Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
- Ruud Hulsegge
Ik weet niet hoorAndre schreef:55k een sti of 135i. Das een mooi polletje.

Er zijn mensen die willen een rallybak en geen BMW. Vind het nogal raar om denigrerend te doen over de keuze van een ander. Bij een STI gaat het al jaren niet meer om de "biggest bang for the buck". Het gaat daar om een keuze en identificatie van je eigen smaak en karakter. Of het nou goed is of niet in de ogen van een ander doet er niet toe. Als je er zelf maar gelukkig en blij mee bent toch?

Ach ik heb toch geen geld om een nieuwe STI te kopen en wacht wel weer tot er een 2e hands aangeboden word.

Ruud.
- RVV
Zoals ik het begrijp is Andre juist een groot liefhebber van Subaru en zijn AWD techniek, en ook de hatch, lekker incognito lijkt hem ideaal.. sterker nog als die STI 40K zou kosten dan had ie hem gisteren al besteld.Er zijn mensen die willen een rallybak en geen BMW. Vind het nogal raar om denigrerend te doen over de keuze van een ander.
Die prijs van 55K nekt hem gewoon.. En laten we eerlijk wezen dat is ook gewoon zijn grootste handicap.. en dat voor een merk dat groot is geworden met de 50000 gulden kostende GTT 555. Jammer er wederom gemiste kans van Subaru NL.
- Ruud Hulsegge
Maar Andre is ook fan van BMW. Dus als ik in zijn schoenen zou staan zou ik hetzelfde vinden. Ik vind BMW ook een sterk merk maar als ik de keuze zou hebben financieel tussen de BMW en de Subaru zou ik toch voor de Subaru kiezen. Gewoon omdat het platform en rally-image me aanstaat. En geld stukslaan doen we allemaal wel eens 

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Tsja, ik denk ook dat je in de STi meer 't 'wauw-gevoel' zult hebben dan in de BMW.
De BMW zal best wel luxer zijn en beter afgewerkt, maar dat is niet wat ik in een auto zoek, het gaat bij mij ook om de beleving.
Een nieuwe auto zou ik zoiezo nooit kopen.....schrijft mij te hard af de eerste 3 à 4 jaar.
De BMW zal best wel luxer zijn en beter afgewerkt, maar dat is niet wat ik in een auto zoek, het gaat bij mij ook om de beleving.

Een nieuwe auto zou ik zoiezo nooit kopen.....schrijft mij te hard af de eerste 3 à 4 jaar.

- Erik
- Auto: BMW ///M
De 1 serie is toch een wijvenkarretje, laten we eerlijk zijn
Kijk om je heen in de spits wie er in een 1 serie rijdt
Mantelpakjes blond of brunette Alszemaargeilismagalles types.
En dan inderdaad die verdwaalde IT-er die gedetacheerd wordt voor mega uurtarief maar niets mag kosten. Mag hij nog zo goed rijden, iemand met beetje verstand rijdt er niet in, die neemt een 3serie of een 5.
Dat verander je niet met een boze motor.
Ik moet nog zien dat die wagen de nekkendraai status krijgt als cult auto die Subaru sinds de GTT al bezit.
De 135i daar gaan er per jaar in NL wellicht 5 van verkocht worden ? Ik denk dat de Sti dat getal maal tien doet. Puur gevoel. De Sti is de volgende stap voor de huidige generatie Focus St rijders en tering dat zijn er heel wat he !
E
En dan inderdaad die verdwaalde IT-er die gedetacheerd wordt voor mega uurtarief maar niets mag kosten. Mag hij nog zo goed rijden, iemand met beetje verstand rijdt er niet in, die neemt een 3serie of een 5.
Ik moet nog zien dat die wagen de nekkendraai status krijgt als cult auto die Subaru sinds de GTT al bezit.
De 135i daar gaan er per jaar in NL wellicht 5 van verkocht worden ? Ik denk dat de Sti dat getal maal tien doet. Puur gevoel. De Sti is de volgende stap voor de huidige generatie Focus St rijders en tering dat zijn er heel wat he !
E
-
Beetje tegenstrijdig he, dat veranderd je niet met een boze motor.... heb je wel eens een subaru impreza 1.6 zien voorbij komen in de file? Gezien wat voor josti's DAT zijn?Erik schreef:De 1 serie is toch een wijvenkarretje, laten we eerlijk zijn
E

- Kasteel
Dat is nog niks, moet je eens kijken wat er in de gemiddelde gtt zitChristoph schreef:
Beetje tegenstrijdig he, dat veranderd je niet met een boze motor.... heb je wel eens een subaru impreza 1.6 zien voorbij komen in de file? Gezien wat voor josti's DAT zijn?

