Leon Cupra tuned by JD
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kees je hebt mail.
Arthur, 't ligt anders, maar wat een mens wil lezen wil ie lezen en de rest is ie blind voor.
Om de vrede te bewaren kunnen we 't best 'neutraal'reageren.
Saai wordt 't daar wel van...
en je leert er niks van.
Ik hoop dat Andre een verhaal betr de tractiecontrole van de Leon hier 'objectief' min of meer wil beschrijven...en anders snap ik hem ook wel, dat ie dat niet wil doen...
Arthur, 't ligt anders, maar wat een mens wil lezen wil ie lezen en de rest is ie blind voor.
Om de vrede te bewaren kunnen we 't best 'neutraal'reageren.
Saai wordt 't daar wel van...
en je leert er niks van.
Ik hoop dat Andre een verhaal betr de tractiecontrole van de Leon hier 'objectief' min of meer wil beschrijven...en anders snap ik hem ook wel, dat ie dat niet wil doen...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Neutraal reageren hebben we helemaal niets aan, dat gebeurt al teveel.
Ik moet juist zeggen (dit zei ik ook al tegen Robin) dat ik dit eindelijk weer eens een leuk draadje vind! Verschillende meningen maken een forum.
De laatste tijd bekruipt mij het gevoel dat iedereen Andre zijn mening volgt. Andre zegt dat de M3 een boot is, iedereen vind de M3 klote. Andre zegt dat auto's te zwaar worden, half DF trekt de achterbank uit de auto.
Dit is weer een ander iets, maar het geeft wel aan in welke mate wij kuddedieren zijn.
Als Andre over een jaar (ik zie het niet gebeuren) een Leon Cupra koopt omdat het bij wijze van spreke voldoet aan zijn verwachtingen voor op de openbare weg, dan is het ineens een super auto. Redelijk zwart/wit maar ik weet zeker dat het ongeveer zo werkt.
Weinig mensen hebben nog een echte eigen mening (ik ook niet). Meningen worden voor het grootste deel niet bepaald door de persoon zelf, maar door anderen. Waar wil ik bij horen, waar zie ik mijzelf in, enz enz.
Ik moet juist zeggen (dit zei ik ook al tegen Robin) dat ik dit eindelijk weer eens een leuk draadje vind! Verschillende meningen maken een forum.
De laatste tijd bekruipt mij het gevoel dat iedereen Andre zijn mening volgt. Andre zegt dat de M3 een boot is, iedereen vind de M3 klote. Andre zegt dat auto's te zwaar worden, half DF trekt de achterbank uit de auto.
Dit is weer een ander iets, maar het geeft wel aan in welke mate wij kuddedieren zijn.
Als Andre over een jaar (ik zie het niet gebeuren) een Leon Cupra koopt omdat het bij wijze van spreke voldoet aan zijn verwachtingen voor op de openbare weg, dan is het ineens een super auto. Redelijk zwart/wit maar ik weet zeker dat het ongeveer zo werkt.
Weinig mensen hebben nog een echte eigen mening (ik ook niet). Meningen worden voor het grootste deel niet bepaald door de persoon zelf, maar door anderen. Waar wil ik bij horen, waar zie ik mijzelf in, enz enz.
- Lars Bouten
[quote="Roderic E34T"]
Tevens is een FWD over het algemeen handelbaarder dan RWD voor de gemiddelde bestuurder(ster). Immers, in glad weer omstandigheden bijv. welke wielen gaan als eerste slippen als je te hard een bocht ingaat? De aangedreven wielen... [/quote]
Dit is niet waar. Zowel een fwd als een rwd hebben onderstuur wanneer je lomp een bocht instuurt. Heeft niets met de aangedreven wielen te maken. Wanneer je gas gaat geven wel, maar dat hangt ook maar van het vermogen af.
Als je met een 316 op het gas gaat staan in een bocht op droog asfalt zul je echt geen overstuur krijgen, maar simpelweg onderstuur...
