Rechts ingehaald aangehouden en...............

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luca

Bericht door Luca » 06 okt 2007, 13:42

Sander Spoolder schreef:
Luca schreef:met bijdehand gedrag trek je vaak aan het kortste eind. Vooral exclusieve / sportieve auto's trekken natuurlijk altijd wat meer aandacht.

Zoals Allen zich "gedraagd" tegenover een agent heb je denk ik de grootste kans om GEEN bon te krijgen.
Maarjah, je kan nog zo heilig als een boontje gaan doen om geen bon te krijgen, maar vaak krijg je hem alsnog.

Het laatste wat ik doe is zo'n agent smeken om me geen bon te geven, opzouten, ik lijk verdomme wel gek. ' en schrijf er gelijk nog maar één want je BENT een homo' 8)
Over smeken heb IK het niet gehad!

Doe je normaal en dan is er EEN kans dat je een waarschuwing krijgt maar doe je bijdehand dan weet je zeker dat je de bon krijgt.

Noem de je desbetreffende persoon HOMO dan mag je denk ik een bezoekje brengen aan het dichtsbijzijnde bureau :D

Peric

Bericht door Peric » 07 okt 2007, 23:01

volvoc30 schreef:@allen en Macboy,

Ik ben het met jullie eens. Ik vind dat het hier nu eens op moet houden met dat gekanker op de politie, ik snap echt wel dat iemand zijn gal wil spugen op het forum als hij onjuist behandeld is. Maar dat er weer ( vaak dezelfde) DF'ers een sport van maken om het hardst te schreeuwen wat voor mensen zij politie wel niet vinden begint me nu toch wel te irriteren.

En zoals er al eerder werd gezegd, wederzijds respect. Als jij met een arrogante smoel neerslachtig tegen een agent tekeer gaat zou hij niet meer voor reden vatbaar zijn. Maar enkele DF'ers beschouwen elke agent als landverrader. Jullie zullen wel meer respect krijgen als je bv je kind van 4 naar school brengt en je ziet dat daar iemand wordt staande gehouden die met 80 langs een kleuterschool rijdt. Denk AUB is 2x na voordat je wat zegt, zo blijft de sfeer op zulke draadjes ook aangenamer.

EN ONTHOUD!! ER ZITTEN ALTIJD 2 KANTEN AAN EEN VERHAAL!!!!!!!
En weet je waar ik nou zo moe van word? Van dat eeuwige voorbeeld van die school....
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt NOOIT een verhaal gelezen van iemand die met een dikke auto met 80 km per uur voorbij een school rijdt. Dit soort dingen gebeuren nooit in de bebouwde kom.
Dus kom daar asjeblieft niet mee...

En Rico, ik vind het WEL kinderachtig van die agent dat 'ie jou aanhoudt en niet die andere auto die 'm sneed. Want ik mijn boekje is zoiets toch net effe gevaarlijker dan jouw actie. Die agent weet ook echt wel dat jouw M3 best effe 2x80 kan en dan nog eerder stilstaat dan de trutteschudder die jij inhaalde. Of een beter handling heeft..

Maar goed, das mijn mening.. :)

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 okt 2007, 13:36

@peric,

Helaas gebeuren dat soort dingen wel. Ik woon vlak bij een lagere school op een tamelijk drukke weg. Je mag daat maar 30. Nu rij ik dat ook niet als die school dicht is, of niet uit is. Maar als die school uit is is het daar een drukte van jewelste en kunnen mensen elkaar amper passeren. Er wordt veel te hard gereden en dan vind ik het een goede actie van de politie dat ze de mensen daar op aanspreken en bekeuren!!!!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 okt 2007, 14:43

Goeie post Peric.

Weet je wat het is, niemand van dit forum zou problemen hebben met een flitspaal bij die school en niemand heeft het hier over een dergelijke situatie. Voor een actie als met 80km/h langs vlakbij "waar dan ook met mensen/kinderen" heeft niemand begrip en terecht :wink:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 08 okt 2007, 17:40

Maar waar ik (en waarschijnlijk de rest van het forum) geen begrip heb is een flitser die zondag avond rond 22:45 wordt opgesteld op de A18 richting Varseveld. En dat ook nog in de (die er gezien het tijdstip NIET zijn) werkzaamheden.