Toch ben ik het er wel deels mee eens, vind de 1 serie coupe ook niet echt denderend qua looks en volgens mij zit je er ook een beetje lullig in (als ik dubbel foto van 3 serie coupe en 1 serie coupe herinner); hierdoor is de keuze voor mij niet moeilijk. Ga je echter de vergelijking doortrekken naar een 135i 3deurs en STI, dan weet ik het zo net nog niet, dan moet de STI van binnen wel heel erg hard vooruit zijn gegaan...
-
5 135i's en dan 50 STI's????
Mensen die 50K of nog meer gaan uitgeven doen dat niet bij Subaru.
Puur naar prestaties is een EVO 9 voor 45K dan helemaal het koopje van 2006 en 2007, en hoeveel zijn er verkocht?
Leasen of van de zaak kopen mag met een STI of EVO nooit of zelden, en de mensen die 50K gespaard hebben en dan ook nog een Jappanner met een vleugel van hier tot ginder gaan kopen moet je met een vergrootglas zoeken.
Mensen die 50K of nog meer gaan uitgeven doen dat niet bij Subaru.
Puur naar prestaties is een EVO 9 voor 45K dan helemaal het koopje van 2006 en 2007, en hoeveel zijn er verkocht?
Leasen of van de zaak kopen mag met een STI of EVO nooit of zelden, en de mensen die 50K gespaard hebben en dan ook nog een Jappanner met een vleugel van hier tot ginder gaan kopen moet je met een vergrootglas zoeken.
- Erik
Euh de nieuwe Sti is afgelopen jaar met intro van de limited edition niet aan te slepen geweest. Ik durf in te zzetten op >100 stuks gezien het aantal dat er alleen al rond Utrecht rondcrossed.
Dus je had gelijk wat betreft die vleugel.
Daarom ben ik ook vleugeloos.
Beetje dom om je te laten afschrikken door een stuk plastic zeg.
8)
E
Dus je had gelijk wat betreft die vleugel.
Daarom ben ik ook vleugeloos.
Beetje dom om je te laten afschrikken door een stuk plastic zeg.
8)
E
- Ruud Hulsegge
- Ruud Hulsegge
-
[img:900:600]http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 794_25.jpg[/img]
[img:900:600]http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 796_25.jpg[/img]
Zo van dichtbij ziet het er niet uit.
[img:900:600]http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 796_25.jpg[/img]
Zo van dichtbij ziet het er niet uit.
-
- Auto: M3P, 130i
Geinig filmpje van de WRX:
http://uk.youtube.com/watch?v=ZAIYT1agKVY
http://uk.youtube.com/watch?v=ZAIYT1agKVY
- Pescatore
Niets mis met mooie carrièrevrouwen 8)Erik schreef:De 1 serie is toch een wijvenkarretje, laten we eerlijk zijn
Ik denk dat je hier de plank een beetje misslaat; volgens mij heeft alleen de GTT een cultstatus en dit is dan ook niet direct van toepassing op Subaru. Zie de (terechte) opmerking van ChristophIk moet nog zien dat die wagen de nekkendraai status krijgt als cult auto die Subaru sinds de GTT al bezit.

