Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
- JP
- Berichten: 31504
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Kinderen in zo'n jonge leeftijd, zo kort bij een hond, vind ik vaak tricky. Al is die nog zo braaf, een kindervingertje in een oog van de hond en je weet nooit wat die in een schrikreactie doet. Het hoeft ook niet altijd de schuld van de hond te zijn
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Mijn idee, het blijft een beest, maar lees voorgaande verhalen over die honden eens. Dat krijg je er toch niet in…
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Tsja, zoveel mensen, zoveel meningen en dat moet iedereen voor zichzelf weten vind ik.
Ik denk dat ik onze honden goed genoeg ken(de) om dit wel goed te keuren.
Onze kinderen konden vroegâh ook alles doen met de Duitse Herders die we toen hadden, zolang die honden zich niet bedreigd voelden was er niets aan de hand en vonden ze alles best.....en op het moment dat ze het niet meer best vonden, maar een beetje 'moe' ervan werden dan gingen ze ergens anders liggen en wist ik al hoe laat het was en mochten de kids ook niet meer verder gaan.
Wij waren er ook altijd bij en lieten de kinderen niet voor langere tijd alleen met de hond(en)....wij hebben een periode van een jaar of 14 gehad dat we 2 Duitse Herders tegelijk hadden.
Ik denk dat ik onze honden goed genoeg ken(de) om dit wel goed te keuren.
Onze kinderen konden vroegâh ook alles doen met de Duitse Herders die we toen hadden, zolang die honden zich niet bedreigd voelden was er niets aan de hand en vonden ze alles best.....en op het moment dat ze het niet meer best vonden, maar een beetje 'moe' ervan werden dan gingen ze ergens anders liggen en wist ik al hoe laat het was en mochten de kids ook niet meer verder gaan.
Wij waren er ook altijd bij en lieten de kinderen niet voor langere tijd alleen met de hond(en)....wij hebben een periode van een jaar of 14 gehad dat we 2 Duitse Herders tegelijk hadden.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat is hier ook de afspraak, zodra de honden weglopen is het klaar.
Net als met eten bij ze uit de buurt blijven. Niet omdat ze dan wat doen, maar wel zodat ze rustig kunnen eten.
Net als met eten bij ze uit de buurt blijven. Niet omdat ze dan wat doen, maar wel zodat ze rustig kunnen eten.
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Met eten is het bij sommige honden inderdaad oppassen, maar wij hadden ze ook aangeleerd dat ze zelfs dan sociaal moesten doen....wij konden dan ook gewoon tijdens het eten met de hand door de brokken gaan, geen probleem.
Maar wij lieten ook de kinderen niet bij de honden als die aan het eten waren, ze zullen niks doen, maar leuk vinden ze het waarschijnlijk niet, dus gewoon lekker alleen laten eten.
Maar wij lieten ook de kinderen niet bij de honden als die aan het eten waren, ze zullen niks doen, maar leuk vinden ze het waarschijnlijk niet, dus gewoon lekker alleen laten eten.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Mijn ouders hadden ook een herder en idd van jongs af aan geleerd dat je tijdens zijn eten de bak kon afpakken.Opa schreef: ↑10 jan 2023, 22:46 Met eten is het bij sommige honden inderdaad oppassen, maar wij hadden ze ook aangeleerd dat ze zelfs dan sociaal moesten doen....wij konden dan ook gewoon tijdens het eten met de hand door de brokken gaan, geen probleem.
Maar wij lieten ook de kinderen niet bij de honden als die aan het eten waren, ze zullen niks doen, maar leuk vinden ze het waarschijnlijk niet, dus gewoon lekker alleen laten eten.
Ging die netjes weer zitten en wachten tot je de bak weer terug zette en “vrij” zei. Je kan ze veel leren maar moet er wel vanaf pup mee beginnen en consequent zijn en blijven.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Hier is het ook aangeleerd dat we ons gewoon met het eten kunnen bemoeien.
Alleen voor de rust voor de honden hoeft er niet iemand naast te gaan staan zoals een kind
Alleen voor de rust voor de honden hoeft er niet iemand naast te gaan staan zoals een kind
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Goed, iets met een verloren einddemper wat we nog op moesten lossen
Aangezien het alles behalve weer is om buiten aan de slag gegaan de Dexta in de schuur opgeschoven en toen paste de Pajero erbij.
