Roy's ATOM 4, FILMPJE SPA, MCLAREN JAGEN😎 P19

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 13:32

Snelste "normale" straatauto's (van anderen) waar ik mee gereden heb, waren een Audi R8 V8 en Nissan GT-R. Beide indrukwekkende machines maar te groot en lomp wat mij betreft om echt rijplezier uit te halen. Komende van motorrijden en racen (amateur clubniveau) heb ik het op 4 wielen nooit zo goed naar mijn zin gehad qua kick als op de motor.

Ik denk dat het soort auto's zoals een M2 of andere (zeer) snelle straatauto's vooral een prachtig compromis zijn als sportieve "daily". Wat Roy doet met zijn extreme contrast in autokeuze (Dacia/Ariel) is juist het tegenovergestelde. Zeer praktische, betaalbare dagelijkse auto en een zeer onpraktisch "speelgoedautootje" erbij. Dus het compromis juist uit elkaar gehaald.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 13:44

Zoals ik al eerder schreef, de fun en experience is ALLES voor mij. De Atom is mn derde en dat is niet voor niets, het geeft absoluut de meeste fun van alle auto’s die ik gehad heb, incl Vipers, Evo, subaru’s, xbow, mono, 3-11 🤢 etc.

Het is lastig uitleggen, maar het gedraagt zich echt als een kart, na een circuitdag voel je je overigens ook net zo.
Het open rijden is niet koud of vervelend zoals je zou verwachten tót je het beleeft hebt…

On that bombshell…@robin kom eens met me meerijden binnenkort op een circuit, dan weet je meteen hoe de beste lightweight op de markt in de beste spec (allemaal persoonlijk) het doet en dan zie je pas wat ik bedoel met dat gevoel

Voor de duidelijkheid, ik vind het ook cool om met een BMW op circuit te gaan, ik vind dit gewoon leuker/meer dedicated.
De atom is niet met rondetijden als doel gebouwd, enkel met driving fun, dat merk je dus ook in de beleving.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 13:46

SlowCo schreef: 16 apr 2023, 13:32
Ik denk dat het soort auto's zoals een M2 of andere (zeer) snelle straatauto's vooral een prachtig compromis zijn als sportieve "daily". Wat Roy doet met zijn extreme contrast in autokeuze (Dacia/Ariel) is juist het tegenovergestelde. Zeer praktische, betaalbare dagelijkse auto en een zeer onpraktisch "speelgoedautootje" erbij. Dus het compromis juist uit elkaar gehaald.
Precies dit inderdaad, hoewel ik tegenwoordig niet meer met de dacia rijdt, die is nu vrijwel alleen voor de vrouw en ik heb de GR natuurlijk als sportief kanon met dak. Voor mij echt het beste van 2 werelden, extreem verschillend en daarom lang leuk (hoop ik)

Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 13:55

Roy RS schreef: 16 apr 2023, 13:46 Precies dit inderdaad, hoewel ik tegenwoordig niet meer met de dacia rijdt, die is nu vrijwel alleen voor de vrouw en ik heb de GR natuurlijk als sportief kanon met dak. Voor mij echt het beste van 2 werelden, extreem verschillend en daarom lang leuk (hoop ik)
Helemaal met je eens (en jaloers :mrgreen: ) behalve dat lang leuk. Daarvoor zien we hier op het forum te vaak wisselingen in je wagenpark... :tooth:
De GR staat alweer te koop en zodra het NL kenteken erop zit en je een goed bod krijgt, gaat de Atom ook naar de volgende eigenaar. Die onrust (en handige handel) zit er blijkbaar te sterk in om het lang bij dezelfde (speel)auto te houden. De Dacia is de constante factor... :ongeveer als:

Robin
Berichten: 51662
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Robin » 16 apr 2023, 14:16

Prima verhaal Emiel. Zo is 't:)

En ja jij zegt 't al. Mijn oem 'sportstoel' maakt 't er niet makkelijker op, ik vlieg er bijna uit. Maarja een skitterende Recaro PP is ook niet zo praktisch voor mijn doeleinden:)

En Roy en Slowco, ik wil graag eens meerijden, dan daarna glijden jullie eens met 'mij' of een ander mee op Papenburg, ik denk dat die 'andere' beleving je best mee zal vallen:)

Andre
Berichten: 11269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Andre » 16 apr 2023, 15:09

SlowCo schreef: 16 apr 2023, 12:12
Andre schreef: 16 apr 2023, 12:09 Rij graag in de regen dan is een dak erop wel comfortabel:)
Nie rije maar glije...! :df:

Jij hebt vast aardig wat bijzondere auto's mogen rijden in je leven? Welke gaf jou de meeste DF tot nu toe?
Hoogte punten.

Moeilijk het is maar net waarvoor je het wil gebruiken.

