BMW 3.0 CSL
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 3.0 CSL
Pak een M4 handbak. En klap er het hele boekje van bijv Schirmer op. 600pk tune....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26844
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW 3.0 CSL
Pfffff, klickbate
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 3.0 CSL
750k voor een M4 CSL met bodykit. *koekoek*
-
- Berichten: 5016
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW 3.0 CSL
Grill is wel een verbetering tov de m4.
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Juist als je net dacht dat het niet lelijker kon......dan vind ik deze CSL nog hässlicher......
Die kentekenplaat is veel te laag, waar bij de gewone M3/M4 deze over de grille zit.
Die kentekenplaat is veel te laag, waar bij de gewone M3/M4 deze over de grille zit.
- 328Ti
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW 3.0 CSL
Wat ik niet snap aan die hommages: pak die carros mold van 35jr terug, pas m aan en verwerk alle 2022 stuff erin. Das pas tof.
Dit lijkt echt nergens naar
Dit lijkt echt nergens naar
- Martijn_bmw
- Berichten: 26844
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 5016
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- 328Ti
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW 3.0 CSL
-
- Berichten: 5016
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW 3.0 CSL
Tsja. Prop het er allemaal maar in. Dit lijstje is verplicht in 2022. Daarnaast wil je ook nog wel een beetje oke op de ncap score uitkomen. Dus dan moet het design aangepast worden met bijvoorbeeld een hogere motorkap. En een paar kreukelzonetjes erbij. Voor je het weet kom je uit op de auto die ze nu hebben staan.
Achteruitrijcamera.
Gegevensrecorder voor incidenten.
Intelligente snelheidsbegrenzer.
Noodremsysteem.
Parkeersensoren.
Rijbaanassistentie.
Verbeterde veiligheidsgordels.
Vermoeidheids- en smartphonegebruik-waarschuwingssystemen.
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 3.0 CSL
Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
- Baboulah
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW 3.0 CSL
Dat hebben we zelf in de hand door constant te zeuren over die paar doden die per jaar vallen in het verkeer.... als men daar stil over was, zou de druk voor de veiligheids snufjes minder verplicht worden gok ik zomaar....
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 3.0 CSL
Denk dat iedereen erbij gebaat is dat de auto's veiliger worden, niet?
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Zandbakrituelen…..slachtoffers negeren
-
OnlineBram
- Berichten: 15898
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW 3.0 CSL
Ja dat maakt inderdaad niet zoveel uit, die paar verkeersdoden. Zou mij ook niet boeien als een familielid of m'n kind overhoop gereden wordt door een veel te hard rijdende mafklapper.
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Ja dan maak je toch een nieuwe
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: BMW 3.0 CSL
Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 3.0 CSL
De vraag is alleen of het wel echt veiliger wordt in het verkeer door alle technologische snufjes in nieuwe auto’s. De Europese unie denkt dat alles op te lossen is door systemen als verkeersbordherkenning verplicht te stellen. Maar naar mijn mening gaat de gemiddelde automobilist steeds slechter rijden omdat de auto toch wel voor ze ‘oplet’. Hoe vaak ik de afgelopen weken heb uit moeten wijken om een aanrijding te voorkomen is echt niet normaal. Allemaal vanwege mensen die zonder te kijken van baan wisselen of de auto gewoon niet eens binnen de eigen baan kunnen houden. Ze zouden beter wat aan de rijvaardigheid kunnen doen dan proberen het optie lossen dmv technologie in auto’s, die daardoor alleen maar onnodig duur en zwaar worden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26844
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 3.0 CSL
+1Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 3.0 CSL
Appels met peren vergelijken. De GT3 is als sportwagen ontwikkeld, de M4 (CSL) is in de basis gewoon een 4-coupe. De 3.0 CSL is gewoon een M4 met leuke bodykit.cazzo super veloce schreef: ↑30 nov 2022, 12:28Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26844
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 3.0 CSL
Eens valt mij ook op maar ook bijna alle keren als iemand zo idioot doet is het probleem dat ie op zijn telefoon kijkt… als je echt iets wil doen aan veiligheid zou ik zeggen dat je smartphone fabrikanten moet verplichten dat zodra de gps sensor vaststelt dat je met meer dan 10kmh verplaatst het scherm op zwart gaat en niet meer te ontgrendelen is tot je weer stil staat…Marc Sierra schreef: ↑30 nov 2022, 13:01 De vraag is alleen of het wel echt veiliger wordt in het verkeer door alle technologische snufjes in nieuwe auto’s. De Europese unie denkt dat alles op te lossen is door systemen als verkeersbordherkenning verplicht te stellen. Maar naar mijn mening gaat de gemiddelde automobilist steeds slechter rijden omdat de auto toch wel voor ze ‘oplet’. Hoe vaak ik de afgelopen weken heb uit moeten wijken om een aanrijding te voorkomen is echt niet normaal. Allemaal vanwege mensen die zonder te kijken van baan wisselen of de auto gewoon niet eens binnen de eigen baan kunnen houden. Ze zouden beter wat aan de rijvaardigheid kunnen doen dan proberen het optie lossen dmv technologie in auto’s, die daardoor alleen maar onnodig duur en zwaar worden.
Vervelend jazeker maar ik ben er van overtuigd dat dat pas echt gaat helpen aan meer verkeersveiligheid.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 3.0 CSL
Het probleem daarvan is dat passagiers dan ook niet meer op hun telefoon kunnen, en hetzelfde geldt voor mensen in het openbaar vervoer. Maar ik ben het met je eens dar er een oplossing bedacht moet worden.Martijn_bmw schreef: ↑30 nov 2022, 13:08 Eens valt mij ook op maar ook bijna alle keren als iemand zo idioot doet is het probleem dat ie op zijn telefoon kijkt… als je echt iets wil doen aan veiligheid zou ik zeggen dat je smartphone fabrikanten moet verplichten dat zodra de gps sensor vaststelt dat je met meer dan 10kmh verplaatst het scherm op zwart gaat en niet meer te ontgrendelen is tot je weer stil staat…
Vervelend jazeker maar ik ben er van overtuigd dat dat pas echt gaat helpen aan meer verkeersveiligheid.
-
- Berichten: 5016
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW 3.0 CSL
Als je een standaard 911 Targa 4 pakt dan woog deze in 2014 1425kg. De huidige weegt 1640kg. Dat is een beste stap in 8 jaar.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 13:08Appels met peren vergelijken. De GT3 is als sportwagen ontwikkeld, de M4 (CSL) is in de basis gewoon een 4-coupe. De 3.0 CSL is gewoon een M4 met leuke bodykit.cazzo super veloce schreef: ↑30 nov 2022, 12:28Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MParallel, WillemBoer en 8 gasten