Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
jos_br

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door jos_br » 15 mar 2022, 22:06

tomgtr schreef: 15 mar 2022, 21:48 Het onderschrijft jouw mening. Daarom vind je het steengoed. Dat snap ik. Maar als laten we zeggen Van Ranst een zelfgescheten boterletter de wereld in slingert met hele valide punten (die je mening niet onderschrijft), post je die dan ook zo enthousiast? Nee toch? Er zijn heel veel veel wetenschappelijke publicaties die je naast je neerlegt omdat het niet met jouw mening strookt. De overgrote meerderheid zelfs.

Zaten die er soms naast? Zeker wel. Zo gaat dat in een epidemie he. Voortschrijdend inzicht. Of is dat niet acceptabel? Welke partij schreeuwde het hardst dat de maatregelen in maart 2020 niet streng genoeg waren? Oh maar daar kregen ze niet echt veel kiezers mee terug. Nou dan gaan we precies het tegenovergestelde roepen. We gaan roepen dat het alleen maar om macht en geld gaat. En vervolgens gaan we achter Rusland staan. Macht en geld?
Ik vindt degene die hij hierin interviewt -net zo goed deskundigen- interessant, en niet de ideeën van FVD. En ik denk inderdaad dat ik me behoorlijk inlees, en dus een mening vorm. Over een paar jaar zullen we wel zien of ik er helemaal naast zit, of misschien gelijk heb??

JP schreef: 15 mar 2022, 22:04 Het is altijd makkelijk een waarheid te zoeken de jou het beste uitkomt (nav bovenstaand filmpje)
Dit noemen ze een dooddoener......

Jos.

MarkS

Bericht door MarkS » 15 mar 2022, 22:09

Ach Jos “volgzaam” is ook maar net vanuit welke positie je dat bekijkt hè. Dat vind ik namelijk van sommigen hier, gezien de inhoud vd posts en aanbevelingen ook redelijk onvoorstelbaar. Beetje zelfreflectie in het leven kan geen kwaad.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 mar 2022, 22:31

FvD vindt dat Rusland extreem mild ingrijpt in Oekraïne, vandaar natuurlijk dat er miljoenen mensen gevlucht zijn. Journalisten worden overhoop geknald, Russen die demonstreren in eigen land lopen het risico 15 jaar achter de tralies te belanden, vrije nieuwsvergaring is onmogelijk gemaakt voor Rus met de pet op en Oekraïne wordt systematisch kapot geschoten. Daar gaat je fijne huis en complete inrichting ervan, waar je al tientallen jaren huur of hypotheek voor betaalt. Weg, dus ook je oudedagsvoorziening, mocht er een hypotheek op rusten. Weg, je thuis, waar je je thuis voelt. Mag je het lekker ergens anders gaan proberen in de wereld.

Geen lid meer van de Raad van Europa, uit het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens gestapt, oppositie zoals Navalny met allerlei discutabele processen jarenlang opbergen etc.

Oekraïne opbouwen mag vast opgelost worden met de miljarden van Europa of de V.S. Denk niet dat Zelensky zit te wachten op de Roebbels van ome Vlad.

En dat, geen flauw idee waarom maar wie weet kan iemand mij even voorlichten, wordt ondersteund door jongeheer Baudet en z’n maten. Veilig vanachter z’n bureau in 1 of ander kostbaar pand aan de Herengracht in Amsterdam, vechtend tegen de elite in Nederland en met grote woorden voor Putin.

Top. Dan ben je echt een lekker cluppie hoor. Ik snap het echt niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 mar 2022, 23:07

Inderdaad. Ik zou zeggen, als je “de waarheid” van dat clubje zo bewonderenswaardig vindt, ga eens die kant uit en probeer je geluk daar eens uit. Met alle doemverhalen hoe verrot het hier is lijkt me de moeite waard om daar in een vrije wereld te leven waar de waarheid en vrijheid van meningsuiting het walhalla moet zijn.

Elise

Bericht door Elise » 16 mar 2022, 08:36

FvD begon, heel lang geleden, best sterk en veelbelovend, maar daar is helemaal niks meer van over.
Die Gideon van Meijeren is een bizare engnek.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 mar 2022, 09:05

Je bedoelt anti eu 😇

Elise

Bericht door Elise » 16 mar 2022, 09:16

:wink:

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 16 mar 2022, 12:40

Elise schreef: 16 mar 2022, 08:36 FvD begon, heel lang geleden, best sterk en veelbelovend, maar daar is helemaal niks meer van over.
Die Gideon van Meijeren is een bizare engnek.
Helaas klopt dit. Zo krijg je nooit een goed rechts blok..

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 mar 2022, 13:56

Bram schreef: 15 mar 2022, 22:31 FvD vindt dat Rusland extreem mild ingrijpt in Oekraïne, vandaar natuurlijk dat er miljoenen mensen gevlucht zijn. Journalisten worden overhoop geknald, Russen die demonstreren in eigen land lopen het risico 15 jaar achter de tralies te belanden, vrije nieuwsvergaring is onmogelijk gemaakt voor Rus met de pet op en Oekraïne wordt systematisch kapot geschoten. Daar gaat je fijne huis en complete inrichting ervan, waar je al tientallen jaren huur of hypotheek voor betaalt. Weg, dus ook je oudedagsvoorziening, mocht er een hypotheek op rusten. Weg, je thuis, waar je je thuis voelt. Mag je het lekker ergens anders gaan proberen in de wereld.

Geen lid meer van de Raad van Europa, uit het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens gestapt, oppositie zoals Navalny met allerlei discutabele processen jarenlang opbergen etc.

Oekraïne opbouwen mag vast opgelost worden met de miljarden van Europa of de V.S. Denk niet dat Zelensky zit te wachten op de Roebbels van ome Vlad.

En dat, geen flauw idee waarom maar wie weet kan iemand mij even voorlichten, wordt ondersteund door jongeheer Baudet en z’n maten. Veilig vanachter z’n bureau in 1 of ander kostbaar pand aan de Herengracht in Amsterdam, vechtend tegen de elite in Nederland en met grote woorden voor Putin.

Top. Dan ben je echt een lekker cluppie hoor. Ik snap het echt niet.
Je snapt het prima Bram, er is geen speld tussen te krijgen. Het FvD is een groepje genetisch misdeelde trolletjes. Geen enkele aandacht meer aan besteden.

Wat mij alleen verbaasd is dat ze wel veel (media) aandacht krijgen. Mij bekruipt wel eens het gevoel dat de huidige politiek dolblij is met het FvD. Het is de ideale afleiding voor de huidige politieke partijen om weg de blijven bij een nogal vervelend punt voor henzelf.

Jules de Korte kon zelfs van 20km zien aankomen in de laatste tien jaar dat Putin (en ook China) aan het toewerken waren naar een momentum om “wat zaken naar hun hand te zetten”. Iedereen die attendeerde op het gegeven dat wij daar als EU feitelijk weinig tegen in te brengen hadden werd weggehoond en gecanceld. De EU stond in 2014 met vertegenwoordigers in de Oekraïne te roepen dat we hen zouden helpen, we stonden achter hen. klopt ook want we hebben een mes in hun rug gestoken, maar die interpretatie was niet de bedoeling. Met we bedoel ik dan de EU. De verantwoordelijken die toen al aan de knoppen draaiden zitten nu nog steeds te draaien……….. dat geeft de burger moed, dan komt het vast goed. Misschien wordt het tijd om in de EU en ook voor de verantwoordelijken in de landelijke politiek het fenomeen “bureautje opruimen en wieberen” eens te introduceren. Maar zolang iedereen druk is met het FvD waait het misschien wel over hopen ze.

Gr Ron

Elise

Bericht door Elise » 16 mar 2022, 15:38

Willem Engel aangehouden
Willem Engel, het boegbeeld van actiegroep Viruswaarheid, zit sinds woensdagochtend achter de tralies. Engel is door de politie aangehouden op verdenking van opruiing via coronagerelateerde berichten die hij gedurende een lange periode plaatste op sociale media.

JP

Bericht door JP » 16 mar 2022, 18:47

Guess who's back ?
Afgelopen week steeg dit aantal snel verder. In ruim de helft van de keel- en neusmonsters van mensen met griepachtige klachten werd een influenzavirus gevonden. Daarom zeggen het Nivel, RIVM en Erasmus MC nu dat er een griepepidemie heerst.

Van een griepepidemie is sprake als twee weken achter elkaar meer dan 58 op 100.000 mensen bij de huisarts komen met griepachtige verschijnselen, en minstens 10 procent van deze mensen het influenzavirus heeft.

Sinds oktober 2021, het begin van het huidige griepseizoen, werd het griepvirus in Nederland maar heel soms gevonden. Dat komt waarschijnlijk door de coronamaatregelen, die ook de verspreiding van het griepvirus tegengaan. ,,Nu veel maatregelen zijn losgelaten, hebben mensen weer meer contact met anderen en kan ook de kans op luchtweginfecties zoals griep toenemen’’, stelt kenniscentrum Nivel.
https://www.ad.nl/binnenland/naast-coro ... ~aa915cbf/

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 mar 2022, 19:10

Ik nu strontverkouden maar zelftest negatief. Stond zondag in afgeladen maassilo. Zo veel bacteriën en virussen duidelijk niet meer gewend!!

KoenM

Bericht door KoenM » 16 mar 2022, 19:51

Ik heb na 2 jaar wel uiteindelijk Corona opgelopen. Kwam er achter doordat 2 mensen van mijn wintersportgroep positief testen. Zelf bijna geen klachten (alleen gisteren 1x gesnoten en vandaag 1x voor de test. Hopen dat het hierbij blijft!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 mar 2022, 22:35

Fingers crossed!

JP

Bericht door JP » 16 mar 2022, 22:41

Beterschap !

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2022, 23:13

Ik mag er nu ook aan geloven, dacht bijna dat ik immuun was. Ik lette wel op maar heel voorzichtig deed ik nu ook weer niet. Maar van woensdag op donderdag kreeg ik toch wat klachten, dus in de ochtend zelftest; positief :? Meteen maar afspraak bij de GGD, meer voor het werk en de collega’s dan bevestiging voor mezelf. Die zelftest en wat ik voelde zei me al wel genoeg. En GGD test idd positief…
Vandaag voel ik me wel wat minder; heb lichte koppijn, keelpijn, hoesten en wat snotterig. Ook beetje stramme spieren. Griep eigenlijk. Gelukkig geen knot taferelen :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 19 mar 2022, 00:05

Afgelopen zaterdag getest voor toegang om zondag met vrienden naar feestje te gaan. Negatief. Zondagochtend deed alles pijn en koorts. Oh jee. Zelftest negatief. In middag koorts weg en voelde beter. Vrienden wilden niks weten van afzeggen en kwamen beetje indrinken. Daarna allemaal naar feestje. Woensdag appt 1 dat hij beroerd is en positief. 2 anderen ook beroerd en negatief. Alle 3 ggd getest. Ik beetje snotterig dus gister ook maar testen. Positief. WTF. Ik heb deze week wel 4 keer zelftest gedaan en allemaal negatief! Kennis van me heeft testcentrum dus die zei kom maar ff langs. Professionele antigeen gedaan. Negatief. Apart. Ok dan gaan we nu ff wat dieper. En weer negatief. Heb ik corona? Geen idee. Ben beetje snotterig en soms een beetje verhoging. Snap er echt niks van.