Aangezien ik niet kan lassen en ook geen zin had om de uitlaat over een flink stuk te vervangen ben ik voor de gemakkelijkste weg gegaan.
Ingrediënten: 1 meter rechte pijp van 54mm, 1 90 graden bocht van 54mm en een passtuk van 56mm. Om alles goed vast te zetten nog een uitlaatklem en had ik een universele beugel gehaald om de uitlaat toch weer aan een rubber te kunnen hangen en als finishing touch een sierstuk dat er bijna hetzelfde uit ziet als de originele pijp.
Alles proefpassen en ik kon het toch niet laten....
Dáár moet geslepen worden:
En het eindresultaat waar ik zeer tevreden mee ben:
Recht van achteren zou je niet zeggen dat er een amateur aan de uitlaat heeft gezeten
Enige waar ik nog een keer naar op zoek moet is een andere beugel die ietsje kleiner is. Degene die ik nu heb die heb ik flink verbogen zodat hij wat kleiner werd en de pijp goed op zijn plek blijft.
Alle verbindingen zijn zowel vanbinnen als vanbuiten met uitlaatpasta ingesmeerd en bij een korte test lekte het nergens.
Auto staat nu nog in de schuur, kan het spul mooi even drogen.
Aangezien het alles behalve weer is om buiten aan de slag gegaan de Dexta in de schuur opgeschoven en toen paste de Pajero erbij.
Aangezien ik niet kan lassen en ook geen zin had om de uitlaat over een flink stuk te vervangen ben ik voor de gemakkelijkste weg gegaan.
Ingrediënten: 1 meter rechte pijp van 54mm, 1 90 graden bocht van 54mm en een passtuk van 56mm. Om alles goed vast te zetten nog een uitlaatklem en had ik een universele beugel gehaald om de uitlaat toch weer aan een rubber te kunnen hangen en als finishing touch een sierstuk dat er bijna hetzelfde uit ziet als de originele pijp.
Alles proefpassen en ik kon het toch niet laten....
Dáár moet geslepen worden:
En het eindresultaat waar ik zeer tevreden mee ben:
Recht van achteren zou je niet zeggen dat er een amateur aan de uitlaat heeft gezeten
Enige waar ik nog een keer naar op zoek moet is een andere beugel die ietsje kleiner is. Degene die ik nu heb die heb ik flink verbogen zodat hij wat kleiner werd en de pijp goed op zijn plek blijft.
Alle verbindingen zijn zowel vanbinnen als vanbuiten met uitlaatpasta ingesmeerd en bij een korte test lekte het nergens.
Auto staat nu nog in de schuur, kan het spul mooi even drogen.
-
- Berichten: 7513
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ziet er weer strak uit!
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Thanks! Het is geen knappe gelaste pijp zoals ik hier nog wel eens voorbij zie komen maar zo komen we er ook.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Paar dagen nadat de uitlaat was gefixt vond de Pajero het nodig om toch nog weer wat aandacht te krijgen
Reed vanaf m'n werk terug naar huis en voelde een raar soort hobbeltje waarvan ik eerst dacht dat het in de weg zat in plaats van aan de auto lag. Toen ik de snelweg af kwam een slepend geluid alsof het toch de rem was en bij inspectie niets te zien.
Thuis het ding op de krik gezet en bleek dat het wiellager rechtsvoor op is. Gevalletje net buiten de garantie na 309.000 kilometer
Nieuwe besteld en volgens de verhalen was wisselen een eitje.
Nou....de volgende die dat roept mag het bij mijn auto proberen, doordat het ding zo lang mee gaat heeft het ook alle kans gehad om goed vast te gaan rotten aan het fusee en dat was dus ook royaal gebeurd
Vrijdagmiddag geprobeerd het ding te verwisselen met het fusee nog aan de auto.
Hoop tijd aan gespendeerd maar het lukte echt niet. Zaterdagmorgen de auto weer op z'n wielen gezet want ik moest stro halen voor de paarden en de trekker stond natuurlijk achter de auto in de schuur.
Kreeg een van de bouten van het lager niet meer teruggedraaid en waar ik dacht dat dit goed kwam met de ABS ring heeft hij hem net geraakt en gewonnen van de ring.
