R8 of niet?
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
997 vind ik samen met de 964 de mooiste 911.Rene / Hazze schreef:Hou es op met dat +1Wat betekent 't
(Ja mee eens, maar waarom)
Bij ons rijdt een witte R8, vind het ontwerp overdone.
Vanaf de zijkant gezien durf ik de R8 zelfs lelijk te noemen.
Na de 997 GT3 ging ik voor de 997 Turbo

180000 Euro voor een Audi.......ik niet

- Ti-Tourist (Erik)
GT3: Mijn keuze, maar met dan wel een hernia-operatie een jaar of 5 erna als logisch gevolg
Dus niet echt handig.
Noble: Zuid-Afrikaans / Engelse combi met "rustig aan, het blijft wel 20 jaar vastzitten met een popnagel" betrouwbaarheid, waar een keer iets afbreekt en je in het struweel of erger eindigt
Maserati: Maffiabak waarmee ik mezelf in dit gereformeerde zwartenkousen polderdorp niet mee kan vertonen zonder dat hij toegetakeld wordt
Nee, doe dan de R8 maar

Noble: Zuid-Afrikaans / Engelse combi met "rustig aan, het blijft wel 20 jaar vastzitten met een popnagel" betrouwbaarheid, waar een keer iets afbreekt en je in het struweel of erger eindigt

Maserati: Maffiabak waarmee ik mezelf in dit gereformeerde zwartenkousen polderdorp niet mee kan vertonen zonder dat hij toegetakeld wordt

Nee, doe dan de R8 maar

- Adje ///M3
- DDX
- Joop
997 GT3 voor mij...
911 verkies ik altijd boven een Gallardo-evenknie: 6 cyl. Boxer klinkt veel beter dan V8 (of straks ook V10) gebulder IMO.
Overigens heb ik liever een Carrera S als alternatief voor de R8. De GT3 is teveel hardcore sportwagen.
(Blijf de R6 M3 motor ook mooier vinden dan de V8 M3 qua geluid.)
911 verkies ik altijd boven een Gallardo-evenknie: 6 cyl. Boxer klinkt veel beter dan V8 (of straks ook V10) gebulder IMO.
Overigens heb ik liever een Carrera S als alternatief voor de R8. De GT3 is teveel hardcore sportwagen.
(Blijf de R6 M3 motor ook mooier vinden dan de V8 M3 qua geluid.)
Laatst gewijzigd door Joop op 16 okt 2007, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
GT3 is natuurlijk een geweldige wagen en af-fabriek al redelijk compleet voor wat je van de auto kunt verwachten. De R8 wordt praktisch altijd fulloption geleverd is mij verteld, dus die 180k klopt zeker.
Hier in de stad heeft iemand een E60 M5 ingeruild op een 997 Targa. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp. Dit ligt natuurlijk volledig aan je voorkeur, maar voor 5k meer heb je bijvoorbeeld de GT3.
Hier in de stad heeft iemand een E60 M5 ingeruild op een 997 Targa. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp. Dit ligt natuurlijk volledig aan je voorkeur, maar voor 5k meer heb je bijvoorbeeld de GT3.
- Kasteel
R8: middenmotor, 4wd met een mooie verdeling, juist vermogen, handbak, mooie materiealen, juiste zitpositie enz enz. Toch heb ik de auto vanaf het begin het net niet gevonden, auto mist iets, wat ik niet met een pen kan beschrijven. Noble zou ik niet durven kopen, beetje het idee dat het stuk zal blijven gaan. Maserati is de gt en niet de sportauto, blijft de Porsche over, in de mooiste samenstelling
.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- GTRene
en ook regelmatig op autoforums als PistonHeads als ik me dat goed herinner...verder mist ie iets en onder de motorkap vind ik het 3x niks...de stoelen en het stuurtje zijn super! maar dan dat schilderspalet als dash yuk...Hans GP1630 schreef:Waarom denkt iedereen dat een Noble zo snel kapot gaatStaat dat ergens ofzo.. In de duurtest van autoweek zeker..
- Kasteel
Hans GP1630 schreef:Waarom denkt iedereen dat een Noble zo snel kapot gaatStaat dat ergens ofzo.. In de duurtest van autoweek zeker..
Heb er gewoon hetzelfde gevoel bij als TVR ed, als ik 150k aan een auto zou uitgeven, moet ie 100% zijn, zowel Porsche als de Audi kunnen daar beter aan voldoen als de Noble. Bovendien kunnen die putten uit veel meer jaren ervaring als bijv. Noble. Hoe gaaf ik de Noble ook vind

- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Een kennis van me heeft er een te koop (www.autoevent.nl).GTRene schreef:en ook regelmatig op autoforums als PistonHeads als ik me dat goed herinner...verder mist ie iets en onder de motorkap vind ik het 3x niks...de stoelen en het stuurtje zijn super! maar dan dat schilderspalet als dash yuk...Hans GP1630 schreef:Waarom denkt iedereen dat een Noble zo snel kapot gaatStaat dat ergens ofzo.. In de duurtest van autoweek zeker..
Hij vond de auto dusdanig perfect rijden, dat 'ie de sensatie van snelheid miste. En da's natuurlijk niet de bedoeling

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik denk dat het gros hier nog nooit in een Noble of een GT3 heeft gereden en toch wil iedereen die kever.. Als je zoveel geld uit kan en wil geven aan een auto dan moet je ook niet zeiken over betrouwbaarheid.. dan koop je toch weer een nieuwe!?
Begrijp me niet verkeerd een GT3 is waarschijnlijk beter, maar gister in de eurotunneltrein stond achter de Noble een Porsche 997 turbo.. ik had hem niet eens gezien vanwege die Noble! Daar sta je dan met je kever
Nee, voor mij direkt zo'n Noble en een GP of een GTI voor er bij en dan nog hou je geld over ipv die R8 want daar ging het over..

Begrijp me niet verkeerd een GT3 is waarschijnlijk beter, maar gister in de eurotunneltrein stond achter de Noble een Porsche 997 turbo.. ik had hem niet eens gezien vanwege die Noble! Daar sta je dan met je kever

-
Erin rijden zal vast geweldig zijn maar dat zegt nog niks over het hebben van zo'n auto. Een klassieke 911 is ook geweldig maar daar moet je wat meer voor over hebben (qua onderhoud, probleempjes) dan een gloednieuwe 997 die je om de 30k km naar de dealer brengt voor een beurt.
En verder zal een Noble echt niet kut zijn, maar het blijft een auto in kleine oplages, van een merk dat minder (race-)ervaring dan Porsche, en het is een engelse auto. In die prijscategorie is er zoveel meer te koop, dan moet je wel erg graag een Noble willen. Het is een supergave auto (tijdens Paris tunnelrun gezien) maar voor dat geld zou ik toch twee keer nadenken
En verder zal een Noble echt niet kut zijn, maar het blijft een auto in kleine oplages, van een merk dat minder (race-)ervaring dan Porsche, en het is een engelse auto. In die prijscategorie is er zoveel meer te koop, dan moet je wel erg graag een Noble willen. Het is een supergave auto (tijdens Paris tunnelrun gezien) maar voor dat geld zou ik toch twee keer nadenken

- DDX
mooi antwoord van een r8 rijder trouwens :
http://www.seat-online.nl/index.php/top ... #msg867323
http://www.seat-online.nl/index.php/top ... #msg867323
911 GT3, mooi maar niet comfortabel voor dagelijks gebruik, kaal en rauw. R8 is door magnetic ride beste van beide, B&O geluid, super compleet en comfi. Net zo snel op het circuit en goedkoper.
TVR Sagaris, mooi, bruut, maar compromisloos. Niet rustig of comfortabel mee te rijden. Heel kaal en spartaans, geheel iets anders dan de R8 die ik echt als dagelijkse auto gebruik.
RS4: Normale sedan, geen middenmotor, wel praktischer, maar minder bijzonder en leek teveel op mijn vorige auto (S4)
V8 Vantage: erg mooi, komt het dichtst in de buurt, maar mist vermogen en technische verfijning, blijft qua prestaties redelijk achter.
Groeten,
Tim
- RVV