Rechts ingehaald aangehouden en...............

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Rechts ingehaald aangehouden en...............

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 11:10

Vanochtend op de A7 vlak voor Groningen, ik rij in een 90 km/h zone (wegwerkzaamheden) 110 km/h.. ben links aan het inhalen.. en ineens BAM komt een Hyundai Atos sufkut edition naar links (geen richting aangeven) met 85 km/h.. om een vrachtwagen met een marginaal verschil in te halen.. nouja op de rem om afstand te houden, want bumperkleven doe ik niet aan.

Maar toen ie makkelijk weer naar naar links kon bleef ie met 85 km/h op de links rijden in de 90 zone..

Ik klik, klik naar de 3 en WHAAAOOOMM er rechts omheen, trok hem even door naar 2x 80 km/h.. (het gaat ook zo makkelijk en ik reed de 90 zone weer uit) toen gas los en terug naar 140.. zie ik heel in de verte in de spiegel een Toyota Carolla, grijze muis editie met een hele vlotte snelheid naderen.. ik denk jaja daar gaan we... en ineens BAM knalt er een oranje Jeep achtig ding voor die Carolla.. die ik helemaal richting middenvangrail zag rijden.. ging allemaal maar net goed... nog een stukje doorrijden bij afslag Groningen/gasunie.. diezelfde Carolla weer.. gaat me voorbij.. stop Politie Volgen..

Op de vluchtstrook vlak voor de afrtit stoppen, er staan allemaal rode/witte afzettingspalen en daar moest ik achter staan.. Agent komt er aan, en ik zeg direct we kunnen beter even beneden gaan staan, het is hier bloedlink..

Nee kan wel zegt ie, nouja kort dan.. gesprek volgt en ik weet wel waarom hij me aanhoud en ik leg gelijk de situatie uit. Dat die Atos zonder richting naar links komt en ook nog eens onnodig links blijft plakken en dat DAT ergenis uitlokt.. En dat ik ergenis zo snel mogelijk uit de weg ga door er zo snel mogelijk voorbij te gaan, linksom of rechtsom.. Ja zegt ie want je spoot er ook als een speer vandoor, ik, ja natuurlijk, voordat ie het in zijn hoofd haalt om naar rechts te gaan. Die Atosrijder werd toen wel wakker en ging daarna wel naar rechts.
Toen een verhaaltje over zijn job.. blaldiebla.. zinvol werk etc...ik zeg ik vind het niet zinloos dat u mij aanhoud, maar de katalysator van de ergenis laat u rijden..

Was ie wel mee eens.. toen vertelde hij dat hem hetzelfde overkwam, ja zeg ik dat zag ik wel, ik vroeg me af of je hem nog wel uit de vangrail kon houden.. ik zeg zie je nou wel hoe ergelijk zoiets is ? Mensen moeten gewoon opletten en in hun spiegel kijken..

nog een paar woorden en toen zei hij, ik laat het verder bij een waarschuwing.. en we reden beide weer verder..

HULDE voor de redelijkheid van deze agent..

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 okt 2007, 11:16

Waarschijnlijk had deze agent een lekker beurt gehad, normaal zijn ze wel anders.
Groot gelijk dat je die Atos rechts er voorbij knalde...en natuurlijk in je binnenspiegel blijven kijken, om te kijken wat het resultaat is...Gaan ze naar rechts, of blijven ze suf doorrijden... :lol:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 okt 2007, 11:22

Gelukje dat ze je er met een waarschuwing vanaf lieten Rico. Maar ja, dat zal misschien geweest zijn omdat ze ook dezelfde situatie hadden even na dat jij hem had gehad.

Rechts inhalen is iets wat ik zelf eigenlijk nooit doe. Maar kan me voorstellen dat je in dit geval gewoon er rechts langsgaat. En zeker daar in die 90-zone. Die hebben we op de A31 tussen Leeuwarden en Franeker namelijk ook. Die is er puur voor het fiet dat mensen dan iets langzamer gaan rijden i.v.m. het nieuwe asfalt. Je kunt er prima gewoon weer 120 rijden, maar als je dan zo'n Atos voor je hebt met 85....pfffff..... rechts!

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 11:22

Meestal moeten ze gelijk papieren hebben, vroeg ie ook verder niet naar.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 okt 2007, 11:23

En zeker met zo'n M3 hebben de linksrijders het niet eens in de gaten...

