DF kinderadvies

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: DF kinderadvies

Bericht door Tom » 17 aug 2022, 09:44

Gaat toch om de juiste balans vinden.
Werken, tijd met je vrouw/vriendin, tijd met je hele familie/kinderen, tijd voor jezelf. Genoeg mannen die dat laatste helemaal niet doen en alles door hun vrouw laten bepalen, lijkt mij niet gezond. Bijna elk weekend weg ook weer niet. Paar weekenden per jaar, lijkt mij alleen maar goed.

Elise

Bericht door Elise » 17 aug 2022, 09:45

Martijn M schreef: 17 aug 2022, 09:40 Om het even in het ridicule te trekken: Zou maar snel je DF acount deactiveren, straks besteed je nog tijd aan jezelf en niet aan je kinderen :bag:

Je gaat er nu meteen vanuit dat Roy alleen maar aan zichzelf denkt, hij denkt OOK aan zichzelf. Niet alleen je kinderen/vrouw moeten het goed hebben, je moet het toch zelf ook goed hebben?
Ik hoef gelukkig niks te deactiveren want ik heb geen kinderen :tong:

Maar een (goede) relatie is werken, kinderen nog veel harder werken.
En ik ga nergens vanuit, ik lees wat Roy schrijft en dat komt op mij over dat hij in de 1e plaats aan zichzelf denkt.

Mijn broer had ook zo'n vrouw die tijd voor zichzelf heel belangrijk vond, hij is 34 geworden.

Elise

Bericht door Elise » 17 aug 2022, 09:47

Tom schreef: 17 aug 2022, 09:44 Gaat toch om de juiste balans vinden.
Werken, tijd met je vrouw/vriendin, tijd met je hele familie/kinderen, tijd voor jezelf. Genoeg mannen die dat laatste helemaal niet doen en alles door hun vrouw laten bepalen, lijkt mij niet gezond. Bijna elk weekend weg ook weer niet. Paar weekenden per jaar, lijkt mij alleen maar goed.
Precies, daarom schreef ik ook "structureel".

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 17 aug 2022, 09:49

JP schreef: 17 aug 2022, 09:41 Mevrouw RS heeft toch een Dacia ?? Wat wil ze nog meer dan….. :tooth: #sarcasme

Beter dan dat kan het onmogelijk worden :mrgreen:

Tja kinderen, we hebben het er hier wel af en toe over.
Dame heeft nog geen rammelende eierstokken en ik sta er op dit moment ook nog niet om te springen dat het "moet".
We krijgen nog wel eens onze nichtjes op bezoek en dat is ontzettend leuk en de leeftijd die ze nu hebben (3 en 6) is een van de leukere.
In onze eigen situatie, de misses is zzp-er, doet er een flinke studie naast en met alles wat er hier thuis dagelijks moet gebeuren is er gewoonweg weinig tot geen tijd over.
Ik werk ook fulltime voor de baas en daarna dus hier.
Na de studie zien we wel verder, die duurt nog 1,5 jaar en dan ben ik 36 wat nog net kan naar mijn idee. Het moet of met volledige aandacht kunnen, of niet.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 aug 2022, 09:54

Ferdi schreef: 17 aug 2022, 09:49
JP schreef: 17 aug 2022, 09:41 Mevrouw RS heeft toch een Dacia ?? Wat wil ze nog meer dan….. :tooth: #sarcasme

Dame heeft nog geen rammelende eierstokken en ik sta er op dit moment ook nog niet om te springen dat het "moet".
We krijgen nog wel eens onze nichtjes op bezoek en dat is ontzettend leuk en de leeftijd die ze nu hebben (3 en 6) is een van de leukere.
In onze eigen situatie, de misses is zzp-er, doet er een flinke studie naast en met alles wat er hier thuis dagelijks moet gebeuren is er gewoonweg weinig tot geen tijd over.
Na de studie zien we wel verder, die duurt nog 1,5 jaar en dan ben ik 36 wat nog net kan naar mijn idee. Het moet of met volledige aandacht kunnen, of niet.
Alles op zijn tijd natuurlijk, maar vergeet niet dat het juiste moment er nooit is. Er is altijd wel iets te verzinnen waarom het toch niet uit komt ;)

Als zo'n kleintje er eenmaal is dan loopt het allemaal wel los, feit is dan wel dat bepaalde zaken wat minder prioriteit krijgen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 aug 2022, 09:56

Exact

Ik ben 45 en krijg straks de tweede. Was liever 10 jaar jonger geweest maar het leven heeft bepaald dat ik pas 6.5 jaar getrouwd ben. Dus dan is het niet anders en ga ik zware nachten krijgen :mrgreen:

Houdt vanzelf weer op.

martll

Bericht door martll » 17 aug 2022, 10:00

Ferdi schreef: 17 aug 2022, 09:49 Het moet of met volledige aandacht kunnen, of niet.

