De zuigers en drijfstangen liggen bij de garage. Het onderblok zal in Nederland bewerkt worden. Zoals eerder beschreven duurt zo'n project altijd langer. Het uitlaatspruitstuk zou eind van de maand binnen moeten komen. Er komt een compleet nieuw uitlaatsysteem onder. Afspraak is al gemaakt bij JM Tuning. Eind juni (overal lange wachttijden tegenwoordig) wordt er een 63,5mm systeem gemaakt. Ik zit eraan te denken om zonder katalysator te gaan rijden en voor de apk een racekat te laten monteren. Met een flensje kunnen ze dat zo maken dat je deze in 10min gewisseld hebt.
Het inlaatspruitstuk moet ook nog naar Portugal gestuurd worden. Dat zal in juli/augustus gebeuren. Ik was "vergeten" om deze mee te sturen. De auto moet dan ook echt bij de garage gestald worden, omdat deze nog op het huidige blok zit. Het zal er zo uit komen te zien.
Waarom Portugal? Daar werkt Saxoracingteam mee samen. Voor mij maakt het niet uit. Als je iets verstuurd voor 15 euro binnen NL of 30 euro naar Portugal.

Mijn verwachting is dat ik in september kan beginnen met inrijden. Maar we zien wel hoe het loopt. Ik heb geen haast. De auto is in 2016 gebouwd. Er is altijd wel een hoop geinvesteerd in de auto, maar ik wil hem weer helemaal nieuw maken. Als het nieuwe blok erin gaat, dan wordt het een rebuilt 2.0. Vele onderdelen zal ik laten vervangen, zodat ie technisch weer helemaal nieuw is.