het eerste schaap is over de dam

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
wjn

Bericht door wjn » 30 sep 2007, 15:38

Marc RS4 schreef:
Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...

Sorry.
Nog nooit in een Q7 met luchtvering gereden zeker ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 30 sep 2007, 16:58

Op de IAA hadden alle grote merken hun Hybride-versies al klaar.
Van Porsche Cayenne tot Mercedes B-klasse.

Die SUV's zullen echt niet gaan verdwijnen door bepaalde maatregelen.
Dat Toyota eieren voor zijn geld kiest met de Landcruiser, zal eerder ermee te maken hebben dat het ding een vreselijke vervuilende (en ook nog lelijke) auto is.

Dat de auto's steeds schoner moeten en zullen worden is nu wel duidelijk.
Dat dit er ook komen gaat en verplicht wordt per wet, is me ook duidelijk.
Dat er nog steeds "Don Quichot's" rondlopen die tevergeefs lopen te janken dat ze straks geen leuke auto meer kunnen rijden is me niet duidelijk.

Met dit soort europese wetten verplicht men de autoindustrie andere brandstoffen te onwikkelen en ook nieuwe technieken toe te passen.
En merken zoals Ferrari, waar benzineverbruik geen issue is, gaatn nu zelfs een schonere direct ingespoten benzinemotor ontwikkelen. Prima toch.

Marc R

Bericht door Marc R » 30 sep 2007, 17:49

wjn schreef:
Marc RS4 schreef:
Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...

Sorry.
Nee idd,de A8 heb al luchtvering.....

Peric

Bericht door Peric » 30 sep 2007, 18:01

Ik zie eigenlijk het probleem niet zo.

Het wordt alleen maar gekker met de controles op snelheid, dus hard rijden doe je straks toch niet zo gauw, zeker niet als er kastjes in de auto komen.

Dus dan wordt het zoals velen al doen hier het circuit op, en daarvoor zijn alle speeltjes die er nu al zijn meer dan voldoende. Of moet er nog nóg een auto komen met 800 pk? Wat je toch niet kwijtkan op het circuit. Dus spelen met een auto met 3-400 pk is toch ook leuk?

Allemaal erg leuk hoor, dat vermogen, je kunt het alleen gebruiken in Duitsland. En nu is het makkelijk om er naartoe te gaan, maar hoe vaak doe je dat. En dan nog, hoe vaak zit je óver de 200?

Ik snap eigenlijk die wedloop niet zo, wie het meeste vermogen heeft. Ik heb het al eerder geschreven, ik koop een auto omdat ik 'm mooi vind, niet omdat 'ie nou toevallig 32,5 PK meer heeft dan z'n concurrent. En als ik meer zou willen hebben schroeven we er toch turbo op. Of laten we een nerd met z'n laptoppie even een ander programaatje schrijven.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 30 sep 2007, 22:07

't Fenomeen is niet nieuw overigens, ik meen dat toyota om vergelijkbare redenen de (destijds nog prima verkopende) avensis verso van de markt heeft gehaald. Mijn broer wilde die destijds namelijk maar dat kon om die reden niet meer. Nu heeft ie een uberlelijke kia carnival 2.7 gekocht :roll: . Celica/MR2 zelfde verhaal. Wel gedurft van Toyota aangezien men de enige is die zo ver gaat (of het is inderdaad een marketingtechnisch verhaal en men wil het merk anders positioneren, maar dan nog valt een avensis verso prima te verkopen :? ).

Sander S.

Bericht door Sander S. » 02 okt 2007, 13:27

had je dit ook al gezien Jacco ?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 okt 2007, 15:58

Avensis Verso is alleen in NL goed verkocht maar in de EU niet, dus dat was de reden en de Avensis Verso was gewoon aan vervanging toe, grote MPV segment is sinds 2004 60% afgenomen! Vandaar.

Landcruiser weet ik nog niets van en voordat ik niets oficieel van Toyota per interne mail heb gehoord geloof ik het nog niet.

Sterker nog Januari 2008 komen we met een nieuwe Landcruiser 100 V8 benzine en V8 diesel....dus..

