Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6218
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Dan is de pk - gewichtsverhouding beter dan die van een 82 pk Micra.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Ja zeker wel.
Ledig gewicht van een standaard 206 GTI is 1025kg. Mijne heeft geen achterbank, bekleding, radio, dashboard, airbags etc meer, en carbon motorkap zal ook nog wat schelen. Rolkooi en grotere remmen zullen hem weer wat verzwaren, maar ik denk dat een ledig gewicht rond de 1000kg ofwel +/- 1.5pk/kg nog wel realistisch is. Ik weet niet hoe zwaar hij nu exact is. Peugeot 206 GTI Cup auto's wegen minimaal 1040kg incl rijder.
Micra was met een 4-2-1 uitlaatspruitstuk en inlaat/luchtfilter swap van een ander type Nissan naar ~100pk te krijgen geweest op ~800kg ledig gewicht (bij gewichtsbesparing van +/- 40kg), dus 1.25pk/kg.
Ledig gewicht van een standaard 206 GTI is 1025kg. Mijne heeft geen achterbank, bekleding, radio, dashboard, airbags etc meer, en carbon motorkap zal ook nog wat schelen. Rolkooi en grotere remmen zullen hem weer wat verzwaren, maar ik denk dat een ledig gewicht rond de 1000kg ofwel +/- 1.5pk/kg nog wel realistisch is. Ik weet niet hoe zwaar hij nu exact is. Peugeot 206 GTI Cup auto's wegen minimaal 1040kg incl rijder.
Micra was met een 4-2-1 uitlaatspruitstuk en inlaat/luchtfilter swap van een ander type Nissan naar ~100pk te krijgen geweest op ~800kg ledig gewicht (bij gewichtsbesparing van +/- 40kg), dus 1.25pk/kg.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Een Micra met 1.3 is naar ongeveer 130 pk te krijgen geloof ik.
Jaren terug wel eens passagier geweest in een rally Micra en dat ging best vlot van z'n plek.
Topsnelheid van de 206 is wel weer hoger en met z'n wat grotere wielbasis ook iets stabieler.
Jaren terug wel eens passagier geweest in een rally Micra en dat ging best vlot van z'n plek.
Topsnelheid van de 206 is wel weer hoger en met z'n wat grotere wielbasis ook iets stabieler.
- Rolf205
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Wat grappig dat deze auto of DF oppopt! Ik had hm al een tijdje in mijn favourites van MP staan om misschien met vrienden te kopen om een keer met de junkjardrace mee te doen.
Waarom wil je dit?
• Koelvloeistof vervangen door gedemin. water (na de vorstperiode)
Behalve technisch ok maken, zou ik ook de stoelen vervangen door echte bucket seats en qua velgen zou ik er andere 7J velgen onder doen met lagere ET, om de wielkasten meer te vullen. Misschien wel naar 16" ivm de bodykit.
Ik denk dat je je wel gaat vermaken met deze auto op het circuit. Mooie basis! Ik denk trouwens niet dat je 150pk haalt met een chip only. Met andere nokkenassen is nog wel wat te halen bij deze blokken.
Waarom wil je dit?
• Koelvloeistof vervangen door gedemin. water (na de vorstperiode)
Behalve technisch ok maken, zou ik ook de stoelen vervangen door echte bucket seats en qua velgen zou ik er andere 7J velgen onder doen met lagere ET, om de wielkasten meer te vullen. Misschien wel naar 16" ivm de bodykit.
Ik denk dat je je wel gaat vermaken met deze auto op het circuit. Mooie basis! Ik denk trouwens niet dat je 150pk haalt met een chip only. Met andere nokkenassen is nog wel wat te halen bij deze blokken.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
N/A? Ik heb wel turbokits gezien, maar N/A is er relatief weinig voor te krijgen. Of je moet echt met ITB's en hele agressieve nokken gaan werken etc. Dat maakt het ook weer niet echt low budget, wat toch wel mijn doel was Meeste wat ik kon vinden was rond de 100pk met dus een 4-2-1 uitlaat en een inlaat van een Nissan Primera. Maar blijft wel gaaf, zo'n mini hok met power van een stationwagen.
Koelvloeistof ivm gevolgen/aansprakelijkheid van een lekkage. Als ik er een keer mee op de Ring ga rijden oid en er klapt onverhoopt een kvsslang of radiator, dan dump ik liever gewoon water dan (gladde) koelvloeistof. En dan wissel ik voor het winterseizoen wel weer naar kvs.Rolf205 schreef: ↑12 dec 2022, 12:37 Wat grappig dat deze auto of DF oppopt! Ik had hm al een tijdje in mijn favourites van MP staan om misschien met vrienden te kopen om een keer met de junkjardrace mee te doen.
Waarom wil je dit?
• Koelvloeistof vervangen door gedemin. water (na de vorstperiode)
Behalve technisch ok maken, zou ik ook de stoelen vervangen door echte bucket seats en qua velgen zou ik er andere 7J velgen onder doen met lagere ET, om de wielkasten meer te vullen. Misschien wel naar 16" ivm de bodykit.
Ik denk dat je je wel gaat vermaken met deze auto op het circuit. Mooie basis! Ik denk trouwens niet dat je 150pk haalt met een chip only. Met andere nokkenassen is nog wel wat te halen bij deze blokken.
Stoelen wil ik idd nog wel een keer meepakken, waarschijnlijk gelijk met de gordels. Even Marktplaats in de gaten houden vwb kuipjes. Vwb wielen; als het funtioneel beter is (bijv bredere banden/meer grip) overweeg ik het misschien wel. Nu is het dezelfde maat als de 206 GTI Cup, banden zijn ook best betaalbaar daardoor. Heb jij er ervaring mee op 206'jes?
Vwb de chip: meeste tuners geven zoiets als dit aan https://www.procartuning.nl/chiptuning- ... 38-pk.html of https://www.atm-chiptuning.com/chiptuni ... gti-138pk/ vandaar de inschatting van plm 150 pk in combinatie met de CAI. Nokkenassen staan idd nog op het (droom)lijstje, eerst maar even met dit vermogen snel leren rijden
Wel lachen trouwens dat je deze op het lijstje had. Niet wezen kijken? Al iets anders in gedachten nu voor junkyardrace?
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Dat was inderdaad N/A, wel met een hele agressieve nokkenas.Camiel schreef: ↑12 dec 2022, 13:20N/A? Ik heb wel turbokits gezien, maar N/A is er relatief weinig voor te krijgen. Of je moet echt met ITB's en hele agressieve nokken gaan werken etc. Dat maakt het ook weer niet echt low budget, wat toch wel mijn doel was Meeste wat ik kon vinden was rond de 100pk met dus een 4-2-1 uitlaat en een inlaat van een Nissan Primera. Maar blijft wel gaaf, zo'n mini hok met power van een stationwagon
Hele auto was niet low-budget maar wel een ontzettend leuk pretkanonnetje.
Heb er met de 205 wel eens achter gereden tijdens een test rondje en ondanks dat ik meer vermogen had moest ik alle zeilen bijzetten als ze met dat ding op het gas gingen.
- StefanW
- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Wat een apparaat haha! Opzich wel aardige mods.
Grappig, ik doe het juist andersom, daily is een 206 GTi en gebruik de 130i voor de fun kilometers.
Ik begon destijds met dezelfde instelling; de 106 Rallye. Goedkoop auto'tje, paar relatief goedkope mods en lekker knallen. Uiteindelijk werd het een compleet nieuwe auto
Grappig, ik doe het juist andersom, daily is een 206 GTi en gebruik de 130i voor de fun kilometers.
Ik begon destijds met dezelfde instelling; de 106 Rallye. Goedkoop auto'tje, paar relatief goedkope mods en lekker knallen. Uiteindelijk werd het een compleet nieuwe auto
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Ja jouw 106 is briljant natuurlijk, zoals gezegd in de post, ook wel inspiratie voor mij. Ik wil in de toekomst echt nog wel een keer zoiets bouwen als ik de tijd en de ruimte heb. Iets kleins, al dan niet met een engine swap. Volledig naar eigen smaak opbouwen, alles documenteren en tot het laatste boutje en moertje weten hoe het in elkaar steekt.StefanW schreef: ↑12 dec 2022, 13:56 Wat een apparaat haha! Opzich wel aardige mods.
Grappig, ik doe het juist andersom, daily is een 206 GTi en gebruik de 130i voor de fun kilometers.
Ik begon destijds met dezelfde instelling; de 106 Rallye. Goedkoop auto'tje, paar relatief goedkope mods en lekker knallen. Uiteindelijk werd het een compleet nieuwe auto
Nu vooral maar even leren rijden met het ding, en dan zien we over een jaartje wel verder!
Ook was jouw 20K bovenop aanschafprijs wel weer inspiratie, maar dan om de coupé gewoon met rust te laten. Voor de prijs van een leuk diff en een setje banden koop je ook gewoon een hele Peugeot
- Rolf205
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Ik rij mijn hele leven al Peugeot 20*, dus ook 206jes (XS en GTI) zijn langs geweest...Camiel schreef: ↑12 dec 2022, 13:20
Stoelen wil ik idd nog wel een keer meepakken, waarschijnlijk gelijk met de gordels. Even Marktplaats in de gaten houden vwb kuipjes. Vwb wielen; als het funtioneel beter is (bijv bredere banden/meer grip) overweeg ik het misschien wel. Nu is het dezelfde maat als de 206 GTI Cup, banden zijn ook best betaalbaar daardoor. Heb jij er ervaring mee op 206'jes?
Vwb de chip: meeste tuners geven zoiets als dit aan https://www.procartuning.nl/chiptuning- ... 38-pk.html of https://www.atm-chiptuning.com/chiptuni ... gti-138pk/ vandaar de inschatting van plm 150 pk in combinatie met de CAI. Nokkenassen staan idd nog op het (droom)lijstje, eerst maar even met dit vermogen snel leren rijden
Wel lachen trouwens dat je deze op het lijstje had. Niet wezen kijken? Al iets anders in gedachten nu voor junkyardrace?
De velgen die je er nu onder hebt, zijn 206 XS velgen. Uit mijn herinnering niet de lichtste en volgens mij maar 6J breed. Daar zou ik geen geld in stoppen qua spuiten en andere velgen in deze maat zijn doorgaans niet heel duur en mooier op een auto met bodykit.
De 206 cup auto's rijden inderdaad met dezelfde maat banden (op 6,5J velgen) en dat is een betaalbare maat inderdaad. Of bredere velgen noodzakelijk of beter is, durf ik niet te zeggen, maar met stugge wangen zou ik gevoelsmatig niet te smalle velgen nemen.
Ik ben er niet wezen kijken trouwens en de plannen staan een beetje stil...
- Eeuwe
- Berichten: 4588
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Oei, wel smaakgevoelig die 206.. maar wel een gave basis! Ben erg benieuwd naar de vorderingen.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Ding is heerlijk fout. Beetje de stijling van moderne bmw’s. Veel plezier ermee
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Smaakgevoelig is ook een mooie manier om het hok te omschrijven
Vorderingen zal wel rond de kerstdagen of januari worden, in ieder geval als het niet meer zo akelig koud is. Ondertussen zijn de banden en de remvloeistof onderweg (genoeg zodat ik ook gelijk de 125i kan meepakken met Motul RBF 660), net zoals spul voor een beurtje en wat klein grut zoals nieuwe remslangen. OE remslangen waren 7 euro per stuk dus voorlopig eerst maar even daarmee rijden, kijk ik later wel of Goodridge remleidingen nog wat voordeel kunnen opleveren.
- Godspeed
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Leuk! Smerig fout hok natuurlijk, maar ik snap de keuze goed! Enerzijds zou ik mijn Rallye iets meer hardcore willen maken en meer circuit georiënteerd, anderzijds is ‘ie te netjes en dus zonde. Hoewel het nu al gewoon heel goed stuurt.
Rallye eruit en een goedkoop circuithok bouwen lijkt me ook geweldig. Ga deze wel even volgen om te zien hoe het jou bevalt
Rallye eruit en een goedkoop circuithok bouwen lijkt me ook geweldig. Ga deze wel even volgen om te zien hoe het jou bevalt
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Kan niet zo goed stilzitten, dus eerste klusjes.
Allereerst nieuwe voorbandjes vandaag binnen gekregen;
Liggen inmiddels achterin de Peus, van het weekend even laten monteren bij de bandenboer om de hoek.
Ik had me voorgenomen eerst even de essentiële zaken mee te pakken, en dan pas optisch. Maar die achterlichten....Tsja. Toch maar even langs de lokale sloperij gegaan, die had waarschijnlijk zeventien 206jes, dus ook wel achterlichten. Voor vier tientjes kreeg ik ze allebei mee, zijn de originele achterlichten van de 1e 'opfrisbeurt' (uit 2003 ofzo). Gelukkig hadden ze niet in de bedrading gesneden dus was gewoon plug&play, tien minuten werk voor de beiden.
Nog even een reminder hoe het was (zie ook paar posts hierboven), sorry voor de slechte foto's, het was guur buiten;
Linker achterlicht vervangen:
Beide vervangen:
Ook zonder licht aan ziet het er gelijk een stuk minder 'tjoener' uit. Nu 'gewoon' als een 206 met een bodykit.
Ben er wel blij mee. Andere lampjes effe oppoetsen en kijken of er op Marktplaats nog iemand voor te porren is.
Allereerst nieuwe voorbandjes vandaag binnen gekregen;
Liggen inmiddels achterin de Peus, van het weekend even laten monteren bij de bandenboer om de hoek.
Ik had me voorgenomen eerst even de essentiële zaken mee te pakken, en dan pas optisch. Maar die achterlichten....Tsja. Toch maar even langs de lokale sloperij gegaan, die had waarschijnlijk zeventien 206jes, dus ook wel achterlichten. Voor vier tientjes kreeg ik ze allebei mee, zijn de originele achterlichten van de 1e 'opfrisbeurt' (uit 2003 ofzo). Gelukkig hadden ze niet in de bedrading gesneden dus was gewoon plug&play, tien minuten werk voor de beiden.
Nog even een reminder hoe het was (zie ook paar posts hierboven), sorry voor de slechte foto's, het was guur buiten;
Linker achterlicht vervangen:
Beide vervangen:
Ook zonder licht aan ziet het er gelijk een stuk minder 'tjoener' uit. Nu 'gewoon' als een 206 met een bodykit.
Ben er wel blij mee. Andere lampjes effe oppoetsen en kijken of er op Marktplaats nog iemand voor te porren is.
Tsja lastig dilemma idd... Voor een lekker analoog zondagsritje is het top natuurlijk, zo'n Rallye. Met (relatief) weinig power hard gaan. Maar als je hem inderdaad hardcore maakt ga je hem juist daar niet meer voor pakken... Ik zou er een derde auto naast kopen en die hardcore maken, Rallye lekker de vloerbedekking in laten zittenGodspeed schreef: ↑13 dec 2022, 18:34 Leuk! Smerig fout hok natuurlijk, maar ik snap de keuze goed! Enerzijds zou ik mijn Rallye iets meer hardcore willen maken en meer circuit georiënteerd, anderzijds is ‘ie te netjes en dus zonde. Hoewel het nu al gewoon heel goed stuurt.
Rallye eruit en een goedkoop circuithok bouwen lijkt me ook geweldig. Ga deze wel even volgen om te zien hoe het jou bevalt
- Philipoo
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Als je nog even een logo op de achterklep plakt en die pijp recht hangt is het niet meer afgrijselijk!
- Martijn M
- Berichten: 3313
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
In plaats van de pijp recht hangen, de einddemper vervangen voor:
https://www.nsbconcept.com/peugeot-206- ... acing.html
Had een maatje van me op z'n 206 GTI, klonk echt super voor weinig! En niet te luid, comfortabel op de snelweg etc.
https://www.nsbconcept.com/peugeot-206- ... acing.html
Had een maatje van me op z'n 206 GTI, klonk echt super voor weinig! En niet te luid, comfortabel op de snelweg etc.
- Rolf205
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Lekker bezig! Je hebt ook de mooiere ph2 achterlichten gepakt...
Misschien ook de koplampen nog een keer vervangen door heldere Ph2:
De bedrading is dan wel anders en de lampen zijn H7 dan, dus iets meer werk.
Achterklep zou ik denk ik zo laten, want die leent zich nu goed voor een vette livery over de hele auto.
Zoiets bijvoorbeeld.... Dan is het foute er wel af.
Misschien ook de koplampen nog een keer vervangen door heldere Ph2:
De bedrading is dan wel anders en de lampen zijn H7 dan, dus iets meer werk.
Achterklep zou ik denk ik zo laten, want die leent zich nu goed voor een vette livery over de hele auto.
Zoiets bijvoorbeeld.... Dan is het foute er wel af.
- Philipoo
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Philipoo
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Dit daarentegen..
- Rolf205
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Die velgen has ik ook onder mijn 206 XS, heb jij ze wel met een open hart?
De eerste generatie had dat namelijk niet, enorm gekloot altijd om te balanceren omdat de meeste bandenboeren er geen zin in hadden of de tijd er niet voor wilden nemen
De eerste generatie had dat namelijk niet, enorm gekloot altijd om te balanceren omdat de meeste bandenboeren er geen zin in hadden of de tijd er niet voor wilden nemen
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Pijp ga ik binnenkort eens naar kijken als ik eraan ga klussen, kijken of die nog een eetje afgesteld kan worden. Hangt idd wel raar laag/scheef, geen idee of die uberhaupt ergens een beugel achteraan heeft.
Logo'tje bestel ik wel bij AliEx
Oei die klinkt wel echt lekkerder ja, beter dan de Remus die er nu op zit. Die is vooral erg luid. En best goedkoop! Hou ik in gedachten/gaat in de bookmarks.Martijn M schreef: ↑15 dec 2022, 10:26 In plaats van de pijp recht hangen, de einddemper vervangen voor:
https://www.nsbconcept.com/peugeot-206- ... acing.html
Had een maatje van me op z'n 206 GTI, klonk echt super voor weinig! En niet te luid, comfortabel op de snelweg etc.
Comfortabel op de snelweg zal hij niet snel worden denk ik zonder interieur, tussen 2600 en 3200 toeren en boven de 3400 toeren worden je trommelvliezen goed getraind zegmaar.
Livery zit ik ook al over te twijfelen, eigenlijk moet hij wel gewoon full racecar look worden. Ik werk natuurlijk met een zwarte basis en veel rally/race uitvoeringen zijn blauw, rood of zilver (zoals hierboven), er zijn weinig rally/race 206'jes te vinden met een zwarte lak. Maar de auto volledig (laten) wrappen is ook wel weer een significante investering, terwijl het idee juist budget is.
Misschien dat dit wel een optie is:
Want hiervan is een 1:1 vinyl decal set ook te krijgen, https://www.creative-vinyl.com/en/574-p ... s-kit.html. Middagje klussen en gaan.
Mijn velgen zitten wel naafkapjes op inderdaad, dus ik verwacht dat het dan 2e generatie is?Streamline schreef: ↑15 dec 2022, 21:42 Die velgen has ik ook onder mijn 206 XS, heb jij ze wel met een open hart?
De eerste generatie had dat namelijk niet, enorm gekloot altijd om te balanceren omdat de meeste bandenboeren er geen zin in hadden of de tijd er niet voor wilden nemen
Laatst gewijzigd door Camiel op 16 dec 2022, 15:29, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
- Berichten: 3313
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Volgens mij was het iets in de richting van origineel Peugeot = dichte naaf, replica/andere producent = open naaf.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Deze zijn het dus, Sirocco velgen, zie ze inderdaad in 2 uitvoeringen:
maar het is een beetje 50/50 als je op Google zoekt op 'Peugeot Sirocco rim'. Misschien het merendeel zelfs met naafkapje ipv dicht.
Edit: staan ook gewoon in de Peugeot brochure met naafkapjes https://docplayer.net/31620342-Alloy-wh ... range.html (pagina 7)
maar het is een beetje 50/50 als je op Google zoekt op 'Peugeot Sirocco rim'. Misschien het merendeel zelfs met naafkapje ipv dicht.
Edit: staan ook gewoon in de Peugeot brochure met naafkapjes https://docplayer.net/31620342-Alloy-wh ... range.html (pagina 7)
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI racehok
Vandaag even de nieuwe voorbanden laten monteren, ondanks dat het niet echt het weer voor semislicks was. Ouwe banden waren wel echt op, zaten exact op de 1.6mm slijtage blokjes.
Daarna nog even de auto uitgelaten, klein rondje van 50km gedaan, paar dijkweggetjes om hem voor het eerst écht even aan de tand te voelen (na aankoop was het druk op de weg + mistig + glad, en met bijna-slicks niet echt ideaal rijden).
Maar auto voelt goed! Trekt lekker door de toeren, stuurt strak. Remmen was ook wel een gewaarwording, ik had ze nog niet echt warm gekregen hiervoor maar na een paar keer goed aanremmen op een lege weg waren ze wel op temperatuur en toen was het echt alsof je een anker uitgooide. Nóg harder doortrappen zorgde wel voor blokkerende wielen (geen ABS) maar dat zal te maken hebben met nat wegdek + temperatuur en misschien iets teveel druk in de nieuwe voorbanden. Weet ook niet of de banden echt warm werden van de openbare weg. Maar de grotere 306 GTI-6 klauwen/schijven en EBC Yellowstuff blokken doen hun werk goed!
Paar puntjes waar ik nog even mee aan de slag moet: stationairloop is niet ideaal, bij gas los wil hij nog wel eens terugzakken in toeren en hij is nog 1 of 2x afgeslagen tijdens stadsverkeer (maar op het gas merk je daar niets van). Morgenochtend even de stappenmotor en gasklephuis schoonmaken, schijnt een bekend kwaaltje te zijn. Daarnaast op lage snelheid met maximale stuuruitslag (inparkeren) een ‘knars’, misschien een as of homokineet. Als iemand een idee heeft let me know. Maar tijdens rijden merk je er niks van.
Op 28 december is er weer een dagje Vrij Rijden op Zandvoort, rond de kerstdagen maar even wat klusjes doen (olie, bougies, remleidingen + vloeistof) en even kijken wat het weer doet, dan hopelijk shakedown op de 28e!
Daarna nog even de auto uitgelaten, klein rondje van 50km gedaan, paar dijkweggetjes om hem voor het eerst écht even aan de tand te voelen (na aankoop was het druk op de weg + mistig + glad, en met bijna-slicks niet echt ideaal rijden).
Maar auto voelt goed! Trekt lekker door de toeren, stuurt strak. Remmen was ook wel een gewaarwording, ik had ze nog niet echt warm gekregen hiervoor maar na een paar keer goed aanremmen op een lege weg waren ze wel op temperatuur en toen was het echt alsof je een anker uitgooide. Nóg harder doortrappen zorgde wel voor blokkerende wielen (geen ABS) maar dat zal te maken hebben met nat wegdek + temperatuur en misschien iets teveel druk in de nieuwe voorbanden. Weet ook niet of de banden echt warm werden van de openbare weg. Maar de grotere 306 GTI-6 klauwen/schijven en EBC Yellowstuff blokken doen hun werk goed!
Paar puntjes waar ik nog even mee aan de slag moet: stationairloop is niet ideaal, bij gas los wil hij nog wel eens terugzakken in toeren en hij is nog 1 of 2x afgeslagen tijdens stadsverkeer (maar op het gas merk je daar niets van). Morgenochtend even de stappenmotor en gasklephuis schoonmaken, schijnt een bekend kwaaltje te zijn. Daarnaast op lage snelheid met maximale stuuruitslag (inparkeren) een ‘knars’, misschien een as of homokineet. Als iemand een idee heeft let me know. Maar tijdens rijden merk je er niks van.
Op 28 december is er weer een dagje Vrij Rijden op Zandvoort, rond de kerstdagen maar even wat klusjes doen (olie, bougies, remleidingen + vloeistof) en even kijken wat het weer doet, dan hopelijk shakedown op de 28e!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten