Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
jos_br

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door jos_br » 23 jun 2023, 21:22

TLRS schreef: 23 jun 2023, 00:50
jos_br schreef: 20 jun 2023, 23:19 Tis even lezen, maar ik kan hier niets meer aan toevoegen. Wat is dit goed omschreven!!

https://stichtingvaccinvrij.nl/door-met ... b-0FP1SBLo

Jos.
Goed stuk..

Moet wel zeggen dat het altijd makkelijker praten is achteraf. Je kunt niet alles voorspellen. Maar dingen zoals het op peil houden van vitamines, dat dat essentieel zou zijn.. dat werd niet breed uit gemeten. En dat zegt heel wat.

Maargoed, de toon lijkt te veranderen. Ook in dit topic zijn mensen op een andere manier naar dingen gaan kijken. Dus wie weet..
Geloof het of niet, maar heb dit toneel vanaf dag één als een goed gevallen grap gezien en erger me nu nog meer aan die clowns, kan er echt niet serieus naar kijken/luisteren. Dit artikel geeft precies aan zoals ik me vanaf het begin voel en ermee om ben gegaan. Kan bepaalde mensen op de msn werkelijk niet meer normaal aanhoren zonder kots neigingen...

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 23 jun 2023, 23:32

Weer eens iets bijzonder helder uitgelegd iets gestolen, dit keer van Feestboek,

"Eindelijk zijn wij wappies wetenschappelijk onderzocht en wel door het Sociaal Cultureel Planbureau, het wetenschappelijk instituut dat rapporteert over allerlei zaken aan de regering, het parlement en de ministers. De belangrijkste uitkomst: we zijn met veel!
Maar liefst twintig procent van de bevolking, een op de vijf Nederlanders dus, komt in de SCP onderzoeken naar voren als een persoon met een ‘sceptische visie in het coronadebat’. Twintig procent! Dat staat gelijk aan dertig zetels in de Tweede Kamer, zes meer dan D66 er heeft.
En we zijn niet gek, is nu wetenschappelijk vastgesteld. We blijken een heel diverse groep (wat best logisch is bij ruim drie miljoen mensen) die als enige overeenkomst heeft: institutioneel wantrouwen. ‘Psychisch welbevinden, eenzaamheid, mediadieet en in hoeverre iemand door de coronacrisis is geraakt hebben geen statistisch significant effect,’ stellen de onderzoeksambtenaren – die trouwens onder de verantwoordelijkheid van de minister van Volksgezondheid vallen – vast in hun buitengewoon voorzichtig opgeschreven rapport.
Einddoel
Een onderzoek dat in de opzet al niet deugt want ‘het einddoel is om te doordenken wat de overheid zou kunnen doen om de relatie te verbeteren met burgers die de overheid sterk wantrouwen’. Relatie verbeteren? Het einddoel zou moeten zijn te onderzoeken hoe het mogelijk is dat de mening van een zo substantiële groep burgers niet doordringt in Den Haag en in de media.
Deze groep Nederlanders zou in elk geval zijn geld terug moeten krijgen voor de onvrijwillige bijdrage aan de NPO waar ze tot en met de dag van vandaag als halvegaren zijn weggezet zonder ooit een wetenschapper aan het woord te zien of horen (behalve in een verdwaalde podcast) die een ander geluid laat klinken dan het door de overheid gepushte narratief.
Volgens het SCP is het ‘voor herstel van vertrouwen belangrijk dat beleidsmakers en andere professionals sceptische mensen met meer nieuwsgierigheid tegemoet treden. Dat kunnen ze doen door zich te verdiepen in hun manier van denken en de dieperliggende zorgen die achter hun scepsis schuilgaat’.
Stoppen met liegen
Wat een onzin! Voor herstel van het vertrouwen is het belangrijk dat de overheid ONMIDDELLIJK stopt met liegen. Stopt met het vernietigen van bewijsmateriaal en per direct volledige openheid van zaken geeft en alle WOO-verzoeken (voorheen WOB) honoreert. Pieter Omtzigt heeft zelfs deze maand nog een motie in moeten dienen om de regering te dwingen zich te houden aan de uitspraak van de rechter (!) om alle WOO-verzoeken uit te voeren. De regeringspartijen stemden deze week tégen deze motie! En dus vóór het overtreden van de wet door de regering.
Alles om maar te voorkomen dat wij ‘coronasceptische’ burgers erachter komen wat er allemaal precies is voorgevallen, bekonkeld en geritseld in de coronacrisis en waarom. Volgens minister Ernst Kuipers van VWS brengt meer openbaarheid over de corona-aanpak het functioneren van de staat in gevaar.
Met die motivatie mogen de mails en whatsapps van de assistent van Hugo de Jonge in zijn tijd als coronaminister aan bepaalde Kamerleden nooit openbaar worden. Wat heeft De Jonge dan allemaal uitgevreten dat het ministerie liever de dwangsommen betaalt voor het niet uitvoeren van de WOO-verzoeken en zelfs de uitspraken van de rechters negeert?
Gemoedstoestand
En hoe in hemelsnaam is het mogelijk dat vier op de vijf Nederlanders hier niet wantrouwend en ‘coronasceptisch’ van worden? Misschien kan het SCP de gemoedstoestand van deze mensen eens onderzoeken."

Jos.

Markos78

Bericht door Markos78 » 25 jun 2023, 10:45

jos_br

Bericht door jos_br » 25 jun 2023, 12:31

Markos78 schreef: 25 jun 2023, 10:45 Wat betreft het WEF:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... omic-forum
Mooi BNR stukje....

Jos.

Daar hebben ze het bagatelliseren uitgevonden lijkt het wel......

Markos78

Bericht door Markos78 » 25 jun 2023, 22:42

Ach ja, als je Baudet vraagt over het WEF krijg je vast wat anders te horen...

Wat ik goed vind aan dat BNR-stukje is het deel over gebrek aan openheid, wat voer voor discussie geeft en uiteindelijk leidt tot complottheorieën. Dat zie je overal terug, en op alle lagen. Denk aan een bedrijf wat slecht communiceert, en dat het personeel al lang en breed weet wat er gaat gebeuren voordat de directie het officieel medegedeeld heeft. En als dat te lang duurt dan gaan de wildste verhalen rond.
Of denk aan een overheid die geen openheid van zaken geeft...

Als geen informatie wordt gegeven gaan mensen speculeren.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 25 jun 2023, 22:52

Feit blijft dat ook onze eigen regering doet alsof de neus bloed wanneer zij gevraagd worden naar Bilderburg meetings, Wef ‘praat’ clubjes enz.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 jun 2023, 23:47

Of dat besproken topics ongeveer gelijk als beleid uitgevoerd worden in allerlei landen, zonder dat ze ergens op de reguliere agenda staan.
Dat sluit aan bij het gevoel van sommigen dat de democratie her en der een beetje stuk is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2023, 08:27

Markos78 schreef: 25 jun 2023, 10:45 Wat betreft het WEF:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... omic-forum
Daaruit:
Dit baseren zij op het boek 'The Great Reset' van Schwab. Daarin wordt voorgesteld om de wereld(economie) na de coronapandemie anders in te richten. Daarbij zou volgens Schwab meer gedacht moeten worden aan sociale en economische gelijkheid en moet er meer aandacht komen voor het klimaat. Volgens complotdenkers is het echter een manier om zo mensen onder controle te krijgen. Daar is echter geen bewijs voor, zo concludeerde het factcheckteam van Reuters.
factcheckteam....dat hoeft niet, het is allemaal al lang duidelijk.
https://www.reuters.com/article/rpb-wef ... SKBN29U0Y3

En....Reuters is partners met WEF:
https://www.reuters.com/article/rpb-wef ... SKBN29U0Y3

*haalt schouders op*

In theorie heeft WEF geen politiek/maatschappelijke invloed. In de praktijk wel. Zie Hoekstra/Kaag/Rutte/D66 dingen doordrammen, koste wat het kost....

:coffee:

Crookie

Bericht door Crookie » 26 jun 2023, 10:45

jos_br

Bericht door jos_br » 27 jun 2023, 23:20

Stukje van Leon de Winter,

Vorige week legde minister Rob Jetten in de Tweede Kamer uit wat zijn klimaatplannen in 2050 teweeg moeten brengen: een vermindering van de opwarming van de aarde met 0,000036 graden Celsius. Hij heeft daarvoor een budget ter beschikking van 28 miljard euro. Confuus vroeg een parlementariër hem dat getal te herhalen, en dat deed de minister: 0,000036 graden Celsius. Dat is dus in 2050 de reductie van de opwarming van de aarde als hij al dat geld heeft uitgegeven.
Maar iemand moet hem toch verteld hebben dat dat getal niet te meten valt? Het vaststellen van de gemiddelde temperatuur van de aarde is sowieso een hachelijke onderneming, de verschillen per gebied op onze planeet zijn gigantisch, ofwel: het meten van 0,000036 graden Celsius is ridicuul. Nu komt-ie: toen Jetten dat getal uitsprak, kon hij een glimlach niet onderdrukken. Een glimlach! Hij wist dat het ridicuul klonk, want het was ridicuul. Hoe krijg je dat ridicule getal uit je mond? Jetten liet zien dat het kon. Hij neemt zijn baan serieus: zeggen wat zijn ambtenaren hebben genoteerd, ongeacht de vraag of die woorden bij elkaar onzin opleveren.
Ik zag Jettens glimlach, en als romanschrijver dacht ik: dat is geen kale glimlach, daar hoort een adjectief bij. Ik dacht: ’sardonisch’, Jetten vertoonde een sardonische glimlach. ’Sardonisch’ betekent: boosaardig. Komt uit het Grieks: ’sardonios’. Nu kun je zeggen: je vergist je, dat was niet sardonisch maar vrolijk. In een verhaal zou ik kunnen schrijven: „Hij zei: 0,000036 graden Celsius, en hij glimlachte vrolijk.”
Kolossale uitgave
Maar klopt dat? Kan een minister tonen dat hij vrolijk is als hij 28 miljard dollar gaat uitgeven zonder dat zijn departement over een middel beschikt om het beoogde doel van die kolossale uitgave vast te stellen? Waarom zou je glimlachen als je voor de kat z’n k*t 28 miljard gaat verbrassen? Ik had Jetten begrepen als hij in snikken was uitgebarsten, als hij huilend had gezegd dat het totale budget van de Nederlandse staat besteed moet worden aan het klimaat. Maar hij ging niet huilen. Hij glimlachte. Glimlachte hij ’vrolijk’? ’Sardonisch’? Of was de schaamte zo groot dat het enige wat hem redde een ogenschijnlijk ’vrolijk’ glimlachje was?
Nog een keer: die temperatuurreductie valt niet te meten, dus is het uitgeven van die miljarden zinloos. Een gewoon, normaal persoon had na het uitspreken van ’0,000036 graden Celsius’ gezegd: ik kan dit niet, dit is gekte, ik stap op, laat iemand die geen ruggengraat heeft deze kolder verkopen, ik ga lekker een Hollandse snackbar beginnen in Hongkong.
Boosaardig
Ik vind dus: hij glimlachte niet vrolijk maar sardonisch. Want je bent boosaardig als je 28 miljard van de belastingafdrachten van hardwerkende burgers gaat uitgeven in het volle besef dat die miljarden in 2050 geen donder verschil maken in de zogenaamde ’door mensen veroorzaakte’ opwarming van de aarde. Hebben zijn ambtenaren en adviseurs verzwegen dat je nooit, ook niet in 2050, kunt meten of de opwarming van de aarde met 0,000036 graden Celsius is gereduceerd? Dat moeten ze hem verteld hebben, dat kan niet anders.
Dus ik neig zijn glimlach toch te verbinden met ’sardonisch’. En dat betekent dat als je dat geld uitgeeft, en erbij lacht, je een nare inborst hebt. Dan schaam je je niet maar dan geniet je van de kolder. Dan heb je er lol in als je het mensen moeilijk maakt. Dan ontbreekt het je aan het vermogen om je voor te stellen dat dit bespottelijke ritueel van het verbranden van 28 miljard euro mensen tegen de borst stuit. Dan laat het je koud dat dat bedrag met bloed, zweet en tranen bijeengebracht is en daarna door de belastingdienst is opgeëist. Dan ben je misschien niet ’sardonisch’ maar – ik aarzel, mag ik het zeggen? – ’kwaadaardig’.
Volgens de AIVD ben ik nu een opinie-extremist, en moet ik in de gaten gehouden worden. Volgens de AIVD mag ik een minister die 28 miljard door de plee trekt en er prat op gaat dat hij daarmee een reductie van de temperatuurstijging met 0,000036 graden Celsius tot stand brengt niet ’kwaadaardig’ noemen.
Conclusie
Ik heb ’sardonisch’ geprobeerd, ’vrolijk’, maar ik kom echt tot de conclusie dat Jetten ’kwaadaardig’ was toen hij glimlachte. En het feit dat zijn collega’s en parlementariërs hem niet verrot gescholden hebben, betekent dat die ook ’kwaadaardig’ zijn. En...
(Acuut bericht aan de eindredactie: het dringt nu tot me door dat ik deze column moet terugtrekken. De kans bestaat dat de de AIVD mij als opinie-extremist registreert. Dat is eng. Delete deze column. Straks heb ik een betere column, alsof ik voor de NRC of Volkskrant schrijf, waarin ik verklaar dat 0,000036 graden Celsius het grote verschil is tussen droge voeten en verzuipen. Ik ga dingen schrijven als: Leve de reductie van 0,000036 graden Celsius in 2050! Leve Rob Jetten! Leve de Zieners van de Coalitie! Leve de Adviseurs en Planners van de Klimaatminister! Leve de AIVD! Weg met opinie-extremisten! Weg met Emmanuel Goldstein!)

