BMW G21 330i Touring M-sport
- Joop
Re: BMW G21 330i Touring M-sport
Ik ben juist na al die jaren automaat rijden nog steeds geen automaatrijder… Wil denk ik te graag zelf de controle houden…

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Voor 1 op 10 moet ik echt mijn best doen. Gisteren reed ik Venlo - Utrecht zoveel mogelijk 130/140 per uur en terug zoveel mogelijk 160-180 en gemiddeld verbruik over de dag was 1 op 13.5.
- Joop
Autootje staat de laatste twee weken een beetje stil...
...op de paar ritjes hier in de buurt en naar het Ziekenhuis. De achterbank is inmiddels ook gebruikt nadat we vorige week zaterdag ook naar huis mochten met de kleine Féline, nadat we twee nachtjes moesten overblijven.
Wel leuk om met z'n drietjes het eerste ritje naar huis te kunnen maken. De ruimte op de achterbank is in ieder geval wel ruim toereikend (uiteraard de maxi-cosi achterste voren). Volgend weekend maar eens kijken of we een langere trip richting het Noorden kunnen gaan maken en zien hoe dat uit pakt.

...op de paar ritjes hier in de buurt en naar het Ziekenhuis. De achterbank is inmiddels ook gebruikt nadat we vorige week zaterdag ook naar huis mochten met de kleine Féline, nadat we twee nachtjes moesten overblijven.

- Knot
Kijk lekker bezig, gefeliciteerd!
Ook een touring zal nog klein worden als je straks alle zooi gaat inpakken/meenemen!
Ik vond het ook een mooi moment het eerste ritje van ziekenhuis terug.... dochter in een V8 en zoon in een L6.
Ook een touring zal nog klein worden als je straks alle zooi gaat inpakken/meenemen!
Ik vond het ook een mooi moment het eerste ritje van ziekenhuis terug.... dochter in een V8 en zoon in een L6.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Gefeliciteerd met de kleine meid, Joop!
- JP
Gefeliciteerd Joop en vriendin 
- Martijn_bmw
Gefeliciteerd Joop! En idd eerste ritje is bijzonder, extra voorzichtig en rustig rijden 
Hier staat de auto ook al 2wkn bijzonder veel stil ineens
Hier staat de auto ook al 2wkn bijzonder veel stil ineens
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Gefeliciteerd Joop!
- Joop
Dankjewel mannen… Eerste ritje was best wel gek ja en tegelijk bijzonder ja. Zo rustig rij ik anders nooit 
De lange rit nog niet gemaakt. Moeders nog niet volledig fit; dat zal een dezer dagen wel gebeuren. Ze wil er ook graag even op uit, nu ze weer mobieler wordt.
De lange rit nog niet gemaakt. Moeders nog niet volledig fit; dat zal een dezer dagen wel gebeuren. Ze wil er ook graag even op uit, nu ze weer mobieler wordt.
- Martijn_bmw
Hier gister eerste lange rit gehad (1uur enkele reis) ging prima gewoon lekker slapen in de maxicosi 
Dat rijden idd herkenbaar ik voel mijzelf net een oude lul in bochten en met optrekken ineens.
Dat rijden idd herkenbaar ik voel mijzelf net een oude lul in bochten en met optrekken ineens.
- Knot
Weten jullie ook eens hoe ik al 2 jaar rij zonder kids in de auto 
- Joop
Haha… 
Als ik het karaktertje een beetje inschat is het snel denk ik: “Papa harder…”

Als ik het karaktertje een beetje inschat is het snel denk ik: “Papa harder…”
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Die van ons is bijna twee en begint nu te lachen als ik volgas inhaal of een bochtje/afrit wat harder neem en moedigt mij vervolgens aan om het nog een keer te doen
Zal tijd worden ook, beetje tegengewicht bieden aan de paardenhobby van moeders.
Zal tijd worden ook, beetje tegengewicht bieden aan de paardenhobby van moeders.
- Arthur
Ben ik wel benieuwd hoe je/jullie anders rijden. Ik rijd altijd rustig. Je kunt toch niet elke bocht door het het centrum dwars, elk stoplicht op launchcontrol en op topspeed naar je werk?
- Joop
Dat niet, maar ik rij gemiddeld gezien wel stevig door en als er een mooie bocht opdoemt en er is ruimte dan wil ik die wel met een meer dan vlotte snelheid door gaan als ik in mijn eentje in de auto zit. In het dorp/de stad rij ik wel altijd rustig aan.
Echt gek doen met de Touring zit er toch niet in zonder flink te forceren, zoals dat met de Zed wel lukte, al was het alleen al om het ontbreken van het sperdiff, de langere wielbasis en flink wat koppel. Maar goed, daar is de auto ook niet voor gemaakt, wat overigens niet betekend dat je er op andere vlakken sportief gezien geen lol uit het rijden haalt. Anders had ik net zo goed een eenvoudigere auto kunnen kopen…
Echt gek doen met de Touring zit er toch niet in zonder flink te forceren, zoals dat met de Zed wel lukte, al was het alleen al om het ontbreken van het sperdiff, de langere wielbasis en flink wat koppel. Maar goed, daar is de auto ook niet voor gemaakt, wat overigens niet betekend dat je er op andere vlakken sportief gezien geen lol uit het rijden haalt. Anders had ik net zo goed een eenvoudigere auto kunnen kopen…
- Joop
Hier ook nog een paardenhobby van moeders… Grote kans dat ze daar ook nog mee wil beginnen. Dinsdag gaan we paardjes kijken (paarden staan bij haar ouders). Bovendien was een af-fabriek trekhaak wel een hele gewenste optie, zodat er nog een trailer achter de Touring zou kunnen. Dan is het sowieso rustig aan rijden…Richardt. schreef: 22 aug 2022, 10:12 Die van ons is bijna twee en begint nu te lachen als ik volgas inhaal of een bochtje/afrit wat harder neem en moedigt mij vervolgens aan om het nog een keer te doen![]()
![]()
- Arthur
Was dit niet wat voor je geweest dan?Joop schreef: 22 aug 2022, 10:45 Dat niet, maar ik rij gemiddeld gezien wel stevig door en als er een mooie bocht opdoemt en er is ruimte dan wil ik die wel met een meer dan vlotte snelheid door gaan als ik in mijn eentje in de auto zit. In het dorp/de stad rij ik wel altijd rustig aan.
Echt gek doen met de Touring zit er toch niet in zonder flink te forceren, zoals dat met de Zed wel lukte, al was het alleen al om het ontbreken van het sperdiff, de langere wielbasis en flink wat koppel. Maar goed, daar is de auto ook niet voor gemaakt, wat overigens niet betekend dat je er op andere vlakken sportief gezien geen lol uit het rijden haalt. Anders had ik net zo goed een eenvoudigere auto kunnen kopen…![]()
https://www.autotrack.nl/a/bmw-4-serie- ... e-52635503
- Martijn_bmw
Wat Joop zegt geldt ook voor mij als ik de ruimte heb (in de zin geen verkeer voor mij) en ik zit alleen in de auto dan vind ik het leuk om redelijk tegen de limit een afrit / fly-over of rotonde te pakken. Zelfde geldt voor vooraan bij een stoplicht dan kan het kind in mij toch niet onderdrukken om even volgas weg te rijden 
Daarnaast drempels en kuilen enz in de weg neem ik normaal wel met zo'n snelheid dat het nog net kan zonder de bumper te raken bij afrijden. Al die dingen doe ik nu niet met zo'n jong kind in de auto, anders gaat continu zijn hoofd alle kanten op in de maxicosi, over een tijdje als ie wat groter en sterker is kan dat heus wel weer
Daarnaast drempels en kuilen enz in de weg neem ik normaal wel met zo'n snelheid dat het nog net kan zonder de bumper te raken bij afrijden. Al die dingen doe ik nu niet met zo'n jong kind in de auto, anders gaat continu zijn hoofd alle kanten op in de maxicosi, over een tijdje als ie wat groter en sterker is kan dat heus wel weer
- Arthur
Oké, dat rotonde en afritten gebeuren doe ik nog wel geregeld idd. Want daar krijg ik altijd klagen van m’n vrouw als ze erbij inzit. Stoplichtsprintjes doe ik zelden tot nooit (al die Golfjes zijn gechipt man
) en tegen m’n rijbewijslimiet rijden doe ik ook niet meer.
