Hou ik de 250d wel erbij voor alledag vervoer

Zo'n Swift zou mooi zijn en waarschijnlijk écht betaalbaar zijn, maar het trieste is dat die 21k voor de Fiesta ST momenteel nog echt volkomen no contest is in die prijsklasse. En dan bedoel ik geen prijsklasse die we oprekken naar 25k, want dat is bijna tienduizend gulden méér.Francisco schreef:Maar daaronder zit niet veel meer tegenwoordig. Een Saxo VTS deed nog 0-100 in 8,7 sec. Wat doet een Fiesta ST nu? 8,4 sec./1065kg en 21K aftikken. Die civic die ik toen had 20K/160pk/1065kg.
Waar zijn die kleine snelle rakkers gebleven? Ik zit nog te wachten op een Swift met 180pk atmo screamer. Clio is ook al lomp en zwaar geworden.
Tikkie off-topic misschien, maar op wat voor manier 'de snelste'?Francisco schreef:Ik zit hier in de sport auto een verglijk te lezen tussen GTI, Octavia RS, Leon 2.0 TFSI en A3 2.0 TFSI. Allemaal 200pk behalve de Leon, 185pk. De octavia is de snelste gevolgd door de leon en GTI/A3. Kleine verschillen maar toch opvallend dat de Leon met minder pk's de A3 en GTI voor blijft. En bij Skoda hebben ze beter hun huiwerk gedaan dan bij VW/Audi.
Weet niet wat de polo GTI gaat kosten, maar die heeft wel een 1.8 20v turbo blokje, dus ook veel potentie extra power, en te vergelijken met de Fiesta ST. Ook de looks zijn niet onaardig.Dutch schreef:Zo'n Swift zou mooi zijn en waarschijnlijk écht betaalbaar zijn, maar het trieste is dat die 21k voor de Fiesta ST momenteel nog echt volkomen no contest is in die prijsklasse. En dan bedoel ik geen prijsklasse die we oprekken naar 25k, want dat is bijna tienduizend gulden méér.Francisco schreef:Maar daaronder zit niet veel meer tegenwoordig. Een Saxo VTS deed nog 0-100 in 8,7 sec. Wat doet een Fiesta ST nu? 8,4 sec./1065kg en 21K aftikken. Die civic die ik toen had 20K/160pk/1065kg.
Waar zijn die kleine snelle rakkers gebleven? Ik zit nog te wachten op een Swift met 180pk atmo screamer. Clio is ook al lomp en zwaar geworden.
Dus ja, relatief erg goedkoop, die kleine ST, maar ook omdat er gewoon geen concurrentie is (behalve een slap geveerde CZT).
En die prijzen van vroeger? Ja, die komen toch nooit meer terug, dus vergelijken met toen is een zinloze oefening.
Die 8,4 seconden is trouwens te danken aan het schakelmoment naar 3 vlak voor de 100, Francisco... 0-60mph (Fiesta ST is ontwikkeld in Engeland) gaat onder de 8 seconden. En aan die 150pk is voor vrij weinig vrij veel te doen: uitlaat is nadrukkelijk geknepen...
Ook EVO voor mij overigens, als ik 50k een koopje zou vinden.
Gebruikers op dit forum: Hielke en 3 gasten