het eerste schaap is over de dam

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

het eerste schaap is over de dam

Bericht door Dickh. » 29 sep 2007, 10:48

Ik lees net dat Toyota heeft besloten per 1-1-2009 de Land Cruiser in de EU van de markt te halen. Dit in verband met de CO2 eisen. Nu is het nog een terreinauto, maar als dit zo door zet gaan ook de andere zwaarder gemotoriseerde auto's ons ontnomen worden.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 29 sep 2007, 11:06

De milieu taliban is aan de winnende hand.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 sep 2007, 11:34

yep bedrijven als landrover rolls royce porsche lambo ferrari. Kunnen straks gewoon de deuren op slot doen. Alleen de merken die een groot gamma hebben zullen het misschien kunnen redden.

En wat denk je van extra werkeloosheid er zullen veel banen vallen in de automobiel branche.

Het ziet voor ons liefhebbers in ieder geval niet goed uit.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 sep 2007, 11:41

Wij als autoliefhebbers (qua sturen) weten dat zware kneiters van auto's weinig rijfun geven. Lichte auto's sturen veel leuker. Ik zie het probleem niet.

Ja, als je ieder weekend een stel peerden naar het concours hipique moet transporteren :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 sep 2007, 11:44

hielke ook porsche haalt zijn emissie eisen straks niet meer:)

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: het eerste schaap is over de dam

Bericht door raymondw » 29 sep 2007, 11:56

Dick Hoekendijk schreef:Ik lees net dat Toyota heeft besloten per 1-1-2009 de Land Cruiser in de EU van de markt te halen. Dit in verband met de CO2 eisen.
Toyota bouwt een RX400h, een weet ik wat voor iets wat 600h o.i.d genoemd wordt; daarnaast een idioot lelijke en productietechnisch onverantwoordelijke Prius en dan kan er geen soortgelijke aandrijving voor een Landcruiser vanaf ?

Misschien is Toyota bezig het merk Toyota te herpositioneren en hoort daar geen Landcruiser meer bij en zijn het dit soort marketing overwegingen die de besluitvorming bepalen?
Dick Hoekendijk schreef:Nu is het nog een terreinauto, maar als dit zo door zet gaan ook de andere zwaarder gemotoriseerde auto's ons ontnomen worden.
Daarom is het van belang dat we zo lang mogelijk aan ons cultureel erfgoed vasthouden. Misschien over een paar jaartjes nog een E60 ///M5 Touring erbij voor de heb.

Mvrgr,

Raymond

Wom
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2007, 19:29
Locatie: Zeeland

Bericht door Wom » 29 sep 2007, 13:13

Andre schreef:hielke ook porsche haalt zijn emissie eisen straks niet meer:)
Misschien dat Porsche dan toch VW overneemt. Want de emissie eisen gelden over een gemiddelde voor het hele concern. En VW is bezig met een aantal zuinige auto's, dat compenseert dan mooi de snelle Porsches.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 sep 2007, 13:29

Hielke schreef:Wij als autoliefhebbers (qua sturen) weten dat zware kneiters van auto's weinig rijfun geven. Lichte auto's sturen veel leuker. Ik zie het probleem niet.

Ja, als je ieder weekend een stel peerden naar het concours hipique moet transporteren :lol:
Paardenvlees is anders best te eten :lol:

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 sep 2007, 13:40

Andre schreef:hielke ook porsche haalt zijn emissie eisen straks niet meer:)
Gaan ze maar 750 kilo sportwagens met 150 pk bouwen. Een winst/winst situatie :lol:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 29 sep 2007, 16:01

Auto's lijden tegenwoordig inderdaad aan obesitas;nieuwe EVO:1540 kg;gaat nergens meer over.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 sep 2007, 16:12

1540kg nou dan kan je de fun uit evo s ook wel vaarwel zeggen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 29 sep 2007, 16:17

Van mij hoeven al die joekels van SUV's niet. Het enige voordeel lijkt mij dat je hoger zit en wat meer mag trekken. Verder is een luxe sedan/stationwagon in alle opzichten beter, zuiniger, sneller en veiliger voor andere weggebruikers.
Het is imho goed dat autofabrikanten gepushed worden om zoveel mogelijk uit de techniek te halen.
Het is alleen wel zo dat de overheid verder weinig tot geen stimulans geeft aan zowel kopers als fabrikanten om milieuvriendelijk te werk te gaan omdat het alleen maar om geld draait en milieu puur als leuke verpakking wordt gebruikt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 sep 2007, 16:18

Ah toevallig gisteren in autovisie gelezen, wel een stoer ding hoor, een beetje de e92 M3 van Mitsibushi geworden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 sep 2007, 16:19

Toch lijkt de SUV populairder dan ooit.. de ene naar de ander komt op de markt, vooral in het middensegment kun je wel kiezen uit 20 modellen ofzo.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 16:22

Lange ritten kan niets een SUV vervangen

Vind het super wagens .. des te leuker het contrast als je er een DF-monster naast hebt staan.