(voor de mensen die daar niet bekent zijn, je kunt daar iemand uit zijn rolstoel halen en hem over laten steken zo rustig)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 okt 2007, 17:45

Als ze die flitser nou eens bij die school neerzetten...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 okt 2007, 18:31

Zondags om 22:45u wil niet betekenen dat er geen wegwzh zijn!

Jorrit

Bericht door Jorrit » 08 okt 2007, 19:22

Klopt, ik bedoelde ook MEDE gezien het tijdstip en de dag

Peric

Bericht door Peric » 08 okt 2007, 21:10

En dat is nou juist het probleem, de punten waar het nou wél gevaarlijk is om hard te rijden zie je ze zelden staan, want dat levert te weinig op. Nee, laten we vooral gaan flitsen op punten waar ze aan de weg aan het werk zijn, maar dan wél om 7 uur 's avonds, terwijl de wegwerkers al thuis voor de buis zitten.

Oh ja, tel even tot tien...... En maar blijven volhouden dat het voor de veiligheid is.... M'N KONT!!!!

wimwerf

Bericht door wimwerf » 10 okt 2007, 09:12

Volgens mij ging t topic ergens anders over... :idea:

btw...volgens mij zijn de regels duidelijk...en doet iedereen zelf erg leuk mee aan al die boetes...

Als de mobiele flitser op die o zo grote weg in de late uurtjes nink vangt of het resultaat is bedroevend, dan gaan ze daar ook niet meer staan...

Maarja...men blijft vinden dat men veels te hard moet rijden op die wegen...dan vind men ook dat ze daar lekker blijven flitsen...en zo wordt een korpsopdracht voor de aantal boetes lekker makkelijk binnen gehaald...

Des te meer boetes de mobiele flitser binnen haalt, des te meer tijd heb ik om me op de excessen in het verkeer te richten..

:P

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 10 okt 2007, 09:24

*moraalriddersmodus*

Hou je aan de regels en je krijgt geen boetes.

*moraalriddersmodus uit*

Als je word staande gehouden of je krijgt een bekeuring, kun je alleen jezelf de schuld geven. Jij bent tenslotte degene die WEET wat de regels zijn en vervolgens ga je het risico aan door je niet aan de regels te houden.

Mensen vinden het vreemd als ik begin te lachen als ik een boete binnen heb. Hoogte maakt niet uit. Het is mijn eigen domme schuld als ik een boete krijg. Ik heb tenslotte het risico genomen.

In mijn vakantie heb ik een parkeerboete gekregen in Valkenswaard op een zondagmiddag. Je denkt bij jezelf, ze zullen wel niet lopen controleren. Je komt een half te laat terug bij je wagen en TAAADAAA!!

Typisch geval van jammer!

Nu wil ik niet zeggen dat ik genoeg geld zou hebben om bekeuringen te betalen, want dat heb ik niet.
En ja, het is zonde geld. Geld wat men beter kan gebruiken door een keer op de Ring een paar rondes te rijden. Daar waar het mag en kan en geen flitsers staan.

Verder worden de jongens van het mob. flitsteam opgedragen op die lokaties te staan. Neem van mij aan dat ze dat ook niet altijd leuk vinden!

Oftwel, bij het ontvangen van een boete, kun je alleen jezelf de schuld geven.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 okt 2007, 09:31

wimwerf schreef:Volgens mij ging t topic ergens anders over... :idea:

btw...volgens mij zijn de regels duidelijk...en doet iedereen zelf erg leuk mee aan al die boetes...

Als de mobiele flitser op die o zo grote weg in de late uurtjes nink vangt of het resultaat is bedroevend, dan gaan ze daar ook niet meer staan...

Maarja...men blijft vinden dat men veels te hard moet rijden op die wegen...dan vind men ook dat ze daar lekker blijven flitsen...en zo wordt een korpsopdracht voor de aantal boetes lekker makkelijk binnen gehaald...

Des te meer boetes de mobiele flitser binnen haalt, des te meer tijd heb ik om me op de excessen in het verkeer te richten..

:P
Hoi Wim,

Idd, vind men dat men harder mag als het rustig is, iedere beetje auto van tegenwoordig loopt 180km/h als je dan dag in dag uit in de file staat dan is even pieken een heerlijke uitlaat klep! Zonder iemand anders in gevaar te brengen. Dat is de strekking. Als automobilist krijg je het gevoel gemuilkorft te zijn in die pluk maar lekker de automobilist kaal. Geen enkel wel denkend mens juigt controles langs een veilige rustige autobaan toe, alleen die dienders die dan een makelijke shift draaien, dat dit dan als graaien word bestempeld, tja gek he........

Verder uiteraard off topic, maar jij weet als geen ander hoe frustrerend de handelswijze van moralist Spee is!

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2007, 09:41

180 km/u vind ik toch vrij onverantwoord hoor!

Je remafstand is gigantisch en uitwijken bij die snelheden kun je alleen als je Schumacher heet (helaas zijn er net zoveel mensen die denken dat ze God zijn, als mensen die denken dat ze Schumacher zijn als ze achter het stuur zitten). Rico zei het in die openingspost al, zo'n nono sneed die agent af. Probeer die maar te ontwijken. Wie is er dan fout? Je gevoel zegt; die nono, maar je verstand zal altijd de snelle rijder aanwijzen. Net als de politie en de verzekering.

Ik ben sinds mijn rijbewijs ook weer ruim 10 jaar ouder en 'wijzer'. Ik maak me ook nog steeds schuldig aan snelheidsovertredingen en gedrag wat niet bij iedereen door de beugel kan. Maar ik ben me wel erg bewust van mijn 'fouten' als ik ze pleeg. Een boete betaal ik ook direct, een overtreding geef ik direct toe bij staande houding.
Laatste snelheidsovertreding die ik kreeg was 100 meter van mijn huis. Ik had toen net 1 dag de Saab Turbo. Door de turbo schoot ik van 40 naar 70 in een oogblink. FLITS. Ja dan kan je een briefje sturen dat je niet gewend was aan die turbo... maar het was gewoon mijn eigen stomme schuld. Ik haat oprecht mensen die daar wel proberen onderuit te komen. Wees een vent!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2007, 09:45

Als we allemaal stug door blijven blaffen, dan blijven die controles bestaan, ook op 'onzinnige' plaatsen en op onredelijke tijdstippen.

Als IEDEREEN zich een week aan de regels hield, dan zouden we pas kunnen lachen met z'n allen. Daaaahaaaag begroting. :lol:
Ik probeer me zo goed mogelijk aan de snelheid te houden en rijd alleen daar hard waar het kan. De weg als uitlaatklep gebruiken, dat heb ik niet meer nodig, daar heb ik het circuit voor. Of een mooie bochtige weg of route (tijdens een rally). Ik geniet steeds meer van die zeldzame momenten als de weg leeg is. Maar dan ga ik echt niet volle polle langs een verdachte plek, waar mogelijk een flitser of lasergun staat. Echt niet. die lol gun ik ze niet.

De dwang om hard te rijden zit tussen je oren.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 okt 2007, 10:21

Dennis, ik roep dat veel auto 180km/h halen, niet dat je dat moet rijden ;-)

In NL is het zo dat met alles via straffen wenst te regelen. i.p.v. bijvoorbeeld rijtrainingen te stimuleren, en dus iets structureels bedragen aan veilig verkeer. Ofwel de overheid gebruikt de stok gevaarlijk om te cashen. De nieuwste hit is het miliue als melkoe! Praat de burger een schuldgevoel aan, en pluk ze kaal. Ofwel een nieuwe religie!! De Kerk had als doe de mensen dom en arm te houden, door ze met schuldgevoel en angst op te zadelen. Zie overeenkomst met de overheid........

Michel

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 10 okt 2007, 10:27

Michel Pol schreef:Dennis, ik roep dat veel auto 180km/h halen, niet dat je dat moet rijden ;-)

In NL is het zo dat met alles via straffen wenst te regelen. i.p.v. bijvoorbeeld rijtrainingen te stimuleren, en dus iets structureels bedragen aan veilig verkeer. Ofwel de overheid gebruikt de stok gevaarlijk om te cashen. De nieuwste hit is het miliue als melkoe! Praat de burger een schuldgevoel aan, en pluk ze kaal. Ofwel een nieuwe religie!! De Kerk had als doe de mensen dom en arm te houden, door ze met schuldgevoel en angst op te zadelen. Zie overeenkomst met de overheid........

Michel
Met die vergelijk heb je zeker gelijk...

Maar tenslotte is het ook zo, dat als je je niet aan de regels houd, krijg je straf.

Als je vroeger niet op tijd thuis was, kreeg je ook huisarrest. :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 okt 2007, 10:32

Dennis Cavallino schreef:180 km/u vind ik toch vrij onverantwoord hoor!

Je remafstand is gigantisch en uitwijken bij die snelheden kun je alleen als je Schumacher heet (helaas zijn er net zoveel mensen die denken dat ze God zijn, als mensen die denken dat ze Schumacher zijn als ze achter het stuur zitten)
Dennis Cavallino schreef:Ik probeer me zo goed mogelijk aan de snelheid te houden en rijd alleen daar hard waar het kan.
En we hebben hem gevonden!
De wederopstanding... :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2007, 10:35

@Michel: Helemaal eens dat rijtrainingen gestimuleerd zouden moeten worden, voor zowel de 'nono's' als de 'sportieve rijders' en alles wat ertussen zit.

Het CBR wordt komende tijd flink omgetoverd en er zijn al rijopleidingen incl. een deel op het trainingscentrum. Waarbij men leert rijden, remmen en uitwijken met een moderne én oude auto. Zodat iedereen direct het verschil snapt tussen oude auto's zonder hulpmiddelen en moderne auto's met hulpmiddelen. Zeker bij remmen en uitwijken is dat een eye opener voor zowel nieuwe als bestaande bestuurders.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 okt 2007, 11:04

Roderic E34T schreef:
Michel Pol schreef:Dennis, ik roep dat veel auto 180km/h halen, niet dat je dat moet rijden ;-)

Michel
Met die vergelijk heb je zeker gelijk...

Maar tenslotte is het ook zo, dat als je je niet aan de regels houd, krijg je straf.

Als je vroeger niet op tijd thuis was, kreeg je ook huisarrest. :wink:
Maar de straf is alleen niet echt in proporties......... Je buurman verrot schoppen, omdat je daar zin in hebt geeft een lagere straf dan 180 rijden waar je 100 mag......... die buurman durft wellicht nooit meer de straat op en is voor zijn leven getekend. Ofwel het gaat de overheid niet om het verhogen van de veiligheid, maar om de cash voor de schatkist.....

@Dennis, vergeet het nieuwe rijden niet, en wellicht een preek van Spee op DVD :lol:

Michel

Macboy

Bericht door Macboy » 10 okt 2007, 11:31

Na NEED FOR SPEED komt binnenkort het nieuwe spel NEE VOOR SPEE uit

;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 okt 2007, 11:34

Macboy schreef:Na NEED FOR SPEED komt binnenkort het nieuwe spel NEE VOOR SPEE uit

;)
Dat gaat een hit worden!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2007, 12:04

Het Nieuwe Rijden is het mooiste wat er is man! Ideale lijnen rijden en op volle snelheid de bocht door. Dat zou iedere DF-er moeten aanspreken.

Het bespaart je onnodig brandstofverbruik tijdens saaie (woon-werk) ritten, waardoor je in het weekend wat extra kunt opstoken. Zo zie ik dat.

Peric

Bericht door Peric » 12 okt 2007, 18:38

Als we dan toch met cliché's bezig zijn....

Dus als je 150 rijdt ben je volgens Spee en slobber-kabouter 'levensgevaarlijk' bezig, maar als je dat vlakbij Arnhem doet en even doorgast 'valt het ineens wel weer mee'. WANT DAAR MAG 'T!
Als het écht zo gevaarlijk zou zijn zou Duitsland het toch ook wel invoeren..

Maar om even op de starpost terug te komen... :) Ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben. En dan OOK als ik aangehouden zou worden schuld bekennen, maar er zeker bij vertellen waarom ik 't deed. En de politiemeneer ook vragen waarom ze niet 's wat vaker die slechte chauffeurs op hun rijgedrag aanspreken. Want het is een Snelweg ten slotte.
Ik bedoel er mee te zeggen dat er echt wel veel meer mis is op de Nederlandse wegen dan te hard rijden.

Ik ben ooit 's aangehouden omdat ik op een klaverblad te dicht op een ander zat, maar die vent reed dan ook 70.. 'Tsja, die meneer reed zo langzaam, dat had ik een beetje onderschat'.. :P

Plaats reactie