1995 316i compact in de kleur Dakargelb I.
Ik kocht de auto vrijwel origineel, 274k gelopen, met geklapte koelslang voor 400 euro. De auto gefixt, nieuwe APK erop, en meteen een roadtrip/vakantie gedaan naar Riga, Letland. bijna 2000km heen, bijna 2000km terug, compleet probleemloos! toen een tijdje als daily gebruikt, en inmiddels full-time fun auto op kenteken.

Half gestript, bumpertje, stoeltjes, al de basic shizzle. En toen werd het tijd om de olde M43B16 te vervangen voor de M44B19 uit mijn driftauto. Deze motor had 3 dagen toerenbegrenzer overleefd, en leek me de ideale motor voor een ringtool, gezien betrouwbaarheid hoog in het vaandel staat.

Niets bleek minder waar, want... 2 weken later...

Knock knock... drijfstanglager cilinder 4 was mee gaan draaien, maar de ander 3 cilinders waren ook niet heel vers meer. Tevens waren de hoofdlagers ook naar ingelopen, dat moet een oliedruk probleem zijn geweest...
Desalniettemin, een ander M44B19 erin, en gaan...
Tevens daar de oude koppelingsset van mijn E46 driftauto onder gehangen: Fidanza enkelmassa vliegwiel, 240mm Gripforce unsprung 6-puck sinterplaat, en een verzwaarde LUK drukgroep. Beetje hardcore, maar dat hoort erbij.

Daar een tijd mee gereden, vrijwel probleemloos, en toen was het tijd om de rest te upgraden.
Allereerst een andere achteras. de hoezen van de aandrijfassen waren allemaal gescheurd, en die remtrommels konden echt niet meer.

Meteen ook maar een ander diff meepakken...

En alles in de strongflex.

Nieuwe remsetup voor de voorzijde: E46 330i met Zimmermann schijven, en Carbon Lorraine RC6 blokken, plus nieuwe klauwen.

Verse Nankang NS2R's in 225/45 17 eronder.

Interieur aangepakt.

Verse APK erop! en klaar om te rammen.