
BMW 328i tot circuitracer.
- yorick
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Het is weer eens tijd mn topic te up-daten, heb de afgelopen tijd niet stil gezeten.
wat ondertussen is gedaan:
-M50 inlaat aangepast en gemonteerd
-powerflex zwart
-sper eronder
-bitumen eruit
-veerpootbrug gelast
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000473.jpg[/img]
Om het m50 spruitstuk passend te krijgen was een hoop tijd nodig, denk niet dat ik het ooit nog een keer zou doen maar weet nu wel hoe het moet! Trouwens respect voor diegene die het heeft bedacht en uitgevoerd.
[IMG:600:800]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000471.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000472.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000475.jpg[/img]
Met het nieuwe spruitstuk heb ik onderin wat ingeleverd, maar vanaf ongeveer 4000 rpm is het een rush tot in de toerenbegrenser. Verder heb ik een totaal ander inlaat/uitlaat geluid gekregen, voorheen klonk de eisenmann heel donker nu veel minder. Bij 6000 rpm heb ik wel het aanzuiggeluid behouden wat er inzat, ook onderin klinkt het openluchtfilter iets luider.
Als ik er op terugkijk vind ik de m50 mod teveel werk voor wat het oplevert, soms mis ik het koppel onderin toch een beetje. Maar doordat het vermogen wat later en geleidelijker wordt gebracht is de auto wel makkelijker te rijden, vooral uitaccelereren van bochten is beter te controleren.
Sinds een week zit ook het sper eronder, na lang twijfelen en bang gemaakt te zijn toch besloten het uit te besteden. Op een zaterdag middag sper in de kofferbak gegooid en even langs Oss gereden. Bas heeft me netjes te woord gestaan en uitgelegd hoe het e.e.a inelkaar steekt. Na het gesprekje ook maar besloten om een extra setje sperplaatjes te gebruiken zodat ik nu op ongeveer 45% sper moet zitten.
Toen het sper terug kwam van Bas moest het er ook nog onder, Robin Kardux heeft aangeboden de auto mee te nemen naar z'n werk om het daar te doen. Hij heeft meteen de 4 belangrijkste onderstel rubbers vervangen voor powerflexen, nog bedankt hiervoor!!!
Ik ben van een 2.93 naar een 3.15 eindoverbrenging gegaan, echt veel merk je er niet van maar dat kan ook weer komen, doordat de wagen uberhaupt heel anders rijd sinds de m50 mod.
Technisch is de auto nu een eind op weg nu eerst eens een beetje aan de rijvaardigheid sleutelen, daarna als hij heel blijft de schade van m'n ongelukje herstellen.
Nu ben ik bezig met het klaar maken van de auto voor de DF-dag op zandvoort. Hij krijgt een oliebeurtje, cl rc6 blokken, stalenremleidingen, juiste remolie. Verder ben ik een hitteschild aan het polyesteren, heb hiervoor het ITG jimconforti systeem van een vriend geleend echt balen dat het hier in nederland niet te krijgen is voor een redelijke prijs! Ga ook een afspraak maken met Bas Roos om te bepalen hoe we mijn onderstel gaan afstellen/aanpassen.
wat ondertussen is gedaan:
-M50 inlaat aangepast en gemonteerd
-powerflex zwart
-sper eronder
-bitumen eruit
-veerpootbrug gelast
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000473.jpg[/img]
Om het m50 spruitstuk passend te krijgen was een hoop tijd nodig, denk niet dat ik het ooit nog een keer zou doen maar weet nu wel hoe het moet! Trouwens respect voor diegene die het heeft bedacht en uitgevoerd.
[IMG:600:800]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000471.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000472.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000475.jpg[/img]
Met het nieuwe spruitstuk heb ik onderin wat ingeleverd, maar vanaf ongeveer 4000 rpm is het een rush tot in de toerenbegrenser. Verder heb ik een totaal ander inlaat/uitlaat geluid gekregen, voorheen klonk de eisenmann heel donker nu veel minder. Bij 6000 rpm heb ik wel het aanzuiggeluid behouden wat er inzat, ook onderin klinkt het openluchtfilter iets luider.
Als ik er op terugkijk vind ik de m50 mod teveel werk voor wat het oplevert, soms mis ik het koppel onderin toch een beetje. Maar doordat het vermogen wat later en geleidelijker wordt gebracht is de auto wel makkelijker te rijden, vooral uitaccelereren van bochten is beter te controleren.
