Zo er valt wel weer wat te delen.
Er gaat nu veel tijd zitten in het fabriceren en uitzoeken van dingen.
Alleerst het inpassen van de radiator. Ik heb een VFL [chomen bumpers] en die heeft weer andere steunen dan een FL.
Ik wil mijn e36 radiator hergebruiken en advies vanuit e30 club leden was om steunen weg te slijpen en die van een e36 er in te zetten.
Maar zelf zag ik dat niet zo zitten. Dus mijn eigen route gekozen. Bij de VFL rust de radiator op rubbers, die zich in de het radiator profiel klemmen. Alleen bij de E36 komt dit niet overeen met de postie van de carrosserie steunen. Dus dan maken we dat maar passend.
Alu 60x20 hoek profiel uit de bouwmarkt en een 20x20 alu koker omdat de radiator anders te laag komt. Beter is 15x20 maar dat was bij de bouwmarkt niet te krijgen. Nu kom ik iets te hoog uit en de rubbers aan de bovenzijde inkorten valt wat tegen. Dus steun staat nu nog wat omhoog, aandachtspunt voor later. Maar de oplossing is al met al goed gelukt. Bij de E30 zitten de onderrubers met splitpennen vast. maar omdat ik door de profielen heen moet, een paar overgebleven bussen van een kleppendeksel gebruikt. Blijft het toch een beetje OEM
Elektrische fan ook omgebouwd van achterzijde naar voorzijde. Al met al ben je zo 3 - 4 avonden verder voordat je dit er in hebt zitten.
Ook nog even wat kippengaas voor de dynamo koeling gemaakt.
Nu werd het tijd voor een serieuze opgave, het aanpassen van de kabelboom. Iets waar ik als non elektra iemand nogal tegen op zie. Ik snap het niet, dus dan is allemaal extra spannend #padoempats
Vanuit E30 club tip gekregen dat krimpkousen met daarin tin goed werkt voor de niet solderdeers onder ons. Idd ook 1 van de skills die ik niet bezit. Dus bups van die dingen gekocht.

gezien het belang niet voor de alibaba aanbieders gegaan en voor 5 o6 tientjes dit gekocht. Eerst maar even getest. Ok, dit is het niet. Handig voor onderweg als je niets anders hebt dan dit en een aansteker. Maar nee.
Dus maar weer eens youtube aangeslingerd en tips & trics van solderen bekeken.
Tja had ik eerst moeten doen, had me 50,- gescheeld. Ik probeerde altijd tin op de punt aan te brengen en het dan over de draden het in te werken. Eigenlijk zoals je ook lijm of kit aanbrengt. Terwijl als je de tip van de bout gebruikt om de aders te verwarmen en wat meer geduld hebt zodat het materiaal ook echt warm wordt, dan loopt de tin er in. Easy.

Weer wat geleerd.
Veel tijd gespendeerd aan vele schema's bekijken en alles goed labelen.

Was een kwestie van rustig blijven, maar zal niet ontkennen dat ik allemaal een beetje eng vind en dat je dan denkt waar ben ik aan begonnen.
Mijn mannetjes C101 van een donor kabelboom had niet op alles een pin zitten die ik nodig had, maar had die kabelboom wel meerder stekkers. Eentje voorzichtig doch vakkundig gesloopt en de pinnen daar uit geoogst en overgezet op de stekker voor de motor.
Ondanks alles wel 1 fout gemaakt. Een e36 pin had twee groene kabels aangesloten, een dikke en een dunne. Had ik van de te voren gezien. Geen probleem. Aan de motorzijde niets gelabeld want alles heeft een unieke kabelkleur. NOT er is nog een derde groene....

Pin 7 voor de EWS is ook groen en dun. maar ja welke dunne moet nu bij de dikke.....
Naar de bouwmarkt multi meter halen, uitvogelen hoe dat werkt, uitzoeken op welke pin het uit moet komen[18] en zo het weer uitgezocht. Dit zijn van die foutjes die je 25,- kost en 2-3 uur. Balen, maar iets met leren van je fouten.
Inmiddels is de kabelboom voor 99% klaar en kan het proef passen beginnen.