Dit topic weer stof afblazen, is leuker dan incompetente politici of gendergeneuzel,
Dit keer een RS5 uit 2014 waarvan we de inlaten zouden straln, kettingen vervangen, kat's vervangen door 200cell's exemplaren en tunen. Meestal halen deze motoren hun opgegeven vermogen al niet, dus dit zou een spannens moten worden gezien vorige resultaten met dit type motor.
Er stond echter een storing in die ins niet gerust stelde, een te trage reactie van de nokkenas verstellers. Dit duidt op een oliedrukprobleem. Besloten eerst toch ook de koppen eraf te halen, daarna de oliepomp eruit gehaald. Dat bleek een schottenpomp te zijn waar weinig aan te zien was, dus doorgegaan en de lagerkappen van de krukas eraf gehaald waar bleek waardoor er een oliedruk probleem was. Lang verhaal kort, krukas leek beschadigt, dit bleek het babbitt materiaal te zijn wat van de lagers af gekomen was en om de krukas heen gesmeerd zat. Geluk bij een ongeluk zullen we maar denken
Dan maar een straal foto's, motor is nog niet klaar.

- Cilinderschade1.jpg (389.25 KiB) 2289 keer bekeken

- Cilinderwand schade.jpg (154.66 KiB) 2289 keer bekeken

- Kat leeg.jpg (112.24 KiB) 2289 keer bekeken

- Krukaslagerschade.jpg (131.69 KiB) 2289 keer bekeken

- Krukasschade.jpg (123.73 KiB) 2289 keer bekeken

- Krukasschade1.jpg (116.42 KiB) 2289 keer bekeken
Volgende weer foto's.