Afgelopen zaterdag weer eens wat uurtjes besteed aan de E46. Vooral detailwerk, de andere upgrades/mechanische fixes komen later deze winter.
Allereerst in het interieur, ik had de auto voorzien van individual cubes trim (OEM carbon fibre look achtige trim), alleen moest die rondom de schakelpook gemodificeerd worden om te passen met de Coolerworx shifter. Ik heb hier eerst een andere trim voor gebruikt om te kijken hoeveel er weg moest, dat wilde ik met de individual trim natuurlijk een stukkie netter doen.
De situatie zoals deze was:
Ja, de softtouch delen zien er niet meer uit, deze wil ik ook ooit eens vervangen voor nieuwe delen.
Ook het OEM schuim wat normaal eronder zit 'pasgemaakt', in de hoop dat dit misschien nog wat geluiden tegen gaat.
Links de oude trim, rechts de nieuwe welke ik nog pas moest maken.
De nieuwe heb ik deels weggetrimt, zodat deze wel nog overbrugt over de shifter heen, zoals te zien onder op de foto.
Eindresultaat, stukken netter afgewerkt zo!
Daarnaast de voorste wielkuipen weer gemonteerd, maar vond ik niet interessant genoeg om een foto van te maken.
Wel had ik last van versleten pedalbushings, waardoor ik het koppelingspedaal naast de clutchstop kon trappen, wat niet heel fijn is.
Toevallig kwam ST-Trackparts met een oplossing hiervoor in de vorm van messing bushings, dus deze besteld, en gemonteerd.
De oude bushings waren duidelijk aan vervanging toe, met de nieuwe bushing heb je, buiten de beweging in het pedaal zelf, geen zijdelingse bewegingen meer bij het intrappen, daarnaast is het pedaal gevoel ook verbeterd! Op foto zie je daar natuurlijk niks van, maar you get the idea.
Deze waren klaar.
Vervolgens nog wat plastic delen gespoten en/of behandeld in de motorruimte. Uiteindelijk zal de motorruimte ooit nog gespoten worden, en gaat de ruitensproeier reservoir verplaatsten naar een plek waar je deze niet ziet.
Toen ik de auto terug op zijn plek ging zetten, hoorde ik bij full-lock insturen ineens een harde squeek, en was ik de stuurbekrachtiging kwijt... De riem zit er nog op, en de vloeistof gaat ook geen kant op, dus ik gok dat de pomp intern brak... Dus we kunnen ook weer wat aan het lijstje toevoegen.