Sinds een week zit ook het sper eronder, na lang twijfelen en bang gemaakt te zijn toch besloten het uit te besteden. Op een zaterdag middag sper in de kofferbak gegooid en even langs Oss gereden. Bas heeft me netjes te woord gestaan en uitgelegd hoe het e.e.a inelkaar steekt. Na het gesprekje ook maar besloten om een extra setje sperplaatjes te gebruiken zodat ik nu op ongeveer 45% sper moet zitten.
Toen het sper terug kwam van Bas moest het er ook nog onder, Robin Kardux heeft aangeboden de auto mee te nemen naar z'n werk om het daar te doen. Hij heeft meteen de 4 belangrijkste onderstel rubbers vervangen voor powerflexen, nog bedankt hiervoor!!!
Ik ben van een 2.93 naar een 3.15 eindoverbrenging gegaan, echt veel merk je er niet van maar dat kan ook weer komen, doordat de wagen uberhaupt heel anders rijd sinds de m50 mod.
Technisch is de auto nu een eind op weg nu eerst eens een beetje aan de rijvaardigheid sleutelen, daarna als hij heel blijft de schade van m'n ongelukje herstellen.
Nu ben ik bezig met het klaar maken van de auto voor de DF-dag op zandvoort. Hij krijgt een oliebeurtje, cl rc6 blokken, stalenremleidingen, juiste remolie. Verder ben ik een hitteschild aan het polyesteren, heb hiervoor het ITG jimconforti systeem van een vriend geleend echt balen dat het hier in nederland niet te krijgen is voor een redelijke prijs! Ga ook een afspraak maken met Bas Roos om te bepalen hoe we mijn onderstel gaan afstellen/aanpassen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:45
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
gaaf allemaal zeg !!
Als je dit ziet, moet je dan niet denken aan vroeger toen ie net uitkwam en het het mooiste van het mooiste was (de tijd dat design nog anders was, in elk geval waren auto's toen meteen mooi
)
[img:800:533]http://i216.photobucket.com/albums/cc37 ... t20188.jpg[/img]
Wat een gave voorkant eigenljik he?
Als je dit ziet, moet je dan niet denken aan vroeger toen ie net uitkwam en het het mooiste van het mooiste was (de tijd dat design nog anders was, in elk geval waren auto's toen meteen mooi

[img:800:533]http://i216.photobucket.com/albums/cc37 ... t20188.jpg[/img]
Wat een gave voorkant eigenljik he?
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
He yor, lekkere update. Als ik die foto zie van jou op de ring krijg ik ook wel weer zin in het voorjaar/de zomer.
Verder heb ik je ook met alle plezier geholpen met je M50 mod. Was maar een weekendje werk
. En we waren nog wel bang dat we het nog een keer zouden moeten gaan doen, als ik een 328 zou kopen
.
Verder heb ik je ook met alle plezier geholpen met je M50 mod. Was maar een weekendje werk


- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Schop MP.nl ff aan en zoek een e36 coupe, dan heb je eindelijk een fun machine, die ook voor jou enig jeugdsentiment heeft.Macboy schreef:gaaf allemaal zeg !!
Als je dit ziet, moet je dan niet denken aan vroeger toen ie net uitkwam en het het mooiste van het mooiste was (de tijd dat design nog anders was, in elk geval waren auto's toen meteen mooi)
[img:800:533]http://i216.photobucket.com/albums/cc37 ... t20188.jpg[/img]
Wat een gave voorkant eigenljik he?
Michel
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Ik heb er eventueel wel 1 te koop.Michel Pol schreef:Schop MP.nl ff aan en zoek een e36 coupe, dan heb je eindelijk een fun machine, die ook voor jou enig jeugdsentiment heeft.Macboy schreef:gaaf allemaal zeg !!
Als je dit ziet, moet je dan niet denken aan vroeger toen ie net uitkwam en het het mooiste van het mooiste was (de tijd dat design nog anders was, in elk geval waren auto's toen meteen mooi)
[img:800:533]http://i216.photobucket.com/albums/cc37 ... t20188.jpg[/img]
Wat een gave voorkant eigenljik he?