Pure track race auto’s

Radical
E30 M3 DTM

Vaak zoek je compromis auto’ s die naar de sportieve kant gaan.

De oude garde!

Ooit mogen rijden driften in een Carrera GT. Absoluut mijn hoogte punt by far!

M3 CSL
1M Coupe

Nieuwe spul voor trackdays en fun.

GT4 of GT4RS
yaris GR vooral voor nat en sneeuw.
GR86 gewicht en stuur gevoel balans is prachtig.


M2c is de ultieme compromis auto. Dagelijks en trackday.

Binnenkort test rijden met Supra Manual

Misschien heb ik nog wat gemist hier en daar.

Heb wel in ferrari s gereden en andere exotische auto’s is ook absoluut wel spektakel maar zou er niet snel mijn geld aan uitgeven. Als je dit soort auto s wil gebruiken op trackdays moet je ook euro’s kunnen drukken. Ik vind de onderhouds kosten niet meer in verhouding tot de fun die het brengt. Ook een GT4RS zal hier last van hebben. En dus worden dit soort auto’s vaak investerings objecten.

Maar slowco als je de ultieme compriomis auto wil. Mijn M2c staat te koop. Hij staat nog niet op NL kenteken. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel 2020 wit en ca 9500km.

Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 16:13

Mooi spul André :df:
Het feit dat je de M2C weer kwijt wil, zegt genoeg. Teveel compromis blijkbaar :wink:

Ik ben te oud, arm en talentloos om nog veel geld te steken in DF voertuigen. En het motorracen zoals vroeger kan niet meer en is niet met andere voertuigen te evenaren, heb ik ervaren. Beetje rustig touren af en toe en daar maar van genieten.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 16:36

SlowCo schreef: 16 apr 2023, 13:55
Roy RS schreef: 16 apr 2023, 13:46 Precies dit inderdaad, hoewel ik tegenwoordig niet meer met de dacia rijdt, die is nu vrijwel alleen voor de vrouw en ik heb de GR natuurlijk als sportief kanon met dak. Voor mij echt het beste van 2 werelden, extreem verschillend en daarom lang leuk (hoop ik)
Helemaal met je eens (en jaloers :mrgreen: ) behalve dat lang leuk. Daarvoor zien we hier op het forum te vaak wisselingen in je wagenpark... :tooth:
De GR staat alweer te koop en zodra het NL kenteken erop zit en je een goed bod krijgt, gaat de Atom ook naar de volgende eigenaar. Die onrust (en handige handel) zit er blijkbaar te sterk in om het lang bij dezelfde (speel)auto te houden. De Dacia is de constante factor... :ongeveer als:


De Yaris heeft precies 1 dag “te koop gestaan” ofwel ik heb dat gemeld in mn topic en weer weggehaald en ik heb daar 3 mensen voor, maar ik had besloten hem niet weg te doen.
De Atom gaat voor levenslang blijven (wat bij mij net als in het nederlands recht niet per se héél mn leven is, maar wel heel lang) Met name ook omdat het niet zo makkelijk is en steeds moeilijker om zoiets nieuw te importeren. Mocht kenteken niet lukken zou dat eerder een reden voor verkoop zijn dan wanneer dat wel lukt

Tom
Berichten: 21805
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Tom » 16 apr 2023, 16:37

Welk compromis zoek je, daar draait het om.
Met een M2 breng je 's ochtends je kinderen naar school, rijd je door naar het circuit om wat te rijden en glijden en pik je op de terugweg nog even wat avondeten op bij de AH. Door dat comfort sjouw je ook een flink gewicht mee, dat compenseren ze weer met meer vermogen. Wellicht best of both worlds qua comfort-sportiviteit. Het is maar net wat je zoekt en waar je de auto voor gebruikt (en vooral of je alles in één auto zoekt of in meerdere auto's).
Roy zoekt het pure en geeft niks om comfort (daar heeft ie de Yaris en Dacia nog voor). Dan snap ik zo'n extreem speeltje wel :) Van die extreme lightweights vergelijken met een M2 slaat verder nergens op. Appels en peren hoor.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 16:42

Tom schreef: 16 apr 2023, 16:37 Welk compromis zoek je, daar draait het om.
Met een M2 breng je 's ochtends je kinderen naar school, rijd je door naar het circuit om wat te rijden en glijden en pik je op de terugweg nog even wat avondeten op bij de AH. Door dat comfort sjouw je ook een flink gewicht mee, dat compenseren ze weer met meer vermogen. Wellicht best of both worlds qua comfort-sportiviteit. Het is maar net wat je zoekt en waar je de auto voor gebruikt (en vooral of je alles in één auto zoekt of in meerdere auto's).
Roy zoekt het pure en geeft niks om comfort (daar heeft ie de Yaris en Dacia nog voor). Dan snap ik zo'n extreem speeltje wel :) Van die extreme lightweights vergelijken met een M2 slaat verder nergens op. Appels en peren hoor.


