Ford Fiesta ST-3 Performance [Verkocht...]
-
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [De bergen in...]
Op dit soort wegen is de Fiesta ST in z'n element! 

- Martijn_bmw
Mooi stukje rijden! Blijft altijd zoveel gaver in D, FR of I door de bergen rijden ipv het platte NL 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Leuk Rody! Perfect autootje ervoor!
- Knot
Je moet wel wat zoeken en proberen hier hoor, soms lijkt zo een weg top maar blijkt het te smal of slecht wegdek. Die net niet 2 baans zijn perfect, rustig, geen controles, wordt vaal weinig op gereden, dan ook voluit aanvallen tot vluchtende bokken en geiten in de berm toe 
-
23 minuten, hoe snel is het uiteindelijk gelukt? 

- Knot
Dat eerste stukje D14 was snel klaar, denk de helft van de tijd 
- JP
Heb je nu echt 1300km gereden om een berg te zien ? Wat kost dat wel niet ?
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
En ook afzien, 1300km in een Fiesta'tje op de grote weg....en dan moet je ook nog eens 1300km terug in dat hok. 

- Knot
Viel reuze mee hoor, CT200 was comfortabeler maar daar had ik in de bergen weer niks aan.
Deed gemiddeld nog 1 op 17 op de heenweg, mij prima. Hij is wat stug idd maar stoelen zitten beter dan een hoop ander spul van dure grote auto's.
Deed gemiddeld nog 1 op 17 op de heenweg, mij prima. Hij is wat stug idd maar stoelen zitten beter dan een hoop ander spul van dure grote auto's.
-
OnlineOpa
Ik weet dat het reuze meevalt(hoewel wij een model eerder hebben, die is misschien nog wel spartaanser
), al vaker mee op vakantie geweest waarbij we soms meer dan 4000km reden in zo'n vakantie naar Italië via Oostenrijk en dan via Zwitserland en Luxemburg terug, of via Hongarije en Slowakije naar het noorden van Polen en daar vandaan weer naar huis. 

- Knot
Een 330i was wellicht lekkerder geweest op de tolweg maar in de bergen weer niet...
Het is wat t is toch, bagage paste prima met 2 kids voor 2 weken en je leert de auto wel goed kennen nu. Ik waardeer de directheid en het speelse zeker maar ben toch meer van de luxe denk ik achteraf. Zoals gezegd, panorama dakje, automaat, kan zowel een 3 serie zijn als een focus of een A of C trouwens, net wat er op je pad komt in de juiste specs voor NORMAAL geld.
Het is wat t is toch, bagage paste prima met 2 kids voor 2 weken en je leert de auto wel goed kennen nu. Ik waardeer de directheid en het speelse zeker maar ben toch meer van de luxe denk ik achteraf. Zoals gezegd, panorama dakje, automaat, kan zowel een 3 serie zijn als een focus of een A of C trouwens, net wat er op je pad komt in de juiste specs voor NORMAAL geld.
-
Focus automaat word je niet blij van. Eigen ontworpen automaat maar (icm de 1.5) behoorlijk onzuinig.
-
OnlineOpa
Ik juist niet, zo'n panoramadak vind ik afschuwelijk lelijk en heb je met Climate Control ook helemaal niet nodig en een automaat zou ik sowieso al niet willen, is voor luie mensen.....en dat stugge hou ik ook wel van, voel je tenminste wat er veranderd onder je reet, heb niet voor niks ook weer voor stugge Bridgestone Potenza's gekozen, meer stuurprecisie is alleen maar beter.Knot schreef: 04 mei 2022, 17:45 maar ben toch meer van de luxe denk ik achteraf. Zoals gezegd, panorama dakje, automaat

-
Alleen eens met dakje. De rest kan ik mij wat bij voorstellen. Zelf een Megane station gehad met schuifdak. Vond het niets toevoegen, panaromadak ook niet want in zomer komt er alleen maar extra warmte de cabine in 

- Knot
Ik vind het maar donker en opgesloten zonder dak wat open kan, heerlijk die wind door de auto en licht erin. Raampjes open op een kiertje vind ik dan weer pure armoede, ieder zijn ding natuurlijk.
- MVB
Mooi rondje, ik zit volgende week daar vlak in de buurt voor werk als ik tijd heb zal ik eens kijken of het met een rental ook leuk is.
- Knot
Is leuk sturen hoor, niet de grote doorgaande wegen pakken als de 612 of 907/908 oid maar juist die 2 cijferige D wegen, iets west/noordelijker nog dan waar ik was.
Heen een nette 1 op 17 met rustig rijden trouwens maar terug andere koek. Stuk achter een V60 D4 aangereden met 150/160 en toen was het ineens 1 op 12 al.
Heen een nette 1 op 17 met rustig rijden trouwens maar terug andere koek. Stuk achter een V60 D4 aangereden met 150/160 en toen was het ineens 1 op 12 al.
- MVB
Uiteindelijk niet jou route gereden was te ver uit de richting. Wel zelf even een andere route uit gezet, was ook fantastisch sturen

De rental die het moest doen

De rental die het moest doen

- Knot
Deze route ziet er ook niet verkeerd uit hoor, kronkelt rijkelijk.
D48 omhoog was het mooiste lijkt me.
Wat voor motor zat er in het apparaat?
- Martijn_bmw
mooie route ook! rental zal wel een hybride zijn geweest denk ik?
- Knot
Staat wel iets op het voorscherm maar volgens mij niet de 200pk hybrid.
- MVB
D48 is echt briljant, was ook de perfecte timing geen vakanties doordeweeks maw niemand op de weg.Knot schreef: 20 mei 2022, 14:34 Deze route ziet er ook niet verkeerd uit hoor, kronkelt rijkelijk.
Hele dikke 1.8 hybrid, met de bak in B en rest in sport gaat het prima. De bridgestone Ecopia's geven het eerder op die waren niet berekend op dit werkMartijn_bmw schreef: 20 mei 2022, 14:42 mooie route ook! rental zal wel een hybride zijn geweest denk ik?

- Knot
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [Verkocht...]
En vandaag meteen meegenomen door de eerste serieuze kijker. Ben nog 250 extra tegemoet gekomen omdat het een geschikte vent was die vanuit een XFR naar een Fiesta ST gaat.
Het was een lekker bommetje, aan de ene kant spijt van de verkoop maar aan de andere kant was het ook niet de perfecte auto voor mij. Zal morgen even de stats/verbruik/kosten tabel maken.
Voor nu ff snel zoeken, volgende week moet ik eigenlijk wat anders als 2e auto hebben.
Het was een lekker bommetje, aan de ene kant spijt van de verkoop maar aan de andere kant was het ook niet de perfecte auto voor mij. Zal morgen even de stats/verbruik/kosten tabel maken.
Voor nu ff snel zoeken, volgende week moet ik eigenlijk wat anders als 2e auto hebben.
-
Gefeliciteerd!
Nu gewoon je eigen ding doen bij de opvolger zoeken. Ik ben benieuwd wat het wordt.
Nu gewoon je eigen ding doen bij de opvolger zoeken. Ik ben benieuwd wat het wordt.
- Martijn_bmw
Gefeliciteerd! Als je het nog niet weet en wel wielen nodig hebt zou ik idd even beginnen met zo’n max 5k auto zoals de Megane in je andere topic. Die auto’s kan je altijd weer met weinig afschrijving kwijt en in de tussentijd kan je rustig afwegen wat je écht wil hebben en rustig afwachten tot de geschikte voorbij komt op internet