Opvolger van de Enzo met 900 pk twin turbo V8?
- Hendrik Kinderman
- Pescatore
Hybridetechniek en gewichtsbesparing; gaat niet werken. Zal ook wel niet in de enzo-opvolger komen, eerder in een 612 achtig model.
Ik zou een hybride Ferrari laten staan. Benzinedampen snuiven zul je, een gat in de ozonlaag rijden zo groot dat het eindelijk weer écht zomer is in NL. Als ik tot 30km/h een beetje de voyeur zou willen uithangen door geruisloos in mijn Prius achter een lekker vrouwtje te blijven plakken dan kocht je idd een Prius of een rx400h.
Ik zou een hybride Ferrari laten staan. Benzinedampen snuiven zul je, een gat in de ozonlaag rijden zo groot dat het eindelijk weer écht zomer is in NL. Als ik tot 30km/h een beetje de voyeur zou willen uithangen door geruisloos in mijn Prius achter een lekker vrouwtje te blijven plakken dan kocht je idd een Prius of een rx400h.

-
Pescatore schreef:
Hulde!
Beetje vent stapt met blaren op zijn handen uit de auto. Beetje kerel heeft keelpijn en en licht gevoel in de kop na een uur rijden door benzine dampen, geur van rubber en kolere herrie uit de auto.
- Jurriaan
Hybride in een Ferrari? Hoeveel kilometers maakt zo'n auto, en wat is het nut om die weinige kilometers dan in hybride te doen?
Zonde van de investering lijkt me. Misschien dat die milieu-mensen eens wat beters kunnen doen dan een legendarisch merk met bijzonder weinig productie en dús bijzonder weinig toevoeging aan vervuiling dit soort regels op te leggen.
Zonde van de investering lijkt me. Misschien dat die milieu-mensen eens wat beters kunnen doen dan een legendarisch merk met bijzonder weinig productie en dús bijzonder weinig toevoeging aan vervuiling dit soort regels op te leggen.
- Dennis Cavallino
Grappig om alle vooroordelen over Ferrari's te lezen.
Ik heb zelf nog nooit in een Ferrari gereden, maar een paar goede vrienden wel en als ik die mag geloven is en blijft het toch wel bijzonder om te ervaren hoe goed die auto's zijn om ermee te rijden. Dat het allemaal wat duurder onbetrouwbaarder is dan Porsche, okay, maar je krijgt er een hoop meer gevoel en emotie voor terug, het is niet bijzonder om in een Porsche te rijden vind ik (begrijp me goed, ik ben zowel Porsche als Ferrari fan), maar een Ferrari is altijd bijzonder.
Ik heb zelf nog nooit in een Ferrari gereden, maar een paar goede vrienden wel en als ik die mag geloven is en blijft het toch wel bijzonder om te ervaren hoe goed die auto's zijn om ermee te rijden. Dat het allemaal wat duurder onbetrouwbaarder is dan Porsche, okay, maar je krijgt er een hoop meer gevoel en emotie voor terug, het is niet bijzonder om in een Porsche te rijden vind ik (begrijp me goed, ik ben zowel Porsche als Ferrari fan), maar een Ferrari is altijd bijzonder.
- Dennis Cavallino
- Pescatore
Ik heb door mijn bijbaan destijds bij de lokale Ferraridealer wel een groot aantal Ferrari's gereden, 348, 355, 360 coupe/spyder, 430, 456, 550, 612 en ik ben het meer dan eens met jouw vrienden dat een Ferrari heel goed rijden. Meer gevoel in het rijden ben ik nog niet tegengekomen. Porsche's heb ik (in mindere mate) ook gereden en het deed mij inderdaad minder. Neemt niet weg dat Porsche geweldige auto's maakt, maar Ferrari biedt 'meer'. Dat moet je ervaren om het te begrijpenDennis Cavallino schreef:Grappig om alle vooroordelen over Ferrari's te lezen.

-
Dat zie je verkeerd Dennis,ze willen alvast op voorhand aangeven dat ze auto's hoe dan ook ALTIJD zullen blijven uitmelken.Dennis Cavallino schreef:Laat Ethanol maar komen trouwens. Stukje meer 'grunt' is nooit verkeerd. Tijd aan de overheid om tempo te maken met belastingvoordelen voor alternatieve brandstoffen ipv straffen.
Hoe zuinig of hoe alternatief ook.
Anders moeten we zomaar stoppen met oorlogvoeren uit onze eigen zak en stoppen met ontwikkelingshulp/kinderbijslag naar marrokko enz enz...
Ministers 30% meer verdienen terwijl bij ons de "broekriem" aangetrokken moet worden enz enz.
Eigenlijk is het nederlands systeem heel eenvoudig,steel of word bestolen (door de regering).
(sorry hoor,erg kortzichtig maar wil effe me ergernis uiten..)
- Hendrik Kinderman
ze spreken er nu zelfs over om hybride F1- autos te maken. Overeenkomst met de FIA wordt al gesloten
Naar artikel autoweek
Naar artikel autoweek
- Macboy
Naar mijn idee zou Ferrari helemaal een statement maken door die onzinnige 900 pk te laten schieten, maar gewoon een 500/600 pk monster te maken (ook veel, maar er moet wel een verschil zijn met de 430 natuurlijk).
Liefst gewoon 500pk, laag gewicht, klein.
Een snel en supermonster dus. Daarmee laten zien dat de pk-wedloop niet van belang is (iemand moet een streep trekken en wie kan dat beter en geloofwaardiger dan Ferrari?).
Uitdaging: maak een betere auto die gebalanceerder is met minder peekaa's, maar met het meeste rijplezier en mogelijk net zo snel als de rest met 1000pk.
Dat zou ik nou super vinden !
Een snel en supermonster dus. Daarmee laten zien dat de pk-wedloop niet van belang is (iemand moet een streep trekken en wie kan dat beter en geloofwaardiger dan Ferrari?).
Uitdaging: maak een betere auto die gebalanceerder is met minder peekaa's, maar met het meeste rijplezier en mogelijk net zo snel als de rest met 1000pk.
- Hendrik Kinderman
Daar ben ik het dus volkomen mee eens. kijk maar eens naar de Veyron, is snel op het rechte end, maar als ie het bijvoorbeeld tegen een lotus exige r moet opnemen op een bochtig circuit, is ie ernstig in het nadeel. 8)Macboy schreef:Naar mijn idee zou Ferrari helemaal een statement maken door die onzinnige 900 pk te laten schieten, maar gewoon een 500/600 pk monster te maken (ook veel, maar er moet wel een verschil zijn met de 430 natuurlijk).