het eerste schaap is over de dam
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
het eerste schaap is over de dam
Ik lees net dat Toyota heeft besloten per 1-1-2009 de Land Cruiser in de EU van de markt te halen. Dit in verband met de CO2 eisen. Nu is het nog een terreinauto, maar als dit zo door zet gaan ook de andere zwaarder gemotoriseerde auto's ons ontnomen worden.
-
yep bedrijven als landrover rolls royce porsche lambo ferrari. Kunnen straks gewoon de deuren op slot doen. Alleen de merken die een groot gamma hebben zullen het misschien kunnen redden.
En wat denk je van extra werkeloosheid er zullen veel banen vallen in de automobiel branche.
Het ziet voor ons liefhebbers in ieder geval niet goed uit.
En wat denk je van extra werkeloosheid er zullen veel banen vallen in de automobiel branche.
Het ziet voor ons liefhebbers in ieder geval niet goed uit.
- Hielke
-
Re: het eerste schaap is over de dam
Toyota bouwt een RX400h, een weet ik wat voor iets wat 600h o.i.d genoemd wordt; daarnaast een idioot lelijke en productietechnisch onverantwoordelijke Prius en dan kan er geen soortgelijke aandrijving voor een Landcruiser vanaf ?Dick Hoekendijk schreef:Ik lees net dat Toyota heeft besloten per 1-1-2009 de Land Cruiser in de EU van de markt te halen. Dit in verband met de CO2 eisen.
Misschien is Toyota bezig het merk Toyota te herpositioneren en hoort daar geen Landcruiser meer bij en zijn het dit soort marketing overwegingen die de besluitvorming bepalen?
Daarom is het van belang dat we zo lang mogelijk aan ons cultureel erfgoed vasthouden. Misschien over een paar jaartjes nog een E60 ///M5 Touring erbij voor de heb.Dick Hoekendijk schreef:Nu is het nog een terreinauto, maar als dit zo door zet gaan ook de andere zwaarder gemotoriseerde auto's ons ontnomen worden.
Mvrgr,
Raymond
-
- Michel P
- Joy
Van mij hoeven al die joekels van SUV's niet. Het enige voordeel lijkt mij dat je hoger zit en wat meer mag trekken. Verder is een luxe sedan/stationwagon in alle opzichten beter, zuiniger, sneller en veiliger voor andere weggebruikers.
Het is imho goed dat autofabrikanten gepushed worden om zoveel mogelijk uit de techniek te halen.
Het is alleen wel zo dat de overheid verder weinig tot geen stimulans geeft aan zowel kopers als fabrikanten om milieuvriendelijk te werk te gaan omdat het alleen maar om geld draait en milieu puur als leuke verpakking wordt gebruikt.
Het is imho goed dat autofabrikanten gepushed worden om zoveel mogelijk uit de techniek te halen.
Het is alleen wel zo dat de overheid verder weinig tot geen stimulans geeft aan zowel kopers als fabrikanten om milieuvriendelijk te werk te gaan omdat het alleen maar om geld draait en milieu puur als leuke verpakking wordt gebruikt.
-
@Andre;er komt ook weer een RS versie,maar die gaat nog 1440 kg wegen;voor de rest heeft de ''luxe'' GSR versie allemaal hulpjes aan boord waar je ook maar van houden moet,zoals het afremmen van 1 van de voorwielen bij een hoge instuursnelheid om onderstuur zoveel mogelijk te beperken;de RS krijgt dat niet.
-
Valt allemaal wel mee, die opmerkingen over Porsche en Ferrari...
Ferrari werkt aan directe injectie
28 september 2007 ·
Ferrari is bezig met het ontwikkelen van een direct injectiesysteem. Daarmee moet het vermogen omhoog en belangrijker: de uitstoot omlaag.
Ook bij de fabrikanten van exotische sportauto’s is het milieu een heet onderwerp. Onder de immer strenger wordende regels komen ook zij niet uit. Ferrari is bezig met Bosch om een directe injectie te ontwikkelen. Bosch hielp eerder Audi met het ontwikkelen van de FSI-motoren.
Het is de bedoeling dat de CO2-uitstoot fors omlaag gaat; uiteindelijk zelfs met veertig procent. Daarnaast hoopt Ferrari dat het vermogen met de nieuwe techniek met zo’n tien procent stijgt.
De eerste Ferrari die wordt voorzien van de nieuwe techniek is de F430. Als alles volgens plan loopt worden wordt bij de modeljaarwijzigingen voor 2009 de techniek ingevoerd. Dat betekent dat die al in de loop van 2008 te koop is. De andere modellen van Ferrari volgen kort daarop het voorbeeld van de kleinste uit de stal.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/4bd ... 3f7645.jpg[/img]
En aan zo een Toyota Landcruiser gaat niks verloren
-
Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...
Sorry.
- Niels
- Auto: Prius+
+1Marc RS4 schreef:Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Geen centje pijn,k kon zo weer heen en terug. denk niet dat je dat met een mastodont kan evenaren...
Sorry.
- Pescatore
Ik ben het wel met Marc en Niels eens, veel nieuwe SUV's (Tundra ken ik niet) zijn nogal hard/stuiterend afgeveerd. Samen met het overhellen in bochten die je niet eens al te hard neemt zit ik toch minder lekker in zo'n ding dan in een grote sedan. S600 = top voor de lange afstandenNiels schreef:+1Marc RS4 schreef:Sander,met alle beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen,laatst op bezoek geweest bij een leverancier in zwitserland even met me Pa zijn A8 D3 4.2 v8 heen en terug gegaan.Sander Spoolder schreef:Lange ritten kan niets een SUV vervangen
Sorry.

- Dennis Cavallino
Dat is ook de reden dat wij 2 sedans hebben gehuurd tijdens vakantie en geen SUV's, die wellicht meer voor de hand hadden gelegen (achteraf blij om, want familie die een Trailblazer had gehuurd voor hun reis van Calgary naar SF/LA/Las Vegas waren een beetje teleurgesteld, toen ze een veel kleinere Toyota SUV kregen). Luxe grote sedans zijn fijn, SUV's zuigen! Lexus RX daarentegen is wel weer fijn, maar ziet er niet stoer uit.
Wat verkoopt die Landcruiser hier in de EU? Ik zie ze nog redelijk vaak rijden, maar lang niet zo vaak als een Lexus RX. Ik denk dat de kosten om zo'n ding Co2 vriendelijk te krijgen niet opwegen tegen de resultaten, of ze zouden ze nóg groter moeten maken, dan krijg je een lager label
Toyota heeft met Lexus inderdaad een veel sterker marktaandeel thuis in de wat comfortablere Suv's.
Wat verkoopt die Landcruiser hier in de EU? Ik zie ze nog redelijk vaak rijden, maar lang niet zo vaak als een Lexus RX. Ik denk dat de kosten om zo'n ding Co2 vriendelijk te krijgen niet opwegen tegen de resultaten, of ze zouden ze nóg groter moeten maken, dan krijg je een lager label

-