Echt vergelijken slaat nergens op natuurlijk, heeft niks met elkaar te maken, het is wel leuk om te zien wat het allemaal doet on track.
Ik vind verder eenieders autohobby leuk, beetje cars en coffee style. Buurman heeft een tvr gekte, wij kunnen hele avonden ouwehoeren en gek zijn van elkaars hobby, ondanks dat we het nooit van elkaar zouden kopen

Kadett
Berichten: 4689
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Kadett » 16 apr 2023, 16:51

Andre schreef: 16 apr 2023, 15:09
SlowCo schreef: 16 apr 2023, 12:12
Andre schreef: 16 apr 2023, 12:09 Rij graag in de regen dan is een dak erop wel comfortabel:)
Nie rije maar glije...! :df:

Jij hebt vast aardig wat bijzondere auto's mogen rijden in je leven? Welke gaf jou de meeste DF tot nu toe?
Hoogte punten.

Moeilijk het is maar net waarvoor je het wil gebruiken.

Pure track race auto’s

Radical
E30 M3 DTM

Vaak zoek je compromis auto’ s die naar de sportieve kant gaan.

De oude garde!

Ooit mogen rijden driften in een Carrera GT. Absoluut mijn hoogte punt by far!

M3 CSL
1M Coupe

Nieuwe spul voor trackdays en fun.

GT4 of GT4RS
yaris GR vooral voor nat en sneeuw.
GR86 gewicht en stuur gevoel balans is prachtig.


M2c is de ultieme compromis auto. Dagelijks en trackday.

Binnenkort test rijden met Supra Manual

Misschien heb ik nog wat gemist hier en daar.

Heb wel in ferrari s gereden en andere exotische auto’s is ook absoluut wel spektakel maar zou er niet snel mijn geld aan uitgeven. Als je dit soort auto s wil gebruiken op trackdays moet je ook euro’s kunnen drukken. Ik vind de onderhouds kosten niet meer in verhouding tot de fun die het brengt. Ook een GT4RS zal hier last van hebben. En dus worden dit soort auto’s vaak investerings objecten.

Maar slowco als je de ultieme compriomis auto wil. Mijn M2c staat te koop. Hij staat nog niet op NL kenteken. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel 2020 wit en ca 9500km.
Die heb je alleen op circuit uitgelaten? Elke keer op trailer mee?

Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 16:52

Roy RS schreef: 16 apr 2023, 16:42 Ik vind verder eenieders autohobby leuk, beetje cars en coffee style. Buurman heeft een tvr gekte, wij kunnen hele avonden ouwehoeren en gek zijn van elkaars hobby, ondanks dat we het nooit van elkaar zouden kopen
Dat is ook zo op het forum hier. Veel verschillende voorkeuren en keuzes op DF terrein. Fijn dat je ons een inkijkje geeft in jouw DF reis de afgelopen jaren met zeer bijzondere wagens. Erg leuk om te lezen en kijken.
Heel veel (en lang?) plezier met je Atom 4! :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26916
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Martijn_bmw » 16 apr 2023, 16:55

Roy RS schreef: 16 apr 2023, 16:42
Tom schreef: 16 apr 2023, 16:37 Welk compromis zoek je, daar draait het om.
Met een M2 breng je 's ochtends je kinderen naar school, rijd je door naar het circuit om wat te rijden en glijden en pik je op de terugweg nog even wat avondeten op bij de AH. Door dat comfort sjouw je ook een flink gewicht mee, dat compenseren ze weer met meer vermogen. Wellicht best of both worlds qua comfort-sportiviteit. Het is maar net wat je zoekt en waar je de auto voor gebruikt (en vooral of je alles in één auto zoekt of in meerdere auto's).
Roy zoekt het pure en geeft niks om comfort (daar heeft ie de Yaris en Dacia nog voor). Dan snap ik zo'n extreem speeltje wel :) Van die extreme lightweights vergelijken met een M2 slaat verder nergens op. Appels en peren hoor.


Echt vergelijken slaat nergens :thumbup: op natuurlijk, heeft niks met elkaar te maken, het is wel leuk om te zien wat het allemaal doet on track.
Ik vind verder eenieders autohobby leuk, beetje cars en coffee style. Buurman heeft een tvr gekte, wij kunnen hele avonden ouwehoeren en gek zijn van elkaars hobby, ondanks dat we het nooit van elkaar zouden kopen
Dit zou (is) ook de gedachte achter DF forum moeten zijn. Niet elkaar overtuigen van je “gelijk” en de ander zijn “ongelijk” maar juist respecteren over en weer dat DF voor iedereen anders is en ervaringen uitwisselen als autogekken onder elkaar :) :thumbup:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 17:04

Zo na dit debat even weer wat over mijn auto die beter is dan de andere auto’s 🤪, grapje he

Hij heeft 700km erop en het is tijd voor zijn beurtje na het inrijden. Nieuwe olie en filter, bakolie en geloof het of niet ook nieuwe remblokken, de straatblokken zijn niet opgewassen tegen het circuitrijden, dus maar even pagid rs14 besteld.

