Leon Cupra tuned by JD
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ben je er tussen 5 en 7 Tristan (met gummen) of overdag? Vanavond rijden Edwin en ik ook.Tristan schreef:@Ed: Ga je vandaag nog naar CPZ?
Ben er ook (met de E30 en FR).
@Erik: Leuk stuk heb je geschreven. Heb het ook zo ervaren. Rijdt niet veel anders als een FR, behalve rechtuit. Niet normaal hoe hij af gaat!!!
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Ik vind heel eerlijk gezegd dat als ik in mijn broer zijn 250pk golf V GTI rij, dat dat helemaal niet slecht gaat hoor.
Maar het zwakste punt is en blijft het uit de bocht accelereren dan zoekt ie heimelijk naar grip en dansen de lampjes op t dashboard.
Met AWD is dat wel anders,geen enkel tractie verlies...
RWD is natuurlijk een dijk door de bocht maar iets teveel gas en je gaat (moedwillig of niet) driften.
Als ik dan bedenk dat die Cupra 345pk heeft op de voorwielen en mensen zeggen dat het niet of weinig verschil uitmaakt tegenwoordig,dan zeiken ze.
Neemt niet weg dat ik de Cupra een mooie en degelijke auto vind die voor dat geld een echte bargain is....en snel ook!
Het algehele prestatie/prijspakket is onovertroffen van de cupra
Maar het zwakste punt is en blijft het uit de bocht accelereren dan zoekt ie heimelijk naar grip en dansen de lampjes op t dashboard.
Met AWD is dat wel anders,geen enkel tractie verlies...
RWD is natuurlijk een dijk door de bocht maar iets teveel gas en je gaat (moedwillig of niet) driften.
Als ik dan bedenk dat die Cupra 345pk heeft op de voorwielen en mensen zeggen dat het niet of weinig verschil uitmaakt tegenwoordig,dan zeiken ze.
Neemt niet weg dat ik de Cupra een mooie en degelijke auto vind die voor dat geld een echte bargain is....en snel ook!
Het algehele prestatie/prijspakket is onovertroffen van de cupra
Laatst gewijzigd door Marc R op 17 okt 2007, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
Leuke discussie over FWD en RWD...
Persoonlijk heb ik het liefst RWD. Wielen moet je maar 1 functie geven. Achter om aangedreven te worden en voor om te sturen...
De reden dat er FWD's bestaan, is omdat FWD goedkoper is dan RWD. En dan bedoel ik het bouwen ervan en de ontwikkeling.
Tevens houd je ineens meer ruimte over IN de auto. (Geen hoge tunnel meer)
En FWD is veilger dan RWD.
Bij een ongeval komt het blok niet zo ver naar binnen als RWD. Dit omdat het blok dwars ligt en niet in de lengte. Hierdoor kunnen autofabrikanten zelfs zo ontwikkelen dat het blok, in geval van een ongeval, naar beneden en dus onder auto buigt.
Tevens is een FWD over het algemeen handelbaarder dan RWD voor de gemiddelde bestuurder(ster). Immers, in glad weer omstandigheden bijv. welke wielen gaan als eerste slippen als je te hard een bocht ingaat? De aangedreven wielen... Wat is de standaard reactie van mensen zodra ze merken dat ze glijden? Alles loslaten en desnoods nog remmen...
Gezien een FWD, normaal gesproken bij dit soort weertypes, last heeft van overstuur en dus de grip verliest op de voorwielen, is het simpel om het gas los te laten om op die manier weer grip te krijgen. (Loslaten, de standaard reactie van een gemiddelde bestuurder, remember?
)
Bij RWD, moet je op dat moment juist je gas houden om grip te behouden, gezien op zo'n moment je achterwielen gaan doorslaan. Laat je dan gas los... Dan ben je het haasje...
Maar goed... Dit verhaaltje zal bij iedereen hier wel bekend zijn.
En 345pk op de voorwieltjes...
Dat is serieus werk!
Maar toch zou ik dat liever op de achterwieltjes willen hebben... 8)
RWD = more fun!

Persoonlijk heb ik het liefst RWD. Wielen moet je maar 1 functie geven. Achter om aangedreven te worden en voor om te sturen...
De reden dat er FWD's bestaan, is omdat FWD goedkoper is dan RWD. En dan bedoel ik het bouwen ervan en de ontwikkeling.
Tevens houd je ineens meer ruimte over IN de auto. (Geen hoge tunnel meer)
En FWD is veilger dan RWD.
Bij een ongeval komt het blok niet zo ver naar binnen als RWD. Dit omdat het blok dwars ligt en niet in de lengte. Hierdoor kunnen autofabrikanten zelfs zo ontwikkelen dat het blok, in geval van een ongeval, naar beneden en dus onder auto buigt.
Tevens is een FWD over het algemeen handelbaarder dan RWD voor de gemiddelde bestuurder(ster). Immers, in glad weer omstandigheden bijv. welke wielen gaan als eerste slippen als je te hard een bocht ingaat? De aangedreven wielen... Wat is de standaard reactie van mensen zodra ze merken dat ze glijden? Alles loslaten en desnoods nog remmen...
Gezien een FWD, normaal gesproken bij dit soort weertypes, last heeft van overstuur en dus de grip verliest op de voorwielen, is het simpel om het gas los te laten om op die manier weer grip te krijgen. (Loslaten, de standaard reactie van een gemiddelde bestuurder, remember?

Bij RWD, moet je op dat moment juist je gas houden om grip te behouden, gezien op zo'n moment je achterwielen gaan doorslaan. Laat je dan gas los... Dan ben je het haasje...
Maar goed... Dit verhaaltje zal bij iedereen hier wel bekend zijn.

En 345pk op de voorwieltjes...

Maar toch zou ik dat liever op de achterwieltjes willen hebben... 8)
RWD = more fun!
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
OK, ik begreep dat er GEEN garantie opzat, dus als ie wel 2 jaar heeft ofzo en na 1 jaar en 3 maanden heb ik een gat in 1 of 2 zuigers dan kost me dat niks?k33z schreef:
Edwin geeft gewoon de garantie die de auto normaal ook heeft. Hij zal hier zelf nog wel op reageren.
DAT wil ik weten.
Kees, ik wil niks bewijzen, gewoon de heisa omtrent een VDV Leon dimmen, het Seat online achtige verweer van jullie kan ik(en ook Andre ) smakelijk om lachen. Da's de doelgroep, snap ik ook wel.
IK zou eens uit de mond van 1 SEAT rijder willen horen hoe goed ie dan wel niet is. Neen niet Coronel.
Ik dacht aan Jason Plato, diens verhalen kan ik wel mee leven denk ik 8)
(Edwin zal me vast geen proefrit geven, ivm de 'belangen'die op t spel staan wanneer ik dat ding in jullie ogen affik....)

EDIT: Het regent hier pijpestelen, hoe is 't vandaag op Zandvoort?
Morgen 'n verslag van de VDV Leon: "Nee hoor hij brengt alle pk's zonder tractieproblemen op 't toch wel natte asfalt bladiebla..."
Ik wacht met smart op 't verslag