Misschien wél leuk voor mensen die hier nog in geloven, zijn voor mij inmiddels klimaat-extremisten.....

Jos.

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2023, 07:14

Als Jetten begint te zwetsen kan dit ook wel:
In 2050, wanneer Nederland een WEF republiek Klasse Eins is, zit de bijna gepensioneerde maar nog steeds werkzame Roberta Jetten met hun AI robot vriendje waar zij al 12,5 jaar exclusief mee zijn, te genieten van een zonvakantie en 30 graden warmte op Sardonië, het toenmalige Nova Zembla, Noordpool.

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2023, 09:43

Mooi land hoor, Nederland. Aldus 'de experts'....
https://www.nu.nl/politiek/6269869/part ... ekend.html

Doe mij maar een Irish Coffee met dubbele whiskey alvast....

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2023, 09:50

Kijk het ging deze flapdrol dus wél om geld. De schooier:)
https://www.ad.nl/binnenland/akwasi-sla ... ~a9b646c9/

JP

Bericht door JP » 28 jun 2023, 09:54

Dat hele slavernij is wiedergutmachung. Heden te dagen zijn er nog duizenden bedrijven die gebruik maken van goedkope krachten, die niet betaald krijgen naar de maatstaven van het land waarin ze werken.

We kunnen ook zeggen tegen Akwatsi dat Groningen een kolonie is met slaven die tientallen jaren gebukt zijn geweest geworden onder de boringen van de NAM :coffee:

Crookie

Bericht door Crookie » 28 jun 2023, 10:24

Slavernij is inderdaad gestopt maar het Feudaal systeem niet.

Rnd

Bericht door Rnd » 28 jun 2023, 15:38

Dat hele jankverhaal van Akwasi is onzin. Ik heb nooit een slaaf verhandeld (sterker nog, ik ben een slaaf), hij is nooit een slaaf geweest. Discussie gesloten.

