Motoren politiek

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Motoren politiek

Bericht door Andre » 01 okt 2007, 11:49

Wie kan mij dit uitleggen.

De 130i wordt wel geleverd in de hatch zowel 5 deurs als de 3 deurs deze blijft ook leverbaar naast de coupe. De hatch krijgt de 135i motor eerst niet.

De coupe en cabrio echter krijgen de 130i niet.

De coupe krijgt de detuned 3.0 in de naam van 125i coupe. 218 pk en 306 pk 135i. Daar zit dan een behoorlijk gat tussen wat makkelijk op te vullen was door de 130i coupe. Waarom heeft bmw dit niet gedaan vraag ik me af. Qua kosten hoeven ze het niet te laten. Bij de 3 serie hebben ze dus wel 325i 330i en 335i.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 01 okt 2007, 11:54

mensen die meer dan 216pk in hun 1-coupé willen hebben, dwingen een 135i te kopen. Zo simpel als het er staat, is het ook

Motoren politiek idd, jammer

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 01 okt 2007, 11:56

Wellict om de Coupe enige 'exclusiviteit' mee te geven. Zo is de 123d ook niet leverbaar in de hatches...
Het is wel vreemd...

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 01 okt 2007, 12:09

123d is er wel als hatch hoor.

Waarom is er geen 323d? Ook zoiets.

(ok, antwoord weet ik zelf ook wel: Komt waarschijnlijk pas na de facelift van de E90/E91 (debuut Salon Genève 2008) en dan krijgt de 325d meteen een lichte pk-upgrade naar 218pk) Tevens gaat de huidige Alpina D3 uit productie eind dit jaar)

Echter allemaal modelpolitiek en het bepalen van een keuze die een consument écht wel zelf kan maken. Stel een 323d en 325d kosten hetzelfde en leveren vergelijkbare vermogens: zijn echt wel mensen die voor de bi-turbo 4 cil kiezen en anderen die absoluut voor de 6-banger gaan.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 01 okt 2007, 12:12

135i 3drs Hatch of 135i Coupé zou ik nog serieus lastig vinden trouwens :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 01 okt 2007, 13:07

Sander Spoolder schreef:135i 3drs Hatch of 135i Coupé zou ik nog serieus lastig vinden trouwens :wink:
Ik niet, de hatch graag!

Michel

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 01 okt 2007, 14:07

D'r zijn altijd al vaker wat rare verschillen geweest in leverbaarheid van model/motor combinaties. Zo was er een E46 320d en 330d, maar geen 325d, terwijl er wel een E39 525d was(naast de andere 2). Misschien dat er anders teveel mensen voor de 325d hadden gekozen(motor voldoet daar beter dan in een E39).

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 01 okt 2007, 14:17

Martijn schreef:123d is er wel als hatch hoor.
Oke, dacht dat deze puur verbehouden werd voor de Coupe.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 okt 2007, 20:22

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is dit

Sinds de komst 335i sedan wat wordt meer verkocht de 330i of 335i.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 okt 2007, 07:54

Andre, ik zet doe maar die 3.0 versie, maar zie mijn topic 330i of 335i Coupe.

218pk is prima mee te rijden en wil je gekker dan ga je voor de 306pk motorvariant. Ik werd voor gek verklaard als ik een 330i coupe zou nemen voor het NA gevoel omdat de turbomotor zoveel meer zou bieden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 okt 2007, 01:49

135i moet exclusief blijven, door de top in de 1 serie van deze motor te voorzien, een 130i motor lou logisch zijn, ware het niet dat er nauwelijks verschil is in productiekosten. Een 130i coupe zou daarom goedkoper moeten worden gemaakt om hem verkooptechnisch aantrekkelijk te maken, maar dat betekend minder brutowinstmarge voor BMW. Een 135i is gegarandeerd een goede brutowinst marge.

De hatch zal per definitie nooit exclusief worden met een 135i motor.


Bij de 3 serie is het weer een beetje anders omdat de too in range de e92 M3 is en niet de 335i.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, Google [Bot] en 29 gasten