We just told you about the upcoming Enzo replacement based on the Millechili concept a few days ago, but now we have a few more juicy rumors to share. Informed sources tell us that the upcoming replacement for Ferrari's Enzo supercar will take a different tack.
As was reported earlier, it is believed that Ferrari wants to go with a smaller dimension vehicle featuring a smaller displacement engine. We're not sure of the dimensions or weight, but at least in the engine bay we should see a reduction over the current supercar. It is believed to be powered by a V8, unlike the Enzo's 6.0L V12. Not to be outdone by the likes of Bugatti and Koenigsegg, however, rumor has it this new Ferrari (F60?) will feature a pair of turbos feeding that V8, resulting in somewhere around 900 HP. Even with a vehicle weighing about the same as the Enzo, 900 HP would produce staggering performance.
Early word was a 500 HP target figure, but the 900 number seems to be pretty firm according to our source. We'll keep our ears open for any other details we might hear about the possible Enzo successor.
Opvolger van de Enzo met 900 pk twin turbo V8?
- Roman
Opvolger van de Enzo met 900 pk twin turbo V8?
- Joop
- Maik
Marc RS4 schreef: Soww Ferrari en turbo's????
Nou nou.
En dat noemen zich autoliefhebbers?! Royeren die hap! DE supercar allertijden had dus ook al turbo's en de 288 hadden ook stofzuigers zoals Femme al zegt! Jullie moeten je schamenJoop schreef:Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.
Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.

- Maik
- Femme
De F40 was een vervolg op de 288 GTO die was ontwikkeld voor de 4000cc Groep B-serie. In deze serie waren ongeblazen motoren van 4000cc of geladen motoren met een cylinderinhoud van maximaal 2857cc toegestaan. De overdruk was niet beperkt, vandaar dat turbo's in trek waren. De F40 kreeg een naar 2936cc liter vergroot twinturbo motorblok van de 288 GTO.
De Porsche 959 specs waren ook gebaseerd op de Groep B-reglementen, vandaar dat de 959 ook turbo's en een cylinderinhoud van 2,8liter had.
De Porsche 959 specs waren ook gebaseerd op de Groep B-reglementen, vandaar dat de 959 ook turbo's en een cylinderinhoud van 2,8liter had.
- Roman
- Herman Gast
-
- Peter Aero
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Het ziet er naar uit dat Ferrari de goede kant uit gaat, ze hadden de laatste modellen al de trend gezet met gewichtsreductie maar kennelijk gaan ze het nog verder doorvoeren.
De F40 blijft toch mijn alltime favorite supercar, te bruut gewoon.
Ohh, misschien trouw je met een duitse maar de meeste fun heb je nog altijd met een italiaanse, ook terwijl je getrouwd bent.
De F40 blijft toch mijn alltime favorite supercar, te bruut gewoon.

Ohh, misschien trouw je met een duitse maar de meeste fun heb je nog altijd met een italiaanse, ook terwijl je getrouwd bent.

- Joop
F40 had ik idd even over het hoofd gezienMaik schreef:Marc RS4 schreef: Soww Ferrari en turbo's????
Nou nou.Joop schreef:Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.
Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.
En dat noemen zich autoliefhebbers?! Royeren die hap! DE supercar allertijden had dus ook al turbo's en de 288 hadden ook stofzuigers zoals Femme al zegt! Jullie moeten je schamen![]()

Maar verder heb ik eigenlijk helemaal niets met Ferrari's van de laatste 10/20 jaar: prachtig geluid produceren die V8's en V12's maar heel veel meer doet het mij iig niet. Neemt niet weg dat Ferrari best meer auto's hier in NL mag verkopen.
Over het degelijke Duitse spul (Audi/BMW/Porsche met name) kan ik je veel meer vertellen; ik heb daar nou eenmaal meer mee.
- Hendrik Kinderman
Ferrari heeft grootse plannen voor de komende jaren:
- qua formaat een beetje kleinere auto's
- hierdoor een gewichtsbesparing (opvolger enzo van ong. 1000 kg)
- invoer van turbomotoren om aan milieueisen te voldoen
- volgend jaar al de modellen geschikt maken voor 22% ethanol
en toch vies snelle wagens blijven bouwen 8)
- qua formaat een beetje kleinere auto's
- hierdoor een gewichtsbesparing (opvolger enzo van ong. 1000 kg)
- invoer van turbomotoren om aan milieueisen te voldoen
- volgend jaar al de modellen geschikt maken voor 22% ethanol
en toch vies snelle wagens blijven bouwen 8)