Opvolger van de Enzo met 900 pk twin turbo V8?

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Opvolger van de Enzo met 900 pk twin turbo V8?

Bericht door Roman » 20 sep 2007, 22:29

We just told you about the upcoming Enzo replacement based on the Millechili concept a few days ago, but now we have a few more juicy rumors to share. Informed sources tell us that the upcoming replacement for Ferrari's Enzo supercar will take a different tack.

As was reported earlier, it is believed that Ferrari wants to go with a smaller dimension vehicle featuring a smaller displacement engine. We're not sure of the dimensions or weight, but at least in the engine bay we should see a reduction over the current supercar. It is believed to be powered by a V8, unlike the Enzo's 6.0L V12. Not to be outdone by the likes of Bugatti and Koenigsegg, however, rumor has it this new Ferrari (F60?) will feature a pair of turbos feeding that V8, resulting in somewhere around 900 HP. Even with a vehicle weighing about the same as the Enzo, 900 HP would produce staggering performance.

Early word was a 500 HP target figure, but the 900 number seems to be pretty firm according to our source. We'll keep our ears open for any other details we might hear about the possible Enzo successor.

Tom
Berichten: 22339
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 20 sep 2007, 22:43

Poeh! Ben benieuwd. Ferrari weet wel waar ze mee bezig zijn, overtreffen zichzelf toch vaak. Laat maar komen :)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 20 sep 2007, 22:45

Ben ook erg benieuwd.
Wie weet heb ik nog ergens een spaarpotje.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 sep 2007, 07:25

Soww Ferrari en turbo's????


Nou nou. :roll:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9070
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 21 sep 2007, 08:22

Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.

Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 sep 2007, 08:41

Wat ik zeg.....

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 21 sep 2007, 08:47

De F40 en de 288 GTO waren twin-turbo's.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 21 sep 2007, 09:03

Marc RS4 schreef: Soww Ferrari en turbo's????


Nou nou.
Joop schreef:Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.

Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.
En dat noemen zich autoliefhebbers?! Royeren die hap! DE supercar allertijden had dus ook al turbo's en de 288 hadden ook stofzuigers zoals Femme al zegt! Jullie moeten je schamen :wink: :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 sep 2007, 09:47

Oke laat ik nou es een fout(je) maken,ik heb heel weinig met ferrari...Vind ze wel mooi maar een ferrari kopen? nooit van me leven,al kon ik het betalen.

Maar goed royeren mag hoor...als jij dat wil :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 21 sep 2007, 09:56

Ferrari maakt zeker mooi spul.
Afgelopen week bij ons in de straat een 360 Modena spider....... :shock:

Persoonlijk heb ik ook liever het Duitse spul 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 21 sep 2007, 10:12

Marc RS4 schreef:Oke laat ik nou es een fout(je) maken,ik heb heel weinig met ferrari...Vind ze wel mooi maar een ferrari kopen? nooit van me leven,al kon ik het betalen.

Maar goed royeren mag hoor...als jij dat wil :wink:
Het is je vergeven.... :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 10:41

F50 had toch een turbo?

De F40 eigenlijk ook of die niet?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 21 sep 2007, 10:47

F40 wel, F50 niet

Vergeet de F1 motoren van Ferrari niet in het "turbo-tijdperk".

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 21 sep 2007, 11:18

De F40 was een vervolg op de 288 GTO die was ontwikkeld voor de 4000cc Groep B-serie. In deze serie waren ongeblazen motoren van 4000cc of geladen motoren met een cylinderinhoud van maximaal 2857cc toegestaan. De overdruk was niet beperkt, vandaar dat turbo's in trek waren. De F40 kreeg een naar 2936cc liter vergroot twinturbo motorblok van de 288 GTO.

De Porsche 959 specs waren ook gebaseerd op de Groep B-reglementen, vandaar dat de 959 ook turbo's en een cylinderinhoud van 2,8liter had.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 11:30

Ahhh ik dacht dat all F50's zo waren als deze :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=5DOPtRCr9O8

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15

Bericht door Johan » 21 sep 2007, 11:42

khoop wel dat het ontwerp mooier gaat worden dan de enzo,

kvon de oudere F50 en de nog oudere F40 een stuk mooier!.... F40 heeft echt een hele brute uitstraling :twisted:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 21 sep 2007, 18:16

De turbo ferrari's hadden ook een geweldig geluid imo;ferrari weet wel raad met dit nieuwe blok,of het nu wel of geen turbo's krijgt.

Gebruikersavatar
Herman Gast
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman Gast » 21 sep 2007, 19:50

Is niet mijn ding, Ferrari's. Te opzichtig, veel te duur in onderhoud. Niet altijd even mooi en vaak een beetje over het paard getild (met rijder en al).
Maar, toch wel benieuwd wat ze nu weer bedacht hebben.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16645
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 21 sep 2007, 19:56

F40 was natuurlijk het schoolvoorbeeld van een brute turbo sportwagen. Paar duizend toeren niets en dan BOEM ineens alles 8)

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 21 sep 2007, 20:52

En dan ook aardverschuivend snel met 1100 kg;leuke aan de F40 was dat het een pure rijdersauto was:vederlichte deuren vanaf de binnenkant met touwtjes open :) en verder ook totaal,maar dan ook totaal geen luxe.
Een superhok,wat mij betreft 8) .

Gebruikersavatar
Peter Aero
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2007, 10:03

Bericht door Peter Aero » 21 sep 2007, 20:56

You have an affair with a Italian, but you marry a german :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 sep 2007, 21:07

:lol: :wink:

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 21 sep 2007, 22:01

Het ziet er naar uit dat Ferrari de goede kant uit gaat, ze hadden de laatste modellen al de trend gezet met gewichtsreductie maar kennelijk gaan ze het nog verder doorvoeren.


De F40 blijft toch mijn alltime favorite supercar, te bruut gewoon. :D

Ohh, misschien trouw je met een duitse maar de meeste fun heb je nog altijd met een italiaanse, ook terwijl je getrouwd bent. :P

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9070
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 sep 2007, 00:05

Maik schreef:
Marc RS4 schreef: Soww Ferrari en turbo's????


Nou nou.
Joop schreef:Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.

Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.

En dat noemen zich autoliefhebbers?! Royeren die hap! DE supercar allertijden had dus ook al turbo's en de 288 hadden ook stofzuigers zoals Femme al zegt! Jullie moeten je schamen :wink: :wink:
F40 had ik idd even over het hoofd gezien :oops: ; van de 288 wist ik het trouwens niet.

Maar verder heb ik eigenlijk helemaal niets met Ferrari's van de laatste 10/20 jaar: prachtig geluid produceren die V8's en V12's maar heel veel meer doet het mij iig niet. Neemt niet weg dat Ferrari best meer auto's hier in NL mag verkopen.

Over het degelijke Duitse spul (Audi/BMW/Porsche met name) kan ik je veel meer vertellen; ik heb daar nou eenmaal meer mee.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 sep 2007, 21:08

Ferrari heeft grootse plannen voor de komende jaren:

- qua formaat een beetje kleinere auto's
- hierdoor een gewichtsbesparing (opvolger enzo van ong. 1000 kg)
- invoer van turbomotoren om aan milieueisen te voldoen
- volgend jaar al de modellen geschikt maken voor 22% ethanol

en toch vies snelle wagens blijven bouwen 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten