Performance bargain van nu

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Performance Bargain

Peiling eindigde op 05 mei 2006, 12:20

Lancer EVO IXIIIXX 45K
13
50%
350Z 50K
1
4%
130i M zonder opsmuk 46K
4
15%
Leon 2.0 TFSI VDV pretpakket (250pk) ~ 35K
7
27%
Astra OPC 240pk ~39K
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 25 apr 2006, 19:29

EVO dan natuurlijk.

Hou ik de 250d wel erbij voor alledag vervoer :)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 25 apr 2006, 19:52

Francisco schreef:Maar daaronder zit niet veel meer tegenwoordig. Een Saxo VTS deed nog 0-100 in 8,7 sec. Wat doet een Fiesta ST nu? 8,4 sec./1065kg en 21K aftikken. Die civic die ik toen had 20K/160pk/1065kg.

Waar zijn die kleine snelle rakkers gebleven? Ik zit nog te wachten op een Swift met 180pk atmo screamer. Clio is ook al lomp en zwaar geworden.
Zo'n Swift zou mooi zijn en waarschijnlijk écht betaalbaar zijn, maar het trieste is dat die 21k voor de Fiesta ST momenteel nog echt volkomen no contest is in die prijsklasse. En dan bedoel ik geen prijsklasse die we oprekken naar 25k, want dat is bijna tienduizend gulden méér.

Dus ja, relatief erg goedkoop, die kleine ST, maar ook omdat er gewoon geen concurrentie is (behalve een slap geveerde CZT).

En die prijzen van vroeger? Ja, die komen toch nooit meer terug, dus vergelijken met toen is een zinloze oefening.

Die 8,4 seconden is trouwens te danken aan het schakelmoment naar 3 vlak voor de 100, Francisco... 0-60mph (Fiesta ST is ontwikkeld in Engeland) gaat onder de 8 seconden. En aan die 150pk is voor vrij weinig vrij veel te doen: uitlaat is nadrukkelijk geknepen...

Ook EVO voor mij overigens, als ik 50k een koopje zou vinden.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 25 apr 2006, 20:06

Doe mij maar de Evo. Is handig voor de kinderwagen en de stoeltjes. Heeft zo'n Evo eigenlijk ISOFIX?

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 25 apr 2006, 20:33

Ik kan julie vertellen dat die Suzuki swift er echt niet komt hoor.Er komt nog een swift sport met 125 pk en daar houd het helaas mee op.In japan rijd er volgens mij wel een echte gti met 1.6 atmo motor en 170 pk.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 25 apr 2006, 21:01

Vind de Seat Leon, vond ik bij het type hiervoor eigenlijk nog meer, als je ziet dat je voor 'vrij weinig' behoorlijk nette 100-200 tijden kan krijgen...
Toch zou het mijn keuze niet zijn.

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 26 apr 2006, 06:45

Stéphane schreef:Doe mij maar de Evo. Is handig voor de kinderwagen en de stoeltjes. Heeft zo'n Evo eigenlijk ISOFIX?
Jazeker.

Van het bovenstaande lijstje vind ik naast de EVO de 350Z ook wel wat. Deze kun je eenvoudig uitrusten met een turbokit en dan heb je pas bang for buck.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 26 apr 2006, 10:40

Francisco schreef:Ik zit hier in de sport auto een verglijk te lezen tussen GTI, Octavia RS, Leon 2.0 TFSI en A3 2.0 TFSI. Allemaal 200pk behalve de Leon, 185pk. De octavia is de snelste gevolgd door de leon en GTI/A3. Kleine verschillen maar toch opvallend dat de Leon met minder pk's de A3 en GTI voor blijft. En bij Skoda hebben ze beter hun huiwerk gedaan dan bij VW/Audi.
Tikkie off-topic misschien, maar op wat voor manier 'de snelste'?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 apr 2006, 10:49

Dutch schreef:
Francisco schreef:Maar daaronder zit niet veel meer tegenwoordig. Een Saxo VTS deed nog 0-100 in 8,7 sec. Wat doet een Fiesta ST nu? 8,4 sec./1065kg en 21K aftikken. Die civic die ik toen had 20K/160pk/1065kg.

Waar zijn die kleine snelle rakkers gebleven? Ik zit nog te wachten op een Swift met 180pk atmo screamer. Clio is ook al lomp en zwaar geworden.
Zo'n Swift zou mooi zijn en waarschijnlijk écht betaalbaar zijn, maar het trieste is dat die 21k voor de Fiesta ST momenteel nog echt volkomen no contest is in die prijsklasse. En dan bedoel ik geen prijsklasse die we oprekken naar 25k, want dat is bijna tienduizend gulden méér.

Dus ja, relatief erg goedkoop, die kleine ST, maar ook omdat er gewoon geen concurrentie is (behalve een slap geveerde CZT).

En die prijzen van vroeger? Ja, die komen toch nooit meer terug, dus vergelijken met toen is een zinloze oefening.

Die 8,4 seconden is trouwens te danken aan het schakelmoment naar 3 vlak voor de 100, Francisco... 0-60mph (Fiesta ST is ontwikkeld in Engeland) gaat onder de 8 seconden. En aan die 150pk is voor vrij weinig vrij veel te doen: uitlaat is nadrukkelijk geknepen...

Ook EVO voor mij overigens, als ik 50k een koopje zou vinden.
Weet niet wat de polo GTI gaat kosten, maar die heeft wel een 1.8 20v turbo blokje, dus ook veel potentie extra power, en te vergelijken met de Fiesta ST. Ook de looks zijn niet onaardig.

Michel

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 26 apr 2006, 11:44

25k, Michel, dus dat kan ik niet dezelfde prijsklasse noemen. :)

Als je een auto met 1.8T ter vergelijk wilt aanvoeren, dan de Ibiza FR van 22k. Als atmo of turbo je niks uitmaakt, dan is mijn uitspraak 'no contest' lichtelijk ongenuanceerd. :lol: :wink:

Maar als je op zoek bent naar een ouderwetse snelle hets - dus met de atmo-motor uit een auto van twee maten groter erin gelepeld - dan is het nog altijd no contest.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 apr 2006, 11:51

Mee eens Dutch, zou wellicht ook eerder voor de ST kiezen, leuk HH op oude leest geschoeid!

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 3 gasten