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2007, 11:42

mooi verhaal Rico, en hulde voor die agent, wel ff erop wijzen maar alle redelijkheid in acht genomen, mede geholpen door die oranje jeep achtige die hem ook de stuipen op het lijf jaagde...dat maakt het verhaal duidelijker, en ja ook al rijd je ineens 2 x 80 dat is ook 2x veiliger inhalen zeg maar, immers het risico/tijd dat je ff naast de ander zit word enorm verkort je bent er snel voorbij, iedereen blij :lol: en ff lekker kunnen genieten van het accelelerend vermogen in je go-kart :wink:

Luca

Bericht door Luca » 04 okt 2007, 11:48

Ik vind de verhalen mbt de Politie altijd wel leuk :D

Staande gehouden en een bon en dan is de Politie de grootste vijand

en

Staande gehouden en een waarschuwing dan is de Politie je "grootste" vriend 8)

Waarom niet staande gehouden, een bon en begrip voor zijn werkzaamheden gezien de bestuurder van de auto toch vaak iets doet wat niet mag (ondanks omstandigheden) :wink:

Ik zit ook echt niet te wachten op een bon MAAR als ik het risico neem om te bellen, te hard te rijden, rechts inhalen :wink: enz dan is er een kans dat ik een bon kan verwachten en dan zou ik deze zonder "problemen" in ontvangst nemen. Ik neem de risico's en dan moet ik ook de consequenties accepteren.

De agenten doen hun werk en doen hun werk wat hen is opgelegd!

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 11:54

Luca.. betreft grootste vriend/vijand verhaal..

Ja deze man heeft het achtings percentage van mij voor de politie met ongeveer 35.7 procent omhoog geschroefd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 okt 2007, 11:59

het gaat weer de goeie kan op met de overheid adhv dit bericht. :lol:

allen

Bericht door allen » 04 okt 2007, 12:30

Het handelen van deze agent vind ik alles behalve vreemd. Het is toch al niet meer te tellen hoe vaak ik een waarschuwing heb gehad zonder ervoor bekeurd te worden. Stap normaal gesproken na de aanhouding gewoon rustig uit, schudt ze de hand en als ik weet wat ik fout heb gedaan meld ik dat ook gelijk even. Vaak omdat ik wat te hard reed of iets te veel van links naar rechts ga in de files. Wat ik iig uit m'n hoofd laat is om ook maar 1 seconde bijdehand te doen tegen zo'n man / vrouw.

Rechts inhalen doe ik overigens altijd bij linksrijders. Blijf op zo'n moment wel even naar het gedrag van de bestuurder kijken. Meestal zie je wel als ze onverhoopt terug naar rechts willen.

Luca

Bericht door Luca » 04 okt 2007, 12:44

met bijdehand gedrag trek je vaak aan het kortste eind. Vooral exclusieve / sportieve auto's trekken natuurlijk altijd wat meer aandacht.

Zoals Allen zich "gedraagd" tegenover een agent heb je denk ik de grootste kans om GEEN bon te krijgen.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 okt 2007, 12:47

Luca schreef:met bijdehand gedrag trek je vaak aan het kortste eind. Vooral exclusieve / sportieve auto's trekken natuurlijk altijd wat meer aandacht.

Zoals Allen zich "gedraagd" tegenover een agent heb je denk ik de grootste kans om GEEN bon te krijgen.
Maarjah, je kan nog zo heilig als een boontje gaan doen om geen bon te krijgen, maar vaak krijg je hem alsnog.

Het laatste wat ik doe is zo'n agent smeken om me geen bon te geven, opzouten, ik lijk verdomme wel gek. ' en schrijf er gelijk nog maar één want je BENT een homo' 8)
Laatst gewijzigd door Sander S. op 04 okt 2007, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 okt 2007, 12:54

Hulde :?:

Niet voor mij om het in te schatten maar de agent moet een keuze maken tussen een BMW M3 die rechts inhaald en een Jeep die de agent bijna de vangrail in drukt.

Welke situatie is gevaarlijker?

Natuurlijk snap ik dat je als agent de plicht voelt om BMW rijders te heropvoeden maar ook blinde huisvrouwen mogen best eens de ogen geopend worden :wink:

even grandioos zwartwit..

Erminio

Bericht door Erminio » 04 okt 2007, 13:04

Is ook mijn ervaring met de politie..., als je normaal je verhaal doet en goed luistert wat meneer agent verteld, dat valt het allemaal best wel mee :roll: ..., tuurlijk is het geen garantie.., maar als je gelijk begint te vloeken ben je gelijk de klos :wink:

Heb soortgelijke situatie al 4x meegemaakt met alleen een waarschuwing :roll: :roll:

De mooiste was een gechipte politie Volvo T5 met 4 agenten erin die me niet bij konden houden op de A2 :oops: :roll:

allen

Bericht door allen » 04 okt 2007, 13:14

Sander Spoolder schreef:Het laatste wat ik doe om zo'n agent smeken om me geen bod te geven, opzouten, ik lijk verdomme wel gek. ' en schrijf er gelijk nog maar één want je BENT een homo' 8)
Grappig, toch sterk de indruk dat je mensen van bepaalde beroepsgroepen maar als voetveegje van de samenleving ziet. Leuk om zoiets te schreeuwen naar iemand die z'n werk doet om vervolgens een extra bonnetje van die 'zielepoot' te krijgen die je kunt laten zien aan je vrienden en familie... :idea:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 okt 2007, 13:18

haha allen toch.

Tuurlijk zeg ik dat niet tegen een Agent, het beschrijft wel hoe ik over die gasten denk. Ik heb geen tot weinig respect voor deze mensen, want ze zagen aan de poten van mijn hobby. (of dat nou terecht is ofniet)

Niet zo moeilijk doen, agenten buiten functie beschouw ik als mijn mede-mens, een agent die mij aanhoudt en me een preek probeert te geven niet.

Ik heb weleens bij een maat gezien, werd geklokt op 52 kmph te hard. Smeken dat ie deed, smeken jonge, gewoon triest om te zien. En alsnog zen rijbewijs kwijt.

Erminio

Bericht door Erminio » 04 okt 2007, 13:26

Sander Spoolder schreef:haha allen toch.

Tuurlijk zeg ik dat niet tegen een Agent, het beschrijft wel hoe ik over die gasten denk. Ik heb geen tot weinig respect voor deze mensen, want ze zagen aan de poten van mijn hobby. (of dat nou terecht is ofniet)

Niet zo moeilijk doen, agenten buiten functie beschouw ik als mijn mede-mens, een agent die mij aanhoudt en me een preek probeert te geven niet.

Ik heb weleens bij een maat gezien, werd geklokt op 52 kmph te hard. Smeken dat ie deed, smeken jonge, gewoon triest om te zien. En alsnog zen rijbewijs kwijt.
Smeken doe ik ook niet..., heb ook wel eens gehad dat ik nog mijn verhaal aan t doen was en ie al begon te schrijven..., kom dan maar op met die bon en wegwezen, vol in 1 en 2 zonder ESP :wink: 8)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 okt 2007, 14:25

[img:658:494]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/6d ... ressed.jpg[/img]

En 5 minuten later ... 'weet u wel wat er dan wel allemaal niet kan gebeuren meneer, dat is levensgevaarlijk meneer'

I rest my case

Paul

Bericht door Paul » 04 okt 2007, 14:32

Rico, wacht maar totdat je mr Kleiwegt tegenkomt van de Poltie Groningen... praten we daarna weer :?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 okt 2007, 14:32

Ach, ik maak de laatste 'jaren'buiten verkeersovertredingen van mijn kant, 'acties'van politie en justitie op regionaal/ gemeentelijk/landelijk niveau mee waar je pijn in je harses van krijgt als ik er nog aan terugdenk. Een aantal mede df-ers weten wel wat ik bedoel.

Gisteren was weer een leerzaam voorbeeld(zie OFF TOPIC gedeelte) waar 'justitie'z'n geld mee verdient.

Je zult maar officier/ rechter zijn, dan heb je een waanbeeld van de samenleving, als je een getuigenverklaring van ene 'Stevie W' voor vol aanziet! :lol:

Neen, we zijn er nog lang niet(meent niet weg dat de rechter een aantrekkelijke dame was, dat dan weer wél)

Andre

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 14:39

Ik ga met robin mee in deze. Politie is een onderneming moet targets halen. En dat weet je als je tekend bij dit corps. Dus 99 procent zijn verraders en doen dat met alle plezier.

rico heeft geluk. Die diender heeft vast zijn kabouter vanochtend door de mond van zijn vrouw mogen schuiven die de beide voortanden kwijt was. En daarna fluitend naar zijn politie woagen hipte.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 okt 2007, 14:40

Andre schreef:Ik ga met robin mee in deze. Politie is een onderneming moet targets halen. En dat weet je als je tekend bij dit corps. Dus 99 procent zijn verraders en doen dat met alle plezier.

rico heeft geluk. Die diender heeft vast zijn kabouter vanochtend door de mond van zijn vrouw mogen schuiven die de beide voortanden kwijt was. En daarna fluitend naar zijn politie woagen hipte.
whahahahaha :P :D

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 okt 2007, 14:53

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 15:00

hahaha val bijna van me stoel van het lachen.. :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 okt 2007, 15:36

Paul schreef:Rico, wacht maar totdat je mr Kleiwegt tegenkomt van de Poltie Groningen... praten we daarna weer :?
Jacques?

Plaats reactie