Plaatje weer erbij en ook nog wat shots van zandvoort, waar maar liefst 2(!) GT4RS’en rondreden (die ook geen kans hadden 😁)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26916
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Martijn_bmw » 16 apr 2023, 17:16

Leuke foto’s! Die olie is al flink donker ook na 700km :)

Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 17:17

Goed bezig.
Geen idee hoeveel het helpt en hopelijk nooit nodig, maar zo'n rolbar lijkt me eigenlijk wel een verstandige optie. Ziet er wel een stuk minder goed uit die andere Atom.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 17:19

Martijn_bmw schreef: 16 apr 2023, 17:16 Leuke foto’s! Die olie is al flink donker ook na 700km :)
Das de bakolie denk ik, die 0w20’uit de motor was zo dun als water (superraar dat dit nu normaal is tegenwoordig) en nog best wel helder hoor, maar zie je wellixht niet op foto

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 17:20

SlowCo schreef: 16 apr 2023, 17:17 Goed bezig.
Geen idee hoeveel het helpt en hopelijk nooit nodig, maar zo'n rolbar lijkt me eigenlijk wel een verstandige optie. Ziet er wel een stuk minder goed uit die andere Atom.
Tja, die koop ik wellicht nog eens, hoewel rollen echt een slecht idee is met deze auto, dan heb je andere problemen ook😁

Tom
Berichten: 21805
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎

Bericht door Tom » 16 apr 2023, 17:26

Roy RS schreef: 16 apr 2023, 17:04 Afbeelding
Dit is wel een gave foto :)

Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 17:37

Roy RS schreef: 16 apr 2023, 17:20 Tja, die koop ik wellicht nog eens, hoewel rollen echt een slecht idee is met deze auto, dan heb je andere problemen ook😁
Kan net het verschil zijn tussen een beetje hoofdpijn of geen hoofd(pijn) meer als je wel ooit rolt... :shock:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 18:10

SlowCo schreef: 16 apr 2023, 17:37
Roy RS schreef: 16 apr 2023, 17:20 Tja, die koop ik wellicht nog eens, hoewel rollen echt een slecht idee is met deze auto, dan heb je andere problemen ook😁
Kan net het verschil zijn tussen een beetje hoofdpijn of geen hoofd(pijn) meer als je wel ooit rolt... :shock:

Klopt uiteraard, maar je kunt niet alles doen. Ik heb nu hans systeem, arm restraint en een relatief veilige auto met een roll hoop onder de snorkel natuurlijk.
Een roll bar zou goed zijn, net als een brandwerende overal ipv een kartoveral, een automatisch blussysteem ook en zo kan ik nog wel even doorgaan, ik kan en wil niet alles, ik rij ver binnen mn comfortzone altijd, kan niet alles uitsluiten.
De rollbar vind ik vooral oerlelijk

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3895
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Emiel » 16 apr 2023, 18:57

Vraagje, Heb je die brug op originele breedte geïnstalleerd? 3meter nog wat? Of beetje smaller gezet?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Roy RS » 16 apr 2023, 19:00

Emiel schreef: 16 apr 2023, 18:57 Vraagje, Heb je die brug op originele breedte geïnstalleerd? 3meter nog wat? Of beetje smaller gezet?
Dit is een tw242g en die heb ik gewoon geplaatst volgens spec op breed 2986mm en is 2320 hoog, dus past precies in een standaard garage

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2080
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door Godspeed » 16 apr 2023, 21:22

Ideaal die brug zo.

Heel erg gaaf de Atom, Roy. Prachtig om jouw enthousiasme te lezen.

Verder imo kansloze discussies in dit topic. Als iemand echt eens in een spannende auto wilt (mee)rijden dan laat maar horen. Met mijn Rallye weet je namelijk nooit of je diezelfde dag nog thuis komt…

Online
SlowCo
Berichten: 3649
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, bietje onderhoud jonguh

Bericht door SlowCo » 16 apr 2023, 21:39

Godspeed schreef: 16 apr 2023, 21:22 Verder imo kansloze discussies in dit topic. Als iemand echt eens in een spannende auto wilt (mee)rijden dan laat maar horen. Met mijn Rallye weet je namelijk nooit of je diezelfde dag nog thuis komt…
Vast heel wilt/d. Ligt dat aan de auto of de bestuurder?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HJ2, Rob33 en 13 gasten