Om te beginnen zijn er 4 categorieen.
A) standaard auto's
B) getunde auto's. Auto's die onder de spoilers hangen
C) rally wagens voor op de weg. Hier mag je alleen verkeersveiligheid verhoogende dingen inhangen. Schroefkooi, veerpootbrug ( wanneer is een veerpootbrug veilig? ). Maar je mag niet aan je remmen en onderstel komen want dat heeft niks te maken met verkeersveiligheid.
D) rallywagens waarmee je op de openbare weg naar de proef mag rijden: Aan deze wagens mag je eigenlijk gewoon alles veranderen.
1) Een rolkooi mag wel, maar dan alleen een SCHROEFkooi. Gelaste kooien zijn derhalve uit den boze.

2) Stalenremleidingen mag niet. Want dan pas je je remsysteem aan. Het mag echter wel als BMW Belgie goedkeuring geeft voor de stalenremleidingen en dan moet je dat met een certificaat kunnen aantonen
3) Een racestoel mag wel maar dan moet ie wel kunnen bewegen. Echter, de universele montage framepjes zijn niet officieel niet toegestaan MAAR oogluikend mag het toch wel... ook hier een certificaat nodig.
4) 4puntsgordels mogen wel, maar ondertussen MOET je standaard 3punts gordel wel nog kunnen werken. Dat het vervolgens schandelig kut zit is niet van belang.
5) Nieuwe dempers plaatsen mag, verlagingsveren ook maar hier heb je een schriftelijk certificaat voor nodig...suprise....
6) Ander stuur mag eigenlijk niet, maar dit is een grijs gebied dus het mag toch wel, als de keurmeester een goede dag heeft. Ook hier een fucking certificaat voor nodig.
7) De wielgeometrie aanpassen mag niet, nu niet, morgen niet, nooit niet. Stom volk werkt er dan want ik heb jaren lang met de volvo op 1.5 graad negatief camber gereden en daar nooit problemen mee gehad en het is toch wel echt het aanpassen van je wielgeometrie.
8) er zijn nog een hele hoop andere dingen waar je spontaan van begint te janken.
Ow, en het is wel mogelijk om je smerige 1 liter diesel corsa vol te hangen met spoilers en chromen velgen en weet ik veel wat.

Zo, hebben jullie ook weer een idee bij de Belgische keuring.