Zo denk ik ook, en gelukkig mijn vriendin ook. Om ons heen toch iets te veel mensen waarvan het leventje toch een heel erg andere wending heeft gekregen.

Maar voordat ze het op een rijtje hebben, dat lijkt steeds langer te duren (thuis blijven wonen, studieschulden etc.). Overbevolking is niet goed, maar nieuwe kids moeten er wel komen. Naar wie kunnen we anders de schulden van deze huidige generatie naar toe schuiven en wie betaald anders de pensioenen, uitkeringen, toeslagen etc.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 17 aug 2022, 10:03

Hoezo, er komen toch voldoende artsen, advocaten en doctoren van buiten Europa naar Nederland? Die maken graag kinderen en kunnen ons straks prima onderhouden. :)

328Ti

Bericht door 328Ti » 17 aug 2022, 10:05

More or less zelfde traject ook gelopen. Vriendin op de studie ontmoet, na de studie huisje boompje beestje (laatste op mn 35e)

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 17 aug 2022, 10:30

Richardt. schreef: 17 aug 2022, 09:54

Alles op zijn tijd natuurlijk, maar vergeet niet dat het juiste moment er nooit is. Er is altijd wel iets te verzinnen waarom het toch niet uit komt ;)

Als zo'n kleintje er eenmaal is dan loopt het allemaal wel los, feit is dan wel dat bepaalde zaken wat minder prioriteit krijgen.
Dit wil ik direct geloven dat het juiste moment er nooit echt zal zijn.
Maar we willen er wel eerst meer tijd voor kunnen hebben en dat is in de huidige situatie gewoon nog niet mogelijk.

En op zich is leeftijd ook maar een getal, Bram bewijst het maar weer :)
Jonger heeft z'n voordelen, maar ook ouder valt wat voor te zeggen.
Mijn vriendin was een nakomertje en dat merk je in sommige dingen wel doordat het verschil met haar broer groter is dan gemiddeld.

Zijn 8 jaar samen, niet getrouwd en begonnen direct met een vrijstaand huis een eindje bij onze families vandaan dus we doen dingen kennelijk anders dan anders :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 17 aug 2022, 10:33

Bram schreef: Exact

Ik ben 45 en krijg straks de tweede. Was liever 10 jaar jonger geweest maar het leven heeft bepaald dat ik pas 6.5 jaar getrouwd ben. Dus dan is het niet anders en ga ik zware nachten krijgen :mrgreen:

Houdt vanzelf weer op.
Ah dan kan het nog net met mijn 42e gaan proberen de 1e te maken :mrgreen:

Leeftijd is wel een ding heb ik gemerkt, was er bijna niet meer aan begonnen. Pas laat omdat ik eerst andere prioriteiten had: mijzelf. Fysiek en mentaal gezond, , financieel verstandig, dingen doen die ik echt belangrijk vond (zoals 6j Amerika bijv)

JP

Bericht door JP » 17 aug 2022, 10:39

Gewoon bij oefenen houden Emiel. Na het lege van de zaak eindigt het vermaak….

Joop

Bericht door Joop » 17 aug 2022, 10:58

Ben zelf ook 43 (vriendin 42)… Sinds twee weken een kleine in huis erbij. Was weliswaar ook niet helemaal zo (snel) gepland, maar wel van beiden uit gewenst. Als ik voor dit moment naar me zelf kijk, had ik er denk ik ook niet eerder aan willen beginnen. Nu we allebei ons werkbare leven goed op de rit staan en hoeven we ons totaal geen zorgen te maken of we alles kunnen bolwerken (m.n. financieel) en haar ook alles kunnen geven wat ze verdient. Kan wel zeggen dat we er allebei nu ook wel mentaal aan toe zijn. Overigens laten we alles ook lekker over ons heen komen en dat houdt ons in die zin ook wel relaxed en nuchter beschouwend.

Overigens zou er voor mij ook wel een max aan zitten qua leeftijd. Ik zou wel fit genoeg willen zijn om actief dingen te kunnen ondernemen (sporten, spelen, etc.) doen met zo’n kleintje. Als dat tegen zou staan en ik bij wijze van niet meer op de trampoline zou kunnen springen met de kleine of door het bos hobbelen met de mtb (of wat ze zelf leuk zou vinden) dan zou mij dat ook tegen gaan staan en zij zou er ook geen toegevoegde waarde uit hebben.

Wat betreft auto’s…: tot nu toe nog geen spijt van dat de Zed weg is… En misschien dat ik tzt wel weer op zoek ga. naar iets voor erbij. Heb voor nu de meest praktische oplossing gekozen, al had de roadster niet direct weg gehoeven, aangezien er nog een auto staat, die tot op zekere hoogte ook praktisch genoeg zou zijn geweest en ik op de voorstoel van de Z4 ook nog wel een kinderstoel kwijt had gekund. Daar had ik al wel naar gekeken als ze ‘s ochtends met mij mee naar de opvang zal gaan.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 17 aug 2022, 12:04

Elise schreef: 17 aug 2022, 09:33
Roy RS schreef: 16 aug 2022, 19:19 Ik denk dat ik het lopende voorbeeld ben dat de hobby niet hóeft te stoppen bij kids. Ik kocht de gtr toen de eerste geboren werd en de ariel of de mono toen de 2de geboren werd. Daartussen nog van alles en inmiddels meerdere hobbyauto’s, een loods en een brug verder. Ik doe gewoon weekendjes ring, trackdays, dagjes weg met de auto, ga in september 4 dagen naar spanje met de yaris (zonder kids waarsch paar dagen meer maar ok), ga gewoon alleen weekje wintersporten etc etc.
Sorry hoor, maar ik lees alleen maar "ik" en dat het structureel is.
Benieuwd hoe bij jou de tijdsverdeling in elkaar steekt tussen werken (eigen zaak toch?), tijd spenderen met je vrouw (belangrijk voor een goede relatie), tijd die je aan de kinderen besteed (niet voor niets is het betaalde ouderschapsverlof verlengd) en als laatste de tijd die je besteed aan Roy....
Heb je al verder gelezen, volgens mij valt het wel mee.
Ook een topic waar je beter algemeen in kan zijn dan mensen persoonlijk aanspreken denk ik. :wink:

Edit; Oh, nu loop ik zelf achter. Populair topic dit.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 aug 2022, 12:50

Roy RS schreef: 16 aug 2022, 19:19 Ik denk dat ik het lopende voorbeeld ben dat de hobby niet hóeft te stoppen bij kids. Ik kocht de gtr toen de eerste geboren werd en de ariel of de mono toen de 2de geboren werd. Daartussen nog van alles en inmiddels meerdere hobbyauto’s, een loods en een brug verder. Ik doe gewoon weekendjes ring, trackdays, dagjes weg met de auto, ga in september 4 dagen naar spanje met de yaris (zonder kids waarsch paar dagen meer maar ok), ga gewoon alleen weekje wintersporten etc etc.
Benieuwd hoe bij jou de tijdsverdeling in elkaar steekt tussen werken (eigen zaak toch?), tijd spenderen met je vrouw (belangrijk voor een goede relatie), tijd die je aan de kinderen besteed (niet voor niets is het betaalde ouderschapsverlof verlengd) en als laatste de tijd die je besteed aan Roy....

Je trekt ietwat voorbarige conclusies op basis van 1 deel dat ik belicht uit mijn leven. Mijn autohobby is overigens structureel inderdaad, dat is onderdeel van wie ik ben, tevens een reden waarom mijn kinderen ook gek op me zijn.
Maar ondanks dat ik niemand verantwoording schuldig ben, maar wel omdat ik het leuk vind om met andere ouders te delen hoe het ook kan en dat je eigen leven gewoon deels in tact kan blijven met kinderen, zal ik kort toelichten hoe ik denk een goede balans te vinden.

Ik heb ten eerste wat salaris ingeleverd en 50 vakantiedagen. Dat zijn er dus 25 zoals de meesten hebben voor vakantie's en weekendjes weg met het gezin. 4 voor mijn wintersport, 2 voor een lang weekend spanje of ring of vogezen of wat dan ook. en de rest gebruik ik om dinsdag middag alleen, zonder de vrouw quality time met de kids te hebben na school, maar ook ben ik bij elke bosdag, schoolreis, klas poetsen bij de leerkracht en helpen op school en wat dan ook als het maar met de kids te maken heeft.
Ik kan je verklappen dat ik meestal de enige vader ben bij al die activiteiten.

tevens blijven er dagen over voor een incidentele trackday of dagje ring, dat doe ik vrijwel altijd tijdens schooltijd van de kinderen en dan ben ik met het avondeten weer thuis. echt zelden dat ik dat in het weekend doe, ondanks dat ik daar niks verkeerd in zie.

verder kan ik mijn uren flexibel plannen, dus ik breng de kids vrijwel elke dag (samen met de vrouw mee) naar school en ben altijd op tijd thuis, veel vroeger dan de meeste, dat kost me na kinderbedtijd wat extra energie om het werk af te krijgen, maar ik mis niks.
Mijn eigen zaak doe ik als de kids om 19.30 gaan slapen, dat kost veel kruim want de verleiding is groot om gewoon meteen na het werk door te pakken en om 21u avonds klaar te zijn. Maar deze extra inkomsten zorgen er oa voor dat mijn vrouw 2 dagen thuis kan zijn en dat zodoende de kids maar 2 dagen opvang nodig hebben na school

In het kort kan ik zeggen dat er vrij weinig meer betrokken werkende vaders zijn dan ik, ondanks dat ik 2 lange weekenden per jaar voor mezelf neem en mijn vrouw motiveer hetzelfde te doen.
Na het overlijden van de eerstegeborene heb ik mezelf voorgenomen elke minuut dat ik kan bij de kinderen te zijn en dat houd ik al 6 jaar steevast vol. sterker nog, direct na die gebeurtenis heb ik mijn baan opgezegd omdat ik thuis niks wil missen...daarna een baan die indeelbaar is met veel vrije dagen als enige eis.

Daarnaast, met goed plannen, ben ik alle tijd dat de kids de ogen dicht hebben of op school zijn met auto's bezig, dat zit in mijn genen, in mijn ziel, dat kan ik niet uitzetten, gelukkig kan ik het wel plannen. Als ik dat op zou geven voor de kinderen dan doe ik ze geen plezier, want dan ben ik ongelukkig en worden zij dat vanzelf ook.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 17 aug 2022, 12:58

:clap: :clap: :clap:

JP

Bericht door JP » 17 aug 2022, 13:04

Kind kan de was doen….:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 17 aug 2022, 13:05

Roy RS schreef: 17 aug 2022, 12:50

Je trekt ietwat voorbarige conclusies op basis van 1 deel dat ik belicht uit mijn leven. Mijn autohobby is overigens structureel inderdaad, dat is onderdeel van wie ik ben, tevens een reden waarom mijn kinderen ook gek op me zijn.
Maar ondanks dat ik niemand verantwoording schuldig ben, maar wel omdat ik het leuk vind om met andere ouders te delen hoe het ook kan en dat je eigen leven gewoon deels in tact kan blijven met kinderen, zal ik kort toelichten hoe ik denk een goede balans te vinden.

Ik heb ten eerste wat salaris ingeleverd en 50 vakantiedagen. Dat zijn er dus 25 zoals de meesten hebben voor vakantie's en weekendjes weg met het gezin. 4 voor mijn wintersport, 2 voor een lang weekend spanje of ring of vogezen of wat dan ook. en de rest gebruik ik om dinsdag middag alleen, zonder de vrouw quality time met de kids te hebben na school, maar ook ben ik bij elke bosdag, schoolreis, klas poetsen bij de leerkracht en helpen op school en wat dan ook als het maar met de kids te maken heeft.
Ik kan je verklappen dat ik meestal de enige vader ben bij al die activiteiten.

tevens blijven er dagen over voor een incidentele trackday of dagje ring, dat doe ik vrijwel altijd tijdens schooltijd van de kinderen en dan ben ik met het avondeten weer thuis. echt zelden dat ik dat in het weekend doe, ondanks dat ik daar niks verkeerd in zie.

verder kan ik mijn uren flexibel plannen, dus ik breng de kids vrijwel elke dag (samen met de vrouw mee) naar school en ben altijd op tijd thuis, veel vroeger dan de meeste, dat kost me na kinderbedtijd wat extra energie om het werk af te krijgen, maar ik mis niks.
Mijn eigen zaak doe ik als de kids om 19.30 gaan slapen, dat kost veel kruim want de verleiding is groot om gewoon meteen na het werk door te pakken en om 21u avonds klaar te zijn. Maar deze extra inkomsten zorgen er oa voor dat mijn vrouw 2 dagen thuis kan zijn en dat zodoende de kids maar 2 dagen opvang nodig hebben na school

In het kort kan ik zeggen dat er vrij weinig meer betrokken werkende vaders zijn dan ik, ondanks dat ik 2 lange weekenden per jaar voor mezelf neem en mijn vrouw motiveer hetzelfde te doen.
Na het overlijden van de eerstegeborene heb ik mezelf voorgenomen elke minuut dat ik kan bij de kinderen te zijn en dat houd ik al 6 jaar steevast vol. sterker nog, direct na die gebeurtenis heb ik mijn baan opgezegd omdat ik thuis niks wil missen...daarna een baan die indeelbaar is met veel vrije dagen als enige eis.

Daarnaast, met goed plannen, ben ik alle tijd dat de kids de ogen dicht hebben of op school zijn met auto's bezig, dat zit in mijn genen, in mijn ziel, dat kan ik niet uitzetten, gelukkig kan ik het wel plannen. Als ik dat op zou geven voor de kinderen dan doe ik ze geen plezier, want dan ben ik ongelukkig en worden zij dat vanzelf ook.
Vind je zelf ook niet dat bovenstaande verhaal en onderstaande een totaal tegenstrijdig beeld laten zien?
Roy RS schreef: 16 aug 2022, 19:19 Ik doe gewoon weekendjes ring, trackdays, dagjes weg met de auto, ga in september 4 dagen naar spanje met de yaris (zonder kids waarsch paar dagen meer maar ok), ga gewoon alleen weekje wintersporten etc etc.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 aug 2022, 13:11

@elise , nee eigenlijk niet, dat is namelijk precies wat ik doe en dat mag ook wel eens gedeeld worden. Je eigen leven hoeft niet te stoppen bij kinderen. Het genuanceerde deel erna maakt enkel duidelijk dat het niet allemaal aan komt waaien

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 aug 2022, 13:18

Ik vind het alleen maar heel mooi om te lezen hoe je het doet Roy!
Zeker met de nuance post erbij alleen maar veel respect van mijn kant!
Want inderdaad je leeft DF maximaal maar daarnaast zo te lezen ook echt veel bij / voor je gezin!

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 17 aug 2022, 13:46

Roy RS schreef: 17 aug 2022, 13:11 @elise , nee eigenlijk niet, dat is namelijk precies wat ik doe en dat mag ook wel eens gedeeld worden. Je eigen leven hoeft niet te stoppen bij kinderen. Het genuanceerde deel erna maakt enkel duidelijk dat het niet allemaal aan komt waaien
Helemaal mee eens! Ik werk 4 dagen oftewel een papadag, altijd op tijd thuis samen eten ect.
Nu wel een auto voor de ring waar ik niet aan sleutel om tijd te besparen maar wel heerlijk mee kan rijden. Het vakantiehuis voor elkaar dat de kinders gewoon comfy mee kunnen zonder ingepak en met kindvriendelijk huis en waar ze zich vermaken ect. Wanneer we daar zijn knal ik in het weekend in de ochtend 1 of 1,5 uur heerlijk over de baan heen en ga vervolgens ontbijten met de kids en vakantie vieren ect.

En ja soms ga ik ook gewoon met alleen met een van mijn maten, en aankomend weekend gaat de vrouw met een vriendin naar dat huis om even een keer uit de drukte te zijn. En ja dan heb ik het wat drukker idd maarja gewoon wat voor elkaar over hebben helpt verschrikkelijk veel. Ook alleen tijd met de kinderen is belangrijk btw i.p.v. alleen maar met twee ouders, is een hele andere dynamiek voor zowel ouder en kind.

k33z

Bericht door k33z » 17 aug 2022, 14:31

Ik vind het grappig hoe je 'het druk hebben' in je leven ziet veranderen. Als je op school zit, dan denk je dat je het enorm druk hebt. Vervolgens start je het werkende leven en dan denk je... wat had ik het makkelijk op school...

Als je er dan eenmaal kinderen hebt, dan denk je.... wat had ik het makkelijk en rustig toen ik alleen aan mijn werk hoefde te denken...

Geen verwijten hoor, uiteindelijk kies je er (meestal) voor om zelf kinderen te wilen, maar ben het wel volledig eens met de opmerking eerder hier. Wachten met kinderen (als je het wilt) op het juiste moment omdat het nu te druk is... dat moment gaat nooit komen en je leven is vanaf dat moment gewoon EXTREEM veel drukker.

Vind dit een erg leuk topic om ook eens de andere kant van de mensen hier te lezen. Wel jammer dat het voor sommigen weer een reden is om eens flink een ander de les te lezen, totaal onnodig en voegt mijns inziens weinig toe.

Zelf een tweeling van 11, welke 3 maanden te vroeg geboren zijn. Gaat allemaal goed en weet dus ook als geen ander hoe dankbaar ik hiervoor moet zijn. Betekent dit dat mijn leven alleen maar om de kinderen draait? Nee, zeker niet. Zelf heb ik natuurlijk een baan, ben ik voorzitter van fietsvereniging, fiets ik graag en veel, probeer ik leuke dingen te doen met mijn vrouw, met de kinderen, ben ik voetbaltrainer / coach bij mijn zoontje, etc. Ja, dat is druk maar zou het op dit moment niet anders willen.

ErikS

Bericht door ErikS » 17 aug 2022, 14:37

Bram schreef: 17 aug 2022, 09:56 Exact

Houdt vanzelf weer op.
Niet het leven, maar de wetenschap toch? :whistle:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 aug 2022, 15:01

Eens K33z onverwacht een leuk topic geworden om ook eens van andere de ouder-verhalen te lezen :)
Het elkaar de les lezen mag van mij ook achterwege blijven…

ADV

Bericht door ADV » 17 aug 2022, 15:04

Goed verhaal Roy! Wij staan er hier ongeveer net zo in als jij, gelukkig. Er is zoveel beeld bij mensen dat kinderen een beperking zijn op je vrije tijd, maar dat is, in ieder geval in mijn leven compleet niet het geval.

Ik werk wel gewoon 5 of soms meer dagen per week, maar mijn grootste voordeel, ik werk zo goed als altijd thuis. Staat mijn lichtje op rood, dan mag hij niet binnenkomen, en dat weet hij inmiddels, tenzij er echt iets is. Is het lichtje uit of groen, dan mag hij ten alle tijde lekker langskomen en staat de deur van mijn kantoor ook gewoon open. Of als ik tussen vergaderingen of dingen door zit, ga ik gewoon even lekker met hem wat doen. Ik heb super veel vrijheid in mijn werk, maar daartegenover staat ook dat ik er soms toch echt gewoon moet staan als dat nodig is. Ik kan prima eens een middag vrij pakken en samen de hort op.

Enige downside van dit alles is dat mijn vrouw nu werk wil dat wat flexibeler is dan hetgeen dat ze had. Ze werkte eerst bij een baan waarbij je een telefoondienst bemant, en dan moet je er gewoon vanaf 08:30 zitten en tot 17.00 zijn. Toch kwam het wel eens voor dat ik soms een paar dagen voor het werk weg moest, ook last minute, en dan was het een hoop gevlieg en geregel, zeker als je je kind naar de opvang moet brengen en nog 50min reistijd hebt, maar de opvang pas om 07:30 open gaat. Dan wordt 08:30 klaar in de telefoonlijn zitten krap zeg maar. We hebben gelukkig financieel inmiddels de mogelijkheid dat ze is gestopt met werken en ze op zoek kan naar iets wat haar echt energie geeft ipv alleen maar zuigt (het niet hebben van financiele motivatie bij een baan waar je ook niet echt motivatie uithaalt, helpt niet)

Onze zoon gaat nog steeds 2 dagen naar de opvang, en een halve dag komt oma oppassen. Betekent ook dat mijn vrouw 2,5 dag voor haarzelf heeft, om zichzelf te ontwikkelen en te ontplooien. Over 2 weken begint voor hem de basisschool, dan is hij opeens 5 dagen per week weg en krijgt ze nog meer vrijheid en wil ze kijken of ze een baan kan vinden wat iets beter past en ook past bij bovenstaand, iets dat iets flexibeler is.

Ondertussen gaan we geregeld in het weekend samen wat doen, ga ik ook vaak met de kleine man een rondje rijden, maar heb ik ook mijn hobbies. Een paar dagen per jaar driften, even afspreken bij wat vrienden (al dan niet met z'n allen), een keer een weekend weg. Zij mag/kan dit uiteraard ook doen, maar heeft er blijkbaar iets minder behoefte aan dan ik.

Zolang alles onderling in balans voelt is het prima toch? Ik heb niet het gevoel dat ik ook maar een enkel moment mis met de kleine, maar nogmaals, voordeel dat ik altijd thuis ben..

Plaats reactie