Wel zetten we massaal op Aygo en binnenkort IQ in om de gemiddelde Co2 uitstoot te verlagen.

Om Co2 neutraal te kunnen leveren moeten we denk ik 5 Aygo's tegenover 1x Landcruiser op kenteken zetten :lol:

Ik blijf toch in gebruikte SUV's rijden dus als er geen nieuwe meer zijn zal mij niet boeien! De komende tien jaar blijft de RX300 Comfie genoeg 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 okt 2007, 20:04

wjn schreef:
Marc RS4 schreef:

Sorry.
Jawel :D En ik was best onder de indruk alleen voor puur en alleen comfort toch liever een A6 of A8 maar ik moet toegeven dat ik ook niet echt een SUV persoon ben :wink:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 03 okt 2007, 01:34

Dit kun je met SUV's doen: http://nl.youtube.com/watch?v=3S7FUbkba ... ed&search=

Geruststellende gedachte om mee te nemen bij die keer dat je met een SUV onverhoopt moet uitwijken op hoge snelheid :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 03 okt 2007, 12:56

Pescatore schreef:Dit kun je met SUV's doen: http://nl.youtube.com/watch?v=3S7FUbkba ... ed&search=

Geruststellende gedachte om mee te nemen bij die keer dat je met een SUV onverhoopt moet uitwijken op hoge snelheid :wink:
Onzin natuurlijk. Dat hebben alleen oude grafbakken en enkele nieuwe amerikaanse en chinese auto's.

Heb een keer stevig uit moeten wijken met een Landcruiser 100 terwijl ik zo'n 190 km/ph reed. Niets aan het handje.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 03 okt 2007, 13:06

heel dit bericht is gebaseerd op niks. De grootste onzin dus...
Sterker nog, medio 2008 mag je het nieuwe vlaggenschip verwachten.
En oooooh jongens, het wordt een dikke :lol:

MR2 en celica zijn van de markt gehaald vanwege marketingprofilering. Toyota wilt zich profileren als constructeurs van auto's die iedereen kan gebruiken. listige sportwagentjes en onderstuurde dingen die pas beginnen te trekken vanaf 6700 rpm horen hier dus niet bij :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 03 okt 2007, 13:08

Dennis Schroyen schreef:heel dit bericht is gebaseerd op niks. De grootste onzin dus...
Sterker nog, medio 2008 mag je het nieuwe vlaggenschip verwachten.
En oooooh jongens, het wordt een dikke :lol:

MR2 en celica zijn van de markt gehaald vanwege marketingprofilering. Toyota wilt zich profileren als constructeurs van auto's die iedereen kan gebruiken. listige sportwagentjes en onderstuurde dingen die pas beginnen te trekken vanaf 6700 rpm horen hier dus niet bij :wink:
Iedereen weet dat de nieuwe Landcruiser LC200 eraan komt, beelden zijn ook al vrijgegeven. Maar het gaat erom dat dat Toyota de lc200 niet meer in de EU geleverd zal worden vanaf 1-2009. Jacco en men pa weten nergens wat vanaf. Er zijn er ook al verschillende verkocht.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 03 okt 2007, 13:34

Ik werk bij de bron, en vergeet het maar hoor. De LC wordt niet gecancelled...
De LC is de grootste imagebuilder voor toyota, en een grote inkomstenbron.
Bovendien zal toyota nooit geen pioniersrol gaan spelen in veranderingen of ontwikkelingen...

Sander S.

Bericht door Sander S. » 03 okt 2007, 13:35

Dennis Schroyen schreef:Ik werk bij de bron, en vergeet het maar hoor. De LC wordt niet gecancelled...
De LC is de grootste imagebuilder voor toyota, en een grote inkomstenbron.
Bovendien zal toyota nooit geen pioniersrol gaan spelen in veranderingen of ontwikkelingen...
oke .. dat zou mooi zijn :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 okt 2007, 15:33

Mooi he die Arabic style...allemaal LC's sterk he...moet je met je Koreaanse SUV eens doen 8)

Plaats reactie