Laatst gewijzigd door Robin op 17 okt 2007, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
@Robin,
Denk dat je Edwin dan verkeerd inschat, Ed kan als geen ander goed tegen kritiek! Hij probeert voor de mensen welke in de Seat hoek winkelen iets bijzonders aan te bieden. Die mensen maken niet de afweging RWD/AWD/FWD die willen en vlotte hatch, en hebben een max budget. Edwin zet daar een zeer scherpe aanbieding neer, waar binnen het concept goed over is nagedacht. Remmen, onderstel, met alles is rekening gehouden. Dat het niet jou cup of tea is is prima, maar in zijn klasse heeft deze VDV edition geen concurentie!
Ik zou wel eens zo'n aktieve BMW dealer willen zien die voor de *35i motor een chip, onderstel, remmen en sper config aanbied met behoud van garantie.
Michel
Denk dat je Edwin dan verkeerd inschat, Ed kan als geen ander goed tegen kritiek! Hij probeert voor de mensen welke in de Seat hoek winkelen iets bijzonders aan te bieden. Die mensen maken niet de afweging RWD/AWD/FWD die willen en vlotte hatch, en hebben een max budget. Edwin zet daar een zeer scherpe aanbieding neer, waar binnen het concept goed over is nagedacht. Remmen, onderstel, met alles is rekening gehouden. Dat het niet jou cup of tea is is prima, maar in zijn klasse heeft deze VDV edition geen concurentie!
Ik zou wel eens zo'n aktieve BMW dealer willen zien die voor de *35i motor een chip, onderstel, remmen en sper config aanbied met behoud van garantie.
Michel
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ik zie het dus compleet anders. De discussie die er nu ontstaat is dat jij de auto tot op de grond afbrand en anderen er tegenin gaan.Robin schreef:OK, ik begreep dat er GEEN garantie opzat, dus als ie wel 2 jaar heeft ofzo en na 1 jaar en 3 maanden heb ik een gat in 1 of 2 zuigers dan kost me dat niks?k33z schreef:
Edwin geeft gewoon de garantie die de auto normaal ook heeft. Hij zal hier zelf nog wel op reageren.
DAT wil ik weten.
Tristan, ik wil niks bewijzen, gewoon de heisa omtrent een VDV Leon dimmen, het Seat online achtige verweer van jullie kan ik(en ook Andre ) smakelijk om lachen. Da's de doelgroep, snap ik ook wel.
IK zou eens uit de mond van 1 SEAT rijder willen horen hoe goed ie dan wel niet is. Neen niet Coronel.
Ik dacht aan Jason Plato, diens verhalen kan ik wel mee leven denk ik 8)
(Edwin zal me vast geen proefrit geven, ivm de 'belangen'die op t spel staan wanneer ik dat ding in jullie ogen affik....)
EDIT: Het regent hier pijpestelen, hoe is 't vandaag op Zandvoort?
Morgen 'n verslag van de VDV Leon: "Nee hoor hij brengt alle pk's zonder tractieproblemen op 't toch wel natte asfalt bladiebla..."
Ik wacht met smart op 't verslag![]()
De waarheid ligt zoals bijna altijd in het midden. Natuurlijk heeft de auto beperkingen, maar feit is dat het een auto is met veel potentie.
Niemand beweert dat je in de regen vol op het gas kan gaan staan, dan draait de TCS overuren. Maar dit is bij een RWD niet anders! Dat je dan meer lol hebt in een RWD (met sper) zal niemand ontkennen.
Ik denk nogsteeds dat Edwin jou in de auto wil laten rijden hoor, probleem is alleen dat uit alle opmerkingen al blijkt dat je totaal niet objectief bent. Je gaat in die auto rijden en alleen letten op de slechte dingen. Die zullen we dan ook tot in den treure hier moeten lezen.
De auto heeft slechte dingen, maar ook goede dingen. Ik denk dat ik hier heel erg reeel in kan zijn, maar blijkbaar ben jij hier iets minder goed in. In andere discussies heb ik je toch anders leren kennen Robin.
Normaal gesproken is het altijd lachen gieren brullen, maar nu neem je het allemaal iets te serieus geloof ik. Vraag me alleen af wat je ermee wilt bereiken. Dat mensen wat realistischer tegen de Cupra aankijken? Daar kan ik me in vinden, misschien wordt hij op sommige fora teveel opgehemeld. Op bijna alle merkenfora heerst enige vorm van merkblindheid, daarom is DF ook zo leuk.
Feit is wel dat wanneer we het over merkblindheid (of aandrijfconcept blindheid) hebben, dat jij in deze discussie voorop loopt Robin.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik heb mijn kleine verslag al geschreven ergens in de eerste pagina geloof ik.
De auto heeft me positief verrast. En is voor het geld heel veel auto er is geen concurrentie op dat vlak.
Alleen als je mijn eigen keuze vraagt zou je hem kopen?
Antwoord is nee. Vroeger misschien wel. Maar na evo s subaru s en bmw rwd met sper zou ik niet graag weer een fwd willen. Een rwd zonder sper zou ik trouwens nu ook niet meer willen rijden. 1 rokend voorwieltje of 1 rokend achterwieltje das beide keren waardeloos.
Als deze seat geleverd kon worden met rwd en sper kon ie het voor mij prima doen.
Heb ook tegen edwin gezegd wat zou het wat zijn als deze seat als rwd geleverd kon worden.
De auto heeft me positief verrast. En is voor het geld heel veel auto er is geen concurrentie op dat vlak.
Alleen als je mijn eigen keuze vraagt zou je hem kopen?
Antwoord is nee. Vroeger misschien wel. Maar na evo s subaru s en bmw rwd met sper zou ik niet graag weer een fwd willen. Een rwd zonder sper zou ik trouwens nu ook niet meer willen rijden. 1 rokend voorwieltje of 1 rokend achterwieltje das beide keren waardeloos.
Als deze seat geleverd kon worden met rwd en sper kon ie het voor mij prima doen.
Heb ook tegen edwin gezegd wat zou het wat zijn als deze seat als rwd geleverd kon worden.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Erminio
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
@Robin een echte BMW man..., niets mis mee
ieder zijn ding toch 
Mijn opinie over BMW's is dat ze tegenwoordig sportauto's maken met mooie motoren, goede wegligging, groot remvermogen...., alleen groot minpunt vind ik het gewicht vd auto's (Audi/Mitsubishi hebben last van de zelfde kwaal, obesitas)
Dat vind ik niet sportief meer
Je voelt het gewicht gewoon in elke bocht en bij goed gebruik merk je de stijfheid van het chassis verminderen na verloop van tijd. Ze kunnen met de hedendaagse techniek (onderstel, electronica) toch nog snel een bocht door, maar puur is het toch echt niet meer
Vwb de zogenaamde "Fun Factor" moet je inderdaad RWD aandrijving hebben..., maar dan moet je toch eens gaan denken aan een Lotus Exige (gaat ik trouwens Zaterdagochtend een proefrit in maken met mijn broer die zijn EVO9 te zwaar vind voor de "Fun Factor" 8) )..., of een 125cc kart..., en dan in de regen
... dat is pas RWD fun
Maar zoals eerder gezegd..., das Mijn opinie