Tevens is een FWD over het algemeen handelbaarder dan RWD voor de gemiddelde bestuurder(ster). Immers, in glad weer omstandigheden bijv. welke wielen gaan als eerste slippen als je te hard een bocht ingaat? De aangedreven wielen... [/quote]
Dit is niet waar. Zowel een fwd als een rwd hebben onderstuur wanneer je lomp een bocht instuurt. Heeft niets met de aangedreven wielen te maken. Wanneer je gas gaat geven wel, maar dat hangt ook maar van het vermogen af.
Als je met een 316 op het gas gaat staan in een bocht op droog asfalt zul je echt geen overstuur krijgen, maar simpelweg onderstuur...
-
Ik denk niet dat Edwin tientallen nieuwe Cupra's met dit pakket gaat verkopen. Natuurlijk zal hij ze verkopen, maar niet in hele grote aantallen. Je moet het denk ik meer als een imagebuilder zien, zeker in de combinatie (wit met zwarte wielen).Rico v Velzen schreef:Wat ik me afvraag? Zat men ook echt te wachten op een auto als deze?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En dat vind ik nog tot daaraantoe. André heeft gewoon een bepaalde authoriteit op dit forum, al zal hij dit vast niet zo bedoelen/wensen maar het komt meer door zijn stuurmanskunsten, op en naast de baan. Daar is verder ook niets mis mee.k33z schreef:Neutraal reageren hebben we helemaal niets aan, dat gebeurt al teveel.
Wat ik wel apart vind is dat hij vaak 'gebruikt' wordt in discussies als 'ja maar André vind dit of dat'. Dan denk ik: André kan zelf ook reageren toch?

-
Daar heb je gelijk in, bij droog wegdek. Ik heb er dan ook speciaal bijgezet dat bij GLAD WEER een FWD makkelijker op te vangen is dan een RWD.Lars Bouten schreef:Dit is niet waar. Zowel een fwd als een rwd hebben onderstuur wanneer je lomp een bocht instuurt. Heeft niets met de aangedreven wielen te maken. Wanneer je gas gaat geven wel, maar dat hangt ook maar van het vermogen af.Roderic E34T schreef: Tevens is een FWD over het algemeen handelbaarder dan RWD voor de gemiddelde bestuurder(ster). Immers, in glad weer omstandigheden bijv. welke wielen gaan als eerste slippen als je te hard een bocht ingaat? De aangedreven wielen...
Iedere autobestuurder zal rustiger rijden bij slecht/glad weer (okay, de gemiddelde DFer hier zal dan juist op het gas gaan... :twisted: ).
Ik heb het dus ook niet over lomp een bocht in knallen of met droog wegdek hoeken.
Ik bedoelde dus dat voor een gemiddelde bestuurder, die alleen maar woon-werk en pret ritjes maakt en dus niet raced of wat dan ook, is een FWD makkelijker onder controle te houden dan een RWD.
Voor de DFers, zie het als een moment van onoplettendheid/ongeconstreerd ogenblik. Je rijd ergens, het regent/sneeuwt/hagelt. Je neemt een bocht en gaat iets te vroeg op het gas...
Een FWD zal over het algemeen sneller overstuur krijgen dan met een RWD.
Ik wou alleen maar duidelijk maken, dat een FWD makkelijker te besturen is dan een RWD.
Als je in de sneeuw rijd en je gaat een bocht om en je geeft een beetje gas bij, zal de FWD oversturen en is makkelijk op te vangen door het gas los te laten.
Een RWD zal dan kan ondersturen. Bij het loslaten van het gas, zal die dan doorslaan en is dus moeilijker op te vangen.
- Bert ///M3
-
Dat Andre een pot kan sturen lijkt me duidelijk, maar dat staat los hier los van. Ook ik vind dat Andre een flinke pot kan sturen. Met veel van zijn uitspraken ben ik het eens, maar met andere weer helemaal niet.
Feit is dat Andre auto's heel anders gebruikt dan bijna alle anderen hier op DF. Hierdoor stelt hij andere eisen aan auto's. Het is dus zinloos voor de middenmoot om auto's te zoeken die aan dezelfde eisen voldoen, want ze doen daar toch niets mee.
Wat ik dus zeg is dat mensen graag willen hebben wat opinieleiders hebben, om een bepaald iets uit te stralen. Meningen worden tegenwoordig voor je bedacht, dat doe je niet zelf. Welke mening je kopieert kan je tot op zekere hoogte wel zelf bepalen, maar ook dit wordt voornamelijk door omgevingsinvloeden gedaan.
Feit is dat Andre auto's heel anders gebruikt dan bijna alle anderen hier op DF. Hierdoor stelt hij andere eisen aan auto's. Het is dus zinloos voor de middenmoot om auto's te zoeken die aan dezelfde eisen voldoen, want ze doen daar toch niets mee.
Wat ik dus zeg is dat mensen graag willen hebben wat opinieleiders hebben, om een bepaald iets uit te stralen. Meningen worden tegenwoordig voor je bedacht, dat doe je niet zelf. Welke mening je kopieert kan je tot op zekere hoogte wel zelf bepalen, maar ook dit wordt voornamelijk door omgevingsinvloeden gedaan.
-
- Bert ///M3
-
Correctie Bert, we moeten wel in Andre blijven napraten natuurlijk:Bert ///M3 schreef:Nou bakboord is links en stuuRRRRboord is rechts, kan je van die mooie jasjes voor kopen met rode en groene mouwen![]()
Onderstuur = je gaat rechtdoor tegen de vangrail
Overstuur = je gaat achterstevoren tegen de vangrail
Onderstuur = je gaat rechtdoor de strontbult op.
Overstuur = je gaat achterstevoren de strontbult op.
:twisted:
-
-
-
OnlineHielke
Ik hoef geen commentaar te leveren omdat ik in het verleden al een uitgebreid testverslag van de VDV Leon heb geschreven. Ik sta nog steeds volledig achter dat commentaar. En vwb de tractie van de auto onder gemeten omstandigheden is alles ook al gezegd. Op Lelystad in natte omstandigheden schopte de TFSI kont. Zo'n auto heeft geen sper nodig. Als die TC goed is afgesteld functioneert die gesimuleerde sper geweldig.Robin schreef:En je zou je misschien kunnen afvragen waar het commentaar van Hylke en Andre blijft op de proefrit.
Ik reageer nu dus toch omdat zonder reactie de suggestie kan worden gewekt dat ik die Cupra niks vind. De Cupra zie ik gewoon als een TFSI of FR.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik heb een Dax met RWD gekocht omdat andre zegt dat dat het beste is...
Not!
Kom op he! Eerst zelf proberen.. RWD is best fun en ik zal daar in de loop der tijd nog meer uit kunnen halen, maar dat ik daardoor nooit meer FWD koop!? Onzin! Met een Mini is ook prima overstuur op te wekken.. sterker nog dat gaat makkelijker dan onderstuur (bij de GP dan) driften zal nooit lukken ermee maar wie drift er op de openbare weg? niemand toch? Niet in de randstad misschien hier en daar op een verloren weggetje maar om daar special RWD voor te kopen.. ik dacht het niet!
Conclusie: FWD zakelijk/dagelijks gebruik niks mis mee, en koop een RWD erbij als je fun/driften wil hebben.
On-topic: Beetje jammer dat die Cupra geen sper heeft met 345pk zelfs een standaard Cooper-s met 170pk heeft al een 30% sper, werkt perfect!
Not!

Conclusie: FWD zakelijk/dagelijks gebruik niks mis mee, en koop een RWD erbij als je fun/driften wil hebben.
On-topic: Beetje jammer dat die Cupra geen sper heeft met 345pk zelfs een standaard Cooper-s met 170pk heeft al een 30% sper, werkt perfect!
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4821
Lees dit maar eens door, Erminio
- Erminio
Indrukwekkend, en zijn achternaamHans GP1630 schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4821

ps was zelf namelijk in die periode ook actief met karting op NK nivo