Motoren politiek
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Motoren politiek
Wie kan mij dit uitleggen.
De 130i wordt wel geleverd in de hatch zowel 5 deurs als de 3 deurs deze blijft ook leverbaar naast de coupe. De hatch krijgt de 135i motor eerst niet.
De coupe en cabrio echter krijgen de 130i niet.
De coupe krijgt de detuned 3.0 in de naam van 125i coupe. 218 pk en 306 pk 135i. Daar zit dan een behoorlijk gat tussen wat makkelijk op te vullen was door de 130i coupe. Waarom heeft bmw dit niet gedaan vraag ik me af. Qua kosten hoeven ze het niet te laten. Bij de 3 serie hebben ze dus wel 325i 330i en 335i.
De 130i wordt wel geleverd in de hatch zowel 5 deurs als de 3 deurs deze blijft ook leverbaar naast de coupe. De hatch krijgt de 135i motor eerst niet.
De coupe en cabrio echter krijgen de 130i niet.
De coupe krijgt de detuned 3.0 in de naam van 125i coupe. 218 pk en 306 pk 135i. Daar zit dan een behoorlijk gat tussen wat makkelijk op te vullen was door de 130i coupe. Waarom heeft bmw dit niet gedaan vraag ik me af. Qua kosten hoeven ze het niet te laten. Bij de 3 serie hebben ze dus wel 325i 330i en 335i.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
123d is er wel als hatch hoor.
Waarom is er geen 323d? Ook zoiets.
(ok, antwoord weet ik zelf ook wel: Komt waarschijnlijk pas na de facelift van de E90/E91 (debuut Salon Genève 2008) en dan krijgt de 325d meteen een lichte pk-upgrade naar 218pk) Tevens gaat de huidige Alpina D3 uit productie eind dit jaar)
Echter allemaal modelpolitiek en het bepalen van een keuze die een consument écht wel zelf kan maken. Stel een 323d en 325d kosten hetzelfde en leveren vergelijkbare vermogens: zijn echt wel mensen die voor de bi-turbo 4 cil kiezen en anderen die absoluut voor de 6-banger gaan.
Waarom is er geen 323d? Ook zoiets.
(ok, antwoord weet ik zelf ook wel: Komt waarschijnlijk pas na de facelift van de E90/E91 (debuut Salon Genève 2008) en dan krijgt de 325d meteen een lichte pk-upgrade naar 218pk) Tevens gaat de huidige Alpina D3 uit productie eind dit jaar)
Echter allemaal modelpolitiek en het bepalen van een keuze die een consument écht wel zelf kan maken. Stel een 323d en 325d kosten hetzelfde en leveren vergelijkbare vermogens: zijn echt wel mensen die voor de bi-turbo 4 cil kiezen en anderen die absoluut voor de 6-banger gaan.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
D'r zijn altijd al vaker wat rare verschillen geweest in leverbaarheid van model/motor combinaties. Zo was er een E46 320d en 330d, maar geen 325d, terwijl er wel een E39 525d was(naast de andere 2). Misschien dat er anders teveel mensen voor de 325d hadden gekozen(motor voldoet daar beter dan in een E39).
- Knot
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
135i moet exclusief blijven, door de top in de 1 serie van deze motor te voorzien, een 130i motor lou logisch zijn, ware het niet dat er nauwelijks verschil is in productiekosten. Een 130i coupe zou daarom goedkoper moeten worden gemaakt om hem verkooptechnisch aantrekkelijk te maken, maar dat betekend minder brutowinstmarge voor BMW. Een 135i is gegarandeerd een goede brutowinst marge.
De hatch zal per definitie nooit exclusief worden met een 135i motor.
Bij de 3 serie is het weer een beetje anders omdat de too in range de e92 M3 is en niet de 335i.
De hatch zal per definitie nooit exclusief worden met een 135i motor.
Bij de 3 serie is het weer een beetje anders omdat de too in range de e92 M3 is en niet de 335i.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 9 gasten