ik denk wel 90% van de tijd zeker.
Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily
- Fabian
- Berichten: 7058
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
-
- Berichten: 51663
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Ik gebruik de CC eigenlijk nooit en doe de laatste maanden echt wel lange ritten van >100km-300km per rit.
jij bent meer van de wipwap?:)
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Ik gebruik hem zelf ook constant, 80/90% van de tijd. Ook binnen bebouwde kom, maar met name als ik 's ochtends om 06:30 met een muziekje aan 100km naar een klant moet rijden, of op de A2 naar Amsterdam met de trajectcontrole op 100 overdag. Anders zit ik ofwel veel te schommelen qua snelheid, waar ik zelf ook een hekel aan heb als andere mensen het doen, en ga ik snel 20-30 te hard, of ik krijg kramp in m'n rechtervoet.
- Jurjen
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Wat een leuke auto, herinner me nog dat je deze helemaal vol kon hangen met PP goodies. BMW NL had dacht ik een demo waar het hele boekje op zat.
Re CC; inderdaad bijna alles normaal op de cc, zeker op de snelweg. M'n Boxster S had trouwens ook geen cruise control, dus moest dat ook nog inbouwen.
Re CC; inderdaad bijna alles normaal op de cc, zeker op de snelweg. M'n Boxster S had trouwens ook geen cruise control, dus moest dat ook nog inbouwen.
-
OnlineJeroen
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Dat was deze: https://www.autoblog.nl/archive/2008/10 ... erformance
Die auto ben ik later nog wel eens eens op Marktplaats tegengekomen.
- WJ
- Berichten: 11757
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Ik ook altijd, en ik tuf heul veul in de randstad rond. Deden meer mensen het maar, zou zoveel relaxter rijden, al die jojo's
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Hele leuke opvolger met idd de heerlijke 6 in lijn. De LCI achterlichten staan goed.
Plannen klinken goed. Veel plezier er mee.
Plannen klinken goed. Veel plezier er mee.
- Bram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Mijn Twingo heeft ook cc, ik leun altijd met m'n 95 kg vol op het gaspedaal. Works like a charm!
- JP
- Berichten: 31603
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
95 kg..... en de rest dan ?
-
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
mijn cruise control staat al aan als ik nog op de oprit van de snelweg zit denk dat ik meer kilometers mét dan zonder maak. en dan woon ik gewoon in stedelijk gebied.Rocketmonkey schreef: ↑26 apr 2022, 10:23 Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb de cruise control op onze 135i letterlijk nog nooit gebruikt.
Heeft in het huidige verkeer naar mijn idee nooit langer dan 1 minuut zin, tenzij je vooral 's nachts rijdt ofzo, correct me if I'm wrong...
Nette auto btw!
maar meer in topic: hele mooie wagen en sowieso mooi model!
- Bram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82
Gaaf dit apparaat Zou graag nog eens wat van die Performance items erop knutselen (einddemper, remmen) maar helaas is dat spul tegenwoordig allemaal niet meer verkrijgbaar of goud waard... Gelukkig heeft de mijne wel een aluminium Performance voetsteunJeroen schreef: ↑26 apr 2022, 15:25Dat was deze: https://www.autoblog.nl/archive/2008/10 ... erformance
Die auto ben ik later nog wel eens eens op Marktplaats tegengekomen.
Maargoed, over performance gesproken; ik heb vandaag even de auto zijn krachtkuurtje gegeven van 125i naar 130i power, dus 218pk naar 265pk. Ik zat eerder te denken om het te laten doen bij één van de grote tuners, echter kwam ik erachter dat je ook relatief eenvoudig (maar niet zonder risico), de DME (motor-module) kunt flashen met de 130i software waardoor je eigenlijk de auto laat denken dat hij een 130i is. "Gratis chiptuning" voor 50pk extra op een N/A auto dus. Geen idee hoe de grote tuners dit doen, of zij ook deze software flashen of dat ze custom mapping hebben, maar voor die 12 extra PK die bijv een Beek Auto Racing beloofd (218->277pk) vind ik het wel prima zo.
De procedure is dus zoals gezegd relatief eenvoudig, zorgen voor een goede CAN kabel en de juiste software op je laptop, maar als je het niet goed doet, bijvoorbeeld je mist databestanden of je accu raakt leeg tijdens het flashen dan brick je je DME en start je auto dus niet meer. Daarnaast moet je niet schrikken als ineens alle foutlampjes op je dashboard gaan branden of je brandstofpomp ineens begint te draaien tijdens het flashen.
Anyhow, na de flash even een klein kruisje geslagen en de startknop ingedrukt, en startte direct! Alles dus goed gegaan met de flash, nog even de foutcodes gewist via INPA en daarna direct een stukje toeren om de auto een beetje warm te rijden, accu bij te laden en natuurlijk even te voelen wat het verschil is tussen 125i power en 130i power!
De makkelijkste manier om dat te omschrijven is toch echt de 'duw in je rug' die je boven de 4000-5000 toeren krijgt, mijn hemel wat trekt die 6-cilinder dan lekker door Echt verslavend. Op lagere toeren merk je niet heel veel verschil, behalve dat het in de 3e versnelling voelt alsof je in de 2e versnelling zit qua koppel. Waar je voorheen ook best nog wel het gewicht van de auto moest gebruiken om een beetje skeef te gaan kun je hem nu bij een rotonde-exit op driekwart gas al voelen beginnen met glijden. Kan het echt iedereen met een 125i aanraden in elk geval, op eigen risico uiteraard. Voor geinteresseerden, lees je even in op https://www.bimmerlabs.com/.
Daarnaast de auto nog even gewassen en in de wax gezet, nieuwe ruitenwissers erop en nieuwe gasveren voor motorkap + achterklep, wel weer zo fris. Afgelopen week ook even de winterbanden van de velgen afgehaald en de zomerbanden erop gelegd. Inmiddels de eerste 1000km in 2 weken ook weer gereden, het verbruik hebben we het niet over maar de smiles per mile ligt erg hoog, zeker nu na de powerboost!
Nog een paar plaatjes dan;
Laatst gewijzigd door Camiel op 01 mei 2022, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Klinkt erg lekker! En mooi ook dat je dat gewoon zelf doet. Een geknepen motor is nergens goed voor. Ik snap sowieso niet dat BMW dit destijds zo in de markt gezet heeft. Maar wel mooi dat je nu gratis pk’s erbij hebt!
-
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Geen verschil in inlaattraject tussen 125i en 130i? Zoiets zit in de herinnering van e9x 325i vs 330i.
Wel leuk om te zien dat dit steeds meer zelf gedaan kan worden, zolang het goed gaat dan.
Zelf ook wel eens wat gedaan voor een e46 maar is toch even een spannend momentje.
Wel leuk om te zien dat dit steeds meer zelf gedaan kan worden, zolang het goed gaat dan.
Zelf ook wel eens wat gedaan voor een e46 maar is toch even een spannend momentje.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Niet voor de EU variant van de N52 iig. US 128i/325i/328i heeft een 3-stage Intake Manifold nodig met DISA's, dus die moeten dan ook ingebouwd en geprogrammeerd worden (populaire upgrade, zie ook https://www.bimmerworld.com/Intake-Fuel ... 59523.html), maar de Europese variant heeft deze inlaat al, exact gelijk aan de 130i.Eric Z schreef: ↑01 mei 2022, 21:23 Geen verschil in inlaattraject tussen 125i en 130i? Zoiets zit in de herinnering van e9x 325i vs 330i.
Wel leuk om te zien dat dit steeds meer zelf gedaan kan worden, zolang het goed gaat dan.
Zelf ook wel eens wat gedaan voor een e46 maar is toch even een spannend momentje.
En inderdaad gaaf dat er toch nog zoveel zelf kan en er nog zoveel mensen bezig zijn met deze auto's/motoren, vaak opensource, om er het maximale uit te halen!
Goeie vraag inderdaad... Misschien om de 130i, of juist de 135i, niet te kannibaliseren, want ik denk dat voor veel mensen het verschil tussen de 265pk 130i en de 306pk 135i in een E82 Coupé (afgezien van het tuningspotentieel van de N54) misschien niet voldoende zou zijn geweest om een prijsverschil te verantwoorden, en dat meer mensen voor de 130i variant van de Coupé zouden zijn gegaan?Marc Sierra schreef: ↑01 mei 2022, 21:18 Klinkt erg lekker! En mooi ook dat je dat gewoon zelf doet. Een geknepen motor is nergens goed voor. Ik snap sowieso niet dat BMW dit destijds zo in de markt gezet heeft. Maar wel mooi dat je nu gratis pk’s erbij hebt!
- Marc Sierra
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar dan snap ik niet dat ze er niet gewoon de 2.5 in gelegd hebben, net als bij de 325i. Al is het in jouw geval wel erg lekker dar ze het zo gedaan hebben.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26916
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Mooie upgrade!
@Marc zal vast te maken hebben met efficiëntie en kleine productie aantallen tov de 325i. Wordt allemaal tot de laatste euro uitgerekend en bepaald die keuzes
@Marc zal vast te maken hebben met efficiëntie en kleine productie aantallen tov de 325i. Wordt allemaal tot de laatste euro uitgerekend en bepaald die keuzes
-
OnlineDimitri
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Heel fraai exemplaar, en mooi onderhoud aan het plegen allemaal.
Gaaf dat je 'gewoon' met een flash van de ECU je auto even 50pk extra kan geven.
Gaaf dat je 'gewoon' met een flash van de ECU je auto even 50pk extra kan geven.
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Denk dat de 2.5L van de N52 toen al weinig meer gebruikt werd. De coupé werd in 2007 pas onthuld, en dat is ook het laatste jaar dat de N52B25 werd gebruikt in de E9X, al zijn ze nog wel wat langer gebruikt in de Z4 en X3.Marc Sierra schreef: ↑01 mei 2022, 22:39 Dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar dan snap ik niet dat ze er niet gewoon de 2.5 in gelegd hebben, net als bij de 325i. Al is het in jouw geval wel erg lekker dar ze het zo gedaan hebben.
Maar het is inderdaad wat apart om dan als BMW zijnde niet de nieuwere N53 te gebruiken, maar denk dat je achteraf kan stellen dat de N52 de betrouwbaardere/fijnere keuze is.
Gave upgrade in ieder geval, en hele mooie kar!
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Dat is mooi verdiend die extra pk’s !
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jul 2022, 11:15
- Auto: BMW e87
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Dag Camiel, mooie wagens! Ik zag dat je voor je e87 een sportinterieur gevonden hebt, en achteraf nog zei dat je nog 2 setjes te koop wist staan. Waar kijk/keek jij op voor deze te vinden? Ik ben opzoek naar een volleder interieur voor mijn e87 LCI, maar als ik 1tje vind is het of terwijl in slechte staat of pre-lci waardoor de deurpanelen niet mee bekleed zijn. Enige zoek tips ?
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Lekkere upgrade, en nog voor "niks" uitgevoerd ook, zou er een handeltje in beginnen voor bekenden
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Ik keek vooral op Marktplaats en Onderdelenlijn. En wel een tijdje in de gaten gehouden. Vol leer vond ik ook lastig te vinden, blijkbaar zijn in E87’s toch vaak de ‘goedkope’ stoelen gemonteerd. Vaak in coupé/cabrio zit wel volleer maar uiteraard niet compatible…sene87 schreef: ↑06 jul 2022, 11:17 Dag Camiel, mooie wagens! Ik zag dat je voor je e87 een sportinterieur gevonden hebt, en achteraf nog zei dat je nog 2 setjes te koop wist staan. Waar kijk/keek jij op voor deze te vinden? Ik ben opzoek naar een volleder interieur voor mijn e87 LCI, maar als ik 1tje vind is het of terwijl in slechte staat of pre-lci waardoor de deurpanelen niet mee bekleed zijn. Enige zoek tips ?
Moah, zoveel mensen ken ik niet met een 125i/325i met N52B30 En daarnaast is het niet zo erg als ik m’n eigen auto ‘brick’, maar die van iemand anders is wel vervelender.
Afgelopen weekend de auto even een beurtje gegeven, weer verse olie, filters (olie, lucht, interieur) en bougies erin. Ik had eigenlijk geen tijd voor de oliefilter&oliekoelerhuispakking, gelukkig wel mee besteld, want de olie kwam inmiddels tussen de koeler en het filterhuis door… onder de kap alles aan die kant van de motor aardig vettig dus. Dus maar even 4 bussen remreiniger erdoor gejaagd om alles schoon en vetvrij te krijgen, nieuwe pakkingen er tussen en weer in elkaar… toen er een schroefdraad in het (aluminium) oliefilterhuis dolgedraaid bleek te zijn. Waarschijnlijk een keer eerder gefixt geweest en te hard aangedraaid, want de draad kwam er in ringetjes uit. Gereedschap gehaald, nieuwe draad getapt, helicoil erin en toen zat alles weer netjes vast en blijft nu ook droog.
Nu moeten wel zeer binnenkort ook de multiriem en spanrollen vervangen, want die zijn aardig vet geworden door die lekkage en kunnen niet zo goed tegen olie, scheelt dat ik ook dat spul al in huis heb.
Ook heeft de motorkapkabel het begeven, dus dat was nog even pielen om de kap open te krijgen. Nu maar even een tijdelijke fix zodat ik in ieder geval de kap open kan krijgen om hem te repareren.
Murphy’s law…
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26916
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Poeh mooi klote idd met zo’n dol gedraaide schroefdraad. Maar lekker nu alles weer goed te hebben!
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 -> 130i power!
Motorkap kabel heb ik ook gehad een tijdje terug, hoe heb jij hem losgekregen? Denk versleten vanwege het vele olie bijvullen