- Ruud Hulsegge
Ik heb vandaag de WRX zien staan bij Vreede in Gennep.
Was aangenaam verrast hoe de voorkant in werkelijkheid eruit ziet.
Vooral de scoop is erg netjes gemaakt. Zal het zeker beter doen in Cw-waardes. Toch nog indrukwekkend die voorkant. Kan me nu voorstellen dat de STI het zeker voor elkaar gaat krijgen om de koppies om te draaien.
Maar dan die achterkant!
Spuuglelijke lampen die ze uit een willekeurige Johnnie-catalogus gepakt hebben. Nee dat gaat het niet worden, en ik vind het teveel een Seat achterkant hebben. Niets mis mee als je het mooi vind, maar ik vind het niet bij een WRX passen. Ben benieuwd hoe de STI achterkant in real life eruit ziet.
Denk dat in combinatie met de uitgeklopte spatborden het resultaat vanuit 3 kanten goed word maar de achterkant komt niet in orde.
Prijs? Frank gaf aan dat hij duurder gaat worden dan de huidige STI.
Hij heeft hem voor zichzelf besteld want anders verwacht hij niet dat hij hem gaat verkopen. Hij denkt dat als ze hem in het echt zien het wel gaat lukken.
Ruud.
Vooral de scoop is erg netjes gemaakt. Zal het zeker beter doen in Cw-waardes. Toch nog indrukwekkend die voorkant. Kan me nu voorstellen dat de STI het zeker voor elkaar gaat krijgen om de koppies om te draaien.

Maar dan die achterkant!

Spuuglelijke lampen die ze uit een willekeurige Johnnie-catalogus gepakt hebben. Nee dat gaat het niet worden, en ik vind het teveel een Seat achterkant hebben. Niets mis mee als je het mooi vind, maar ik vind het niet bij een WRX passen. Ben benieuwd hoe de STI achterkant in real life eruit ziet.

Hij heeft hem voor zichzelf besteld want anders verwacht hij niet dat hij hem gaat verkopen. Hij denkt dat als ze hem in het echt zien het wel gaat lukken.

Ruud.
- Erik
Nieuwe Sti 2008 wit
Zwarte velgen
Verlaagd Intrax HDA o.g.
2x ovale eindpijp eronder
Blacksmoke achterlichten
Getinte achterruiten
Tunen
Gaan met die banaan.
Motorisch ook erg ok, 2,5l turbo stond in de dealerinfo vermogen 300 of 320pk zoals ik begreep (zal wel 300 zijn). Met kleine ingreep zal dan 300whp goed mogelijk zijn --> das akelig veel.
Een echte bom.
E
Zwarte velgen
Verlaagd Intrax HDA o.g.
2x ovale eindpijp eronder
Blacksmoke achterlichten
Getinte achterruiten
Tunen
Gaan met die banaan.
Motorisch ook erg ok, 2,5l turbo stond in de dealerinfo vermogen 300 of 320pk zoals ik begreep (zal wel 300 zijn). Met kleine ingreep zal dan 300whp goed mogelijk zijn --> das akelig veel.
Een echte bom.
E
- Sander S.
Logisch en een goede zat.Ruud Hulsegge schreef:Ik heb vandaag de WRX zien staan bij Vreede in Gennep.
Vooral de scoop is erg netjes gemaakt. Zal het zeker beter doen in Cw-waardes. Toch nog indrukwekkend die voorkant. Kan me nu voorstellen dat de STI het zeker voor elkaar gaat krijgen om de koppies om te draaien.![]()
Maar dan die achterkant!![]()
Spuuglelijke lampen die ze uit een willekeurige Johnnie-catalogus gepakt hebben. Nee dat gaat het niet worden, en ik vind het teveel een Seat achterkant hebben. Niets mis mee als je het mooi vind, maar ik vind het niet bij een WRX passen. Ben benieuwd hoe de STI achterkant in real life eruit ziet.Denk dat in combinatie met de uitgeklopte spatborden het resultaat vanuit 3 kanten goed word maar de achterkant komt niet in orde.
Hij heeft hem voor zichzelf besteld want anders verwacht hij niet dat hij hem gaat verkopen. Hij denkt dat als ze hem in het echt zien het wel gaat lukken.![]()
Ruud.
Zeker bij deze auto, wat toch zeker niet moeder mooiste is, zal het rijgedrag gewoon zwaar moeten imponeren, en dat moet je zelf ervaren.
Ben bang dattie idd nogal duur word.