https://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-t ... /foto.html
Mooier dan welke Insignia dan ook, en geen turbo's !
Mijn vader heeft een E350 uit eind 2011. Die heeft hem in 4 jaar tijd van 80 naar 250k km gereden. Enige wat buiten normaal onderhoud is vervangen is een luchtbalg en een O2 sensor.Niels schreef: 27 aug 2019, 09:07
Maar dat ze meer kosten op jaar basis dan een Mazda oid dat is wel zeker. Hoe de F11 of E klasse zich daarentegen verhoudt op termijn weet ik niet maar ben er wel benieuwd naar.
Staar je niet blind op de kwaliteit van de Mazda;s tegenwoordig hoor. ZEKER niet van de diesels.Niels schreef: 27 aug 2019, 09:07 Overigens denk ik (van wat ik ervan begrepen heb) dat de 2.8FSI één van de betere is qua constructie. Dus als je zo'n ding treft die voldoet aan de voorwaarden zoals ik ze stel qua onderhoud en het liefst geen Tabberds van 18m heeft rond gesjouwd dan valt dat nog te overwegen.
Maar dat ze meer kosten op jaar basis dan een Mazda oid dat is wel zeker. Hoe de F11 of E klasse zich daarentegen verhoudt op termijn weet ik niet maar ben er wel benieuwd naar.
Valt toch best mee? Motor is best bulletproof, alleen de s tronic is misschien een dingetje.. verder heb ik er weinig kosten aan moet ik zeggen:)Niels schreef: 26 aug 2019, 23:09 Nou om dan voor een S4 te gaan.... ik zou minder slapeloze nachten van een 2.8FSI hebben eerlijk gezegd![]()
Mee eens! In sedan versie met M-pakket ook erg begeerlijk moet ik zeggen.Mike R32 schreef: 28 aug 2019, 12:39 Is persoonlijk maar dit model 5 serie is nog steeds mooi.
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... thirdparty
https://www.viabovag.nl/auto/bmw-5-seri ... tc-09p93bx
Ik heb ook een tijdje gekeken voor een B8 S4. Die staat wel in mijn top 5 van potentiele opvolgers van de 330i. Goede feedback erover is dan ook altijd welkom.Oliduvjee schreef: 28 aug 2019, 12:26Valt toch best mee? Motor is best bulletproof, alleen de s tronic is misschien een dingetje.. verder heb ik er weinig kosten aan moet ik zeggen:)Niels schreef: 26 aug 2019, 23:09 Nou om dan voor een S4 te gaan.... ik zou minder slapeloze nachten van een 2.8FSI hebben eerlijk gezegd![]()
Motor is niet vreselijk bulletproof, zijn gebruikt ook niet te krijgen dus ik zou er zuinig op zijn. Collega van me heeft dus noodgedwongen een gloedjenieuw blok moeten laten monteren. Katalysator was verstopt en dus een cilinder kapot geblazen (best vervelend als je net 2,5k hebt afgetikt voor een distributie wissel..). Blok is alu dus dat is meteen einde verhaal met een rekening van over de 10k. Die van hem was wel gechipt overigens en niet door de eerste de beste maar kennelijk was er onvoldoende bewaking op de uitlaatgas temperatuur.Oliduvjee schreef: 28 aug 2019, 12:26Valt toch best mee? Motor is best bulletproof, alleen de s tronic is misschien een dingetje.. verder heb ik er weinig kosten aan moet ik zeggen:)Niels schreef: 26 aug 2019, 23:09 Nou om dan voor een S4 te gaan.... ik zou minder slapeloze nachten van een 2.8FSI hebben eerlijk gezegd![]()
Dit dus, nooit beginnen aan het ombouwen van een atmo motor naar turbo als er ook gewoon een affabriek met turbo bestaat.
Niet over nagedacht eerlijk gezegd. Turbo omdat ik hem dan kan chiptunen. Is dat met een supercharger ook mogelijk?EvdP schreef: 18 okt 2022, 08:43 Waarom een turbo en geen supercharger? Scheelt je een aangepast uitlaatspruitstuk en olieleidingen.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], SlowCo en 17 gasten