slim en goed in zijn werk.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 20 jul 2023, 16:09

Lastig premier worden met 12-15 zetels (als ze dat al redden) ...

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 20 jul 2023, 16:21

Job Cohen vond ik dan nog prima als PvdA lijsttrekker…

Tom

Bericht door Tom » 20 jul 2023, 16:45

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 20 jul 2023, 17:01

Vorige week ergens een interview gezien op tv waar ze TimmerFrans vragen of hij terug wil keren in de Haagse politiek, toen was het antwoord nog luid en duidelijk NEE. Die draait nog sneller dan een blaadje in de groene wind...... :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 20 jul 2023, 17:16

Booooh schreef: 20 jul 2023, 16:09 Lastig premier worden met 12-15 zetels (als ze dat al redden) ...
28 volgens de peilingen van I&O
Zou mij ook niks verbazen dat Franske op basis van deze peiling zich heeft aangemeld om de kar te trekken :coffee:
https://www.ioresearch.nl/actueel/io-ze ... l-aan-kop/

Afbeelding

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 jul 2023, 17:30

Ik houd mijn hart ook vast voor wat betreft het aantal zetels van pvda/gl, ik zie ze nog wel de grootste worden.

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 jul 2023, 17:52

Dit gaat ons veel geld kosten als ze de grootste worden.
PvdA/GL
Samen met linkse VVD zoals de afgelopen 13 jaar wel is gebleken
D66, CDA, Volt, CU

Dit land is nog meer verloren mocht dit gebeuren, dan verlaten nog meer bedrijven dit land zoals Unilever en Shell al deden.
Boskalis denkt er ook al aan om de zinkende schip te verlaten. Dat kost ons dus veel belastinginkomsten die dus dan bij de burger worden gehaald want de linkse hobby's moeten ergens van worden betaald.

Robin

Bericht door Robin » 20 jul 2023, 19:28

Tom schreef: 20 jul 2023, 16:45 Afbeelding
Exact dit....

Ik zag bovenstaande in 1992 (edit '93, want nummer komt uit nov '92....) op Torhout Werchter btw. Skitterend nummer!

Nu ben ik zélf van : always question authority!
Laatst gewijzigd door Robin op 20 jul 2023, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 20 jul 2023, 19:30

Ik ga 't terras opzoeken, kouwe klets pakken.Leve Heineken dan maar, zo ongeveer de enige NL multinational waar we nog wat aan hebben:)

Kadett

Bericht door Kadett » 20 jul 2023, 20:03

Jammer dat het gewoon niet te drinken is als je Hertog Jan gewend bent :)

CWATR
Auto: Pulsar GT, Accord R, A110

Bericht door CWATR » 20 jul 2023, 20:17

Lijkt wel Hamilton met plakhaar

Robin

Bericht door Robin » 21 jul 2023, 07:47

Hier maar even. Interessant nietwaar?
https://nos.nl/artikel/2483588-amerikaa ... echnologie

Hier de 'originele versie' met de dader in beeld.
https://wgme.com/news/local/authorities ... als-office

Waarom dat niet bij het NOS artikel is gebeurd? Noem man en paard.

:coffee:

frankie

Bericht door frankie » 21 jul 2023, 10:16

Beetje ver gezocht wel. Dat is toch helemaal niet meer relevant, wie het gedaan heeft? Het is ruim 40 jaar geleden, dader is ook allang overleden. Het interessante en relevante uit dit stuk is dat ze met nieuwere technologie toch een DNA match hebben kunnen vinden.

Robin

Bericht door Robin » 21 jul 2023, 10:22

frankie schreef: 21 jul 2023, 10:16 Beetje ver gezocht wel. Dat is toch helemaal niet meer relevant, wie het gedaan heeft? Het is ruim 40 jaar geleden, dader is ook allang overleden. Het interessante en relevante uit dit stuk is dat ze met nieuwere technologie toch een DNA match hebben kunnen vinden.
Waarom vergezocht als de 'originele' nieuwsdienst wél alles plaatst?

Een fotootje van die gek kon er prima bij...maar nee hoor in Nederland voorál moeten we daar voorzichtig mee omgaan, die beleving heb ik....

En edit: Het is juist wel totaal relevant 'wie het heeft gedaan' daar draait die business op. :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 jul 2023, 10:26

350 Z schreef: 20 jul 2023, 17:52 Dit gaat ons veel geld kosten als ze de grootste worden.
PvdA/GL
D66, CDA, Volt, CU

Dit land is nog meer verloren mocht dit gebeuren, dan verlaten nog meer bedrijven dit land zoals Unilever en Shell al deden.
Boskalis denkt er ook al aan om de zinkende schip te verlaten. Dat kost ons dus veel belastinginkomsten die dus dan bij de burger worden gehaald want de linkse hobby's moeten ergens van worden betaald.
Nou inderdaad. Als ons land ergens om bekend staat is het wel de gigantische zware belastingdruk voor grote bedrijven. Daar profiteren wij enorm van.

Robin

Bericht door Robin » 21 jul 2023, 10:38

Ha:)

Het komt erop neer dat als Timmermans en consorten de leiding krijgen onze belastingcenten nog idioter worden verdeeld onder linkse hobbies en dergelijke.

350 Z

Bericht door 350 Z » 21 jul 2023, 12:11

Bram schreef: 21 jul 2023, 10:26
350 Z schreef: 20 jul 2023, 17:52 Dit gaat ons veel geld kosten als ze de grootste worden.
PvdA/GL
D66, CDA, Volt, CU

Nou inderdaad. Als ons land ergens om bekend staat is het wel de gigantische zware belastingdruk voor grote bedrijven. Daar profiteren wij enorm van.
Probleem is dat die grote bedrijven dan massaal vertrekken waardoor we veel inkomsten mislopen zie Shell en Unilever.
Meer zullen er dan echt wel volgen, Boskalis met 10.000 werknemers zal de volgende zijn.
Ik zie dat DSM ook al weg is naar Zwitserland.
Tja eerlijk ik eerlijk ik zou hetzelfde doen al was ik hen.

CWATR
Auto: Pulsar GT, Accord R, A110

Bericht door CWATR » 21 jul 2023, 18:25

Energietransitie
K.I.
Stikstof
Milieugezeik
Ik ben benieuwd hoeveel werklozen het gaat opleveren.

JWtje
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG

Bericht door JWtje » 21 jul 2023, 19:08

Levensgevaarlijke gek die timmermans. Gaat over lijken om z’n eigen gelijk te krijgen. Iedereen alles inleveren behalve frenske.
Hier dit dan. Ik dacht toen al dat ie te lang met z’n hoofd in de mag eteon had gezeten.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/f ... atprobleem

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 22 jul 2023, 01:03

Daarom kan deze vent geen premier zijn. Te gefocust op enkel een paar onderwerpen. En ik hoop voor hem dat bedrijven elders gaan opereren mocht hij toch verkozen worden.

Robin

Bericht door Robin » 22 jul 2023, 07:01

JWtje schreef: 21 jul 2023, 19:08 Levensgevaarlijke gek die timmermans. Gaat over lijken om z’n eigen gelijk te krijgen. Iedereen alles inleveren behalve frenske.
Hier dit dan. Ik dacht toen al dat ie te lang met z’n hoofd in de mag eteon had gezeten.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/f ... atprobleem

Te lang?

Als in: 2 minuten staat op de verpakking en dat kan nog , maar hij zit er 6 minuten in met z'n dikke kop. :kikker:

:coffee:

Plaats reactie