BMW 3.0 CSL
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
BMW 3.0 CSL
Maak kennis met de splinternieuwe BMW 3.0 CSL, een hommage aan de 3.0 CSL uit lang vervlogen tijden. Het is niet voor het eerst dat BMW een moderne herinterpretatie van die coupé presenteert. Wat deze dan zo bijzonder maakt? Deze gaat wél in productie!
Medio dit jaar slingerde de topman van BMW's M-divisie een stel foto's via de digitale kanalen de wereld in waarin een dan toe onbekende gecamoufleerde coupé van BMW was te zien. We vermoedden destijds al dat we op die foto's een moderne interpretatie van de 3.0 CSL zagen, dat zou namelijk mooi aansluiten op het M-jubileum dat BMW al even aan het vieren is. Vandaag kunnen we je eindelijk BMW's nieuwste knipoog naar de 3.0 CSL van weleer laten zien. Dit is de nieuwe BMW 3.0 CSL, en hij gaat in productie!
De nieuwe BMW 3.0 CSL is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de M4 Coupé. De nieuwe coupé is slechts tot op zekere hoogte voorzien van designelementen die verwijzen naar het verleden. Een retromodel is het dus niet direct. De 3.0 CSL biedt in tegenstelling tot de M4 Coupé slechts plaats aan twee inzittenden. De sportcoupé borduurt vooral voort op het concept van de 3.0 CSL uit het verleden. CSL staat immers voor Competition, Sports en Lightweight en dus is het niet heel verwonderlijk dat de nieuwe 3.o CSL een prima pk-per-kilo-verhouding heeft. Waar elke pk in de oorspronkelijke 3.0 CSL 6,2 kilo in beweging moest zetten, hoeft elke pk in de nieuwe 3.0 CSL slechts 2,9 kilo te verplaatsen. Het lage wagengewicht is onder meer gerealiseerd door de veelvuldige toepassing van met kunststof versterkt koolstofvezel. Nagenoeg alle carrosseriedelen zijn uit dit lichtgewicht materiaal vervaardigd.
De BMW 3.0 CSL heeft ook nog eens de krachtigste zescilinder die het merk ooit in een straatauto legde. De 3.0 zes-in-lijn stampt er namelijk 560 pk en 550 Nm uit. Dat vermogen vindt z'n weg via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. Fijn nieuws voor de puristen dus. De sportcoupé heeft een actief M-differentieel, koolstofkeramische remmerij, een speciaal afgestelde ophanging en meer technische lekkernijen uit de trukendoos van BMW's M-divisie.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... gle.com%2F
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 3.0 CSL
Te groot en lang misschien, maar verder best leuk!
2.9kg/pk=1595kg????
Oh nee 560pk=1624kg???
2.9kg/pk=1595kg????
Oh nee 560pk=1624kg???
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW 3.0 CSL
Verschrikkelijk.
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 3.0 CSL
Gaaf ding!
Voorkant heeft een lichte sharknose lijkt het! Spoiler mooie hint naar oude 3.0 CSL.
Gewicht vind ik alsnog hoog voor iets met de CSL badge.
Is afslanken tot een 1400-1450kg nou echt teveel gevraagd voor dit type auto?
De basis qua vormgeving is ook mooier en cleaner dan de normale productiemodellen. Al die overbodige en moeilijke lijnen zijn eruit. Grille normaal en meer in verhouding. Als dit zonder stickers, uitgeklopte wielkasten en spoiler als normale 3/4 serie werd verkocht zou ik (uit Europees oogpunt) er een stuk enthousiaster over worden dan de huidige modellen.
Voorkant heeft een lichte sharknose lijkt het! Spoiler mooie hint naar oude 3.0 CSL.
Gewicht vind ik alsnog hoog voor iets met de CSL badge.
Is afslanken tot een 1400-1450kg nou echt teveel gevraagd voor dit type auto?
De basis qua vormgeving is ook mooier en cleaner dan de normale productiemodellen. Al die overbodige en moeilijke lijnen zijn eruit. Grille normaal en meer in verhouding. Als dit zonder stickers, uitgeklopte wielkasten en spoiler als normale 3/4 serie werd verkocht zou ik (uit Europees oogpunt) er een stuk enthousiaster over worden dan de huidige modellen.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW 3.0 CSL
1624 kg een CSL noemen. Dááááággg BMW.
Grille iets te groot, verder mooie auto verder wel.
Grille iets te groot, verder mooie auto verder wel.
- JP
- Berichten: 31493
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
€ 750000 per stuk werd paar maanden geleden over gesproken, want limited ? #koekwaus
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 3.0 CSL
Met de huidige modellen in gedachten zou je bijna denken dat deze wel mooi is. Maar dan denk ik weer even terug aan hoe het ook kan, zoals de E46 M3 en dan is dat idee alweer snel verdwenen.
Verder vind ik het vanwege de duidelijke opliggende randen bij de verbreding van de spatborden eruit zien als een cheap ass bodykit.
Verder vind ik het vanwege de duidelijke opliggende randen bij de verbreding van de spatborden eruit zien als een cheap ass bodykit.
- Baboulah
- Berichten: 1518
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW 3.0 CSL
Ik zie er alleen een Bentley CGT in de auto, die heupen en de C stijl lijkt mij 1 op 1 van een CGT over genomen te zijn, wat raar is gezien bentley niet onder de BMW vlag valt...
Verder grille is nogsteeds lelijk, verder wel gaaf dat ze zoiets uitbrengen natuurlijk
Verder grille is nogsteeds lelijk, verder wel gaaf dat ze zoiets uitbrengen natuurlijk
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 3.0 CSL
Snap alleen niks van het gewicht.
Waarom kan Porsche het wel, gewoon op een productiemodel? De 992 GT3 handbak weegt 1393kg. Tegenwoordig is zo'n GT3 ook behoorlijk luxe met nette afwerking, daarin kom je niks te kort, navigatie etc. is standaard.
Als die BMW engineers dan een special edition bouwen en met dit gewicht aankomen, en daar een CSL badge opplakken... dan heb je het toch niet begrepen of wordt die tent volledig gerund door Excel-managers.
Waarom kan Porsche het wel, gewoon op een productiemodel? De 992 GT3 handbak weegt 1393kg. Tegenwoordig is zo'n GT3 ook behoorlijk luxe met nette afwerking, daarin kom je niks te kort, navigatie etc. is standaard.
Als die BMW engineers dan een special edition bouwen en met dit gewicht aankomen, en daar een CSL badge opplakken... dan heb je het toch niet begrepen of wordt die tent volledig gerund door Excel-managers.
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW 3.0 CSL
+1. echt een grap dat gewicht.
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Philipoo
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 3.0 CSL
Ik vind 't wel tof!
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW 3.0 CSL
Kijk zo zijn die grote(re) nieren wel sierlijk. Niet te extreem doorgetrokken en in de klassieke BMW style van chromen bezel met zwarte insert.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: BMW 3.0 CSL
Als ze 'm nou als hommage 1270kg hadden gemaakt... Waren die keramische remmen ook niet per se nodig geweest. Maargoed met 560pk nog steeds geen stakker natuurlijk. Nieren zijn zo idd beter te pruimen dan op de M3/M4 wat mij betreft, maar die 'bodykit' had iets minder aanwezig mogen zijn. En handbak, top.
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW 3.0 CSL
Nondeju wat een lompe vormloze blob. Wanneer houdt het op bij BMW.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW 3.0 CSL
750k. Koopje. Jammer dat hij spuuglelijk is anders had ik hem zo gehaald.
- JP
- Berichten: 31493
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Ik verdien maar 80k dus mag ook maar 40k aan een nieuwe auto uitgeven
- Bram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW 3.0 CSL
€750.000?
In nog geen 750.000 jaar…
In nog geen 750.000 jaar…
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- Fabian
- Berichten: 7052
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 3.0 CSL
Ding komt toch alleen maar in verzamelingen te staan…
-
- Berichten: 2107
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW 3.0 CSL
Gelukkig maar... Gedrocht wil je niet tegenkomen op de weg.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 3.0 CSL
+1
Ik vind hem overigens wel cool alleen de aansluiting van het opzetstuk na de deur / op het achter scherm zou ik in het echt moeten zien om te zien wat ik er van vind. Lijkt zo op de foto's een rommelige lijn bij de aansluiting carrosserie ter hoogte van het achter zijraam.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 3.0 CSL
750k
Dat is een
Yaris GR
GR86
Cayman RS
GT3 RS
X3M met auto ambulance.
Plus nog wat zakgeld.
Ik denk dat je die CSL moet kopen:)
Dat is een
Yaris GR
GR86
Cayman RS
GT3 RS
X3M met auto ambulance.
Plus nog wat zakgeld.
Ik denk dat je die CSL moet kopen:)
- Bram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 3.0 CSL
750k waarvan dik 500k gebakken lucht is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], BMeinders, Joost H., Sabberjoch, Wout309t en 26 gasten