335i maakt elke keer indruk als ik uit de Tundra kom, andersom trouwens ook!

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 29 sep 2007, 16:29

@Andre;er komt ook weer een RS versie,maar die gaat nog 1440 kg wegen;voor de rest heeft de ''luxe'' GSR versie allemaal hulpjes aan boord waar je ook maar van houden moet,zoals het afremmen van 1 van de voorwielen bij een hoge instuursnelheid om onderstuur zoveel mogelijk te beperken;de RS krijgt dat niet.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 29 sep 2007, 19:54

Valt allemaal wel mee, die opmerkingen over Porsche en Ferrari...

Ferrari werkt aan directe injectie



28 september 2007 ·

Ferrari is bezig met het ontwikkelen van een direct injectiesysteem. Daarmee moet het vermogen omhoog en belangrijker: de uitstoot omlaag.
Ook bij de fabrikanten van exotische sportauto’s is het milieu een heet onderwerp. Onder de immer strenger wordende regels komen ook zij niet uit. Ferrari is bezig met Bosch om een directe injectie te ontwikkelen. Bosch hielp eerder Audi met het ontwikkelen van de FSI-motoren.
Het is de bedoeling dat de CO2-uitstoot fors omlaag gaat; uiteindelijk zelfs met veertig procent. Daarnaast hoopt Ferrari dat het vermogen met de nieuwe techniek met zo’n tien procent stijgt.
De eerste Ferrari die wordt voorzien van de nieuwe techniek is de F430. Als alles volgens plan loopt worden wordt bij de modeljaarwijzigingen voor 2009 de techniek ingevoerd. Dat betekent dat die al in de loop van 2008 te koop is. De andere modellen van Ferrari volgen kort daarop het voorbeeld van de kleinste uit de stal.

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/4bd ... 3f7645.jpg[/img]





En aan zo een Toyota Landcruiser gaat niks verloren

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 sep 2007, 20:06

Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...

Sorry.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 sep 2007, 21:03

Marc RS4 schreef:
Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...

Sorry.
+1

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 29 sep 2007, 22:05

Jawel, door de hogere zit heb je veel meer overzicht op de weg en is het rijden dus NOG slaapverwekkender...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 sep 2007, 22:27

En daarom heb jij voor zo laag mogelijk gekozen Maik :wink:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 30 sep 2007, 00:04

Niels schreef:
Marc RS4 schreef:
Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...

Sorry.
+1
Ik ben het wel met Marc en Niels eens, veel nieuwe SUV's (Tundra ken ik niet) zijn nogal hard/stuiterend afgeveerd. Samen met het overhellen in bochten die je niet eens al te hard neemt zit ik toch minder lekker in zo'n ding dan in een grote sedan. S600 = top voor de lange afstanden :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 sep 2007, 00:53

Dat is ook de reden dat wij 2 sedans hebben gehuurd tijdens vakantie en geen SUV's, die wellicht meer voor de hand hadden gelegen (achteraf blij om, want familie die een Trailblazer had gehuurd voor hun reis van Calgary naar SF/LA/Las Vegas waren een beetje teleurgesteld, toen ze een veel kleinere Toyota SUV kregen). Luxe grote sedans zijn fijn, SUV's zuigen! Lexus RX daarentegen is wel weer fijn, maar ziet er niet stoer uit.

Wat verkoopt die Landcruiser hier in de EU? Ik zie ze nog redelijk vaak rijden, maar lang niet zo vaak als een Lexus RX. Ik denk dat de kosten om zo'n ding Co2 vriendelijk te krijgen niet opwegen tegen de resultaten, of ze zouden ze nóg groter moeten maken, dan krijg je een lager label :) Toyota heeft met Lexus inderdaad een veel sterker marktaandeel thuis in de wat comfortablere Suv's.

Gebruikersavatar
hengelr
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2007, 20:00
Locatie: Den Haag

Bericht door hengelr » 30 sep 2007, 01:07

Porsche is allang bezig met hybrides las ik in de AMS.

En voor lange afstanden is de eerste de beste VW Golf kloon comfortabel genoeg.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 30 sep 2007, 13:20

hengelr schreef:Porsche is allang bezig met hybrides las ik in de AMS.

En voor lange afstanden is de eerste de beste VW Golf kloon comfortabel genoeg.
Nee dus, 160km/h met 4000rpm zeker,dan rijden we met de A8 240.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Spinazie, Will F. en 4 gasten