JP

Bericht door JP » 19 mar 2022, 07:24

Hoe hoog staat je verwarming thuis ?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 mar 2022, 07:47

Dat is idd wel een heel bijzondere case Tom…

En Arthur, beterschap! Ik heb hetzelfde gevoel als jij leef alweer maanden gewoon mijn oude leven zonder verder op te letten en nog altijd geen Corona gehad. Maar als je alles om je heen hoort zou je toch denken kwestie van tijd :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 19 mar 2022, 08:02

Zoals mijn zoon gister zei : voor je corona FOMO is dit niet erg satisfying 😂

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 mar 2022, 08:15

tomgtr schreef: 19 mar 2022, 08:02 Zoals mijn zoon gister zei : voor je corona FOMO is dit niet erg satisfying 😂
:mrgreen: :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 19 mar 2022, 09:36

tomgtr schreef: 19 mar 2022, 00:05 Afgelopen zaterdag getest voor toegang om zondag met vrienden naar feestje te gaan. Negatief. Zondagochtend deed alles pijn en koorts. Oh jee. Zelftest negatief. In middag koorts weg en voelde beter. Vrienden wilden niks weten van afzeggen en kwamen beetje indrinken. Daarna allemaal naar feestje. Woensdag appt 1 dat hij beroerd is en positief. 2 anderen ook beroerd en negatief. Alle 3 ggd getest. Ik beetje snotterig dus gister ook maar testen. Positief. WTF. Ik heb deze week wel 4 keer zelftest gedaan en allemaal negatief! Kennis van me heeft testcentrum dus die zei kom maar ff langs. Professionele antigeen gedaan. Negatief. Apart. Ok dan gaan we nu ff wat dieper. En weer negatief. Heb ik corona? Geen idee. Ben beetje snotterig en soms een beetje verhoging. Snap er echt niks van.
Heb ik ook gehad.
Ideaal, niet positief dus lekker door kunnen gaan.
Behalve die 2 dagen 40+ graden koorts.🤓

JP

Bericht door JP » 19 mar 2022, 10:51

Tijdens de corona (positief) juist helemaal geen koorts gehad. Zouden die pcr/antigeen ook niet reageren op ‘gewone’ influenza ? We zullen het nooit weten…..

KoenM

Bericht door KoenM » 19 mar 2022, 10:54

tomgtr schreef: 19 mar 2022, 00:05 Afgelopen zaterdag getest voor toegang om zondag met vrienden naar feestje te gaan. Negatief. Zondagochtend deed alles pijn en koorts. Oh jee. Zelftest negatief. In middag koorts weg en voelde beter. Vrienden wilden niks weten van afzeggen en kwamen beetje indrinken. Daarna allemaal naar feestje. Woensdag appt 1 dat hij beroerd is en positief. 2 anderen ook beroerd en negatief. Alle 3 ggd getest. Ik beetje snotterig dus gister ook maar testen. Positief. WTF. Ik heb deze week wel 4 keer zelftest gedaan en allemaal negatief! Kennis van me heeft testcentrum dus die zei kom maar ff langs. Professionele antigeen gedaan. Negatief. Apart. Ok dan gaan we nu ff wat dieper. En weer negatief. Heb ik corona? Geen idee. Ben beetje snotterig en soms een beetje verhoging. Snap er echt niks van.
Dat is wel heel bijzonder inderdaad. Wel alle keren in de keel getest?

Ik zou het toch maar op Corona houden, dan kun je tenminste meepraten ;)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 19 mar 2022, 11:36

KoenM schreef: 19 mar 2022, 10:54
Dat is wel heel bijzonder inderdaad. Wel alle keren in de keel getest?

Ik zou het toch maar op Corona houden, dan kun je tenminste meepraten ;)
Yep, alle keren en gister ook. Ik doe ook heel dramatisch of ik Covid overlevende ben maar mijn kids nemen me (weer) niet serieus. 🙄

Plaats reactie