Mijn opinie over BMW's is dat ze tegenwoordig sportauto's maken met mooie motoren, goede wegligging, groot remvermogen...., alleen groot minpunt vind ik het gewicht vd auto's (Audi/Mitsubishi hebben last van de zelfde kwaal, obesitas)



Vwb de zogenaamde "Fun Factor" moet je inderdaad RWD aandrijving hebben..., maar dan moet je toch eens gaan denken aan een Lotus Exige (gaat ik trouwens Zaterdagochtend een proefrit in maken met mijn broer die zijn EVO9 te zwaar vind voor de "Fun Factor" 8) )..., of een 125cc kart..., en dan in de regen



Maar zoals eerder gezegd..., das Mijn opinie

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Eigenlijk is het heel simpel, FWD & veel vermogen is super totdat je RWD ontdekt (of AWD à la EVO/Impreza).
Dan maakt het opeens niks meer uit of zo'n Leon 200pk, 300pk of 900pk heeft, maar dan zal het wel, blijft een FWD.
Dit geldt voor misschien 2% van de sportieve rijders in Nederland (hier zal het percentage iets hoger liggen).
Voor die andere 98% is dit een perfect pakket dat Edwin samen gesteld heeft, met zoveel vermogen in zo'n auto zul je in rechte lijn zonder veel moeite in de buurt van een M3 CSL of 996 GT3 blijven.
Superdejubel en dat voor zo weinig geld denkt nu die 98%, deze auto is god (seatonline.nl
).
Leuk en aardig, maar het blijft een FWD denkt 2%.
Tot zover negen pagina's discussie in een samenvatting.
Mijn mening: het leven is te kort om FWD te rijden.
Dan maakt het opeens niks meer uit of zo'n Leon 200pk, 300pk of 900pk heeft, maar dan zal het wel, blijft een FWD.
Dit geldt voor misschien 2% van de sportieve rijders in Nederland (hier zal het percentage iets hoger liggen).
Voor die andere 98% is dit een perfect pakket dat Edwin samen gesteld heeft, met zoveel vermogen in zo'n auto zul je in rechte lijn zonder veel moeite in de buurt van een M3 CSL of 996 GT3 blijven.
Superdejubel en dat voor zo weinig geld denkt nu die 98%, deze auto is god (seatonline.nl

Leuk en aardig, maar het blijft een FWD denkt 2%.
Tot zover negen pagina's discussie in een samenvatting.
Mijn mening: het leven is te kort om FWD te rijden.

- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Ik zie nu weer een antwoord van Andre.
Gelukkig.
Kreeg al het id dat Robin de "supervisor" is van Andre.
En dat hij het niet alleen af kan.
Hij kan gelukkig zelf ook antwoorden en z'n mening geven, Robin.
Tenzij dit natuurlijk doorgegeven is door Andre, dan heb ik niets gezegd
Verder leuke discussie, ga zo door
Gelukkig.
Kreeg al het id dat Robin de "supervisor" is van Andre.
En dat hij het niet alleen af kan.
Hij kan gelukkig zelf ook antwoorden en z'n mening geven, Robin.
Tenzij dit natuurlijk doorgegeven is door Andre, dan heb ik niets gezegd

Verder leuke discussie, ga zo door

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert