verrast door een 123d !

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 09 okt 2007, 17:28

oplossing voor het probleem: SMG altijd in A5...

Laat die dieseltjes dan maar komen, ik garandeer je dat geen enkele er nog voorbij komt met zijn monsterkoppel :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 okt 2007, 18:49

Laatst kwam er een appartement naast me staan bij het stoplicht, een 118000euro kostende Mercedes GL420CDI.
Dat monster wilde die 'ouwe' BMW wel even mores leren. Ik trok pittig op, de rest makkelijk achter me latend, maar die tank wilde er voorbij, uiteraard hem met de staart tussen de benen ver achter me gelaten :mrgreen:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 09 okt 2007, 19:10

Ff kijken wat die A6 3.0tdi uitloopt als ik nu gewoon 70 in z'n 4 blijf want er draait nét Abba met Waterloo op 538 en ik wil ff meeneuriën en geen gezeik aan m'n kop en m'n rechter hand zit nu 't volume een paar tandjes hoger te zetten en kan niet schake...euh was dit nu de Kerkstraat of is dat pas de volgende afslag?
LOL :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2007, 21:20

Sprintjes zijn suf. Maar zowel de CS als de 123d zijn ideale auto's om lekker in te sturen en uit te accelereren op mooie bochtige wegen, doe mij de 123d maar. Einser vind ik fijner sturen dan een M.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 12 okt 2007, 04:00

Zo'n 123d is in de dagelijkse praktijk een snellere auto dan bv een 130i. Ik merk het bv ook heel erg met mijn 323ti en de e60 525dA. Met mijn 323ti heb ik met flink poken vanuit stilstand zelfs een e60 530d op achterstand kunnen zetten...dus een 525d is helemaal geen probleem...maar in de dagelijkse praktijk ben ik met de 525d veel sneller. Ding levert gewoon power op ieder moment, terwijl ik met de 323ti er echt voor moet gaan zitten om een dikke diesel bij te benen.
Dat die 335i's minder moeite hebben met zo'n snelle diesel geloof ik ook wel. Heb zelf een paar jaar met een Saab 9-5 2.3 dikke T gereden. Ding was supersnel op de tussensprintjes tot zo'n 240 km/u. Gewoon gaspedaal intrappen en gaan, zelfs een e39 540i moest eens een baantje naar rechts schuiven om mij er voorbij te laten.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 20 okt 2007, 22:45

Net een test gelezen van de Golf V GTI vs BMW 123d.

0-160km/u gaven ze mekaar geen bijna niets toe en op de testtrack was de 123d zelfs sneller :shock:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 okt 2007, 23:53

Dat verbaast mij dus niets want een gti is exact even snel als m'n 535 (op papier en in praktijk).
En een 123d moet ik laten gaan. Dat red ik gewoon niet (op papier, irl niet getest namelijk).

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 21 okt 2007, 01:06

ErikKramer schreef:Net een test gelezen van de Golf V GTI vs BMW 123d.

0-160km/u gaven ze mekaar geen bijna niets toe en op de testtrack was de 123d zelfs sneller :shock:
Staat me iets bij van een test waarbij een 130i op een testtrack de GTI voor moest laten gaan. Dus onderstel blijkbaar goed aangepakt bij de facelift.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 okt 2007, 13:28

ErikKramer schreef:Net een test gelezen van de Golf V GTI vs BMW 123d.

0-160km/u gaven ze mekaar geen bijna niets toe en op de testtrack was de 123d zelfs sneller :shock:
Net als die Fabia 130PK TDI vs. een Cooper S ooit eens bij de 5th gear of Topgear :wink: Bruikbaar vermogen heet dat maar voor de benzine freaks niet gevreesd in rechte lijn ben je ten allertijde sneller hoor (in rechte lijn en constant de toerenteller om en nabij de 4000rpm voor het geval je wordt "aangevallen" door een dieseltje :wink: )

Ik heb het blad ook gekocht Erik, ben benieuwd maar ik moet het nog even lezen :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 21 okt 2007, 15:01

De test met de Skoda en Mini van Top Gear was dacht ik geen Cooper S maar een Cooper.

In dat blad staat trouwens ook een test van de M3 vs R8 en Corvette C6.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 21 okt 2007, 15:03


Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 21 okt 2007, 19:46

Hmmja, Fabia heeft 15 pk meer én meer dan twee maal zo veel koppel (310 vs. 150 Nm)..geen wonder dat de Fabia dan sneller is.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 21 okt 2007, 19:58

hahahaha

Gaan ze weer met koppel ;)

Het enige wat telt is het vermogen op de wielen (weg) bij een bepaalde snelheid en de rol-/luchtweerstand.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten