
Recaro out > Sparco in / Proflex out> Öhlins in
- Martijn_bmw
- Berichten: 28389
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Evo op de pijnbank geweest
Gaaf zeg! Wat een vermogen en koppel 

- Martijn M
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Evo op de pijnbank geweest
Mooie waardes en grafiek! Dat moet als een kanon gaan!
- Downforce Hans
- Berichten: 12601
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Evo op de pijnbank geweest
Die wagen van jou Ben was helemaal een raket........ Ik schoot gewoon in de lach toen die turbo begon te tollen.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Evo op de pijnbank geweest
Blijft toch een superauto zo’n blauwe 7!
Heb anders nog wel een leuk setje liggen als je helemaal met je hoofd in de zetels wil hangen.
Mag je trouwens vooraan geen kleinere plaat hangen?
Deze is wel echt groot?
Heb anders nog wel een leuk setje liggen als je helemaal met je hoofd in de zetels wil hangen.
Mag je trouwens vooraan geen kleinere plaat hangen?
Deze is wel echt groot?
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2274
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
- RS-Ron
- Berichten: 3826
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Evo op de pijnbank geweest
Een plaatje !
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo op de pijnbank geweest
Heel tof Andry. Mooie score 

- JP
- Berichten: 33984
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Evo op de pijnbank geweest
Wat glimt die Evo nog zo mooi ? Nog altijd de originele lak ?
-
OnlineOpa
- Berichten: 6732
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Evo op de pijnbank geweest
Die Superindo is een echte poetser.
Dat hok ziet er nog steeds goed uit Andry......en ook de cijfertjes zien er prima uit.

Dat hok ziet er nog steeds goed uit Andry......en ook de cijfertjes zien er prima uit.

- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Evo op de pijnbank geweest
Dank allen!

Duidelijk, ik wilde bij een stockframe turbo blijven. Dus wel beperkt qua keuze en ook max. vermogen. 627Nm koppel moet helemaal geweldig zijn! Deze motor is gebouwd voor 8250 tpm, alleen heeft dat niet veel zin en daarom gewoon begrensd op 7500 tpm.Booooh schreef: 11 feb 2022, 00:17Nee klopt, was een AMS kit met een 3076 en met 2.0 bar druk dus erg netjes wat er nu bij jou uitgekomen isAndry schreef: 11 feb 2022, 00:06 Ja het hok doet het best, Ben! Jij had alleen geen stockframe turbo dacht ik? Grafiek is aangepast![]()
![]()
Nog even een oud plotje gevonden ter vergelijk
DynoBooooh20090311LEC.jpg
Blok draaide ook bijna 1000 toeren meer dan standaard![]()
Het mooiste is dat de toerenterugval bij opschakelen ongeveer 3000 toeren is. Dus je zit bijna altijd in het goede gebied.
Yep, 20 jaar oud. Staat altijd buiten, vaak in zeelucht en stond vaak bij raffs in de beruchte Botlek lucht.
Superindo, das lang geleden zeg. 2 maal gepoetst in 14 jaar bezit, dus zeker wel een wannabeeOpa schreef: 11 feb 2022, 18:24 Die Superindo is een echte poetser.![]()
Dat hok ziet er nog steeds goed uit Andry......en ook de cijfertjes zien er prima uit.![]()

-
OnlineOpa
- Berichten: 6732
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Evo op de pijnbank geweest
Die nickname kun je toch niet vergeten?!

Daarom ziet ie er ook nog zo goed uit, altijd beschermd geweest door een laag vuil.

- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Goed, ruim een jaar verder en op de beurtjes na het volgende gedaan.
Ik wilde een vlotter reagerende motor, de 4G63T is in de basis jaren 70 techniek dus zeker niet te vergelijken met de huidige generatie turbomotoren. In de aandrijflijn was er nog wat aardig wat te winnen, of beter gezegd: te verliezen qua gewicht. De koppelingsset die erin zat woog 17 kg en deze is vervangen door een lichtere en kleinere diameter koppelingsset die10kg weegt. Significant verschil in op- en af toeren van de motor, significant verschil ook in wegrijden vanuit stilstand
De dubbele starre paddle platen werken ook niet mee. Volgende op de lijst om aan te pakken is de cardanas: deze moet worden geserviced maar vervang deze waarschijnlijk ik door een lichter exemplaar.
Na 22 jaar en meerdere malen schuren, polijsten en coaten van de kunststof koplampen was het wel over en uit voor ze. In Oostenrijk een set nieuwe OEM gevonden en over laten komen.
22 jaar oud plastic:

OEM Mitsubishi:

Oud en nieuw:

Het verschil in lichtopbrengst is aanzienlijk:

Het front ziet er weer fris uit zo:

Momenteel staat ie op standaard onderstel, de set Proflex Jumbo ligt klaar om te servicen en een set Öhlins is on the way
Ik wilde een vlotter reagerende motor, de 4G63T is in de basis jaren 70 techniek dus zeker niet te vergelijken met de huidige generatie turbomotoren. In de aandrijflijn was er nog wat aardig wat te winnen, of beter gezegd: te verliezen qua gewicht. De koppelingsset die erin zat woog 17 kg en deze is vervangen door een lichtere en kleinere diameter koppelingsset die10kg weegt. Significant verschil in op- en af toeren van de motor, significant verschil ook in wegrijden vanuit stilstand

Na 22 jaar en meerdere malen schuren, polijsten en coaten van de kunststof koplampen was het wel over en uit voor ze. In Oostenrijk een set nieuwe OEM gevonden en over laten komen.
22 jaar oud plastic:

OEM Mitsubishi:

Oud en nieuw:

Het verschil in lichtopbrengst is aanzienlijk:

Het front ziet er weer fris uit zo:

Momenteel staat ie op standaard onderstel, de set Proflex Jumbo ligt klaar om te servicen en een set Öhlins is on the way

- Martijn_bmw
- Berichten: 28389
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Oh dat is een enorm verschil idd die koplampen! En mooie technische updates weer 

- Marc Sierra
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Blijft gaaf zo’n EVO! Wat komt er dan onder qua onderstel? De Proflex of de Ohlins?
-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Die scheurtjes in de oude koplampen, komt dat door agressief polijstmiddel?
- HJ2
- Berichten: 3679
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Dat is het effect van de toxische cocktail van UV, Zuurstof en warmte 
Van polijstmiddel krijg je geen scheurtjes voor zover ik weet.
Wat een dik ding!

Van polijstmiddel krijg je geen scheurtjes voor zover ik weet.
Wat een dik ding!

- JP
- Berichten: 33984
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Blijft gaaf zo'n EVO, heb ze altijd mooier gevonden dan Impreza's....... 

- Martijn M
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Fijne update zo met die frisse lampen!
- Eeuwe
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Fijne update zo!
- Fabian
- Berichten: 7227
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Mooi, lekker fris weer zo!
- e30touring1990
- Berichten: 2873
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Wat een verschil! Frist lekker op
- Sabberjoch
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Knapt hij enorm van op! doet echt een hoop een setje verse heldere koplampen.
Buurman heeft trouwens ook wel een hippe bus
Buurman heeft trouwens ook wel een hippe bus

-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Soortgelijke scheurtjes heb ik wel weten te krijgen met (mil spec) polijstmiddel. Of zou polijsten meer temperatuur erin kunnen brengen dan zon. En dat daar spanning in het materiaal door ontstaat. Ging in mijn geval om een lens van een motor koplamp, die staat altijd binnen.. dus weinig zon.HJ2 schreef: 02 jul 2023, 21:49 Dat is het effect van de toxische cocktail van UV, Zuurstof en warmte
Van polijstmiddel krijg je geen scheurtjes voor zover ik weet.
Wat een dik ding!![]()
- Andry
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Dank allen.
Ook de standaard Recaro stoelen á 20 kg stuk worden vervangen door lichtere exemplaren van 9 kg.
Standaard weegt de Evo nat 1380 kg, als ik m onder de 1350 kg kan krijgen zonder toepassing van exotische materialen zou mooi zijn.
Ik ga de Öhlins proberen, gewoon de simpele R&T set wel van de laatste versie. Deze zijn aanzienlijk lichter dan de Proflex en de standaard settings zijn zeker niet verkeerd. Even kijken hoe het uitpakt.Marc Sierra schreef: 02 jul 2023, 13:55 Blijft gaaf zo’n EVO! Wat komt er dan onder qua onderstel? De Proflex of de Ohlins?
Ik denk van niet, ook aan de binnenkant zitten ze.TLRS schreef: 02 jul 2023, 20:42 Die scheurtjes in de oude koplampen, komt dat door agressief polijstmiddel?
Ook de standaard Recaro stoelen á 20 kg stuk worden vervangen door lichtere exemplaren van 9 kg.
Standaard weegt de Evo nat 1380 kg, als ik m onder de 1350 kg kan krijgen zonder toepassing van exotische materialen zou mooi zijn.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo 21 jaar oud, 15 jaar in bezit
Blijft een mooi apparaat. Zo bruut.
Heeft ook iets om een auto zo lang te hebben.
Heeft ook iets om een auto zo lang te hebben.