1M en M2 moet tof zijn op circuit, kan niet anders.
GT3 RS op Spa was bruut.
Iedere auto is leuk als je te vroeg het gaspedaal gebruikt en de kont wil je voorbij komen, dan maakt het geen fuck uit waar je in zit.Als er maar goede stoelen en gordels je op de plaats houden.
Lightweight hoeft niet sneller te zijn, het is een andere rijbeleving en de running costs zijn een “grap” qua banden en remblokken.
Het is leuk om nog vol op het gas te staan als andere remmen of al gas te geven als andere nog druk bezig zijn met de apex en/of bocht uit.
Zo ook met open rijden, beleving is anders.
Of het beter, sneller, leuker is? zijn er winnaars op trackdays? Volgens mij wint diegene die zonder stukken naar huis gaat en een grijns heeft breed genoeg zodat de helm niet af kan.
Beetje broodjes kroket eten in de middag pauze is ook wel lekker.
Robin schreef: 16 apr 2023, 13:20
Ik heb trouwens niet mijn hart verpand aan 'dikke BMW's'(maar een M2Comp is de alleskunner voor mij) ik zei toch gisteren al dat een GT4RS/GT3 (naast een M2 Touring daily) én een 620R wel een beetje mijn 'droomauto's' zijn?
Mooie aan een M2 is bruikbaarheid. Mijn auto en een weekendje weg zonder kofferbak of gaan ijs rijden zonder grondspeling is echt ruk.
Vriendin wil dat ik een M2c koop maar ben nog niet klaar met de Lotus en 2 speel auto’s is mij niet bevallen (de 130i als 2e auto, lotus als 3e)