Ga alsjeblieft niet met 1000 euro beleggen in aandelen etc.. Voor 1000 euro ben je alleen maar onnodig veel kosten aan het maken als je belegt in aandelen.
Of koop een mooi schilderij of ingelijste foto van een beginnend fotograaf. Gegarandeerd dat die waarde stijgen voor het aankoopbedrag van 1000 euro. Of koop een 2e hands design stoel ofzo. Of op vakantie, dan heb je meer lol en wie weet kom je dé kans van je leven tegen.
Begin dan liever met een bedrag
vanaf 5000 en zet daarvan 4000 euro 'vast' op interessante lange termijn aandelen. En ga met die 1000 euro risicovol beleggen. Je raakt vast niet alles kwijt van die 1000 euro. Maar je leert er wel snel van.
Een tip van mij: Als je de beurzen goed in de gaten houdt, dan ben je stom bezig als je een paar duizend euro gaat 'beleggen'. Focus je op 1 beurs, of zelfs maar op 1 (of een paar) fondsen. Laat je niet gek maken door allerlei speculaties aan de andere kant van de wereld. Maar ga met je 4000 euro op save en stop je 1000 euro in een bedrijf/fonds dat vandaag als de tering in elkaar duikt, koop die aandelen aan het eind van de dag, en verkoop ze de volgende ochtend bij de 'correctie' die dan plaats vindt.
Nog een tip: luister altijd naar je moeder die geen verstand heeft van beleggen. Als ik naar mijn moeder had geluisterd had ik nu een nieuwe 911 kunnen kopen (Fokker bijgekocht net voor ze failliet gingen en Philips verkocht heeeel lang geleden toen ze op 10 gulden stonden voor alle splitsingen etc.). Maar van de Porsche 924 S heb ik ook plezier gehad hoor. 8)
Als je ondernemer bent dan zou ik zoveel mogelijk kapitaal voor later proberen op te bouwen. Vastgoed is dus erg interessant. Niet alleen in fondsen, maar ook (juist) zelf. Koop interessante beleggingspanden en blijf bijkopen. De eerste is het lastigste, maar vanaf daar bouw je snel een portefeuille op en blijf al die 'winst' terugpompen in nieuwe complexen. Dat verdient zich altijd terug. Op het moment dat je ooit failliet gaat, of met 'pensioen', dan zul je zien dat je blij bent met zo'n vastgoed bundel. Neem een goede adviseur in de handen.