30 september mijn ringdoop!!
- Frits
- Tom V
- MartijnGizmo
Ah, klinkt heel bekend! Tip voor toekomstige bezoekers: volg niet (ik herhaal NIET) het motorgeluid boven op de bult, maar loop gewoon de stijle asfaltweg omhoog.volvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder. Tijd lang filmpjes gemaakt bij Adenaurer Forst en dat was zeer vermakelijk.

- Frits
Is er trouwens toevallig iemand die mijn enorme rookpluim aan Adenaur Forst gezien heeft? Ik keek na het uitkomen van AF effe in mijn spiegel om te zien of ik geen snellere wagens moest doorlaten. Ik zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Effe gas geminderd van 't verschieten. Minder rook. Terug gas, weer veel rook. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden. Probleem was toen precies opgelost... Derna nog 6 probleemloze rondjes gereden. Heel vreemd.
-
Water overhit? Overdruk > spuit er uit...Frits schreef:Is er trouwens toevallig iemand die mijn enorme rookpluim aan Adenaur Forst gezien heeft? Ik keek na het uitkomen van AF effe in mijn spiegel om te zien of ik geen snellere wagens moest doorlaten. Ik zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Effe gas geminderd van 't verschieten. Minder rook. Terug gas, weer veel rook. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden. Probleem was toen precies opgelost... Derna nog 6 probleemloze rondjes gereden. Heel vreemd.
- Frits
Nope, watertemp en olietemp waren OK. Kap opengedaan, en alles zag er smooth uit. Er brandden ook geen lampjes op men dashboard.
Mijn oliepeil stond wel te hoog. Vreemd. Is al de 2de keer dat ik dat aan de hand heb. Olie thuis bijgevuld, op een vlakke ondergrond. Oliepeil tot 2 keer toe gecontroleerd, en perfect op het maximum. Dan naar de Ring rijden, de rest van de naftbak leegrijden, en dan nog eens het oliepeil controleren. En dan staat dat ineens 2mm boven het maximum ???
Mijn oliepeil stond wel te hoog. Vreemd. Is al de 2de keer dat ik dat aan de hand heb. Olie thuis bijgevuld, op een vlakke ondergrond. Oliepeil tot 2 keer toe gecontroleerd, en perfect op het maximum. Dan naar de Ring rijden, de rest van de naftbak leegrijden, en dan nog eens het oliepeil controleren. En dan staat dat ineens 2mm boven het maximum ???
- Tom V
Die olie komt niet zomaar ergens vandaan. Heb je de olie meteen na het rijden gepeild of heb je m even laten staan? De olie moet je even laten zakken na een (wilde) rit.Frits schreef:Nope, watertemp en olietemp waren OK. Kap opengedaan, en alles zag er smooth uit. Er brandden ook geen lampjes op men dashboard.
- volvoc30
ja heb een enorme rookpluim gezien, maar dat was niet jij volgens mijFrits schreef:Is er trouwens toevallig iemand die mijn enorme rookpluim aan Adenaur Forst gezien heeft? Ik keek na het uitkomen van AF effe in mijn spiegel om te zien of ik geen snellere wagens moest doorlaten. Ik zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Effe gas geminderd van 't verschieten. Minder rook. Terug gas, weer veel rook. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden. Probleem was toen precies opgelost... Derna nog 6 probleemloze rondjes gereden. Heel vreemd.

http://img532.imageshack.us/my.php?imag ... 026tf5.flv
- Frits
-
Olie zou op zich ietwat blauwachtige rook moeten opleveren. Ik rook momenteel donkergrijs, maar dat is een blok wat ultrarijk staat (moet nog afgesteld worden).
Ik gok er nogsteeds op dat bij jou korstondig ietsje olie via de retourslang of misschien zo nu en dan via de klepgeleider binnenkomt. Via de zuigers zou je altijd blauwe rook moeten hebben? Wellicht kan iemand dat verifiëren.

Ik gok er nogsteeds op dat bij jou korstondig ietsje olie via de retourslang of misschien zo nu en dan via de klepgeleider binnenkomt. Via de zuigers zou je altijd blauwe rook moeten hebben? Wellicht kan iemand dat verifiëren.
- Frits
- Frits
By the way... Misschien iets dat ermee verband kan houden...
Ik heb onlangs een servo lekje gehad, en ik heb dan ook servo olie moeten bijkappen. Om aan dat reservoir te geraken, moet die rubberen bocht tussen de luchtdebietmeter en de inlaatcollector eraf. Wel, die rubberen bocht was vanbinnen behoorlijk vettig (olie?). Ik heb een originele luchtfilterbak, dus de carterontluchting is aangesloten op de luchtinglaat, net achter de luchtfilter.
Ik heb onlangs een servo lekje gehad, en ik heb dan ook servo olie moeten bijkappen. Om aan dat reservoir te geraken, moet die rubberen bocht tussen de luchtdebietmeter en de inlaatcollector eraf. Wel, die rubberen bocht was vanbinnen behoorlijk vettig (olie?). Ik heb een originele luchtfilterbak, dus de carterontluchting is aangesloten op de luchtinglaat, net achter de luchtfilter.
- Joy
[img:790:540]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D4XQYXFQ.jpg[/img]
[img:790:540]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWV4Y4JD.jpg[/img]
Nog 2 foto's gevonden van het afkoelrondje over de parking
[img:790:540]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWV4Y4JD.jpg[/img]
Nog 2 foto's gevonden van het afkoelrondje over de parking

- Jorrit
Ja zeker OEI! De volgende keer aub zo snel en veilig mogelijk stoppen en controlerenFrits schreef: k zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden.
Want dit gebeurt er als je wel een olie spoor had getrokken:
http://www.youtube.com/watch?v=vwukqJeRwdg
De motor rijders uit dit filmpie kwam er zonder kleerscheuren vanaf
Deze waren minder gelukkig:
[img:800:1219]http://www.slidersguesthouse.com/poster.jpg[/img]
[img:800:536]http://jvc.pingus.be/fotos/index_fs/Chris.jpg[/img]
Bij enige form van twijfel direct stoppen!!!!!
- Paskal
- Auto: meerdere
Meen je dat nou echt met dat zoeken naar A. Forst? Wellicht een ideetje om mijn site eens door te spitten en het Word-bestand met vele kijkersplaatsen inclusief routebeschrijving eens uit te printen. Kan je de volgende keren veel tijd schelenvolvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder.

- volvoc30
Ja dat meen ik, maar is weer een goed voor de conditie.Paskal Morriën schreef:Meen je dat nou echt met dat zoeken naar A. Forst? Wellicht een ideetje om mijn site eens door te spitten en het Word-bestand met vele kijkersplaatsen inclusief routebeschrijving eens uit te printen. Kan je de volgende keren veel tijd schelenvolvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder.
Je bent in 15 min. over de verharde weg bij Adenauer Forst.....
-
volvoc30 schreef:Ja dat meen ik, maar is weer een goed voor de conditie.Paskal Morriën schreef:Meen je dat nou echt met dat zoeken naar A. Forst? Wellicht een ideetje om mijn site eens door te spitten en het Word-bestand met vele kijkersplaatsen inclusief routebeschrijving eens uit te printen. Kan je de volgende keren veel tijd schelenvolvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder.
Je bent in 15 min. over de verharde weg bij Adenauer Forst.....
Moet je mee gaan boksen, luie donder