Michel
Zelfde kleur, ook coupe, goed onderhouden alleen iets minder pk-tjes :wink
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=8581
- yorick
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Hitteschild nu ook gemonteerd. Het is niet zo strak geworden als het origineel, maar zeker wel effectief.
[IMG:600:800]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000479.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000480.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000481.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000482.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000483.jpg[/img]
Toen ik toch bezig was, gelijk het K&N filter even gereinigd. Kwam na 10.000 km toch al behoorlijk zwart water uit, tijdens het spoelen. Wist niet dat het filter zonder olie wit is..
[IMG:600:800]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000479.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000480.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000481.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000482.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 000483.jpg[/img]
Toen ik toch bezig was, gelijk het K&N filter even gereinigd. Kwam na 10.000 km toch al behoorlijk zwart water uit, tijdens het spoelen. Wist niet dat het filter zonder olie wit is..
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
- yorick
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Zo, weer het e.e.a gebeurd. Voor de Zandvoortdag al CL rc6 gemonteerd, echt een afrader voor op straat wat een getik en gepiep... Maar voor op het circuit ideaal, wat een remkracht! Ook meteen de klauwen gereviseerd/gestraald/gespoten en stalen remleidingen erop gezet.
Heb mn Intrax onderstel terug gestuurd voor een ander veertje, nu zit er 250/40 achter op en voor 180/70. Heb de wagen dan nog niet uitgelijnd, maar ben nu al zeer tevreden over het weggedrag.
Heb nu eindelijk ook een kuipje, het is een Sandtler (sparco EVO) geworden en daarbij Sabelt 6-punts gordels. Heb het setje overgenomen van de heer Bottemanne. Ook meteen een stuurtje erbij om de zitpositie compleet te maken. Natuurlijk paste het standaard sparco frame met zijbevestigingen niet, dus heb zelf maar een frame gefabriceerd.
maargoed een paar fototjes dan maar:
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing001.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing002.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing003.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing004.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing005.jpg[/img]
Op de planning staat een rolkooi en nog wat metertjes en dan maar eens een seizoen rijden en heel houden!
Heb mn Intrax onderstel terug gestuurd voor een ander veertje, nu zit er 250/40 achter op en voor 180/70. Heb de wagen dan nog niet uitgelijnd, maar ben nu al zeer tevreden over het weggedrag.
Heb nu eindelijk ook een kuipje, het is een Sandtler (sparco EVO) geworden en daarbij Sabelt 6-punts gordels. Heb het setje overgenomen van de heer Bottemanne. Ook meteen een stuurtje erbij om de zitpositie compleet te maken. Natuurlijk paste het standaard sparco frame met zijbevestigingen niet, dus heb zelf maar een frame gefabriceerd.
maargoed een paar fototjes dan maar:
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing001.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing002.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing003.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing004.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing005.jpg[/img]
Op de planning staat een rolkooi en nog wat metertjes en dan maar eens een seizoen rijden en heel houden!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
3 x is scheepsrechtSteven Nauta schreef: JIJ hebt dus die Evo voor me weg gekaapt!

Laatst gewijzigd door Evert van der Linde op 02 apr 2008, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- yorick
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
@ Steven: We moeten jullie idd wel hebben ja, volgende keer maar even overleggen als we een aankoop doen
De gordels heb ik gemonteerd met ogen. Gewoon een gat geboord door de bodemplaat, onder de wagen een stukje plat staal met een draadgat. Op het plaatje een beetje kit en het geboorde gat inspuiten met tectyl. De plaatsbepaling een beetje op gevoel en hopen dat je niet in je tank o.i.d boort.
@ Martijn: Mede door die kleur was het niet moeilijk alles eruit te trekken! Binnenkort ook de laatste restjes maar verwijderen.. Was wel zonde om al mn interieur delen in de vuilnisbak te gooien, toen ik m kocht was alles smetteloos.

@ Martijn: Mede door die kleur was het niet moeilijk alles eruit te trekken! Binnenkort ook de laatste restjes maar verwijderen.. Was wel zonde om al mn interieur delen in de vuilnisbak te gooien, toen ik m kocht was alles smetteloos.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BartMS, beske, erwin20vt, EvdP, Ferdi, HarryC, jvb, Mark 320iS, Martin D, Peter-Paul, Reihen 6, SlowCo, SvB, Ti-Tourist (Erik), zegmaarboris en 12 gasten