Ik heb juist al die olie aandelen er uit gegooid. Was wel wat vroeg maar 355% rendement altijd handig
Als je Shell nog in porto hebt dan zou ik nu opties schrijven trouwens. (had je al eerder moeten doen maar dat blijft zo) Implied Volatility / Optiepremie staat nog behoorlijk hoog. Schrijf je bijvoorbeeld Call Maart 2023 27 euro ontvang je 1640 euro per 100 aandelen / 1 call of 2040 euro op de Call 26.
In Polen rijden ze met zescilinder BMW's gelijktijdig op benzine en LPG , de benzinehoeveelheid die de OEM directe benzine-injectoren injecteren wordt verlaagd en de lpg wordt indirect ingespoten
bvb een BMW G32 640i GT met B58B30 met tuning naar 430pk en 665Nm verbruikt dan nog 15L LPG + 2L benzine per 100km
Enkel op benzine verbruikte die ca 15L benzine .
Dus met de huidige benzineprijzen zal installatiekost snel uitgespaard zijn
15L LPG autogas aan maximum 0,7400 €/l = 11,1€
+ 2L benzine 98e5 aan maximum 2,1360 €/l = 4,272€
Totaal = max 15,372€ per 100km
vs 15L benzine 98e5 aan maximum 2,1360 €/l = 32,04€ per 100km
Dus als elke van deze brandstoffen aan de maximumprijs getankt wordt , doe je met de cominatie LPG autogas + benzine 16,668€ per 100km voordeel oftewel je halveert je verbruikskosten ruimschoots , als je daardoor met een zalige zescilinder kunt blijven rijden ipv te moeten overschakelen naar een driecilinder koffiemolen met kleine cilinderinhoud dan weet ik wel welke keuze ik liefst zou hebben
Turbo schreef: 30 jul 2022, 02:13
In Polen rijden ze met zescilinder BMW's gelijktijdig op benzine en LPG , de benzinehoeveelheid die de OEM directe benzine-injectoren injecteren wordt verlaagd en de lpg wordt indirect ingespoten
bvb een BMW G32 640i GT met B58B30 met tuning naar 430pk en 665Nm verbruikt dan nog 15L LPG + 2L benzine per 100km
Enkel op benzine verbruikte die ca 15L benzine .
Dus met de huidige benzineprijzen zal installatiekost snel uitgespaard zijn
15L LPG autogas aan maximum 0,7400 €/l = 11,1€
+ 2L benzine 98e5 aan maximum 2,1360 €/l = 4,272€
Totaal = max 15,372€ per 100km
vs 15L benzine 98e5 aan maximum 2,1360 €/l = 32,04€ per 100km
Dus als elke van deze brandstoffen aan de maximumprijs getankt wordt , doe je met de cominatie LPG autogas + benzine 16,668€ per 100km voordeel oftewel je halveert je verbruikskosten ruimschoots , als je daardoor met een zalige zescilinder kunt blijven rijden ipv te moeten overschakelen naar een driecilinder koffiemolen met kleine cilinderinhoud dan weet ik wel welke keuze ik liefst zou hebben
Heb je niet gezien hoe die tank geinstalleerd is... ik zou daar niet vrolijk van worden. En je kan elke 350km opnieuw LPG gaan tanken met dat verbruik vs tank inhoud.
Turbo schreef: 30 jul 2022, 02:13
In Polen rijden ze met zescilinder BMW's gelijktijdig op benzine en LPG , de benzinehoeveelheid die de OEM directe benzine-injectoren injecteren wordt verlaagd en de lpg wordt indirect ingespoten
bvb een BMW G32 640i GT met B58B30 met tuning naar 430pk en 665Nm verbruikt dan nog 15L LPG + 2L benzine per 100km
Enkel op benzine verbruikte die ca 15L benzine .
Dus met de huidige benzineprijzen zal installatiekost snel uitgespaard zijn
15L LPG autogas aan maximum 0,7400 €/l = 11,1€
+ 2L benzine 98e5 aan maximum 2,1360 €/l = 4,272€
Totaal = max 15,372€ per 100km
vs 15L benzine 98e5 aan maximum 2,1360 €/l = 32,04€ per 100km
Dus als elke van deze brandstoffen aan de maximumprijs getankt wordt , doe je met de cominatie LPG autogas + benzine 16,668€ per 100km voordeel oftewel je halveert je verbruikskosten ruimschoots , als je daardoor met een zalige zescilinder kunt blijven rijden ipv te moeten overschakelen naar een driecilinder koffiemolen met kleine cilinderinhoud dan weet ik wel welke keuze ik liefst zou hebben
Heb je niet gezien hoe die tank geinstalleerd is... ik zou daar niet vrolijk van worden. En je kan elke 350km opnieuw LPG gaan tanken met dat verbruik vs tank inhoud.
Tja keuze vd LPG-tank en hoe/ waar die gemonteerd wordt hangt af van je persoonlijke voorkeur en ruimte voorhanden in je automodel : hecht je meer belang aan veel liters tankinhoud of wil je maximale bagageruimte behouden ?
In een Touring of SUV heb je meeste keuze , als je zoiets in België als lichte vracht laat inschrijven heb je slechts 2 zitplaatsen meer maar dan zou je de LPG-tank op de plaats vd achterbank kunnen monteren en dan kan je kiezen 1 grote diameter cilindertank over de hele breedte vd wagen of voor lager zwaartepunt 2 kleinere diameter cilindertanks over de hele breedte vd wagen .
Of als je 3 zitplaatsen wil behouden misschien tank achter de bestuurdersstoel ?