1 hele webshop die ze nog verkoopt, dus dat was een mazzeltje. De ABS sensor kwam na 16 jaar ook niet in 1 geheel los dus we hebben nog wat nawerk.
Dit was gisterenmiddag na een halfuur klooien het resultaat, fusee los naast de auto voor poging 2:
Fusee rood heet gestookt en na een kwartier hard rammen kwam ein-de-lijk het lager los.
Welliswaar in 3 delen, maar los is los
Spul schoongemaakt en het nieuwe lager gemonteerd.
Dacht eerst het fusee zonder het lager terug te plaatsen en de montage dan te doen, maar zo los konden de bouten mooi op moment vast worden gezet en anders zit de aandrijfas in de weg.
Tijdens de proefrit weer heerlijk genoten van de geluiden van de BF Goodrich bandjes in plaats van lagergeluiden
Zeer binnenkort de ABS ring en sensor nog vervangen en dan hebben we alle hulpsystemen weer terug.
Volgens de verhalen kon de bak eventueel op gekke momenten schakelen maar dat is in dit geval niet van toepassing.
We zijn in ieder geval weer mobiel.
Ritje met de Dexta in de ochtend was wel even ontspannend en uiteindelijk nog wat aanspraak gehad over hoe het ding loopt en erbij staat van wat mensen die vroeger met deze machines hebben gewerkt dus dat is wel erg leuk.
Reed vanaf m'n werk terug naar huis en voelde een raar soort hobbeltje waarvan ik eerst dacht dat het in de weg zat in plaats van aan de auto lag. Toen ik de snelweg af kwam een slepend geluid alsof het toch de rem was en bij inspectie niets te zien.
Thuis het ding op de krik gezet en bleek dat het wiellager rechtsvoor op is. Gevalletje net buiten de garantie na 309.000 kilometer
Nieuwe besteld en volgens de verhalen was wisselen een eitje.
Nou....de volgende die dat roept mag het bij mijn auto proberen, doordat het ding zo lang mee gaat heeft het ook alle kans gehad om goed vast te gaan rotten aan het fusee en dat was dus ook royaal gebeurd
Vrijdagmiddag geprobeerd het ding te verwisselen met het fusee nog aan de auto.
Hoop tijd aan gespendeerd maar het lukte echt niet. Zaterdagmorgen de auto weer op z'n wielen gezet want ik moest stro halen voor de paarden en de trekker stond natuurlijk achter de auto in de schuur.
Kreeg een van de bouten van het lager niet meer teruggedraaid en waar ik dacht dat dit goed kwam met de ABS ring heeft hij hem net geraakt en gewonnen van de ring.
1 hele webshop die ze nog verkoopt, dus dat was een mazzeltje. De ABS sensor kwam na 16 jaar ook niet in 1 geheel los dus we hebben nog wat nawerk.
Dit was gisterenmiddag na een halfuur klooien het resultaat, fusee los naast de auto voor poging 2:
Fusee rood heet gestookt en na een kwartier hard rammen kwam ein-de-lijk het lager los.
Welliswaar in 3 delen, maar los is los
Spul schoongemaakt en het nieuwe lager gemonteerd.
Dacht eerst het fusee zonder het lager terug te plaatsen en de montage dan te doen, maar zo los konden de bouten mooi op moment vast worden gezet en anders zit de aandrijfas in de weg.
Tijdens de proefrit weer heerlijk genoten van de geluiden van de BF Goodrich bandjes in plaats van lagergeluiden
Zeer binnenkort de ABS ring en sensor nog vervangen en dan hebben we alle hulpsystemen weer terug.
Volgens de verhalen kon de bak eventueel op gekke momenten schakelen maar dat is in dit geval niet van toepassing.
We zijn in ieder geval weer mobiel.
Ritje met de Dexta in de ochtend was wel even ontspannend en uiteindelijk nog wat aanspraak gehad over hoe het ding loopt en erbij staat van wat mensen die vroeger met deze machines hebben gewerkt dus dat is wel erg leuk.
- Rolf205
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik had een keer of 10 gehoord/gelezen dat dat met dit wiellager goed mogelijk zou moeten zijn.
Anders hadden we direct wel de andere tactiek in de strijd gegooid
Een pers heb ik helaas niet maar goed stoken en een forse hamer lukt het ook mee.
Anders hadden we direct wel de andere tactiek in de strijd gegooid
Een pers heb ik helaas niet maar goed stoken en een forse hamer lukt het ook mee.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Kleine tegenvaller met de ABS ring, deze doet er ondertussen al een week over om te komen en ligt nog altijd in het buitenland.
Auto rijd er geen meter slechter om maar het was leuk geweest als het ding er was. Dan zijn alle waarschuwingen weer uit beeld en durft de dame weer door de berm.
Vanmorgen nog uitgelegd dat de auto zelf alles uitschakelt als je hem in 4laag zet maar ze vond het toch prettig dat alles werkt als ze een keer de modder in stuurt.
Auto rijd er geen meter slechter om maar het was leuk geweest als het ding er was. Dan zijn alle waarschuwingen weer uit beeld en durft de dame weer door de berm.
Vanmorgen nog uitgelegd dat de auto zelf alles uitschakelt als je hem in 4laag zet maar ze vond het toch prettig dat alles werkt als ze een keer de modder in stuurt.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Haha ja vrouwen houden niet van brandende lampjes op het dash
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat blijkt wel inderdaad
Zat vanmiddag voor de verandering weer eens achter het stuur van de Focus maar de dame gaat rap met de kilometers.
4,5 maand in bezit en 15.000 kilometer verder.
Geheel in stijl met de laatste DF trend uiteraard met een 1 liter 3 cilinder
Zat vanmiddag voor de verandering weer eens achter het stuur van de Focus maar de dame gaat rap met de kilometers.
4,5 maand in bezit en 15.000 kilometer verder.
Geheel in stijl met de laatste DF trend uiteraard met een 1 liter 3 cilinder
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
En toen... was het tijd om de Pajero vandaag weer in de schuur te zetten
Eventjes het hoofd leeg na een drukke week zowel op het werk als privé.
Na 20 minuten had ik een dejavu:
Zaakje weer verwijderd om goed bij de aandrijfas te komen.
De oude ABS-ring met de Dremel open geslepen en gemakkelijk kunnen verwijderen.
Vervolgens de nieuwe ring ongeveer op z'n plek geschoven en voorzichtig naar "achteren" getikt. Toen ik dacht dat hij ver genoeg zat het fusee weer in elkaar gezet en met het vastzetten van de bout van de aandrijfas kwam ik erachter dat de ring de bouten van het wiellager gingen raken
Alles wederom los. Ring nog eens verwijderd en de plek waar hij overheen schuurt wat opgeschuurd en toen poging 2 gedaan.
Uiteindelijk een halfuur bezig geweest voordat ik tevreden was en de oude ring gebruikt om hem mee naar achteren te tikken.
Zo krom als een h#*@entoeter, maar het heeft perfect gewerkt:
Vervolgens alles wederom in elkaar gezet en toen was het tijd voor de nieuwe ABS sensor.
Gat waar deze doorheen moet opgeschuurd en uiteindelijk een klein beetje WD40 gebruikt zodat ie beter door het gat ging zat ook deze op zijn plek.
Daarna is het een kwestie van de bedrading via de houders naar de plek van de connector werken en die zit net boven het mistlicht verscholen:
Sensor vervolgens wel goed schoon gemaakt, wiel erop en de centrale bout van de aandrijfas op moment vast gezet.
Officieel niet de manier maar ik kreeg het vandaag gewoon niet voor elkaar om het in m'n eentje te doen met het wiel eraf.
Bleek al behoorlijk dicht bij de 250 NM te zijn gekomen, alleen dat laatste zetje ging dus niet.
Wiel er weer vanaf gehaald, centrale bout geborgd, kapje terug geplaatst en toen het wiel er definitief weer op.
Bij de eerste start waren alle meldingen al als sneeuw voor de zon verdwenen Had verwacht de OBD scanner nodig te hebben maar dat viel alles mee.
Ook na een proefrondje kwamen de meldingen niet terug dus missie geslaagd
Eventjes het hoofd leeg na een drukke week zowel op het werk als privé.