Tom

Bericht door Tom » 28 jun 2023, 15:42

Je gaat even voorbij aan zijn ijzersterke argumentatie: Groningen krijgt vanwege schade aan gaswinning veel meer.
Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Een historische gebeurtenis vergelijken met een compleet willekeurig ander fenomeen dat er werkelijk helemaal niets mee van doen heeft. Wat een genie. Wat een denker is die man.

JP

Bericht door JP » 28 jun 2023, 16:14

Hersenpanschade zoals Akwasi heeft valt niet te betalen :coffee:

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 jun 2023, 16:47

Akwasi neem ik sowieso niet serieus, zijn voorouders waren zelf (bewezen) slavenhandelaren dus ik vind dat die malloot zelf moet betalen en veel ook, te beginnen aan mij, ik lijd door dit alles een zwaar trauma :mrgreen:
Kan ik effe vangen.

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2023, 16:52

Tom schreef: 28 jun 2023, 15:42 Je gaat even voorbij aan zijn ijzersterke argumentatie: Groningen krijgt vanwege schade aan gaswinning veel meer.
Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Een historische gebeurtenis vergelijken met een compleet willekeurig ander fenomeen dat er werkelijk helemaal niets mee van doen heeft. Wat een genie. Wat een denker is die man.

Er is al sprake van een standbeeld oprichten voor hem.....

...in Wakanda

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2023, 07:48

Tja dingen gebeuren....als de ene aanpak niet werkt en er niet naar 'het volk' wordt geluisterd- al jaren niet- , niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Wie kaatst etc.
https://www.nu.nl/politiek/6270074/woed ... debat.html

Dat dat Turkse meisje wat 'minister van justitie' hier is er zo over de zeik van gaat. LOL, ken je achtergrond meisje....en dan hier willen bepalen hoe NL draait. Je kunt ook terug he?

frankie

Bericht door frankie » 29 jun 2023, 09:55

Eerlijk gezegd ben ik die extremistische boeren ook wel zat onderhand hoor. Ik begrijp de boosheid over het lekken van telefoonnummers of andere privé gegevens wel.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2023, 09:59

Het lekken van telefonnummers is niet kies.
Al jaren en jaren wordt Wilders cs beveiligd....

Ik ben de boeren zeker niet zat. Integendeel. Kijk BBB stemgedrag van de bevolking dan....

Stikstof wordt als probleem gemaakt.

Dit extremistisch én ondemocratisch kabinet én een groot deel van de Tweede Kamer(wat het kabinet dient te CONTROLEREN dat is hun taak) daarentegen....

Niet goedschiks dan maar kwaadschiks zei ik al...

Tom

Bericht door Tom » 29 jun 2023, 10:14

Waar de schoen wel wringt is dat bij de laatste verkiezingen BBB de grootste partij was. Hoe groot moet het signaal zijn richting de politiek? Dan toch eigenwijs blijven vasthouden aan het onteigenen (er wordt soms over gepraat alsof het de normaalste zaak van de wereld is) van boeren roept terecht woede op. Bij intimideren ligt de grens, dus zeker aanpakken die gasten en dat hele kansloze FDF. Maar de politiek mag ook even aan zelfreflectie doen, want dat vind ik ook geen zuivere koffie.

Er zal in dat debat wel weer een hoop gespeelde ophef zijn van ogenschijnlijk keurige mensen. Helpt om de boeren in slecht daglicht te zetten zodat 'het volk' wellicht toch achter de politiek komt te staan zodat ze dit door kunnen drukken.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2023, 10:21

Goed verhaal hoor Tom wel mee eens, 'maar'....FDF was niet ontstaan als 'dit kabinet' dit stikstofgeneuzel niet zo had uitvergroot/gechargeerd/zwaar in de agenda had gezet natuurlijk. Het is actie--->reactie.

En medelijden met politici...daar ben ik nu te oud voor:)))
Wil je in de spotlight en de wereld verbeteren en de politiek in: Dan weet je de consequenties. Of je hoort ze te weten.

Plaats reactie