Het differentieel onder de GTR was een 188 huis, met 3.73 overbrenging ,die overbrenging had ik ooit gekozen op basis van kleinere wielen en de M54B30 motor met handbak die er eerst in lag. Uiteraard nu niet optimaal meer.
Dus ik ben eens opzoek gegaan naar naar de ideale overbrenging voor de LS1 in combinatie met de DCT. Ik had 2 DCT bakken tot mijn beschikking, de M4 versie met lange vertanding (5 is 1op1, en 6 en 7 zijn overdrive) of de 135i korte bak, (waarbij je geen overdrive hebt, en de 7 de 1op1 is)

Zodoende kwam op bovenstaande opties uit, ik kon de bak kiezen, de bandenmaat en de eindoverbrenging. Rood is kut, oranje minder kut, en groen leek me wel goed.
Toen ben ik eens gaan kijken op diverse onboard videos van dutch supercar challenge auto's, het hele snelle spul zeg maar, en ben eens gaan rekenen waar hun vertanding en topsnelheid op zat aan de hand van onscreen telemetry (snelheid) en door bij te houden in welke versnelling ze zaten, en bij welke snelheid ze overschakelen.
Nou, allemaal leuk en aardig dus een 2,98 of 3.15 diff zou dan perfect zijn leek mij.
Kom ik een aantal dagen later een diff tegen op marktplaats, wat een sper blijkt te zijn voor weinig geld....en welke overbrenging heeft die? Een 3.15 haha. Dus die keus is al voor me gemaakt. En dan kom ik op onderstaande snelheden/versnellingen

Nou, dus perfect geregeld, het diff van de GTR met 3.73 zit onder de rode auto. En voor de GTR ga ik de 3.15 opbouwen (reviseren en upgraden).
Dan het smerige werk, alles uit elkaar trekken

De behuizingen schoonmaken en spuiten....wat een werk

Genoeg lagers en onderdelen voor 3 differentiëlen

Badabiem badaboem, en voila

Ok ja nu nog in elkaar zetten, even wachten tot m'n maat langs komt., Die heeft speciale bussen gedraaid om de lagers er gemakkelijk uit en in te persen. Al met al best een leuke en leerzame klus.

Oh en natuurlijk gaat het diff niet zomaar weer in elkaar, nee nee! Zo doen we dat niet.

Op de onderste rij de nieuwe clutch packs, en daarboven de OEM setup. Van origine zitten er 2 sperplaten in, aan beide kanten van de tandwielen dus 1 sperplaat. De drukgroepen (die 2 mooie glanzende) daar zitten inkepingen in waar de 2 asjes met tandwielen invallen, deze inkepingen bepalen hoe het sper opkomt, nu komen daarvoor in de plaats 2 nieuwe drukgroepen (liggen eronder) met daarin de keuze uit enkele inkepingen (ook wel ramp angles genoemd). Met deze ramp angles kan je verschillende angles selecteren voor acceleratie EN deacceleratie. Daarbij komen er totaal 6 sperplaten in in plaats van 2. En tot slot nog een billet top cover (rechts, onder de diff behuizing in het zwart). Gezien de kracht die hierop komt wilt deze wel eens afbreken in OEM toepassingen, dus in mijn geval helemaal grote kans op een biem. Dus ook maar preventief meegepakt.