Na 20 minuten had ik een dejavu:
Zaakje weer verwijderd om goed bij de aandrijfas te komen.
De oude ABS-ring met de Dremel open geslepen en gemakkelijk kunnen verwijderen.
Vervolgens de nieuwe ring ongeveer op z'n plek geschoven en voorzichtig naar "achteren" getikt. Toen ik dacht dat hij ver genoeg zat het fusee weer in elkaar gezet en met het vastzetten van de bout van de aandrijfas kwam ik erachter dat de ring de bouten van het wiellager gingen raken
Alles wederom los. Ring nog eens verwijderd en de plek waar hij overheen schuurt wat opgeschuurd en toen poging 2 gedaan.
Uiteindelijk een halfuur bezig geweest voordat ik tevreden was en de oude ring gebruikt om hem mee naar achteren te tikken.
Zo krom als een h#*@entoeter, maar het heeft perfect gewerkt:
Vervolgens alles wederom in elkaar gezet en toen was het tijd voor de nieuwe ABS sensor.
Gat waar deze doorheen moet opgeschuurd en uiteindelijk een klein beetje WD40 gebruikt zodat ie beter door het gat ging zat ook deze op zijn plek.
Daarna is het een kwestie van de bedrading via de houders naar de plek van de connector werken en die zit net boven het mistlicht verscholen:
Sensor vervolgens wel goed schoon gemaakt, wiel erop en de centrale bout van de aandrijfas op moment vast gezet.
Officieel niet de manier maar ik kreeg het vandaag gewoon niet voor elkaar om het in m'n eentje te doen met het wiel eraf.
Bleek al behoorlijk dicht bij de 250 NM te zijn gekomen, alleen dat laatste zetje ging dus niet.
Wiel er weer vanaf gehaald, centrale bout geborgd, kapje terug geplaatst en toen het wiel er definitief weer op.
Bij de eerste start waren alle meldingen al als sneeuw voor de zon verdwenen Had verwacht de OBD scanner nodig te hebben maar dat viel alles mee.
Ook na een proefrondje kwamen de meldingen niet terug dus missie geslaagd
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Mooi werkje weer!
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Paar duizend kilometer verder met de Pajero en alles zit nog in elkaar, heb het denk ik toch goed gedaan
Begon net na te denken om wat dingen aan de trekker te gaan doen en toen kwam de Focus van de dame met een storing aan de koplampen.
Is een zoektocht geweest, Focus met af fabriek xenon en alles werkt gewoon en toch meende de computer dat er wat is mis...
Na rechtsvoor het wiel los gehad te hebben geleerd dat het armpje rechtsvoor van de sensor serieus is gekortwiekt.
Nog wat beter zoeken en nu blijkt dat men rechtsvoor de draagarm heeft gewisseld voor een exemplaar van MOOG voor een auto met halogeenverlichting. Waarschijnlijk heeft de betreffende monteur toen gezien dat het armpje niet meer terug was te plaatsen en is deze maar gesloopt zodat het niet op zou vallen
Na een goed halfjaar is er ergens een verschil tussen de meting aan de achterkant en de voorkant geweest waardoor de auto een foutmelding geeft.
Van de week het een en ander aan onderzoek gedaan naar onderdeelnummers en wat er nu precies het verschil is.
Bij de MOOG draagarm zitten 2 flike gaten waar de juiste versie 2 busjes met schroefdraad heeft waar een beugel op geschroefd kan worden.
Lokale Ford dealer is zo vriendelijk geweest om te checken wat ik vond klopt en heeft alvast de prijzen op gegeven en die zijn niet verkeerd.
Nieuwe sensor met alles erop en eraan en 1 draagarm is goed voor 800 euro ex montage
Hoop vandaag tussendoor tijd te hebben om de linker draagarm ook eens te bekijken om te zien of deze toevallig ook is vervangen en daarna maar eens contact opnemen met de verkopende garage.
Vorige eigenaar heeft het ding altijd dealer onderhouden en daar stoppen ze geen MOOG draagarm onder je auto en al helemaal niet de verkeerde
Ben benieuwd wat men erop te zeggen heeft.
Heb zelf al een alternatief bij SKF gevonden dat wat vriendelijker is geprijsd dus stel dat we er écht niet uit gaan komen dan bestel ik die wel en lossen we het op maar ik verbaas me werkelijk over de werkwijze van de monteur die dit gedaan heeft.
Verkeerde draagarm omruilen was minder werk geweest en daarnaast is het nu ook een apk afkeur (daar dus wel goed gekeurd) aangezien de hoogteregeling dus niet goed werkt.
Begon net na te denken om wat dingen aan de trekker te gaan doen en toen kwam de Focus van de dame met een storing aan de koplampen.
Is een zoektocht geweest, Focus met af fabriek xenon en alles werkt gewoon en toch meende de computer dat er wat is mis...
Na rechtsvoor het wiel los gehad te hebben geleerd dat het armpje rechtsvoor van de sensor serieus is gekortwiekt.
Nog wat beter zoeken en nu blijkt dat men rechtsvoor de draagarm heeft gewisseld voor een exemplaar van MOOG voor een auto met halogeenverlichting. Waarschijnlijk heeft de betreffende monteur toen gezien dat het armpje niet meer terug was te plaatsen en is deze maar gesloopt zodat het niet op zou vallen
Na een goed halfjaar is er ergens een verschil tussen de meting aan de achterkant en de voorkant geweest waardoor de auto een foutmelding geeft.
Van de week het een en ander aan onderzoek gedaan naar onderdeelnummers en wat er nu precies het verschil is.
Bij de MOOG draagarm zitten 2 flike gaten waar de juiste versie 2 busjes met schroefdraad heeft waar een beugel op geschroefd kan worden.
Lokale Ford dealer is zo vriendelijk geweest om te checken wat ik vond klopt en heeft alvast de prijzen op gegeven en die zijn niet verkeerd.
Nieuwe sensor met alles erop en eraan en 1 draagarm is goed voor 800 euro ex montage
Hoop vandaag tussendoor tijd te hebben om de linker draagarm ook eens te bekijken om te zien of deze toevallig ook is vervangen en daarna maar eens contact opnemen met de verkopende garage.
Vorige eigenaar heeft het ding altijd dealer onderhouden en daar stoppen ze geen MOOG draagarm onder je auto en al helemaal niet de verkeerde
Ben benieuwd wat men erop te zeggen heeft.
Heb zelf al een alternatief bij SKF gevonden dat wat vriendelijker is geprijsd dus stel dat we er écht niet uit gaan komen dan bestel ik die wel en lossen we het op maar ik verbaas me werkelijk over de werkwijze van de monteur die dit gedaan heeft.
Verkeerde draagarm omruilen was minder werk geweest en daarnaast is het nu ook een apk afkeur (daar dus wel goed gekeurd) aangezien de hoogteregeling dus niet goed werkt.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Oh lekker verhaal weer… wat wordt er toch veel afgeprutst bij verschillende garage bedrijven
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Je hebt er niets aan inderdaad.
De reden waarom ik zo veel mogelijk zelf ben gaan doen is wel weer bevestigd.
Gisteren bericht gestuurd naar de garage dus ben benieuwd wat de reactie wordt.
Je hebt een wettelijke garantie van 12 maanden op een auto en aangezien deze niet conform de apk eisen is verkocht lijkt me dat toch wel een dingetje om op terug te kunnen vallen.
Het is een klein detail maar wel eentje die tamelijk irritant is en gewoonweg niet had moeten gebeuren.
Met de huidige draagarm ook geen mogelijkheid om er nog op een andere manier iets aan op te lossen.
De reden waarom ik zo veel mogelijk zelf ben gaan doen is wel weer bevestigd.
Gisteren bericht gestuurd naar de garage dus ben benieuwd wat de reactie wordt.
Je hebt een wettelijke garantie van 12 maanden op een auto en aangezien deze niet conform de apk eisen is verkocht lijkt me dat toch wel een dingetje om op terug te kunnen vallen.
Het is een klein detail maar wel eentje die tamelijk irritant is en gewoonweg niet had moeten gebeuren.
Met de huidige draagarm ook geen mogelijkheid om er nog op een andere manier iets aan op te lossen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
APK kun je wel regelen door de schakelaar voor hoogteverstelling in het interieur eruit te trekken, maar snap dat je het liever constructiever oplost.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RS-Ron, Vanreijmersdal en 24 gasten