- JP
* vindt gat in de markt....HANS-systeem maken voor maxicosi......Martijn_bmw schreef: 22 aug 2022, 10:52 Wat Joop zegt geldt ook voor mij als ik de ruimte heb (in de zin geen verkeer voor mij) en ik zit alleen in de auto dan vind ik het leuk om redelijk tegen de limit een afrit / fly-over of rotonde te pakken. Zelfde geldt voor vooraan bij een stoplicht dan kan het kind in mij toch niet onderdrukken om even volgas weg te rijden
Daarnaast drempels en kuilen enz in de weg neem ik normaal wel met zo'n snelheid dat het nog net kan zonder de bumper te raken bij afrijden. Al die dingen doe ik nu niet met zo'n jong kind in de auto, anders gaat continu zijn hoofd alle kanten op in de maxicosi, over een tijdje als ie wat groter en sterker is kan dat heus wel weer![]()
- Martijn_bmw
JP schreef: 22 aug 2022, 11:20* vindt gat in de markt....HANS-systeem maken voor maxicosi......Martijn_bmw schreef: 22 aug 2022, 10:52 Wat Joop zegt geldt ook voor mij als ik de ruimte heb (in de zin geen verkeer voor mij) en ik zit alleen in de auto dan vind ik het leuk om redelijk tegen de limit een afrit / fly-over of rotonde te pakken. Zelfde geldt voor vooraan bij een stoplicht dan kan het kind in mij toch niet onderdrukken om even volgas weg te rijden
Daarnaast drempels en kuilen enz in de weg neem ik normaal wel met zo'n snelheid dat het nog net kan zonder de bumper te raken bij afrijden. Al die dingen doe ik nu niet met zo'n jong kind in de auto, anders gaat continu zijn hoofd alle kanten op in de maxicosi, over een tijdje als ie wat groter en sterker is kan dat heus wel weer![]()
![]()
![]()
@Arthur, tegen rijbewijslimit rijden doe ik ook (niet) meer. Vind het irritant onrustig rijden om op de snelweg van prop naar prop te sprinten.
Meestal hou ik het bij vmax + 15/20kmh dan heb je wel het gevoel nog "wat te doen" op de snelweg en rijden met een beetje snelheidsverschil vind ik wel fijn maar hoef je ook niet bij elke voorganger idioot veel snelheid eruit te remmen.
- Arthur
Eigenlijk vind ik het koppel tegenwoordig veel fijner. Want een trage voorganger of vrachtwagen inhalen is wel prettig met wat power. En dan doe ik dat ook nog gewoon in de comfortstand (BMW), rij bijna nooit in sport(+).
- Joop
Zoals ik in de beginpost schreef wel naar gekeken; maar ik kan de looks van de nieuwe gran coupe nog niet echt mooi vinden. De ‘gewone’ 2-deurs 4er coupe vind ik vele malen fraaier. Maar goed: de basis is toch dezelfde auto/aandrijflijn/onderstel/etc.Arthur schreef: 22 aug 2022, 10:49 Was dit niet wat voor je geweest dan?
https://www.autotrack.nl/a/bmw-4-serie- ... e-52635503
- Arthur
Klopt, maar deze heeft dat diff 
- Joop
Zo ver had ik nog niet gekeken...